Rişxəndcil oyunlar
ustası...
Bu gun "Yuğ"
və qurucusunun yubileyidir
Bu gün Yuğ Teatrı və onun yaradıcısı, mərhum rejissor Vaqif İbrahimoğlunun ad günüdür. Vaqif İbrahimoğlunun 65, Yuğ Teatrının 25 yaşı tamam olur.
Kulis.az-ın əməkdaşı Aliyə yubiley münasibətlə "Yuğ" və onun yaradıcısı barədə tanınmış sənət adamlarının fikirlərini öyrənib.
Rəhman Bədəlov:
- Vaqif İbrahimoğlu parlaq insan idi. Bilirsiniz, onun həm bədii, həm də intellektual duyğusu var idi.
Özü də kitab oxumağı çox sevirdi, həm də başqalarının dediyi fikirləri də tez tuturdu, fikir maraqlıdırsa, bu fikirlərlə inkişaf edirdi. Mənə çox xoş olurdu ki, mənim dediklərimi bir az sonra Vaqif mənə təkmilləşmiş formada çatdırırdı. İlkin mərhələsində o, daha çox dağıdıcı idi; o mədəniyyətin pafoslu, klişeli, stereotip, müəyyən donmuş qəliblərdən çıxa bilməyən tərəflərini dağıdırdı, onlara gülürdü. Gülüş V.İbrahimoğlu üçün çox vacib idi. Özü də aktyor kimi buna meylli idi. Çalışırdı ki, rolları komik olsun. Ondan sonra "Azdrama" kimi teatrlarda belə standart yanaşmalardan qaçmağa başladılar. Bu, məncə, onun təsiri idi.
İlk illərdə bu cəhətlər daha çox nəzərə çarpırdı. Sonrakı mərhələlərdə o çalışırdı ki, müxtəlif müəlliflərin daxili görüntülərini səhnəyə gətirsin.
Çexovun "Sentimental Vals" tamaşasını xatırlayıram.
Mən Çexovu çox sevirəm və rus teatrında onun əsərlərinin çox tamaşalarını
görmüşəm. Amma bu tamaşa tamam başqa üslubda idi. Bu tamaşada Çexov
özü var idi və öz
əsərlərini yazırdı.
Bu, çox gözəl
bir yanaşma idi. Tamaşaya bir neçə
dəfə baxmışam.
O tamaşada təbəssüm
də var idi, kədər də.
Söhbət girib auditoriyada
danışmaqdan getmir.
Onun mahiyyəti, missiyası müəllimlik idi. Yuğda və onun ətrafında
olanlar üçün
müəllim idi.
Cavanlar üçün müəllim
idi. Ümumiyyətlə, hər kəs
üçün. Son zamanlar onun tamaşaları
bitəndən sonra bir məclis olurdu. Tamaşanın müzakirəsindən başlayan söhbət mədəni proseslərin
analizinə kimi aparırdı. Sonradan onun
tələbələrinin işlərini
gördüm - bilirsiniz,
heç bir teatrdan Yuğdakı qədər maraqlı təfəkkürü olan
rejissor çıxmadı.
Vaqiflə ünsiyyətdə olmaq maraqlı idi. O, çevik idi, müsahibi tez anlayırdı, incə mətləbləri
duyurdu. Onun ifadəliliyi yüksək
idi - bədənlə,
boğazla, səslə,
intellekt bir vahidlik yaradırdı, ona görə bu ünsiyyət ağır olmurdu, əksinə onunla söhbət edəndə
özünü sərbəst
hiss edirdin.
Mən deyə bilmərəm ki, biz dost idik, bu da məndən
irəli gəlirdi. Mən heç vaxt yaxın dostluq ehtiyacı duymamışam.
Amma düzünü deyim ki, ondan
sonra mən Yuğa getməmişəm,
bəlkə də Yuğda gözəl tamaşalar var, Yuğun həyatı davam edir, amma
mənim üçün
Yuğ Vaqif İbrahimoğlu demək idi, onun söhbətləri
demək idi...
Aydın Talıbzadə:
- Yuğ mənim üçün Vaqif İbrahimoğlu deməkdir, Dədə Qorqud deməkdir, Şəhriyar deməkdir,
Mövlanə deməkdir,
Füzuli deməkdir...
Dərvişlik deməkdir...
Sənətə sonsuz
sevgi deməkdir... Ruhsallıq deməkdir... Öz balaca hücrənə qapanıb
dünyaya dirəniş
gətirmək deməkdir...
Dünyaya dözmək
deməkdir... Dünya
ilə və hətta tanrının özü ilə zarafat etmək deməkdir... Mediativ düşüncələrdə xoşbəxt olmaq deməkdir... Vaqifin özü ilə, ətrafı ilə qurduğu rişxəndcil
oyunlar deməkdir... Yeddi pudluq ironiya
deməkdir... Lağ deməkdir, intellektual blef deməkdir... Teatr sənətçisindən
ötrü çilə
deməkdir... Əsl teatr laboratoriyası deməkdir... Dahiyanə fiasko deməkdir... Barışmaq deməkdir...
Barışa-barışa aqressivləşmək
deməkdir... Böyüyə-böyüyə
kiçilmək deməkdir...
Sənə inananlara qarşı total xəyanət
deməkdir... Teatr cəmiyyətində yuğçu
cəmiyyəti deməkdir...
Ancaq mən onu indi
qınamıram... Yaşamaq
və Yuğu yaşatmaq üçün
Vaqif zaman-zaman "ağla qara"nın
fərqinə göz yumurdu... Hərçənd
onda qınayırdım...
