"Hamının qara tərəfi var"
Gülzar Qurbanova: "Kişilərin
qınağından təngə
gəlmişdim"
Azərbaycan kinosunda ilk dəfə qadın evdən çıxıb arzusunun, sevgisinin ardınca bu qədər uzağa getmişdi. Filmin adından bəlli idi - bu kəpənək xoşbəxtliyi çox davam etməyəcəkdi. Elə ona görə də aktrisa Gülzar Qurbanova "Ölsəm, bağışla" filmində "Yusif-Gulya" sevgisini bacardıqca bir günə, daha doğrusu bir lentə sığdırmışdı.
Kulis.az-ın əməkdaşı
özünü filmə qapdırıb
"Bəs o Gulya necə
oldu?" deyən tamaşaçılar üçün aktrisa Gülzar Qurbanova ilə görüşüb.
- Gülzar xanım, sizcə, filmi
bu günə bağlayan
nədir? Aktuallıq baxımdan...
- Müharibənin fəsadları, onun insan taleyinə təsiri, sosial ədalətsizlik, mentalitet, sevgi... Bunlar bu gün da var. Müharibə insanlar üçün sınaqdı. Hərçənd film göstərir ki, bu sınaqdan nə qədər üzüağ çıxsa da, qəhrəman xoşbəxt ola bilmir. Heç mənim qəhrəmanım Gulya da xoşbəxt ola bilmir. Hər şeyi atıb xoşbəxtliyinin ardınca gedir, amma olmur.
- Bir az filmə çəkilməyinizdən danışın...
- Bundan əvvəl iki filmdə oynamışdım: "Qəm pəncərəsi" filmində rəhmətlik Vaqif müəllimlə (Vaqif İbrahimoğlunu nəzərdə tutur), Xudayar bəyin qızı rolunda çəkilmişdim, bir də "İmtahan" adlı filmdə gənc qızı oynamışdım. "Ölsəm...bağışla"ya çəkiləndə 18 yaşım var idi. Moskvada kinematoqrafiya institutunda ikinci kursda oxuyurdum. Bizim kursun tələbələri ilə hazırladığımız "Sevimli Yelena Sergeyevna" tamaşası ilə Bakıya festivala gəlmişdik. Rasim müəllim filminə aktyor heyəti axtarırdı. Məni bu tamaşadan tapdı. Mənə aktrisa İrina Kupçenkonun şərəfinə Kupçenko deyirdi. Bir yer var idi: Kislovodskda şirin pambıq yeyirik - Gulya və Yusif. Orada mən ağlamalı idim. Mən dönüb soruşdum, Rasim müəllim, Kupçenko necə ağlayır? Rasim müəllim azca fikirləşib dedi: "Nə bilim, düyməsini basır, ağlayır". "Bəs o düymə haradadır?" sadəlövhcə soruşdum. Rasim müəllim ürəyini göstərdi: "Burdadı". Mən köynəyimi qurdalayanda Rasim müəllim təəccüblə soruşdu: Neynirsən? "Düyməni axtarıram" dedim. Rasim müəllim güldü, gəlib alnımdan öpdü və dedi: Neposredstvennıy mol (birbaşa deyim).
- Hər şeyi atıb xoşbəxtliyinin dalınca
gedən qadın... Onun ardınca çox söz
danışırlar. Siz nə düşünürsünüz?
- Gulyanın hər şeyi atıb gedəcək gücü varsa, yəqin ki, müstəqil düşüncəli bir qadındır. Həm də Gulyanın uşağı yox idi. Əgər olsa idi, yalnız öz xoşbəxtliyini düşünüb, hər şeyi atıb getmək eqoistlik olardı. Bilirsiniz, bir şey də var. Quş qəfəsdə qalanda nə qədər azadlıq arzulasa da, qəfəsi açıb buraxanda uzun məsafəni uça bilmir. Çünki, kiçik məsafələrə öyrəşib. O qadın da belədir.
- Sizcə, Yusif öldürüləndən sonra Gulyanın həyatı necə olacaq?
- O qadın öz zamanı üçün
hər qadının edə bilməyəcəyini edibsə - bütün yaxınlarını,
tanıdıqlarını qoyub yad bir yerə, ancaq sevgilisinə güvənib
çıxıbsa, sonra da
mübarizə aparar. Onun
oxumaq arzusu vardı. Bəlkə
də oxuyar, özünə sənət qazanar. Nə bilim...
- Filmdən sonra tamaşaçıların reaksiyaları
necə oldu? Qınaqlar, iradlar...
