"Nə gördümsə, o dövrdə
gördüm..."
Novruz Qartal: "İndiki gənclik
məsuliyyət hissinin nə olduğunu anlamasa, heç bir
uğura nail ola bilməyəcək"
İkiillik təmir işlərindən sonra nəhayət ki, Musiqili Komediya Teatrı Musiqili Teatr olaraq qapılarını tamaşaçılarının üzünə açdı. Müasir üslublu yeni bina, yeni repertuar, müxtəlif janrda hazırlanan tamaşalar Musiqili Teatra tamaşaçı axınını daha da gücləndirdi. Biz də fürsətdən istifadə edib teatrın aparıcı aktyoru, 47 illik səhnə fəaliyyətinə malik əməkdar artist Novruz Qartalla yeni teatrda yeni bir müsahibə hazırladıq. Yaradıcılığına yaxından bələd olduğum aktyorla uzun-uzadı söhbət etdik. Söhbətin bir qismini sizlərin diqqətinə çatdırırıq.
- Novruz müəllim, yenicə təmirdən çıxmış teatrınız xeyirli-uğurlu olsun, inanırıq ki, bu yenilik Musiqili Teatrın fəlaiyyətinə hər mənada öz müsbət təsirini göstərəcək...
- Sözünüzə qüvvət, məlumat verim ki, prezident İlham Əliyevin sərəncamı ilə teatrımız müsair standartlara uyğun şəkildə, demək olar ki, yenidən bərpa edildi. Teatr təmirə dayananda biz Dənizçilərin Mədəniyyət Sarayında fəaliyyətimizə davam etdirdik. Bir çox çətinliklərlə üzləşdik, ancaq buna baxmayaraq mütəmadi olaraq yeni tamaşalar hazırladıq və həmin tamaşaları digər teatrlarda-Milli Dram Teatrında, Gənc Tamaşaçılar Teatrında, Rus Dram Teatrında tamaşaçılara təqdim etdik. Çətinliklərə baxmayaraq teatrımzın təmiri bitənə qədər dözdük, hətta bir çoxları deyirdi ki, "teatr təmir olunduqdan sonra sizə verilməyəcək". Əlbəttə ki, belə sözlərə əhəmiyyət vermədik və nəhayət, gün yetişdi, budur sizinlə teatrda müsahibə hazırlayırıq. Yeni tamaşalar var, tamaşaçılar əvvəlkindən qat-qat çoxdur, maraq artıb, çox şükür ki, hər şey qaydasındadır.
- Elə isə söhbətə teatrın adında olan dəyişikliklə davam edək. Bir əsrdən artıq tarixi olan Musqili Komediya Teatrı artıq Musiqili Teatr adı ilə fəaliyyətinə davam edəcək. Bu barədə fikir ayrılıqları çoxdur. Məsələn, bir əsr tarixə malik teatrın adının dəyişilməsi sanki tarixin üstündən xətt çəkməkdir...
- Musiqili Komediya Teatrı yarandığı gündən fəaliyyəti ilə hər zaman diqqət mərkəzində dayanıb. Bu baxımdan ad dəyişikliyi zamanı bir qədər tərəddüd var idi, yəni, bu dəyişikliyi qəbul etmək ilk günlər çətindir. Asan məsələ deyil, az qala 50 ilə yaxındır ki, bu teatrın səhnəsindəyəm. Ancaq məsələnin məğzini tam anladıqdan sonra başa düşdük ki, əslində, bu dəyişiklik yenə də teatrın inkişafına xidmət edəcək. Məsələn, əvvəllər sadəcə musiqili komediya janrına müraciət olunurdu. Adına uyğun olaraq burada tamaşalar yalnız mahnı oxumaq, rəqs etmək, danışmaq üzərində qurulurdu. Misal olaraq "Ulduz", "Hicran", "Məşədi İbad" tamaşalarını göstərə bilərəm. Çünki adlarını çəkdiyim tamaşalar sırf musiqili komediya üzərində qurulurdu. Hazırda isə artıq bütün janrlara müraciət etmək imkanları var. Teatr Musiqili Teatr olaraq bütün janrlarda olan əsərlərlə tamaşaçıların qarşısına cıxacaq. Təsəvvür edin ki, 100 illik tarixdə teatrımız Qoqolun əsərlərinə müraciət etməmişdi. Artıq Qoqolun "Evlənmə" əsəri tamaşaya hazırlandı, tamaşaçılara təqdim olundu, hətta "Zirvə" mükafatı da aldı.
