"Özümü ana
obrazında görmək istəyirəm"
Almaz Mustafayeva: Uşaqlarım məni
görəndə deyirdilər ki, "Azərbaycanın əməkdar
dovşanı gəlir"
1964-cü
il. "Sehrli xalat"
filminin çəkilişləri gedirdi. Filmin
müəllifləri orta məktəblərdə rollara
uyğun gələn uşaqların axtarışına
çıxmışdılar.
Bakının 29
saylı orta məktəbində 7-ci sinfində oxuyan Almaz
Mustafayeva Əfsər Cavanşirovun xorunda solist idi, xalq rəqslərini
də böyük həvəslə öyrənirdi. "Azərbaycanfilm"in əməkdaşları
29 saylı məktəbə də gəlib
çıxırlar. Eyni sinifdə oxuyan
Almaz Mustafayeva Səidə roluna və Petya roluna çəkilən
Kolya Loginov film üçün seçilir.
Və həmin rol və
ilk həyəcan Almaz Mustafayevin həyatında böyük
rol oynayır. Almaz xanım həmin filmin çəkilişlərini
belə xatırlayır"":Sehrli
xalat" filminin çəkilişləri əsasən
İçərişəhər və Maştağada
aparılıb. Filmin gələcəklə
bağlı olan hissəsi Minskdə çəkilib. Hamıya maraqlı olan kosmos səhnəsi isə
kinostudiyanın içərisində yaradılıb. "Sehrli xalat"a seçiləndə
danışığım və diksiyam Əlisəttar
Atakişiyevin o qədər xoşuna gəldi ki, məni
köhnə kinostudiyaya apardı. Hazırda
o kinostudiyanın yerində Bakı Univermağı yerləşir.
Bu binadan bir az aralı köhnə Sirkin
binası yerləşirdi. Məni dublyaj redaksiyasına gətirərək
ordakılara dedi: "Baxın sizin üçün necə
bir tapıntı gətirmişəm. Bundan sonra
uşaq rollarını o dublyaj edəcək". O
vaxtdan dublyajda çalışdım, demək olar ki, uşaq
rollarının əksəriyyətini mən səsləndirdim".
Beləliklə də,
müsahibimiz Gənc Tamaşaçılar Teatrının
aktrisası, əməkdar artist Almaz Mustafayevadır.
-
Bəzən ilk rol aktyorun sənət taleyini müəyyənləşdirir...
- Doğrudan da, ilk roldan, ilk
uğurdan çox şey asılıdır. Kinodakı
ilk rolum məlumdur. Teatrdasa ilk rolum Qeybulla
Rəsulovun pyesi əsasında hazırlanan "Əlvida,
Hindistan" tamaşasında Ramo rolu olub. Məndən
əvvəl bu rolu Əminə Yusifqızı çox
yüksək səviyyədə oynamışdı. Ancaq mən teatra yeni gələndə artıq
Əminə xanım Milli Dram Teatrında fəaliyyətə
başlamışdı və buna görə də həmin
tamaşa unudulmuş, kənarda qalmışdı. Rol mənə həvalə olunduqdan sonra tamaşa
üzərində yenidən hazırlıq başlandı.
Mən sənətkarlarımız - rəhmətlik
Solmaz xanıma, Firəngiz xanıma minnətdaram ki, onlar mənimlə
çox işlədilər. Onların diqqəti,
qayğısı sayəsində mənim oynadığım
Ramo rolu çox uğurlu alındı. O dövrdə
teatrda mənim ampluamda uşaq rollarını oynayan aktrisa yox
idi. Bu da mənə daha geniş imkanlar
yaratdı və o vaxtdan teatrda baş qəhrəmanları mən
oynamağa başladım.
- 45 ildir ki, səhnədəsiniz,
maşallah, həmişə gənc və gözəlsiniz...
