Dövlət dəstəyi
olmasa, kino məhv olar
Rejissor Şamil Əliyev: Milli kinomuzu
yaratmalıyıq
Son illərin diqqəti cəlb edən filmlərindən olan "Çölçü" artıq 25 beynəlxalq kinofestival və forumlara qatılaraq mükafat və diplomlara layiq görülüb. Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin sifarişi ilə 2012-ci ildə "Azərbaycanfilm" kinostudiyasında ekranlaşdırılan film "Xarici dildə ən yaxşı filmə görə" nominasiyasında 2014-cü ilin "Oskar" mükafatına təqdim olunmuş və uzun (ilkin) siyahıda yer almışdı. Filmin rejissoru Şamil Əliyev ötən il "Çölçü" filminə görə "Humay" milli mükafatına layiq görülüb.
Rejissorla "Çölçü"nün növbəti təqdimatında görüşüb söhbət etdik. Təqdimat Mədəniyyət və İncəsənət Universitetində keçirilirdi. Tələbələrin filmin yaradıcılarına ünvanladığı sualların ardı-arası kəsilmirdi.
Filmdə şəhər həyatından uzaqda, təbiətlə ünsiyyətdə olan gənc çölçünün yaşamından, atası Ulunun ona çölçülük həyatının sirlərini öyrətməsindən və sivilizasiyanın bu çöl həyatına gəlib çıxmasından bəhs olunur. Bütünlükdə film gənc çölçünün məhəbbəti haqqında nağılvari bir həyat hekayəsidir. Ulunun ölümündən sonra çölə qısasaçlı bir qız gəlir. Və Çölçünün həyatına öz nağılını qatıb, onun həyatını dəyişir...
Tanıtım: Şamil Yavər oğlu Əliyev 26 iyun 1960-cı ildə anadan olub. M.A.Əliyev adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət və Mədəniyyət İnstitutunun rejissorluq fakültəsində təhsil alıb (1984-1989). 1990-cı ildən "Azərbaycanfilm" kinostudiyasında və bir neçə TV kanalında çalışıb. "Vətən sərhəddən başlayır" (2004, 30"", BTC), "Bakı Avropa Liseyi - İstedadlar Planeti" (2005, 30"", BTC) sənədli filmlərini çəkib. Azərbaycan kinematoqrafiyası haqqında ilk ensiklopedik saytı (cinema.aznet.org) işləyib hazırlayıb. 2008-ci ildən "Nurfilm" studiyasının təsisçisi və rəhbəridir.
Filmoqrafiyası: "Şahid qız" (1990), "Şirbalanın məhəbbəti" (1991), "Etiraf" (1992), "Özgə vaxt" (1996), "Təsadüfi görüş" (1999), "Arxaik motivlər" (2009), "Çölçü" (2012).
- Şamil müəllim, təxminən 4-5 il öncə "Ekspress"in redaksiyasında Sizdən müsahibə götürmüşdük, o vaxt üzərində hazırlıq işi apardığınız ssenarinin ərsəyə gəlməməsindən danışarkən bir qədər əsəbi görünmüşdünüz. Artıq "Çölçü" filmi ilə kinomuzda diqqəti cəlb edə biləcək uğura imza ata bildiniz...
-
Yadımdadır, ancaq "Çölçü" həmin
ssenari deyil. Bu filmin ssenarisi Vidadi Həsənova aiddir. Ancaq məni
daim düşündürən, illərdir uğrunda
mübarizə apardığım ssenarim hələ da
gözləyir. Əvvəllər 100 km uzaqda növbəmi
gözləyirdimsə, hazırda bəlkə də 200 km
uzaqda sıraya durmuşam...
- Deməli,ssenarinizdə
hədəfə toxunan məqamlar olacaq...
- Hədəfə toxunmayan məqamlar
olmadan ssenari olmaz ki! Film geniş məfhumdur,
müraciət olunan mövzulara diqqət etməli və
mövzunun dərinliyini əsas götürmək
lazımdır. Filmin mövzusu
düşündürücü deyilsə, filmə baxanı
cəlb etmirsə, o zaman film çəkməyin bir mənası
yoxdur. Bu baxımdan düşünürəm
ki, illərdir məni düşündürən ssenari bir
gün mütləq işıq üzü görəcək.
-
"Çölçü"nün ssenarisi bir rejissor kimi
Sizi özünə necə cəlb etdi: necə deyərlər,
özünüzü ssenaridə və ya ssenarini
özünüzdə tapa bildinimzi?
