Sərvər Əliyev: Səhnə
də savaş meydanıdır...
"Mən istənilən vaxt yenidən döyüşməyə hazıram, yetər ki, torpaqlarımızı düşmən tapdağından azad edək". Bir vaxtlar döyüş yolu keçən, əvvəllər Dövlət Gənclər Teatrında, indisə Gənc Tamaşaçılar Teatrında bir aktyor və rejissor kim tamaşaçıların ürəyini fəth edən Sərvər Əliyev belə deyir.
Dünən 48 yaşı tamam olan aktyorun ad günü ərəfəsində onunla görüşüb söhbətləşdik.
Sərvər Bəhlul oğlu Əliyev 22 yanvar 1966-cı ildə Naxçıvanda doğulub. 1982-ci ildə Azərbaycan Dövlət İncəsənət İnstitutunun "Dram və kino aktyoru" fakültəsinə daxil olub. Görkəmli rejissor və pedaqoq Nəsir Sadıqzadənin kursunda təhsil alıb. 1993-cü ildə Hüseynağa Atakişiyevin rəhbərlik etdiyi Dövlət Gənclər Teatrında aktyorluq fəaliyyətinə başlayıb və teatrın fəaliyyətinin son gününə qədər bu sənət ocağından ayrılmayıb. Burada bir sıra maraqlı və yaddaqalan obrazlar ifa edib. C. Məmmədquluzadənin "Qurbanəli bəy" əsərində Pristav, "Ölülər" əsərində Şeyx Əhməd, V.Şekspirin "Yay gecəsində yuxu" əsərində Oberon, "Hamlet" faciəsində Klavdi, "Makbet" faciəsində Makduf, "Tədbirə qarşı tədbir" komediyasında Lizandr, Əli Əmirlinin "Onun iki qabırğası" komediyasında Cavanşir, "Varlı qadın" komediyasında Pəhlivan, "Kişi və qadın" əsərində Cəmil bəy, Bəxtiyar Vahabzadənin "Atamın kitabı" əsərində İxtiyar, Kamal Abdullanın "Şah İsmayıl" əsərində Şah İsmayıl, Q.Qorinin "IV Kin" əsərində Solomon, "Herostratı unudun" əsərində Tissofern, Mikloş Xubainin "Neron oynayır" əsərində Pallada və başqa obrazlar ifa edib.
Sərvər Əliyev aktyorluqla yanaşı rejissor kimi də fəaliyyət göstərir. Meydan teatrında Ş.Qurbanovun "Sənsiz", İrəvan Dram Teatrında Akif Həsənoğlunun "Tənha payız yarpağı", DGT-da Mitroviçin "Gecə soyğunçuları", Stefan Sveyqin "Yad qadının məktubları", Elçin Hüseynbəylinin "İmperator", Üzeyir bəy Hacıbəylinin "Ər və arvad", Əziz Nesinin "Bir az gəlirmisiniz" əsərlərinə quruluş verib. Aktyor hazırda Gənc Tamaşaçılar Teatrında fəaliyyətini davam etdirir. Burada H.Cavidin "Şeyx Sənan" faciəsində Şeyx Sədra, S.S.Axundovun "Qaraca qız" tamaşasında Piri baba, Hamsonun "Viktoriya" əsərində Mülkədar obrazlarını ifa edir. Ayrıca bir sıra tamaşalarda da ikinci rejissor kimi fəaliyyət göstərir.
Sərvər Əliyev kinorejissorların da diqqətini çəkib. 2001-ci ildə "Salur Qazanın evi talandığı boy", 2003-də "Bir anın həqiqəti", 2007-ci ildə "Cavid ömrü", 2008-də "Böhtan", 2009-cu ildə "Cavad xan", 2012-də "Həyat varsa", "Məhkumlar", "Vəsiyyət", "Muradına çatan Günəş", "Tək olanda qorxma" filmlərinə çəkilib.
- Səhnə fəaliyyətinizin əsas
hissəsi mərhum Hüseynağa Atakişiyevin
rəhbərlik etdiyi Azərbaycan Dövlət Gənclər Teatrı ilə bağlıdır.
Hüseynağa müəllim
tələbkar, aktyoru
sənətin dərin
qatlarına aparan rejissor idi...
- Hüseynağa Atakişiyevlə şəxsən tanış olmasam da, tələbəlik illərində haqqında çox eşitmişdim. O vaxtlar Hüseynağa müəllim Şəki teatrında çalışırdı və onun fəaliyyəti haqqında bütün müəllimlərim danışırdı. Çünki ustadımız Şəki teatrında çox iş görmüşdü. Müəllimim Nəsir Sadıqzadə mənə məsləhət gördü ki, mən Şəki teatrında fəaliyyətə başlayım. Ancaq tale elə gətirdi ki, o illər gərgin bir dövrə təsadüf etdi, hamı kimi mən də meydan hərəkatına qoşuldum, sonra cəbhə xəttinə yollandım. Erməni təcavüzkarlarının ölkəmizə olan xəyanətinə biganə qala bilməzdim. Müharibə başladığı zaman döyüşlərə qatıldım. Bir müddət sənət aləmindən uzaq qalmağa məcbur oldum. Əslində, bu məcburiyyət iç dünyamızdan gələn bir duyğuydu. Yəni vətən, torpaq bizimdirsə, o zaman hər birimiz onun uğrunda mübarizə aparmalıydıq.
