"Mənim adım gələndə,
Sumqayıt Teatrı yada düşür"
Valeh Kərimov: "Qoy, Vaqif Səmədoğlu
özü fikirləşib xoşbəxtliyə qafiyə
tapsın..."
Tanınmış atyor, xalq artisti, prezdent təqaüdçüsü Valeh Kərimov tələbəliyi başa vurduqdan sonra taleyini Sumqayıt Dram Teatrı ilə bağlayıb. Özünün dediyi kimi, "Bəxt üzüyü" onun bəxtinə düşüb, ona xoşbəxtlik gətirib. Teatrda işlədiyi dövrdə 70-ə yaxın obraz yaradıb.
Yetmiş illik yubileyini bu yaxınlarda qeyd edən aktyor bu yaşda da özünü cavan və gümrah hiss edir.
- Valeh müəllim, 70 yaşda geriyə boylananda nələri görürsünüz?
- Uşaqlığımı xatırlayıram. 1944-cü il mart ayının 21-də Cənubi Azərbaycanda anadan olmuşam. Atam inqilabçı olduğu üçün Azərbaycana gəlmişik. Uşaqlıq illərim indiki Samux rayonunun Qara Arx kəndində keçib. Orda bağçaya, məktəbə getmişəm. Yeddinci sinfi bitirib texnikuma girmişəm. İnsanın məktəb illəri ən gözəl illərdir. Yaddaqalan illərdir. Çünki qayğı, fikir, ailə yox... Bilmirsən ailə necə dolandırır, necə yaşadır səni. Hər bir uşaq kimi gündüzlər oynamağa qaçmışıq, çalışmışıq çox oynayaq. Mən çox utancaq uşaq olmuşam. Hətta bu sənətə gələndə atamın dostları məəttəl qalmışdılar ki, bu uşağın ömründə bir səsini, sözünü eşitməmişik, utancağın biri idi, nə təhər oldu bu sənətə getdi?
Utandığımdam sevirəm sözünü də istədiyim qıza deyə bilməmişəm. Öz sinif yoldaşım olub. Nə bilim... Cürətim, hünərim çatmayıb. Elə içimdə yana-yana qalmışam...
- Bəs teatra marağınız
necə yarandı?
- Biz kənddə olanda, ora tez-tez Gəncədən
teatr kollektivləri gələrdi. Biz də
uşaq idik, qapıdan-pəncərədən girib o
tamaşalara baxardıq. Kəndin
uşaqları özləri də tamaşa hazırlayardılar.
O vaxt Səməd Vurğunun "Vaqif" pyesi dəbdə
idi. Cavan uşaqlar onu hazılayıb səhnədə
oynayırdılar. Özümü
öldürürdüm ki, məni də ora buraxın,
qoymurdular. Çünki uşaq idim. Amma mənə maraqlı idi ki, görəsən bu
uşaqlar başlarına qoyduqları tacı hardan tapırlar?
Sonra öyrəndim ki, sən demə, tacı
parıldayan çay kağızından düzəldirmişlər.
O vaxtdan da məndə teatra maraq yarandı...
- Kəndə kino da gətirirdilər?
- Kinonu kəndə maşınla gətirirdilər.
O vaxt müharibə filmlərinə çox baxardıq. Sözsüz ki, Moskvanın filmlərini gətitrirdilər,
rusca verirdilər. Heç onu dublyaj da eləmirdilər.
Qanmırdıq nədi. Elə
şəkillərinə baxırdıq. "Bizimkilər,
bizimkilər gəldilər, vurdular"
qışqırırdıq...
- Bildiyim qədər atanız sizin
aktyor olmağınıza razılıq verməyib...
- Düzdür. Onda mən
Göyçayda texnikumu qurtardım. Amma
ailəmiz Bakıda yaşayırdı. Gəlib
Bakıda dərnəklərə girdim. İndi
fikirləşirəm ki, o dərnəklər teatrlar
üçün əməlli-başlı baza olub, aktyor
yetişdirib. O dərnəklərdə biz teatrın nə
olduğunu öyrənirdik. İndi o dərnəklər
təəssüflər olsun ki, yoxdu. Mən
Razin qəsəbəsində dram dərnəyinə gedirdim.
Sonra başladım evdə
hazırlaşmağa ki, teatr institutuna girəcəyəm.
Evdən xəbərsiz ora girdim. Evdəkilərə
dedim, onda atam əlini yellədi, çıxdı getdi...