- Ən çox kişilərin qınağından təngə gəlmişdim. Tapançanı Yusifdən aldığıma görə mənə acıqlı idilər: "Kişi arvadın ağlı ilə oturub-duranda elə olar" deyirdilər. Mənim oğlumun da adı Yusifdi. Bunu filmlə əlaqələndirməyin. Sadəcə babamın adı Yusif idi.
- Film bu gündən bəhs etsəydi, o qadının sonrakı taleyini kriminal xəbərlərdən oxuyardıq yəqin...
- O vaxt üçün də bu qəbuledilməz idi. Onun əri sabah küçəyə çıxanda, onun haqqında nələr deyəcəklər? Necə yəni, arvadın çıxıb gedib? Onu buraxmamalı, ya da öldürüb həbsxanada yatmalısan... Bu düşüncə həmişə olub və indi də var: el qınağı, onun-bunun fikri ilə yaşamaq. İndi də azad deyilik. Daima kütlə haqqında düşünürük.
- "Ölsəm...bağışla" filmində az da olsa buna vurğu var; qadın həmişə himayədə görünür, müstəqil ola bilmir, daim kiminsə bacısı, kiminsə qadınıdır...
- Bütün filmlərdə belədir. Hansı film göstərə bilərsən ki, qadın müstəqildir? Bir "Bizim Cəbiş müəllim" filmidir, orada da əslində Cəbiş müəllim əsas qəhrəmandır. Müharibənin insanlara təsiridir. Bütün filmlərdə qadın ya anadır, ya bacıdır, ya kiminsə nəyidir...
- Bu, sizə toxunur?
- Əlbəttə. Ömrü boyu kinomuzda qadınları mətbəxdə, ya ana, ya nənə göstərirlər ki, arada gəlib desin "Balama alma saxlamışam"... Yəni qadın bu qədər məzmunsuzdur, kasaddır? Qadının açılmağı üçün heç bir mövzu olmayıb. İndi-indi bir az gözüaçıqlıq yaranıb...
- Sizcə, niyə rejissorlar qadını görmür, ya da görmək istəmir?
- Uzağa getməyək. Mənim
yoldaşım rejissordur (kinorejissor
Elxan Cəfərov - red).
O mənim uzun mübarizəmdən sonra, belə deyək də, barışıb
mənim sənətimlə... Mənə
yaradıcılıqdan başqa heç nə maraqlı deyil.
Axı, yalnız ev, məişət deyil, həyatını, ruhunu
dolduran bir şey olmalıdır. Bu,
mənim işimdir. Bu,
ədəbiyyatla, ünsiyyətlə bağlı sahədir.
Sən bölüşürsən və öz
gərginliyini atırsan. Azad
ola bilirsən.
Bilirsiniz, bizi Allaha bağlayan qorxu deyil, sevgidir. Bizim azadlığımız sevgidədir.
- Elxan müəllimlə siz bir-biriniz üçün
yaradıcı şəxs
olaraq nə qədər maraqlısız?
- ... (susur)
Bu barədə danışmayım.
Qoy bu sualın cavabı sükut olsun (gülür).
- Aktyor peşəsi üçün
hansı daha vacibdir, texnika, həyat təcrübəsi,
müşahidə, ya
nə?
- Hər işin texnikası var. Amma ən böyük təcrübə həyat təcrübəsidir. Ola bilər ki, insan hərtərəfli, bilgili adam olsun. Peşəsi ilə bağlı hər xırdalığı da bilsin. Amma yenə də tamaşaçının ürəyinə toxuna bilməsin. Yaradıcı adam hər rolda özündən nələrsə qoyur işinə. Bəzən qara tərəfini elə rolda göstərirsən. Bir növ tövbə kimi. Hamının qara tərəfi var. Kimsə bunu etiraf edər, kimsə yox. Özünü Kafka, Çexov, Axundov vasitəsilə ifadə edə bilərsən. İnsanın qara tərəfindən danışırıq. Nə bilirsiniz, bəlkə elə Vudi Allen filmlərilə o hərəkətinə (Vudi Allenin sonuncu qalmaqallı əhvalatını nəzərdə tutur - red.) tövbə edir? Əgər o hərəkəti həqiqətən o edibsə. Bəlkə vicdanlı adamdır? İnsanın yaradıcılığını öyrənmək üçün onun haqqında hər şeyi bilməlisən ki, o kodlar sənə açıq olsun.
- "Oynaya bilmərəm" dediyiniz
olurmu?
- Bir fahişəni, bir də
narkoman qadını oynaya
bilmərəm. O halı anlamıram, hiss etmirəm. Yəni, bunları oynasam,
indi bu oynamaq
yox, göstərmək
olacaq. Mənsə obrazı çoxqatlı
təqdim etməyi sevirəm.