- Bu mütləqdir. Ssenari ilə tanış olduğum zaman çox bəyəndim
və dedim ki, belə bir ssenaridən imtina etmək günah
olar. Çünki Allah verdiyi hər bir şeylə
bir növ bizləri sınaq edir. "Çölçü"
mənim sınağım idi və çox şükür
ki, bu sınaqdan üzüağ çıxa bildim.
- Əgər indi Sizi
bu qədər sakit, rahat görürəmsə, deməli,
"Çölçü" Sizi müəyyən mənada
qane edib. Tam qane edib ona görə demirəm ki, kimsə
heç nədən tam razı qalmır, bu, son, tükənmək
demək olardı...
- Sözünüzə haqq verirəm.
Doğrudan da tam olmasa da, müəyyən mənada
"Çölçü" mənim kino sevgimi bir qədər
təmin edə bildi, ancaq görüləcək işlər
hələ qabaqdadır.
- Ölkəmizdə hər sahədə
aparılan islahatlar kinodan da yan keçmir. Sizcə
islahat proqramları kinomuzun inkişafına nələr verə
bilər?
- Bu sahədə hər bir islahat
ona hesablanır ki, son məqamda kinomuz dünya kino mədəniyyətinin
heç olmasa bir parçası ola bilsin. Bildiyimiz kimi, ölkə
başçısının Azərbaycan kinosunun
inkişafı ilə bağlı bir neçə sərəncamı
var. Yəni, milli kinonun inkişafı ilə bağlı
artıq konkret tələblər qoyulub. Bütün
bunları yerinə yetirmək biz kinematoqrafçıların
üzərinə düşür. İstər
məmur olsun, istər məmur olmasın, istər müstəqil
film çəkilsin, istərsə də dövlət
sifarişilə, fərqi yoxdur, bu, hər birimizin
qarşısında duran tapşırıqdır ki, biz Milli
kinomuzu yarada bilək.
- Milli kinonu yarada bilmək
üçün bütün qüvvələr səfərbər
ola biləcəkmi?
- SSRİ dağıldıqdan sonra
müəyyən mənada kino sistemində də
dağılma prosesi getdi. Çox
şükürlər olsun ki, son vaxtlar bu dağılmanın
qarşısı nəinki alınıb, hətta dövlət
filmlərin əksəriyyətinin çəkilməsini
öz üzərinə götürüb. Yəni, dövlət kinoya maddi yardım edir, kinonun
maliyyəsinin 80-90 faizi dövlətin üzərindədir.
Bu da o deməkdir ki, dövlətimiz Milli kinonun
formalaşması üçün əlindən gələni
edir. Sözümün canı odur ki,
dövlətimiz hərtərəfli şəkildə kino
üçün səfərbər olub, artıq sıra bizlərdədir.
Bu işdə artıq çox şey bizlərdən
asılıdır, üzərinə vəzifə düşən
insanlardan asılıdır. Zənnimcə,
bunu xırdalamağa ehtiyac yoxdur, tutaq ki, hər hansı bir məmur
bununla bağlı nə etməlidir və yaxud da başqa
biri, önəmli olan hər kəs üzərinə
düşəni etməlidir.
Şəxsən mən
dövlət sifarişi ilə də, müstəqil şəkildə
də işləmişəm. Hər yerdə
mənim üçün bir məqsəd var - Azərbaycan
Kinosunun formalaşmasına, inkişafına xidmət etməliyik.
Heç kim gəlib bizim üçün
Azərbaycan Milli kinosunu yaratmayacaq. Nə iranlı, nə rus,
nə də bir başqası gəlib bizim üçün
milli kinoyaratmayacaq, lap gəlsə belə, özünün
milli dəyərlərini gətirəcək. Nəticədə
zərbə kinomuza dəyəcək.
- Ancaq dövlətin diqqəti sadəcə
kinoda ola bilməz, ölkədə
görüləcək o qədər işlər var.
- Dövlətin yardımı odur
ki, kinonu incəsənət növü kimi məhv olmağa
qoymur. Bir anlıq təsəvvür edin ki,
kinoya müstəqillik verilib, o zaman özbaşına qalan
kinonun vəziyyəti necə olar? Kino məhv
olar. Hansısa investor kinoya külli miqdarda
pul qoyub onu sənət növü kimi saxlayacaqmı? Siz buna inanırsınız?
- Çox təəssüf ki,
inanmıram...