Atam inqilabçı
olmuşdu. O vaxt artistə birtəhər
baxırdılar. Atam da düşünmürdü ki, artistin
yaxşı keyfiyyəti də ola bilər.
Xoşu gəlmirdi artistdən, teat
işçisindən. Amma sonralar mən
tamaşada çıxış edəndə, ədəbi-bədii
gecələrdə şeir deyəndə gəlib
baxırdı, xoşu gəlirdi. Mənə demirdi, amma
görürdüm ki, tamaşa ürəyinə yatır...
- Bir az da
oynadığınız Moşu rolundan danışaq. Bu rollla çox məhşurlaşdınız.
Bu rol sizə uğur gətirdi...
- Bu teatrda (Sumqayıt Dram Teatrı
-red.), əyləşdiyimiz bu otaqda mən 46-cı ildir ki,
işləyirəm. Bu aktyor otağında mən
çox rollarımı qrim eləmişəm. Moşuya
qədər mən çoxlu dramatik, faciəvi rollar -Fəxrəddini,
Balaşı, Gəray bəyi oynayırdım... "Müsyo Jordan" və başqa komediyalarda da
oynayırdım. "Bəxt
üzüyü"nü isə Musiqili Komediya
Teatrının baş rejissoru Yusif Əkbərov gətirmişdi
teatra. O bizdə işləyirdi. Məşq
edə-edə gördük ki, maraqlı bir şeyə
oxşayır. Bu səviyyədə seviləcəyini,
şöhrət qazanacağını təsəvvürə
gətirmirdik.
Bəli, bu rol mənə
xoşbəxtlik gətirdi. "Bəxt
üzüyü" mənim bəxtimə düşdü.
Bəxtimdə bir işıq yandırdı.
30 ilə yaxındır bu tamaşa bu teatrda
qoyulub. Mən indi də konsertlərə,
tamaşalara dəvət alanda, həmin tamaşadan parça
oynayıram.
Rejissorun uğuru
ondadır ki, tamaşanı düzgün bölsün. Afaq Bəşirqızı bizdə işləyəndə,
ilk dəfə Humayı oynayıb, mən Gəray bəyi.
o, "Almaz"da Fatmanisəni, mən isə
Ocaqqulunu oynayırdım. Demək olar ki, biz
çox tamaşalarda Afaq xanımla tərəf müqabili
idik. "Yaşar"da Əmirqulunu mən,
Şərəbanını o oynayırdı. Artıq bir-birimizə alışmışdıq.
Rejissor o nöqteyi-nəzərdən
rollarımızı çox düz bölüb. Mənə
belə gəlir ki, sabah o teatrda o
tamaşanı təzədən hazırlasalar, mənnən
Afaqın rolunu dəyişmək olmaz.
- Siz Afaq
xanımsız bu tamaşanı oynayarsınız?
- Bir neçə il
bundan qabaq belə bir fikir oldu ki, Afaq xanım Musiqili Komediya
Teatrının aktrisasıdır, bizim teatra gəlmir. Bu tamaşa da bizə çox xeyir verir. İndi o gəlmir, başqa aktrisa hazırlayaq, yenidən
tamaşaya qoyaq. Mən razılıq vermədim.
Bizdən yaxşı oynayanlar da olacaq bu rolu.
Amma hələlik yaddaşlarda bizik.
- Valeh Kərimov 70 yaşda
özünü necə hiss edir, nə düşünür?
- Mən həmişə teatrla nəfəs
alan adamam. İki ay əvvəl
rejissor kimi Axundovun "Molla İbrahimxəlil kimyagər" əsərini
tamaşaya qoydum. Özüm oynadım
Molla İbrahimi.
Keçən həftə
gedib İmişlidə tamaşa oynadıq. Mənə
baxan adam deyir ki, "70 yaşında
kişisən, burdan gedib rayonda tamaşa oynayırsan". Bu mənim
sənətimdi də...
- Nədən Bakıya
getmirsiniz, Sumqayıt Dram Teatrında qalmısınız?
- Məndə sədaqət var.
Çox aktyorlar var ki, 2-3 dəfə evlənirlər. Mən bir dəfə evlənmişəm. Ailəyə, işə mənim sədaqətim var.