- Belə qalmağımın elə
də bir sirri yoxdur. Düşünürəm
ki, insan ruhən gənc olursa, bu istər-istəməz onun
görünüşünə də sirayət edir. Ümumiyyətlə, belə gənc qalmaq bizim
teatrın aktyorlarına xasdır. Çünki uşaq
tamaşaları, rəqslər, musiqi, əyləncə və
s. bütün bunların hamısını yaşayan, əlbəttə
ki, gənc görünüşə malik olacaq.
- Hər dövrün öz sənət
nümunələri və dövrə uyğun
tamaşaçı tələbatı olur. Ola bilsin ki, 45 il əvvəl tamaşaçı
üçün maraqlı olan əsər indi heç maraq
doğurmasın...
- Doğrudan da, hər
dövrün öz tələbatı var və bunu biz sənət
adamları daha tez hiss edib, şahidi oluruq. "Sehrli
xalat" filmi çəkiləndə, təbii ki, biz bilmirdik
ki, 2000-ci illərdə nələr baş verəcək.
Ancaq Əlisəttar Atrakişiyev sanki illəri
qabaqlamışdı. Teatrda da o dövrdə
dövrün nəbzini tutan tamaşalar var idi, misal
üçün, komsomola, pionerə aid və s. Ancaq elə
tamaşalar da var idi ki, onlar hər dövrün nəbzini
tutur. Məsələn, mənim
repertuarımda "Qaraca qız" var idi. Teatrın tarixində ikinci Qaraca qız idim, ilk dəfə
bu rolu Susanna Məcidova oynamışdı. Bu rol ifamda bəyənilirdi, hamı deyirdi ki,
"sanki bu rolu sənə baxıb yazıblar". Sonralar "Qaraca qız"a bir neçə dəfə
də müraciət olundu, hətta axırıncı
quruluşda mən qaraçılardan birini oynayıram. Demək istədiyim odur ki, həmişə fərqli
və aktual əsərlərdə çıxış
etmişəm. Başqa aktual əsərlərdən
biri İsgəndər Coşğunun "Ana laylası"
idi. Bu tamaşada Bahar adlı müğənni
bir qızı oynayırdım. Onu hər
gün saraya çağıraraq yeni bir mahnı
oxumasını tələb edirdilər. Bu
tamaşaya Ramiz Mirişli orijinal bir musiqi yazmışdı.
Tamaşa iki dəfə fərqli quruluşlarda
hazırlanmışdı, mən iki quruluşda da Baharı
oynamışdım. Ola bilsin illər
keçəcək, bu tamaşa yenə də fərqli
quruluşda hazırlanacaq və mən yenə uyğun olan bir
rolu oynayacağam. Demək istədiyim odur
ki, elə əsərlər var ki, həmişə
aktualdır, həmişə maraq yaradır. Ümumiyyətlə, hazırda sürət əsrini
yaşayırıq, internet dövrüdür. Bu baxımdan elə əsərlər tamaşaya
hazırlanmalıdır ki, uşaqların marağını
oxşasın. Uşaqların internetdəki
oyunlarda tapmadığı hissləri tamaşalar vasitəsilə
oyatmaq lazımdır. Bir haşiyə
çıxmaq istərdim. Nəvələrim
teatrda mənim iştirakımla göstərilən
"Qırmızı papaq" tamaşasına baxmağa gəlmişdilər.
Artıq bu tamaşada nənə oynayıram.
Elə ki, səhnələrin birində qurd nənəni
yeyir, kiçik nəvəm ağlamağa başlayıb ki,
"qurd nənəmi yedi", bu zaman böyük nəvəm
onu sakitləşdirərək "niyə ağlayırsan,
bu tamaşadır, oynayanlar da aktyorlar" deyib. Böyük nəvəmin 5 yaşı var, bu da o deməkdir
ki, artıq onu nə aldatmaq, nə də ağlatmaq olur.
Ola bilsin ki, tamaşa yaş etibarilə ona
uyğun nağıl üzərində qurulub, ancaq
dövrün uşaqları informasiyanın gücündən
çox tez böyüyürlər, tez inkişaf ediblər.