Bundan başqa,
teatrımız M.F.Axundovun 200 illiyi münasibətilə
"Molla İbrahim Xəlil Kimyagər" əsərinə
müraciət etdi. Yəni, demək istədiyim
odur ki, bu dəyişikliyin müsbət tərərfini
artıq müraciət olunan əsərlərlə görməyə
başlamışıq. Əgər baş verən dəyişiklik
müsbət nəticələr əldə etməyə
şərait yaradırsa, o zaman mütləq edilməlidir.
- Uzun illər teatrın truppa
müdiri olmusunuz. Xüsusilə Hacıbaba Bağırovun
teatra rəhbərlik etdiyi dövrdə şahidəm ki, ustad
sizi bir an olsun, yanından ayırmırdı...
- Bir teatrın truppa müdiri olmaq
böyük məsuliyyətdir və uzun müddət bu məsuliyyət
yükünün ağırlığını
daşıdım. İnanın ki, nə bir toya gedə
bilirdim, nə qonaqlığa gedə bilirdim, bütün
günü teatrda olurdum, bütün günü iş
başındaydıq. Rəhmətlik Hacıbaba
Bağırovun necə məsuliyyətli olduğunu bilirsiniz,
teatr onun üçün sözün həqiqi mənasında
bir sənət ocağı idi. Onun vəfatından
sonra bir çox dəyişikliklər oldu ki, bu da təbii
idi. Artıq truppa müdiri deyiləm, sadəcə,
aktyor kimi çalışıram. Etiraf
edim ki, hazırda daha sərbəstəm, istədiyim zaman istədiyim
yerə gedirəm. Əslində, elə bu
yaşımda sadəcə aktyor olaraq
çalışmağım daha məqsədəuyğundur.
Məşqim varsa, tamaşalarım varsa, teatra gəlirəm,
çəkilişim olanda gedirəm. Demək istədiyim
odur ki, əvvəlki kimi yenə də daima səhnədəyəm,
hər ay 6-7 tamaşa oynayıram, bundan başqa hərbi hissələrdə,
qocalar evlərində, kimsəsiz uşaqlar evində oluram,
onların qarşısında səhnəciklərlə
çıxış edirəm.
- Bu dəvətlər teatr səviyyəsində
olur?
- Təbii, teatr səviyyəsində
olan dəvətlər də olur ki, həmin yerlərə
kollektiv şəkildə qatılırıq. Ancaq
əsasən şəxsi dəvətlər alıram ki,
onların da hər birində mütləq iştirak edirəm.
Çünki istər əsgərlərimizin,
istər ömrünün yaşlı dövrünü
qocalar evində yaşamağa məhkum olan
insanlarımızın, istərsə də kimsəsiz
uşaqların üzündə sevinc yaratmaq, onların
könlünü xoş etmək, düşünürəm
ki, hər birimizin vətəndaşlıq borcudur.
- Əslində, sizdə
olan bu həvəs əvvəlki dövrdən qalma bir vərdişdir.
47 ildə səhnədə kimləri görmədiniz ki?.. Onların da hər biri üçün vətəndaşlıq
borcu çox önəmli idi...
- Bu səhnədə kimləri
görmədim ki?! Lütfəli Abdullayev, Münəvvər Kələntərli,
Nəsibə Zeynalova, Mobil Əhmədov, Əzizağa
Qasımov, İmamverdi Bağırov, Məmmədsadıq
Nuriyev, Hacıbaba Bağırov və daha kimlər, kimlər...
Onların hər biri ilə bir səhnəni
paylaşmışıq.
- Adlarını çəkdiyiniz
ustadlar artıq dünyalarınnı dəyişib. Əvvəlkilərdən
son nəsil olaraq bir neçə aktyor var ki, biri də
sizsiniz, Allah ömür versin. Çətin
deyil ki?
