"Nə elədimsə, təkbaşına
elədim..."
Gülüstan
Əliyeva: "Kaş heç evlənməyəydik, kaş
məni boşayaydı, amma yaşayaydı..."
Əməkdar artist Gülüstan Əliyeva uzun illərdir Azərbaycan səhnəsində muğamlarımızı yorulmadan ifa edir. Həmçinin, Azərbaycan muğamını xaricdə təbliğ edir. Bütün bunlarla yanaşı, bir müəllim kimi də muğamın sirlərini gənc xanəndələrə yorulmadan, canla-başla öyrədir.
O, həm də səhnəmizin
Leylisidi. Bu günə qədər Leyli rolunda 150 dəfədən
çox səhnəyə çıxıb...
Tanınmış xanəndə bu
yaxınlarda mahnılardan və muğamlardan ibarət albom da
buraxmaq fikrindədir...
Bizimlə söhbətində
də xanəndə həm sənətindəki yeniliklərdən
danışdı, həm də həyat və sənətlə
bağlı düşüncələrini
bölüşdü.
-
Gülüstan xanım, söhbətə musiqiyə gəlişinizdən
başlayaq...
- Uşaqlıqdan musiqi ilə məşğul
olmuşam. İkinci-üçüncü sinifdə
oxuyanda, atam məni və bacılarımı Yevlax rayonunda
musiqi məktəbinə aparırdı. Musiqi
ilə məşğul ola-ola, artıq valideynlərim də
hiss eləmişdi ki, mənim səsim var. 1981-ci ildə Gənc
İstedadların Respublika Müsabiqəsinin qalibi oldum. Onda bizim Ulu Öndərin sərəncamına əsasən
bölgələrdəki istedadlı uşaqlar
yığılaraq Bakıya gətirilirdi. Orda onlara təhsil verilirdi. Mən
də həmin uşaqlardan idim, həmin bu müsabiqəyə
qatıldım. Və müsabiqənin
qalibi oldum. Uç turun üçündən
də əla qiymət aldım. Görkəmli
sənətkarlarımız Niyazi başda olmaqla, İslam Rzayev,
Sara Qədimova, Arif Babayev, Şövkət Ələkbərova,
Canəli Əkbərov jürinin üzvləri idilər.
Həmin müsabiqənin hər üçündən 5 qiymət
alaraq Bülbül adına Musiqi Məktəbinə
qəbul olundum. Burda ilk sənət müəllimim
İslam Rzayev oldu. 1985-ci ildə oranı
bitirdim. Elə həmin ildə
Konservatoriyada ilk olaraq solo oxuma kafedrasının nəzdində
muğam fakültəsi açıldı. Mən həmin fakültənin ilk və yeganə tələbəsi
oldum. Müəllimim də professor Arif
Babayev idi.
- Sonra ailə qurdunuz...
- Tələbəlik illərində
tanış olmuşduq. O, Bakı Dövlət
Universitetinin hüquq fakültəsində oxuyurdu. Mən isə Konservatoriyada. O, bitirdi getdi. Amma mənim təhsilim hələ davam edirdi. Yenə də əlaqələrimiz davam edirdi.
O tez-tez Bakıya gəlirdi, görüşürdük. Mən Konservatoriyanı 1990-cı ildə bitirdim.
Elə həmin il də oktyabr ayında ailə
həyatı qurduq. 1991-ci ildə isə
yoldaşım şəhid oldu.
- Onun ölüm xəbərini necə
eşitdiniz?
- O vaxt Cəbrayıl rayonunun ətrafında
qızğın döyüşlər gedirdi. 1990-1991-ci
illərdə sərhəddə -yüksək postlarda polislər
dayanırdılar. 30-50 nəfərlik alay
yaranmışdı. Hələ bizim
qoşunlarımız formalaşmamışdı. Ermənilər tərəfdən isə
Polyaniçkonun rəhbərliyi ilə ermənilər daxil
olmaqla rus qoşunları. Mənim həyat
yoldaşım da bir bölmə rəisi olaraq həmin o
alayların rəhbəri idi. Hər səhər
gedirdi, postu təhvil götürürdü, polisləri dəyişirdi.