- Yuğ Teatrının "Naməlum
Axundzadə" tamaşasındakı
Şəhrəbanu kimi?
- Elə Şəhrəbanu da. Obrazın kişi-qadın, şəhvət
qatını təqdim
etmək asan məsələdir, səthi
bir şeydir. Daha başqa qatlar var. Şəhrəbanuda
həm günah var, həm qızına
görə bu günaha girmək var, qorxu var,
ikinci günah var... Elə bil bir zibilin
içinə girirsən,
lap dərininə girib
alçaqlığı, mənəviyyatsızlığı
tapırsan...
- Özünüzdən
obraza köçürdüyünüz
olur, dediniz. Bəs hansısa obrazın sizdə təsirləri olubmu?
- Ən
çox Kafkadan olub. Əsərlərindən çox təsirlənmişəm.
Bir var həyat təcrübəsindən yazanlar,
biri də var müşahidə və texnikadan istifadə edənlər.
Kafka birincilərdəndir.
Onun həyatı faciəvidir,
ziddiyyətlidir və
bunu əsərlərində
görürük. Özünə
də o qədər inamsız imiş ki... Bilirsiz, intiharlar niyə
baş verir? İnsanlar özlərini gərəksiz,
lazımsız hesab edirlər. Şəxsiyyət olaraq özlərini
alçalmış sayırlar.
Yaradıcı insan üçün
vəziyyət başqadır.
Paracanov həbsxanada olanda ən yaxşı ssenarilərini, esselərini
yazdı. Baxmayaraq ki,
orada insanları nəinki fiziki olaraq, mənən də təzyiq altında saxlayırlar.
Amma yaradıcı adam bir
şəkildə ondan
çıxa bilir. Əlbəttə, yaradıcı
adam da
depressiyaya düşə,
hətta intihar edə bilər. Amma onun öz
yolları var. Bataqlığa
düşəndə Münhauzen
kimi öz saçından yapışıb
çıxa bilir...
- Nə isə soruşacaqdım, tamam unutdum...
- (gülür)
Soruşun ki, dünyaya ikinci dəfə gəlsəniz,
aktrisa olardınızmı?
- Soruşdum (gülürəm): Olardınız?
- Yox. Pianoçu olardım. Mən piano məktəbində oxumuşam. Bizim işimiz asılı
sənətdir. Amma pianoçu
bir piano ilə, ağ-qara klavişlərlə
özünü ifadə
edə, zövq ala bilir. Bir də, axır
vaxtlar bu fikrə gəlmişəm
ki, mütaliədən
və ədəbiyyatdan
yaxşı heç nə yoxdur.
- Teatr olmasa nə edəcəksiniz?
- Kitab mağazasında satıcı
işləyərəm. Bu özü ziyalı bir işdir. Kitab insanlara xeyir verir. Orada da yaradıcılıq
tapmaq olar. İnsan zibillikdə də yaradıcı ola bilər.
Lap tutalım, iş yoxdu. Amma düşün
ki, sən nəsil yetişdirirsən...
Qızım üçüncü kursda oxuyur. Yaşlanacağam, nəvələrim olacaq. Nə gözəldir... Mən boş yerə
gəlmədim bu dünyaya - nəsil yetişdirdim. İrs qoyub
gedə bilmirəmsə,
bir nəsil yetişdirdim. Bu hissləri yaşamaq istəyirəm. Qocalıqdan da
qorxmuram. Adam hər şeyə hazırlaşır. Elə ölümə
də.
- Gülzar xanım, "Çaqqal nəfəsi" maraqla qarşılandı. Teatrda, kinoda
hansısa yeni layihələriniz varmı?
- Rejissor
Mirbala Səlimlinin
"Qırmızı bağ"
filminə çəkilmişəm,
amma hələ tamamlanmayıb. İndi Vaqif
Mustafayevin filminə çəkilirəm. Hava ilə
bağlı çəkilişlər
dayanıb. Teatrda işlər
intensiv gedir. Yuğ Teatrında "Medeya", Akademik Mili Dram Teatrında
"Nadir şah" tamaşaları
olacaq. Onlara hazırlaşıram... Düzü, mənim
üçün yazılan
ssenarilər olub.
Sadəcə Mədəniyyət
Nazirliyi ilə iş görsən, ssenaridən heç nə qalmayacaq, filmdən hər dəfə bir şey itəcək. Dünya kinosuna çıxmaq üçün müəllif
filmi çəkmək
lazımdır. Kim Ki
Duk, Pənahi, Kiarostami kimi rejissorları dövlət
qəbul etməsə
də, dünya qəbul edir...
Ekspress.-2014.- 14 fevral.- S.15.