- Bilirəm hansı mənada
soruşursunuz... Bilirsinizmi, dövr
baxımından götürdükdə, qeyd etdiyim kimi, hər
dövrün öz hökmü var. Hər gələn nəsil
bir gün bu fani dünyanı tərk edir ki, bu da həyatın
qanunudur. Önəmli olan həyatda
keçdiyin ömür yoludur. Adlarını
çəkdiyim aktyorların hər biri səhnədə
yaratdığı obrazlarla çox söz deyib. Onların hər biri böyük məktəb idi.
Təsəvvür edin ki, bu aktyorların bir
tamaşada bir araya gəlməsi isə zirvə demək idi,
zirvənin birgə fəthi demək idi. Mən
onlardan çox şey öyrəndim, bunun nəticəsidir
ki, 50 ilə yaxındır səhnədəyəm, hələ
də eyni həvəslə çalışıram, eyni həvəslə
xidmət edirəm.
- Dövr baxımından
götürdükdə, ən çox hansı dəyişikliyi
hiss edirsiniz?
- Əvvəllər
tez-tez rayonlara qastrol səfərlərinə gedirdik, kolxoz,
sovxoz var idi və orda çalışan zəhmətkerşlərin
qarşısında çıxışlar edirdik.
Əhval-ruhiyyə çox yüksək idi, kənd zəhmətkeşləri
ağır iş saatlarından sonra böyük həvəslə
biz aktyorların nümayiş etdirdiyi əyləncəli
konsert proqramlarına baxırdılar. Yuxarıda
adlarını çəkdiyim aktyorlarla qastrollara getmək
başqa bir aləm idi. Belə bir söz var: deyirlər,
qardaşın necə adamdır, cavab verir ki, onunla yol
yoldaşı olmamışam. Həqiqətən
də insanlar yolda tanınır. Nə qədər
böyük səmimiyyət, böyük-kiçik yeri bilmək
və s. nə gördümsə, hamısı o dövrə
aid idi. Xüsusilə gənc nəsil
özündən böyük nəslə böyük
hörmət göstərirdi. Ancaq indiki gənclik
heç böyüklərə əhəmiyyət vermir.
Biz yaşlı nəslə hörmət edirdik,
onların yanında artıq-əskik
danışmırdıq, həddimizi bilirdik. Dövr dəyişikliyində ən böyük fərq
elə budur.
Sənət
baxımından götürdükdə isə, yenə də
böyük zəhmətlər hesabına sənət
yaranır, nümayiş olunur, yenə də aktyor sənət
fədaisi olaraq çalışır. Onu
da xüsuilə qeyd edim ki, teatrımız bəlkə də
yeganə teatrdır ki, direktor Əliqismət Lalayev
bütün qapıları gənc nəslin üzünə
açıb, onlara hər zaman dəstək verir.
- Gənc nəslə meydan vermək
böyük məsuliyyətdir. Peşəkar
olaraq necə bilirsiniz, gənc nəsil özünü
doğrulda bilirmi?
- Bəzisi özünü
doğruldur, bəzisinin yəqin ki, hələ zamana
ehtiyacı var. Bizim dövrdə gənc nəslin yaşlı
nəsillə bir səhnəni paylaşması
üçün epizod rollarda səhnəyə
çıxması böyük hadisə idi. Hətta
elə olurdu ki, sadəcə, hazırladığımız səhnəciklərdə
özümüzü təsdiq edir, sonra ustadlarla bir səhnəyə
çıxırdıq. Belə olan halda
baş roldan söhbət belə gedə bilməzdi. Ancaq hazırda gənc aktyor baş rola təsdiq
olunur və təsdiq olunduğu dəqiqədən əhval-ruhiyyə
dəyişir. Təsəvvür edin ki,
istədyi zaman məşqə gəlir, istədiyi zaman
gecikir, yaşlı nəsil məşqdə baş rolu oynayan
gənc aktyoru gözləmək məcburiyyətində
qalır. Yəni, bu kimi məqamlıara
baxdıqda, bir qədər tərəddüd edirsən.
Buna görə düşünürəm ki,
tez bir zamanda qərar verməklə dəqiq söz söyləmək
çətindir. Məncə, hər
şeyi gələcək göstərəcək.
- Əgər gənc aktyorlar üçün hər
cür şərait yaradılırsa və o, hələ də
məsuıliyyətsizlik edirsə, o zaman bu kimin
günahıdır?