- İnformasiya
texnologiyaları, sürət əsri teatrların fəaliyyətinə
nə dərəcədə mane olur, ümumiyyətlə,
teatr dövrün nəbzini tutmağı bacarırmı?
- Dövr inkişaf edirsə, o
zaman teatr da bu inkişafı yaşayır. Gənc
Tamaşaçılar Teatrı dövrün nəbzini
tutmağı bacarır. Zənnimcə, elə
əsərlər var ki, uşaq-tamaşaçıların
ruhunu oxşayır, deməli, dövrün nəbzini
tutmağı bacarırıq. Doğrudur,
teatrımız müasir üslubdadır, müasir
avadanlıqlarla təchiz olunub, ancaq düşünürəm
ki, digər ölkələrin teatrları ilə müqayisədə
hələ bir qədər axsama var. Ancaq inanıram ki, bu da
müvəqqətidir. Zaman gələcək
teatrlarımız hər mənada dünya teatrları ilə
rəqabət aparacaq, onlarla ayaqlaşacaq. Bildiyiniz
ki, prezidentin sərəncamı ilə teatrlar
üçün böyük bir proqram həyata keçirilməkdədir.
Hazırda az qala bütün
teatrlarımız yüksək səviyyədə təmirdən
çıxıb. İndi yalnız yaxşı
əsərlərə ehtiyacımız var ki, səhnədəki
"axsama" aradan birdəfəlik qaldırılsın.
Mən həmişə uşaq
tamaşalarında iştirak etmişəm, buna görə də
arzu edirəm ki, gələcək nəsil də maraqlı
uşaq tamaşalarına baxa bilsinlər. Çox
təəssüf ki, yazarlarımız indi uşaq əsərləri
yazmır. Bilmirəm, bu, maliyyə ilə əlaqədardı,
yoxsa teatrı yaxşı bilmirlər. Rejissorların
da üzərinə ağır yük düşür. Məsələn, Nicat Kazımovun adını
çəkmək istərdim, o çalışır ki, dəyişik
bir yozumlarla səhnədə maraqlı bir ab-hava yaratsın.
Abdulla Şaiqin "Gəlincik" əsəri
var, biz vaxtilə o əsərdə oynamışıq. Nicat Kazımov həmin əsəri fərqli yozumda səhnələşdirib,
maraqlı alınıb, baxılır. Bəlkə
də elə belə işləmək lazımdır. Nə olur-olsun teatrda dövrün nəbzini
tutmağı bacaran əsərin olması vacibdir, ikincisi,
rejissor yozumu dövrün nəbzini tutmalıdır və nəhayət,
aktyorun üzərinə böyük məsuliyyət
düşür. Aktyor tamaşada elə
maraqlı ifa nümayiş etdirməlidir ki, səhnələşdirilən
əsəri diqqətdə saxlaya bilsin.
- Sizin əsasən alleqorik obrazlar
oynamısınız. Yəqin ki, daha fərqli
obrazlar da gözləmisiniz?
- Əsasən
dovşan obrazlarını oynamışam. Hətta uşaqlarım balaca yaşlarında
olduğu zaman məni görən kimi deyirdilər ki, "Azərbaycanın
əməkdar dovşanı gəlir". Doğrudur
elə tamaşalar var ki, ana, nənə rolları da
oynayıram, hətta ciddi əsərlərdə çox
gözəl obrazlar oynamışam. Nicat Kazımov Marat
Haqverdiyevin "Ah qadınlar, qadınlar" əsərini səhnələşdirdiyi
zaman mənə kicikhəcmli bir qadın obrazı verdi. Tamaşanın rəssamı
da oğlum idi. Nicat öncə tərəddüd
etmiş ki, rolu mənə versin, verməsin, hətta
oğlumla da məsləhətləşib, o da "sən təklifini
et, özü qərar versin" deyib. Rol mənə təklif olundu, oxuduğum zaman
anladım ki, bu komediyadır, qəbul etdim, rol üzərində
çox işlədik və nəhayət, istənilən nəticəni
əldə etdik. Əslində, bundan əvvəl
də İlham Namiq Kamalın Miniatür Teatrında komediya
oynamışdım, ancaq öz teatrımızda ilk dəfə
idi ki, belə səpkili qadın obrazı oynayırdım.