Eləcə də teatra. Cavanlıqda istəmişəm
gedim, amma alınmayıb. Tanınandan sonra
məni Bakıya dəvət etdilər. açığı
getmədim. Dedim, "müqavilə ilə sizdə tamaşa
oynayaram, amma belə gəlmək istəmirəm". Mənim adım Sumqayıt Teatrı ilə çox
bağlıdır. Elə mənim adım
gələndə də Sumqayıt Teatrı yada
düşür.
- Hər hansı bir filmə dəvət
almısınızmı?
- Bir dəfə bir filmə dəvət
etmək istəyiblər. Amma rejissor deyib ki, o,
Moşu kimi tanınıb. Sifətini görən kimi
Moşu deyəcəklər... Halbuki aktyora nə
Moşu, nə Fəxrəddin? Belə söhbətər
olub...
- Şairliyiniz də
var?
- Mənim şairliyim olmayıb,
şeir yazmamışam. Ancaq uşaq vaxtı
yalandan qafiyələr fikirləşmişəm, sonra
yadıma düşürdü ki, Səməd Vurğunun
şeiridi. İndi hamı xoşbəxtliyə
qafiyə axtarır. O vaxt xoşbəxtliyi adam sevdiyi qıza salam verməkdə, əlindən
bir dəfə tutmaqda görürdü...
- Eşitdim ki, sizə teatrda rol
vermirlər...
- Rejissorlar əsər qoyurlar 3-5
günlük, bir aylıq tamaşaya. Fikirləşirlər
ki, heç 5 dəfə getməyəcək tamaşada nəyə
görə mən iki ay məşq eləməliyəm?
Yoxsa, mənim rejissorla konfliktim, düşmənçiliyim
yoxdur. Özümün də
şükür Allaha, ağlım,
danışığım yerində.
- Müəllimlik fəaliyyətiniz
barədə nə deyə bilərsiniz?
- Mən 9-cu ildir ki, Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində işləyirəm.
Estrada aktyorlarına dərs deyirəm. Bu il 14 tələbəm var. Onlardan heç biri
bizim sənətə gedən deyil. Axı bu
institutdan ötrü sənətdə dəli olanlar, sinov gedənlər
var. Tələbələr isə deyirlər ki, "nə
edim, testlə gəlib düşdüm bura. Mənə diplom olsun, heç nə maraqlı
deyil". Bunu mənim üzümə
deyirlər. Mən buna çox pis
baxıram. Ona görə də bizim sənət
müəyyən illər axsayacaq. Arxa,
cavan kadr gəlmir axı. Biz yaşlı nəsil
qırıldıq, getdik. Orta nəsil var
Akademik Teatrda, amma cavan nəsil yoxdur axı. Keçən əsrin əvvəllərində,
ortalarında 50 yaşlı artistlər oynayıblar Romeonu,
Cülyettanı. Çünki cavan yox idi.
Sonra cavanlar gəldi. İndi
həmin dövr gəlib çıxıb. Orta nəsil cavan rolları oynayır. Çünki arxadan gələn yoxdur.
- Sizin arzuladığınız,
oynamaq istədiyiniz elə bir rol varmı?
- İstəyərdim
yaxşı klassik rollar oynayım. Amma gərək
rejissorlar yaşıma uyğun rollar fikirləşsinlər.
Mən özüm rejissor kimi götürərəm
rol. Amma özüm götürüb
özüm oynamaq çox çətindir. Aktyor nə qədər özü bacarıqlı
olsa da, ona mütləq rejissor lazımdır. O çətin
rolu qoy rejissorlar mənə həvalə eləsinlər.
- İnsanlar getdiyiniz
yerlərdə sizə necə müraciət edirlər?
- Mənə "Moşu əmi",
"Moşu dayı", "Moşu müəllim" deyə
müraciət edirlər. "Şair" də
deyirlər. Deyirəm ki, "ay kişilər,
mən 45-50 ildir bu sənətdəyəm, aktyor, artist deyən
yoxdur". Amma onların hamısı mənə
əzizdir, doğmadır. Çünki
tanıyırlar. Hərə öz sevdiyi
obrazı yadına salır.
- Bəs, "Moşu" deyəndə
sizə necə təsir edir?
- Adicə, tutaq ki, küçədə
gedirik. Bir də görürsən, biri o birinə
deyir "əyə, əyə". Bu,
adama çox pis təsir edir. Deyiliş tərzi
var da. Mənə hörmətlə
"Moşu", "Moşu müəllim" deyəndə
xoşum gəlir. Bir də görürsən
kənarda bir cavan, bir nadan "əyə, Moşu" deyəndə,
adamın yeddi qatından keçir.
