Kimin naxışı tutdusa, tutdu...
Aktyor Möylə Mirzəyev:
"Bizim sənətdə
bəxt məsələsi
deyilən bir şey var"
Musiqili Teatrda rejissor Cənnət Səlimovanın
quruluşunda hazırlanan
"Məşədi İbad"
tamaşasında Rüstəm
bəy obrazının
ifaçısı Möylə
Mirzəyevi səhnədə
izləyərkən elə
təəssürat yaranırdı
ki, sanki o, Gülçöhrəni deyil,
öz doğma qızını evləndirməyə
hazırlaşır.
Sən demə, Musiqili Komediya Teatrının aktyoru Möylə Mirzəyev, doğrudan da, qızının toy tədarükünə hazırlaşırdı. Elə aktyorla söhbətimiz də qızının toyundan bir neçə gün sonra baş tutdu...
- Sənətdəki ilk addımlarınızı Opera
və Balet Teatrında çətin bir dövrdə atmışdınız. O
günləri necə xatırlayırsınız?
- 1990-cı illər tariximizə çətin illər kimi yazılıb. Müstəqillik əldə etmək istəyən mütləq savaşmalı idi, qan bahasına olsa da, istəyinə çatmalı idi. Ölkəmiz çox ağır itkilər verdi, ancaq qazandı. O çətin günlərdə bütün sahələrdə gərginlik hökm sürürdü, çətinliklər çox idi. Təəssüflər olsun ki, o gərgin dövr bizim nəslin gənclik illərinə düşdü. Bəlkə daha çox iş görə bilərdik, ancaq yaşanan çətinliklər sanki həvəsimizə əngəl oldu.
1998-ci ildə Musiqili Komediya Teatrına gəldim. Sonralar teatr aləmində canlanma yaranmağa başladı.
Bizim sənətdə bəxt məsələsi deyilən bir şey var, kimin naxışı tutdusa, tutdu.
- Siz özünüzü bəxti gətirən aktyor sayırsınızmı?
- Zənnimcə, yox...
- Ancaq Sizi şanslı da saymaq olar, Musiqili Komediya Teatrında bir vaxtlar ustadlarla tərərfmüqabili olmusunuz, heç vaxt rol iddianız olmasa da, ən maraqlı obrazlara səhnə həyatı vermisiniz...
- Bu baxımdan haqlısınız. Heç bir vaxt rol iddiasında olmamışam, rejissorlar məni hansı rolda görüblərsə, sözsüz-sovsuz qəbul edərək oynamışam. Əsas rolları necə həvəslə oynamışamsa, epizod rola da eyni həvəslə yanaşmışam. Hacıbaba Bağırovun dövründə əsas rollarda oynayırdım. Böyük sənətkar idi, onu heç bir vaxt unutmuram, nə qədər nəfəsim var, unutmayacağam da. Onunla eyni səhnəni paylaşmaq, canlı səhnədə ünsiyyət qurmaq, tərəfmüqabili olmaq bizim nəsil üçün böyük məktəb idi. Bir məqamı xüsusilə diqqətinizə çatdırmaq istərdim. Sənət hər zaman bir nəslin içindən yetişən, tarixə düşən ustadların, fədakar insanların sayəsində bu günlərə gəlib çıxıb. Misal üçün, Nəsibə Zeynalova, Bəşir Səfəroğlu və Lütfəli Abdullayevin dövrünü götürək. Onların hər biri ilə bir səhnəni paylaşmaq şərəfinə nail olanlar o günləri hər zaman fəxrlə xatırlayırlar. Şəxsən mən də Nəsibə xanımla məşqlərdə qarşılaşmışam. Sonra başqa bir nəsil səhnəyə gəldi, Hacıbaba Bağırov, Səyavuş Aslan, Ofeliya Aslan, Afaq Bəşirqızı və başqaları. Yəni, bu aktyorların hər biri öz dövründə çox böyük işlər gördü, onların hər birinin sənətdə öz çəkisi var idi. Bəxtim onda gətirdi ki, onların hər biri ilə tərərfmüqabil oldum, çiyin-çiyinə çalışdım...