Gün ərzində orda olurdu. Döyüşlər gecə gedirdi. Günlərlə evə gəlmirdi. Elə hey
eşidirdik, bu gün xəstəxanaya 3-5 nəfər gətirdilər...
Səksəkə içində yaşayırdıq... Gecədən sən demə bunları izləyirmişlər.
Hadrutun prokurorunun oğlu da ermənilər tərəfdən
çox fəal iştirak edirdi. Onlar kəşfiyyat
qrupu ilə yola mina qoyublar. Və həyat
yoldaşım, sahə müvəkkilləri, cinayət-axtarışın
əməkdaşları və sürücüsü ilə bərabər
həmin o yolu keçərkən minaya düşüblər...
Səhər tezdən
durub getdi. 11 radələri olardı, əmisi
nəvəsi gəldi ki, bəs Zahid xəsarət alıb, xəstəxanaya
gətiriblər. Hamımız ora
axışdıq. Çox ağır
yanıqlar almışdı. Ayın 14-ü
düşmüşdü minaya, 17-si isə
dünyasını dəyişdi...
Onda oğlum Rüfətin
qırxı bir həftə olardı ki,
çıxmışdı. Mən də
bütün işimi, karyeramı ailə ilə əvəz eləmişdim.
Bilirsiniz, insanın bütün
düşüncələri, arzusu, xəyalları, istəyi,
gələcək həyatı, dünyası
dağılır. Ən
başlıcası, sənin yarın olan bir insan həlak olub,
şəhid olub. Sevdiyin, yolunu gözlədiyin,
gələcək həyatınızda bərabər
qurduğunuz planlar, bir şəxsiyyət kimi o insanın həyatı
puç olur, sona yetir. Bütün
dünyan dağılır. Həmişə
deyirəm ki, kaş məni boşayaydı, kaş
ayrılardıq, heç evlənməyəydik, biz heç bərabər
olmayaydıq. Amma o yaşayaydı, sağ
olaydı. O, bir insan kimi böyük bir şəxsiyyət
idi. Böyük vətənpərvər idi.
Torpağa, Vətənə bağlı adam,
çox savadlı insan idi. Bakı Dövlət
Universitetinin hüquq fakültəsini fərqlənmə
diplomu ilə bitirmişdi. Bir neçə
dil bilirdi. Cəmiyyətə gərəkli
bir insan, kadr kimi dəyərli şəxsiyyət idi. Onu o cür itirdiyimə görə çox heyfsilənirəm.
Övladım atasız olduğuna görə
heyfsilənirəm. Mən bu gün bir
qadın da olsam, nə qədər çətin, keşməkeşli,
ağır da olsa, həyatımı qurdum, sənətimlə
bərabər yaşadım. Övladımı
böyütdüm. Onun iyini
övladımdam aldım. Oğlumu cəmiyyətə
yararlı bir insan elədim. Bütün
bunların hamısını təkbaşına elədim.
Amma hamısı onsuz oldu...
- Tək çox çətin
oldu?
- Oğlumu anamla, bacılarımla
bir yerdə böyütdüm. Dərdlərimi
azaltmağa çalışdım. O,
böyüdükcə təskinliyimi ondan aldım. Əlbəttə ki, o bilirdi ki, atası şəhid
olub. O bilirdi ki, mən onu tək böyüdürəm.
Heç uşaq olanda da oğlum mənə bir
kəlmə sual vermədi ki, "ana, atam hanı?" Uşaqlar böyüklərdən daha çox hər
şeyi bilir, anlayır. Həmişə böyüklər
elə bilir ki, uşaqlar heç nə bilmir, amma elə
deyil...
- Gülüstan Əliyeva
şou-biznesin qalmaqalsız üzvüdür, deyirlər...
- Mən şou-biznes adamı deyiləm.
Daha ciddi sahə ilə məşğul olan
adamam. Mən muğamla məşğul
olan insanam. Mən Opera Teatrının
solistiyəm. Mən Milli Konservatoriyanın
baş müəllimiyəm. Hər insanın xarakteri
onun kim olduğunu müəyyənləşdirir.