Elə adamlara cavab
versən, sən də onun tayı olacaqsan. Ona gərək cavab verməyəsən. Qoy
yana-yana qalsın...
- Bu gün də
özünüzü xoşbəxt hiss eləyirsiniz?
- Demək olar ki, xoşbəxtəm.
Çünki məni tanıyırlar. Tamaşaçılar sevirlər, hörmət eləyirlər.
Ailəm, balalarım, nəvələrim var.
- Aralarında sənətinizi davam
etdirən varmı?
- Özüm də istəməzdim.
Çünki bu sənətdə tanınmaq
çox çətindir. 50 il işləyirsən,
hamını tanımırlar, hamını sevmirlər
axı. Əlli-yüz adamın içindən
biri çıxır. Bu da bəxtdən
asılıdır. Amma zəhməti, əziyyəti
çox olur. Bizim ailədən mənəm,
bir də qardaşım Loğman Kərimovdur bu sənətdə.
- Heç qocalıq haqqında
düşünmüsünüz?
- Dünyada qocalıqdan pis şey
yoxdur. O ki deyirlər ki, qocalığın öz gözəlliyi
var, yalan şeydir. Bu özü-özünü
skitləşdirmək, təskinlik vermək üçün
deyilən sözlərdir. Qocalığın
heç bir gözəlliyi-zadı yoxdur. Arzu
edirəm ki, həmişə ürəyiniz cavan olsun.
- Bəs deyirlər ki,
"yaşın nə fərqi var?"...
- Küçədə gedəndə
sənə qəşəng, gözəl qızlar "əmi-dayı"
deyirsə, bunun necə fərqi yoxdur? Vəssalam.
Onnan da sənin belini qırırlar. Yəni,
deyir ki, uzaqda dayan, mənə baxma... Ona görə də cavan olmaq yaxşıdır.
Cavanlıqdan gözəl şey yoxdur.
- Sirr deyilsə, istirahətinizi necə
təşkil edirsiniz?
- Mən istirahət eləyən
insanlardan deyiləm. İnsan var ki, istirahət
eləməyi xoşlayır. Mən evdə
boş olanda, nəyisə təmir edirəm. Bağ kimi
yerim var. Ora gedəndə əlləşirəm. O
ağacın dibində, bu ağacın dibində
qurcalanıram. Məndə sakit oturub istirahət
etmək söhbəti yoxdur. Gedim bulvarda
oturum istirahət edim, bu mənə yad bir şeydir. Doğrudan, iş adamın cövhəridir. Baxıram mən yaşda adamlara, məndən
cavanlara, hıqqıldaya-hıqqıldaya gəzirlər,
bulvarda oturub domino vururlar. Mənim belə
şeylərdən xoşum gəlmir. Mən
gah tamaşa hazırlayıram, gah radioya, televiziyaya gedirəm.
Burdan rayona gedib tamaşa oynayıram. Mayın 20-də Gəncəyə rejissor dostum, xalq
artisti Vaqif Şərifovun yubileyinə
çağırmışdılar. Gedib orda "Bəxt
üzüyü"ndən bir parça oynadım...
- Xoşbəxtliyə bir qafiyə
tapılmadı. Siz xoşbəxtliyə
hansı qafiyəni uyğunlaşdırardınız?
- Mən Vaqif Səmədoğluya can sağlığı arzulayıram. Qoy o fikirləşib xoşbəxtliyə qafiyə
tapsın.
- Yəqin, arzularınız var...
- Arzu edirəm, bizim teatr həmişə
gözəgörünən teatr olsun. Teatra
tamaşaçı gəlsin. Tamaşaçılara da can sağlığı arzulayıram. Arzu edirəm ki, teatra həvəsləri çox
olsun. Teatra gəlib-getmək insanın
öz daxili aləmini zənginləşdirir, həyata
gözünü açır. Çox
maraqlıdır ki, aylarla, illərlə insanlar tamaşaya gəlmirlər.
Təşkil edirsən, gəlib baxırlar.
Hamısı "bəh-bəh" deyirlər.
Ancaq gedirlər, bir də gəlmirlər.
Hamı istəyir ki, onu təşkil edib aparasan...
Namiq MƏMMƏDLİ
Ekspress.-2014.- 7-9 iyun.- S.20.