Tamaşa maraqlı alındı,
oynadığım rol da maraqla qarşılandı.
- Tamaşaçı sizin
ifanızı yüksək qiymətləndirir,
özünüz ifanızı necə qiymətləndirirsiniz?
- Doğrusu, mən özümə
qarşı çox tələbkaram, yəqin ki, bu səbəbdən
də daima ifamdan narazı qalıram. Çox az
hallarda ifam məni qane edir, ancaq yenə də mənə elə
gəlir ki, daha fərqli oynaya bilərdim. Yəqin
ki, bu, elə dediyiniz kimi, özünə qarşı olan tələbkarlıqdan
irəli gəlir. Ancaq istərdim ki, mənim
bütün aktyor potensialımı üzə
çıxarmağı bacaran bir rejissorla fərqli bir
tamaşa üzərində çalışım. Doğrudur, mənim üçün, tutaq ki, cizgi
filmi qəhrəmanlarını səsləndirmək daha
rahatdır, amma bir ana, qadın obrazında özümü
görmək istəyirəm, hətta yaşımdan da
böyük olan bir qadını oynamaq istərdim. Hiss
edirəm ki, yaxşı bir rejissor, yaxşı bir əsər
olsa, bu yükün altından çıxa bilərəm.
- Sənətə kinodan gəlsəniz
də, sonralar kino aləmindən uzaq düşdünüz...
- "Sehrli xalat" filmindən
sonra "Şir evdən getdi", "Aktrisanın təbəssümü"
və s. filmlərə çəkildim, son işlərimdən
biri də "Üç bacı" serialıdır. Yəni, zamanla kinoya dəvət alıram,
doğrudur, epizodik rollara çəkilirəm, ancaq önəmli
olan odur ki, hər zaman rejissorların diqqətində
dayanıram, mənə uyğun rollar olur. Daha önəmlisi isə odur ki, Azərbaycanda serial
çəkilişinə start verilib.
- Sizcə serialların daha
baxımlı olması baxımından digər ölkələrlə
rəqabət apara bilərik?
- Bilirsinizmi,
dünənə qədər ölkəmizdə serial çəkilmirdi,
hətta serialları necə çəkmək lazımdır
ki, özünə tamaşaçı toplasın fikri
narahatlıq doğururdu. Ancaq bu gün durum dəyişib,
seriallar çəkilir və bu, davamlı şəkildədir,
inanıram ki, tədricən seriallarımız inkişaf edəcək.
Bildiyiniz kimi bir vaxtlar Braziliya serialları dünyaya səs
salmışdı, hazırda Türkiyə serialları az qala dünya
tamaşaçılarının əksəriyyətinin diqqətində
dayanır. Mən Türkiyənin istehsal etdiyi
serialları yüksək qiymətləndirirəm. İnanıram ki, vaxt gələcək biz də ən
azından onların səviyyəsində olan seriallar çəkə
biləcəyik. Gənc
rejissorlarımız yetişir, onlar böyük səylə
rejissurada söz demək istəyirlər, ümumiyyətlə
götürdükdə isə Azərbaycan türkləri
istedadlı, qabiliyyətli olurlar. Biz talantlı,
güclü bir xalqın nümayəndəsiyik və
heç bir zaman da heç kimdən geri qalmamışıq.
Azərbaycan incəsənəti daima öz
inkişaf dövrünü yaşayıb və getdikcə
daha da böyük uğurlar qazanacağımıza
inanıram.
Xədicə QİYAS
Ekspress.-2014.- 25-27
oktyabr.- S.14.