- Doğrudur, dövlətin
görüləcək işləri çoxdur, ancaq əgər
ildə 5-6 film üçün dövlət dəstəyi
varsa, bunun özü böyük hadisədir. Hətta
çox vaxt daha artıq filmlər çəkilir, bu heç
də az göstərici deyil. Bizim Qarabağ boyda dərdimiz var, bunu heç vaxt
unutmamalıyıq. Onu da
unutmamalıyıq ki, biz hələ də müharibə şəraitində
yaşayan bir ölkəyik. Buna baxmayaraq əgər
dövlətimiz kinoya da sərmayə qoyursa, bu, çox
böyük hadisədir. Digər dövlətlərə
baxın, elə bədnam qonşularımızın kinosuna
baxın...
- Bədnam
qonşularımızın nə zaman kinosu oldu ki...
- Çəkə bilmirlər
axı, ildə bir film olsa belə çəkə bilmirlər.
Keçmiş SSRİ-nin tərkibində olan
digər respublikalarda 1-2 film dövlət tərəfindən
maliyyələşirsə, bunun özü böyük
işdir. Doğrudur Qazaxıstanda, Özbəkistanda bir
qədər fərqli situatsiyadır, yəni adlarını
çəkdiyim ölkələr də artıq öz milli
kinosunu yaratmaq əzmini nümayiş etdirib. Yenə
də təkrar edirəm, Mili kinonu özümüz
yaratmalıyıq. Burda söhbət sadəcə
milli dəyərlər, estetik prinsiplərdən getmir, istehsal
prinsiplərini əsas götürərək bu fikrə gəlmişəm.
Son vaxtlar çəkilən filmlərimizin dünya ölkələrində
səs-küyə səbəb olması, diqqəti çəkməsi
və s. hamısı bunun sübutudur. Artıq
filmlərimiz beynəlxalq festivallarda iştirak edir,
mükafatlar qazanır. Bütün bunlar az
iş deyil.
- "Çölçü"
də az mükafat qazanmadı...
-
"Çölçü" 25 beynəlxalq festivalda
iştirak etdi, 10-dək bir çox mükafat qazandı.
"A" kateqoriyalı festivallardan tutmuş
"B" kateqoriyalı festivalların əsas müsabiqələrində
iştirak edib, iki baş mükafat, iki rejissura mükafatı
və bir sıra digər mükafatlara layiq görülüb.
Bilirsinizmi, məqsəd uğrunda mübarizə
təbliğatda böyük rol oynayır. Dünya ölkələrində keçirilən
festivallar Azərbaycan mədəniyyətini, ədəbiyyatını,
adət-ənənəsini təbliğ etmənin ən
qısa və yaxşı yoludur. Elə festivallar var ki,
ilk dəfə orada "Çölçü" filmi ilə
iştirak etdik və bildilər ki, Azərbaycan adlı
böyük tarixə malik bir ölkə var.
"Çölçü" Azərbaycan mədəniyyətinə,
adət-ənənəsinə geniş diqqəti cəlb etməyə
məcbur edən filmlərdəndir. 79 dəqiqəlik
filmdə boş saniyə belə yoxdur. Yəni,
tamaşaçı bu filmə birnəfəsə baxaraq onun
üzərində geniş müzakirə apara bilər.
- Sizcə
"Çölçü" öz mövzusuna görə
bu gün Azərbaycana lazımdırmı?
- Əgər 25 festivalda iştirak
edərək mükafatlara layiq görülübsə və hər
dəfə nümayiş olunduğu zaman Azərbaycan
adını zirvəyə yüksəldibsə, deməli,
"Çölçü"yə ehtiyac var.
Düşünürəm ki, belə mövzulara geniş
müraciət olunmalıdır.
- Bəzən belə bir fikir səslənir
ki, ölkəmizdə çəkilən filmlər sanki
festival üçün çəkilir...
- Bunun nəyi pisdir, söhbət o
boyda təbliğatdan gedirsə, artıq dar düşüncədən
xilas olmalıyıq. Kim istəyirsə, gedib
filmə baxa bilər. Ancaq
unutmamalıyıq ki, bizim tamaşaçının hələ
kinoteatra qayıtma kimi bir problemi var.
- Kinoteatrlarımız bərpa
olunsa, bəlkə də tamaşaçı problemi həllini
tapa bilər...
- Artıq bərpa işləri
var, ancaq tamaşaçı Hollivud filmlərinə baxmaq
üçün kinoteatralara üz tutur. Düşünürəm
ki, "Çölçü" kimi filmlər Hollivud filmlərinə
olan marağın qarşısını ala biləcək...
Ulduzə
QARAQIZI
Ekspress .-2014.- 22-24 noyabr.- S.21.