Həm də böyük-kiçik yeri var idi. Ağsaqqal, ağbirçək sözü boş söz deyil, bu məqama mütləq diqqət edilməlidir. Ağsaqqal o adama deyilir ki, həmin insan artıq müəyyən bir ömür yaşayıb, həyatı görüb, yaşadığı həyatda qarşılaşdığı çətinliklərdən təcrübə qazanıb, artıq çıxdığı yolda gedəcəyi istiqaməti bilir və bildiklərini də gənc nəslə öyrədir. İnsan ömrü nədir ki, 70-80 il, bəlkə az görünə bilər, ancaq bu qədər il təcrübədir artıq. Biz sənəti sənətdə fədakarlıq edən ağsaqqallardan öyrəndik, artıq onlardan öyrəndiklərimizi öyrətməyə çalışırıq.
- Artıq sizlərin üzərinə böyük məsuliyyət yükü düşür...
- Doğrudur, bu, çox böyük məsuliyyətdir. Bizim nəsil ağsaqqallara böyük hörmət göstərirdi. Doğrudur, hər dövrdə laqeydlik olub, ancaq böyük-kiçik yeri bilinməyən yerdə bir qədər çətinliklər olur...
- İndi
böyük-kiçik yeri
bilinmirmi?
- Sanki cılızlaşma
gedir, səhlənkarlıq
çoxdur. Bir misal çəkim.
Rəhmətlik Xanım Qafarova
ilə uzun illər tərəfmüqabili
olmuşam. Bu baxımdan Süleyman Ələsgərovun "Hərənin
öz ulduzu" tamaşasının adını
çəkə bilərəm.
Həmkarlarımızdan Xanım,
Elçin və başqaları gənc yaşlarında dünyalarını
dəyişdilər, ancaq
yaşadıqları ömrü
sənət üçün
fəda etdilər.
- Bildiyimə görə, "Hərənin
öz ulduzu" uzun illər repertuardan düşməyib...
- 17 il
repertuarda oldu. Çox baxımlı bir tamaşa idi, tamaşada olan səmimiyyət tamaşaçını
xüsusilə cəlb
edirdi.
İndi repertuardan çıxarılsa
da, Əliqismət müəllimdən (Əliqismət
Lalayev - red.) xahiş etmişəm, inşallah qastrollara aparacağam.
Bunu deyim ki, bu
tamaşa ilk dəfə
təqdim edildiyi zaman dirijoru Süleyman Ələsgərov
idi. Hər birimizə xatirə
olaraq öz kitabını hədiyyə
etmişdi, həmçinin
xanımlara ətir, kişilərə qələm
vermişdi.
- Bu tamaşanın
uzun müddət repertuarda qalması dövrün nəbzini tutmasında, səmimiliyində
idi...
- İstər
teatrda, istərsə də kinoda təbliğat elə qurulmalıdır ki, orda hər şey
şəffaf olsun.
Məsələn, SSRİ dövründə
kənddən şəhərə
gələn axının
qarşısını almaq
məqsədilə ilk növbədə
kəndin mədəni
həyatına diqqət
ayrılırdı və
həmin mövzuya aid
elə əsərlər
yazılır, tamaşalar
hazırlanır, filmlər
çəkilirdi ki, bu da birbaşa
təbliğat xarakteri
daşıyırdı. Yəni,
tamaşaçı, tutaq
ki, filmə baxarkən tamamilə dərk edirdi ki, əslində insan yaşadığı
hər yerdə öz xoşbəxtliyini tapar və ən
əsası kənddə
də iş tapmaq mümkündür, orda da hər
sahədə işçi
qüvvəsinə ehtiyac
var. Bu baxımdan "Hərənin
öz ulduzu" tamaşasının tərbiyəvi
əhəmiyyəti böyük
idi.
- Sizcə hazırda belə əsərlərə ehtiyac
yoxdurmu, şəhərlərə
axın indi daha güclənib. Yeri gəlmişkən, Türkiyədə çəkilən
filmlərin, serialların
əksəriyyəti məhz
kənd mövzusu üzərində qurulub...