- O dövrdə vətənpərvərlik hissləri daha güclü idi, yoxsa yenicə qazanılan müstəqilliyin doğurduğu ab-havanın təsiri ilə belə bir görüntü vardı?
- Təbii ki, müstəqilliyin də təsiri çox güclü idi. Ancaq nə olur-olsun, bu bir danılmaz faktdır ki, 90-cı illərdə vətənpərvərlik hissləri olduqca güclü idi, hətta heç müqayisəyə belə gəlməz. Bunun səbəbini belə izah edərdim: birdən-birə beyinlər açıldı, həqiqət üzə çıxdı, yalanlar üzərində qurulan bir həyatın sonu olduğunu anladıq.
- Əslində buna doğru uzun bir yol qət olunmuşdu...
-
Təbii ki, yoxsa 70 illik sovetlər birliyini
asanlıqla parçalamaq olmazdı. Vətənpərvərlik
duyğusunun ən önəmli cəhəti
odur ki, hamı qürur hissi ilə ayağa qalxaraq mübarizə
meydanında savaşırdı. Arzu edirəm
ki, vətənpərvər hisslər bir an olsun
xalqımı, millətimi tərk etməsin. Vətən
uğrunda mübarizə aparır,
savaşırsansa və bu duyğudan
qürur hissi
keçirirsənsə, məhz o zaman Vətən olur. Doğrudur, bir neçə
il öncəyə qədər bu duyğular sanki arxa plana
keçmişdi, məsələn,
müxtəlif yollarla
övladlarını əsgərlikdən saxlatdıran insanlar vardı. Çox şükür
ki, buna da tez bir
zamanda son verildi... Mən istənilən vaxt yenidən döyüşməyə
hazıram, yetər ki, torpaqlarımızı
düşmən tapdağından
azad edək.
- Savaşdaş
qayıdaq səhnəyə.
Əslində, səhnə
də bir savaş meydanıdır....
- Əlbəttə ki, bu savaş
meydanında əsl sənət nümayiş
etdirmək özü
sənətə dərindən
sahib olmaq, sənəti
qazanmaq deməkdir.
Hüseynağa müəllimlə çalışmaq sənəti
dərindən öyrənmək
demək idi. Onun iş üslubunda
olan maraqlı məqamlardan biri də tamaşaya qoyduğu əsərin qəhrəmanlarını oynayan
aktyorları əsərin
yazıldığı dövrü
öyrənməyi tələb
etməsi idi. Belə bir tələbkarlıq
qarşısında sənəti
dərindən öyrənməmək
mümkün olan iş deyildi.
- Dövlət
Gənclər Teatrı
maddi baxımdan çox çətinliklərlə
üz-üzə qalırdı,
şəraiti olmayan məkana yerləşdirilmişdi,
bununla belə, onun səhnəsində yaddaqan sənət əsərləri tamaşaya
qoyulurdu ki, bunda da Hüseynağa
müəllimin zəhməti
danılmazdır...
- Həddindən
artıq çəttinliklərimiz
olurdu, ancaq çətinliyin öhdəsindən
gələ bilirdik, çünki bizi sadəcə sənət maraqlandırırdı.
- Bilirəm ki, Siz müxtəlif
səpkili obrazlar yaratmısınız. Ancaq hər
aktyorun daha çox bağlandığı
bir obrazı olur. Oynadığınız rollardan daha
çox sizi düşündürən hansı
olub?
- Bütün rollarımı peşəkarlıqla
yaratmışam, ancaq
yaradıcılığımda dərin iz salan
rolum "Hamlet" tamaşasındakı
Klavdiya obrazı olub. Möhtəşəm bir tamaşa
idi, kəndirlərin üzərində rolu oynayırdıq, hətta səhnə quruluşu baxımdan çox güclü bir tamaşa idi. Yaradıcılığımda rəngarəng rollar
çox olub. Ümumiyyətlə götürdükdəsə, Hüseynağa müəllimin
quruluşları, seçdiyi
əsərlər möhtəşəm
olduğu qədər
də güclü olurdu. 80-ə yaxın rol oynadım, hətta əksər tamaşalarda ikinci rejissor olaraq çalışdım.
- Aktyor o zaman rejissorluq etmək fikrinə düşür ki, çalışdığı rejissor onu tam olaraq qane etmir.