Həmişə sözdən, söhbətdən,
qalmaqaldan qaçmışam. Bizim cəmiyyətdə
bəzi mental xarakterlər var ki, başqaları
üçün yaşayırıq biz.
Özümüz üçün çox az
yaşayırıq. Həmişə
düşünürük ki, "cəmiyyət bizə nə
deyər? Cəmiyyətdə mənim
öz yerim, sözüm, olmalıdı. Cəmiyyətdə
mənim adım necə olmalıdı?" Bütün bunları həmişə düşünürük.
Ona görə də həmişə bu şeylərdən
çəkinmişəm. Özümü
gözləmişəm.
- Bəs şou-biznesdəki
qalmaqallara necə baxırsınız?
- Sənət qurtaran yerdə bu
şeylər başlayır. Sənətlə məşğul
olan insanlar heç vaxt bu şeylərə rəvac verməməlidi.
O şeylərə heç vaxtı da qalmır. Kimin arasında söz-söhbət olmur ki? Mən teatrda 18-ildən çoxdur ki,
çalışıram. Bizim
teatrımızda sənət dostlarımızın
arasında da söz-söhbətlər, konkurensiyalar,
sağlam rəqabət olur. Hər yerdə
qalmaqal var. Amma sən bunu şişirdib cəmiyyətdə
özün üçün bununla hansısa ad qazanmaq, karyera
qurmaq istəyirsənsə, bu, başqa bir tərəfdi,
başqa bir cəhətdi. Həmişə
lap şouda, lap səhnədə olsun, sözünü sənətinlə
deməlisən, işinlə göstərməlisən ki, sən
bu incəsənət aləmində kimsən?
- Teatrda çox Məcnunlar olub. Bu Məcnunların hansı sizin ürəyinizcədi?
- Mən xaraktercə müşahidəçi
adamam. Hər zaman ətrafda baş verənləri
müşahidə eləməyi sevirəm. Bu, yəqin ki, mənim xasiyyətimdi. Əlbəttə, teatrımızda Məcnunlar var. Gənclərimizdən
əvvəl də məcnunlar var idi. Biri
var ki, Məcnun rolunu oynayasan, biri də var Məcnunun
özünü. Bunlar başqa-başqa məfhumlardı.
Hər bir insanın, hər bir obraza yanaşmaq
xüsusiyyəti, forması var. Mənim tərəf
müqabillərim içərisində daha çox
könlümə yatan, daha çox Məcnunluq obrazını
gördüyüm şəxs Mənsum İbrahimov olub. İllər ötdükcə insan
yaratdığı obrazların xarakterini həmişə təhlil
eləməlidi. Məcnun, əslində,
kimdi? Leyli, əslində, kimdi? Məcnun dəli bir oğlan deyil. Məcnun Füzulinin qələmində çox fəlsəfi
bir obrazdı. Məcnun hər şeyi ilahi
ilə bağlayan, hər şeyi ilahiləşdirən, fəlsəfi
baxımdan yanaşan bir insandı, obrazdı. Məcnunun
bu tərəflərini düşünmək, təhlil eləmək
lazımdı... Mənsumda illərlə onunla tərəf
müqabili olduqca, bu xüsusiyyətləri görmüşəm,
hiss etmişəm. Mənsum səhnədə Məcnunlaşır,
yox olur. Görüş səhnəsində Leyli ilə
Məcnun əl-ələ tutuşduğu bir məqamdan mən
onu hiss etmişəm, görmüşəm. Səhnədə
aktyor özünü, o baryerləri
sındırmalıdı. Obrazın
plastikasını oynamalıdı. Mənim
üçün Mənsum dedikdə, birinci ağlıma Məcnun
gəlir...
Bu günə qədər
yüz əlli dəfədən artıq Leyli kimi səhnəyə
çıxmışam. Hər dəfə
Leylini başqa cür yaşamışam, hiss etmişəm.
Başqa cür kəşf etmişəm.
Təbii ki, o həyəcan, hisslər hər dəfə səhnəyə
çıxanda var. Amma hər səhnəyə
çıxanda, eyni əhval-ruhiyyədə olmursan... Hər dəfə tamaşaqabağı Leylini məşq
etdiyin zaman onu başqa cür düşünürsən.