- İnanın ki,
teatrın rəhbərliyi məsuliyyətsiz hər bir duruma
reaksiya verir. Aktyora töhmət verir,
ağlı başına gəlməsə, maaşından kəsir,
yenə ağıllanmasa, o zaman əsas roldan
uzaqlaşdırır. Yəni,
bütün tədbirlər görülür, ancaq hələ
də tam olaraq nəticə əldə etmək mümkün
deyil. Ona görə deyirlər də,
quyuya su tökməklə olmaz, quyunun özündə su
olmasa, mümkün deyil. İndiki gənclik məsuliyyət
hissinin nə olduğunu anlamasa, heç bir uğura nail ola bilməzlər.
- Seriallara münasibətiniz necədir?
- Müsbət. Mən
həmişə digər ölkələrin seriallarına
baxırdım və həmişə də
düşünürdüm ki, kaş bizdə də belə
seriallar çəkilsin. Vaxt-zaman yetişdi,
dövlət səviyyəsində serialların çəkilməsinə
start verildi. Doğrudur, çəkilən
seriallarla hələ irəli gedə bilmirik. Bəzi serialların ssenarisi zəif olur, aktyor heyəti
güclü, elələri də var ki, ssenarisi
güclüdür, aktyor heyəti zəif. Ssenari tam olaraq məlum olmur, aktyor ana xətti
tutmadan, hətta ana xətdən xəbəri olmadan üzərinə
düşən rolu oynayır ki, nəticədə də
hazır seriala baxdığı zaman
yarımçıqlığını görür. Ssenarinin gücü müəllifdədir, sonrakı
prosesdə isə rejissorda. İstər
yazının danışıq dilinə çevrilməsində,
istərsə də danışığın hərəkətlərlə
göstərilməsində güclü heyətin rolu
böyükdür. Müəllif yazır,
rejissor çəkir, aktyor da mütləq peşəkarlıq
nümayiş etdirməlidir. Bir sözlə,
əsərdə bir araya gələn yaradıcı güclər
sözün həqiqi mənasında peşəkarlıq
nümayiş etdirməlidir. Bütün
bunlara baxmayaraq, milli seriallar çəkilir, ilk addımlar
atılmağa başlayıb və tədricən yüksək
səviyyəli seriallar çəkəcəyimizə
inanıram.
- Siz hələ dəvət
almamısınız seriala?
- Bir dəfə zəng etdilər,
əsas rollardan birinə dəvət etdiklərini söylədilər,
bir 5 gün məni dəng etdilər. Sonra sanki
yoxa çıxdılar. Doğrusu, mən
də maraqlanmadım, təbiət etibarilə ağır
insan olduğuma görə hər zaman
ağırlığımı qoruyuram. Serialın
adını çəkməyim, sonra başqa bir aktyoru mənə
deyilən rolda gördüm. Ancaq İran
kinematoqrafçılarının çəkdiyi 90
bölümdən ibarət serialda əsas rollardan birini
oynadım. Bizim aktyorlardan Ağaxan
Salmanlı da həmin seriala çəkilirdi. Çəkilişlər
Tehranda, Ərdəbildə və b. yerlərdə
aparıldı. Serial azərbaycan türkcəsində
çəkilsə də, burda hələ nümayiş
olunmayıb. Ancaq eşitdiyimizə görə, artıq
İranda fars dilində nümayiş
olunub. Mən də internet vasitəsilə 25
bölümünü izlədim, maraqlı alınıb.
Etiraf edək ki, İran kinematoqrafiyası da inkişaf edib...
Son söz əvəzi: Yarım əsrlik
fəaliyyəti dövründə cəmi bir neçə il öncə əməkdar artist adına layiq
görülən Novruz Qartal sözün həqiqi mənasında
sənət fədaisidir. Hələ də evi olmayan, kirayədə
oğul evləndirib, qız köçürən aktyor
bütün prblemlərinə baxmayaraq, sadəcə, sənət
haqqında düşünür, sənət nümayiş
etdirir, sənət dostlarının uğurlarına -xalq
artisti adı almalarına, prezident təqaüdünə layiq
görülmələrinə sevinir və inanır ki, bir
gün o da dövlətin qayğısını hiss edəcək...
Xədicə
QİYAS
Ekspress.-2014.- 21-23 iyun.- S.20.