Ancaq siz Hüseynağa Atakişiyev məktəbini
keçmiş bir aktyorsunuz. Onunsa quruluşlarında hər hansı bir əyər-əskik tapmaq mümkün deyildi. Sizi rejissorluqda nə
cəlb edirdi?
- Səbəb çox sadə idi. Tələbəlik illərindən rejissorların
yanında olurdum, rejissor işlərini yaxından izləyirdim.
Bütün bunlar məni
rejissorluğa həvəsləndirirdi.
Hətta
elə olurdu ki, bəzi səhnələrin
məşqlərini mən
hazırlayırdım. Rejissor baxdığı zaman bəyənirdi və beləliklə də rejissorluğa gedən yol tamamilə mənim üçün açılırdı. Həmin ərəfədə
İrəvan Teatrında
bir tamaşa hazırlamalı oldum.
Həmin tamaşanı
Hüseynağa müəllimə
də göstərdim,
o, çox bəyəndi
və sanki həmin tamaşa ilə də mənə rejissorluq fəaliyyəti üçün
xeyir-dua verdi.
Sonralar Dövlət Gənclər
Teatrında mənə
şərait yaratdı
ki, tamaşalar hazırlayım.
- Bildiyimə görə, Hüseynağa
Atakişiyevin hazırladığı
son tamaşanı siz tamamlamısınız...
- Hüseynağa
müəllim "Qara
qutu" tamaşasını
hazırlayırdı. Onu xüsusilə
qeyd edim ki, Hüseynağa Atakişiyevin yaradıcılığında
elə bir məqam yox idi ki, hazırladığı
pyesi bitirmədən tamaşanın musiqisini hazırlasın. Tamaşanın birinci hissəsini qurdu, musiqisini hazırladı. Mən
bunun səbəbini soruşduğum zaman zarafatyana "hələ finalı tapmamışam"
dedi. Günlərin bir günündə elə səhnədə özünü pis etdi, xəstəxanaya götürdük... Ölüm aman
vermədi və bir neçə gün sonra dünyasını dəyişdi.
Belə bir məqamda kollektiv məcbur etdi ki, tamaşanın
davamını mən
hazırlayım. Ancaq mən
etiraz edirdim, çünki əsəri
tam olaraq başa düşmürdüm və
Hüseynağa müəllimin
tamaşaya olan yanaşma tərzi fərqli idi. Nəhayət, kollektivə tabe
oldum və onlarla məşq prosesində Hüseynağa
müəllimin nələri
görmək istədiyini,
nəyi, necə etməsiylə maraqlandım.
Daha sonra isə Hüseynağa müəllimin
şəklinə baxaraq
sanki onunla danışıb ondan yardım istədim. İnanın səmimiyyətimə,
ustadım sanki mənə güc verdi, az
bir məqamda tamaşanı hazırladıq
və Hüseynağa
müəllimin xatirəsinə
həsr edərək tamaşaçılara təqdim
etdik...
- Bu fikirlə razısınızmı ki,
Hüseynağa müəllimdən
sonra Dövlət Gənclər Teatrının
kollektivi parçalandı...
- Mən parçalandı deməzdim,
sadəcə bir qədər özümüzü
itirdik, çünki təkcə bizə deyil, ümumilikdə Azərbaycan incəsənətinə
ağır itki üz vermişdi. Az bir zamanda Rəhman Əlizadəni Dövlət
Gənclər Teatrına
rejissor təyin etdilər. Doğrudur, sonralar o da
dünyasını dəyişdi,
ancaq Rəhman Əlizadənin də fəaliyyəti dövründə
bir çox tamaşalar hazırlandı
ki, onların da əksəriyyətinin quruluşçu rejissoru mən oldum.
- Bütün gücünüzü səfərbər
edib Dövlət Gənclər Teatrını
yaşatmağa çalışsanız
da, teatr bağlanmaq təhlükəsindən
qaça bilmədi...
- Bilirsinizmi, bəlkə də etiraz edərək teatrın fəaaliyyətinin
dayandırılmasına mane ola bilərdik.
Ancaq illər sonra öz-özümə etiraf
edirəm ki, yaxşı ki, mane olmadıq. Çünki o ağır şəraitdə
işləmək mümkün
olmazdı. Sonuncu yerləşdiyimiz
yer "Dostluq" kinoteatrı idi. Orda üzləşdiyimiz çətinlikləri
sözlə ifadə etmək mümkün deyil. Sonradan bizi Gənc
Tamaşaçılar Teatrına
birləşdirdilər. Hazırda bütün kollektivimizlə
bu teatrda fəaliyyət göstəririk.
Bizim üçün bütün
şərait yaradılıb.
Aktyor üçün başqa nə lazımdır ki? Şərait var, diqqət, qayğı var, indi meydan sənindir,
aktyorluq sənətinin
zirvə olduğunu səhnədə sübut
elə...
Xədicə
QİYAS
Ekspress.-2014.- 23 yanvar.- S.15.