Sözləri sözbəsöz başqa cür
kəşf edirsən. Həmişə mənim
üçün "Leyli və Məcnun"da dəyişməyən
nədi? Son pərdədə qəhər
boğur məni. Bunsuz ötüşə
bilmirəm. Hər dəfə məni
ağlamaq tutur. Budu məndə Leyli
obrazında dəyişməyən. Amma hər dəfə
Leyli başqa cür olur...
- Oğlunuzun toyunun gizli
keçirlməsi də səs-küyə səbəb oldu...
- Media işçiləri o
sarıdan məndən gileylidirlər. Heç
biri məndən inciməsin. Ailə bir ocaqdı.
Hər şeydən qoruduğun, hər sözdən,
kəlmədən, münasibətdən kənarda sənin
rahatlıq tapdığın bir ocağındı,
bucağındı. Həmişə istəyirsən
ki, sənin ailən hər şeydən kənarda münbit,
gözəl, saf bir ocaq olsun. Mən
çox xoşbəxt valideynlərdənəm ki, bunu qoruyub
saxlaya bilmişəm. Toya qədər çox həyəcan,
çox stress keçirdim. İnanın, mən
bilmədim ki, o toy necə başladı, necə qurtardı.
Mən reklamı öz işimlə, sənətimlə
sevirəm. Ailəmi, ora gələn
qonaqları reklam eləyib özümə ad qazanmaq istəmirəm.
Bu şeyləri sevmirəm. Bu
şeylər mənim xarakterimə yaddı. Media işçiləri məndən inciməsinlər,
mən onları çox sevirəm. Onlar sənət
həyatımda mənə hər zaman dayaq olmuş
insanlardırlar. Amma bu şəxsi məsələlərdə
həmişə qaçmışam. Oğlum
da belə şeyləri sevmir. Mənə
həmişə deyirdi ki, "bax, televiziya, media olmasın
ha". Əlbəttə ki, yenə də az da olsa, media işçiləri var idi. Toydan
şəkillər, müəyyən yazılar, fraqmentlər
də vermişdilər...
Oğlum İqtisad
Universitetini bitirib. İndi nəvə gözləyirəm...
- Bir müəllim kimi, tələbələrinizlə
necə işləyirsiniz?
- Mən artıq 12 ildi Milli
Konservatoriyada müəllim işləyirəm. Öyrənmək
istəyən tələbələr də var, öyrənməkdən
qaçıb başqa müəllimdə sığınacaq
axtarmaq istəyənər də. Ancaq
müəyyən bir vaxtdan sonra başa düşür ki, mənim
elə öz müəllimim daha yaxşı imiş. Müəllimlərin heç bir fərqi yoxdu.
Sadəcə, canına cəfa basıb öyrənməlisən.
Əlbəttə ki, istedadlı tələbələr
çoxdu. Hazırlayırıq,
çalışırıq. Babək, Tacəddin,
Ayşən çalışırlar, gələcəkləri
üçün bir zəmin yaradırlar. Muğamın
sirlərini onlara öyrətməyə hər zaman
hazırıq. Sinifdə başqa müəllimlərin
tələbələri də gəlib oturur. Tələbələrin maraq dünyaları
çox genişdi. Gəlib otururlar,
maraqlandıqları sualları verirlər.
- Bugünün tələbələrinin
axsayan yeri nədi?
- Tələbələrin axsayan
yeri qəzəlləri əzbərləməkdi. Bu, onlar üçün çox böyük bir
problemdi. Çox böyük bir dərddi.
Biz müəllimlər bundan həmişə əziyyət
çəkirik. Onlara deyirik ki, bu qəzəlləri
əzbərləyin, bu sizin özünüz üçün
lazımdı. Gözünüzün biri
dəftərdə, biri müəllimdə qalır. Əlbəttə ki, onda sizin fikriniz də
yayınır. Onda beş öyrənəcəkdinizsə,
üç öyrənirsiniz.
(davamı
növbəti sayımızda)
Namiq
MƏMMƏDLİ
Ekspress.-2014.- 25-27 oktyabr.- S.21.