Yuğ "Tədris"in davamıdır,
Vaqifə müxtəlif
dönəmlərdə açılan
teatr həqiqətlərinin
son bəyan variantıdır.
Vaqif milli teatr mədəniyyətinin
yeganə nüsxədə
və formatda stilizə olunmuş mümkün obrazını
axtarırdı başlanğıcda.
O, istəyirdi ki, Yuğ azərbaycanlıların
heç bir teatr türünə bənzəməyən milli
teatr forması olsun. Tutalım, Noo teatrı kimi... Bu yükü
çiyinlərinə götürmək
isə artıq missiyadır, missionerlikdir.
Ömür getdi, amma, hayıf ki, alınmadı. Əvəzində,
Yuğ milli teatr mədəniyyətinin
və Şərq kültürünün gələnəklərilə
Avropa teatr avanqardının təmasına
kökləndi, postdram
məkanına adladı,
paratekstin köməyilə
mətni təzədən
pozub yazdı...
"Tədris"
və Yuğ Vaqifin Azərbaycanda teatr inqilabı idi, köhnəyə qarşı ənənə
içindən üsyanı
idi... və mənim üçün teatr məhz bu inqilabdan, Vaqifdən, onun ideyalarından, onun ruhundan başlayırdı...
Tural Vaqifoğlu:
- Vaqif müəllim mənim ustadımdır, amma o həm də mənə atalıq edib... Onun elədiklərini bəlkə hər ata oğlu uçun
eləməz. O, mənə
dünyaya başqa rakursdan baxmağı öyrədib... O, mənə
ruhuma daha yaxın olmağın yolunu göstərib. Mənə bu həyatda sınmamağın yolunu göstərib.
Yuğ Teatrı elə
bir məkandır ki, orada özümü
sərbəst hiss edirəm,
doğmaların yanında
hiss edirəm. Yuğ Teatrı
mənim doğma evimdir.
Kamran Yunis:
- Vaqif İbrahimoğlu ətrafındakılara
bir mənəviyyat dərsi aşılamağa
çalışırdı. Ona bağlı insanlar əslində o mənəviyyatın
işığına bağlıdır.
Vaqif İbrahimoğlunun böyüklüyünə
bağlıdır. Hətta sağlığında
Vaqif İbrahimoğlunu
əcaiblikdə ittiham
edənlər bu gün özünü onun tələbəsi kimi təqdim edir. Amma Vaqif müəllim
özü də deyirdi ki, hər
dərsimdə oturan mənim tələbəm
deyil. O, deyirdi, çox az
adam var ki, onlar mənim
aktyorum, mənim tələbələrimdir. Onu
təmin edən aktyor çox az idi...
Fəxrəddin
Manafovdan tutmuş, Fərhad İsrafilova, Məmməd Səfaya, Hacıbaba Məmmədova,
həmçinin Kamran
Yunisə qədər
bu insanları birləşdirən Vaqif İbrahimoğlunun mənəviyyat
işığı idi.
Bu gün də
bu işıq o insanları buraxmır və buraxmayacaq da. Ola bilsin o teatr bağlanacaq ola bilsin
yox, amma həmişə Vaqif bəyin ruhu o insanları bir arada saxlayacaq.
Gülzar Qurbanova:
- Sizə səmimi deyim, Vaqif İbrahimoğlu aktyor yetişdirmədi. Elmi-nəzəri cəhətdən əsaslandırılmış bir teatr yaratdı.
Ona zarafatla deyirdim ki, Vaqif müəllim,
teatrda işləyirik,
elmi-tədqiqat institutu
deyil ki? Amma indi anlayıram ki, o, bizi şəxsiyyət
və müəllif kimi yetişdirib. Vaqif müəllim bizə elə işıq verib ki, o işıqla
çox yolları aşmaq olar.
Sevdiyin müəllimi, dostu
itirmək çox ağırdır. Ən gərgin
anımda mənə təskinlik verən dostumu, müəllimimi itirmişəm. O, insanı
ən gərgin anından həyat eşqilə dolu bir məqama gətirirdi. Onu yuxumda tez-tez
görürəm. Yuxulara-filana inanmıram,
yuxuda məntiq yoxdur, amma məncə,
o, təsadüfən gəlmir
yuxuma. Təsəvvür edin ki, onu yuxuda görəndə
belə o qədər
enerji alıram, həyat eşqi ilə oyanıram.
Bilirsiniz ki, yuğlama
ölən insanı ağlamaq, onu anmaq, qəbir üstə oxuyub-oynayıb
o mərasimdən həyat
eşqi ilə ayrılmaqla bitən bir mərasimdir. Onun enerjisi də belə idi. O bizim canımızdan bu neqativi belə
çıxara bilirdi....
***
Yeri gəlmişkən, görkəmli teatr rejissoru, Yuğ teatrının yaradıcısı,
mərhum Vaqif İbrahimoğluya həsr
olunmuş film çəkilib.
Bu barədə Kulis.az Yuğ teatrının mətbuat xidmətinə istinadən xəbər verib.
"Oba" studiyada istehsal olunan "Yuğ" adlı filmin rejissoru və prodüseri Babək Şirinsefatdir. Filmdə Yuğ
teatrının aktyorları
iştirak ediblər.
"Yuğ" filmi oktyabrın 18-də -
Yuğ teatrının
25, Vaqif İbrahimoğlunun
isə 65 illik yubileyində tamaşaçılara
təqdim olunacaq.
Ekspress.-2014.- 18-20
oktyabr.- S.21.