- Türkiyə
filmlərini, seriallarını
mən də izləyirəm, daha doğrusu, mövzu baxımından diqqətimi
çəkənlərə mütləq baxıram. Eksperiment tamaşalarına da baxıram, xüsusilə Kamal Sunalın oğlu Ali Sunalın teatrının ("Güldür,
güldür" red.) hazırladığı
tamaşalar (sketçlər-
red.) çox maraqlıdır.
Ancaq fikrimcə, bizdə olan aktyor potensialı
onlarda yoxdur. Söhbət sadəcə
çalışdığım Musiqili Teatrın aktyorlarından getmir, eyni zamanda Milli
Dram Teatrının aktyorları,
Gənc Tamaşaçıların
aktyorları və s. hər birində güclü potensialı olan aktyorlar var.
- Maddi durum baxımından kinoda, seriallarda bir qədər geri qalırıq. Ancaq teatrlarımız heç
də başqa ölkələrin teatrlarından
geri qalmır...
- Serialların
zəifliyindən, problemlərindən
çox danışmaq
lazımdır. Çünki danışmasaq, o problem haqqında
düşünən, onun
səbəblərini və
həlli yollarını
axtaran olmaz. Ola bilsin ki, 5-6 il sonra
seriallar üçün
yaxşı aktyor potensialı olacaq, ancaq hazırda yoxdur. Hazırda seriallara sənətə
dəxli olmayanlar çəkilir. Çünki sənətə dəxli olmayan qonorar istəmir, sadəcə məhşurlaşmaq, tanınmaq
istəyir, yəni ucuz şöhrət dalınca qaçırlar.
Ancaq peşəkar seriala dəvət olununca qonorar istəyir. Bu onun haqqıdır.
Məhz qonorar verməmək üçün
qohumunu, əqrəbasını,
qonşusunu seriala çəkir ki, nəticədə də ortaya keyfiyyətsiz iş çıxır. Ancaq əcnəbi ölkələrdə
seriallara pul qoyulur, pul götürülür.
Çünki ortaya çıxardıqları iş
keyfiyyətlidir və
bütün dünyanın
diqqətində dayanır.
- Deyəsən,
bizdə belə maraqlar yoxdur. Serialı çəkən rejissorların
çoxunun teatrlarla heç bağlantısı
olmur. Əvvəllər
film çəkilişinə dəvət olunan aktyorların seçimi teatrlarda aparılardı...
- Doğrudur, teatra gəlmirlər. Ona görə də mətni oxuduqları zaman rəsmi, pafoslu alınır. Obrazları bəzəyə bilmirlər,
rəngləndirə bilmirlər.
Rejissor fikri yox, operator fikri yox, sadəcə mətni üzündən
oxuma var, belə serial olar?!.
- Seriallara dəvət olunmusunuz?
- "Aramızda qalsın" serialının son bölümünə
dəvət etmişdilər.
Ata obrazı yaratdım,
Natiq Fərzəliyev oğul, mən də onun atası
rolunda çəkildim,
yüksək reytinq toplamışdı. Hətta hamı
elə bilirdi ki, davamı da çəkiləcək,
deyəsən, çox
maraqlı alınmışdı
ki, davamını gözləyirdilər. Aktyora yeriş
öyrədilməməlidir, aktyora sadəcə vəziyyəti anlatmaq lazımdır. Kino gözlərin oynamağını,
mimikaları, jestləri
sevir. Ancaq ən çətini
teatrdır, çünki
burda artıq canlı ünsiyyətdir.
Bu baxımdan teatrdakı aktyor potensialı seriallara cəlb edilməlidir.
- Siz komediya janrındakı əsərlərdə rol
alırsınız, ancaq
dramatik səpgili aktyorsunuz...
- Doğrudur, mən Hacı Qaranı oynamaq istərdim, onun fəryadını verərdim.
Bütün var-dövlətini itirmiş Hacı Qaranın fəryadını
səhnədə sözün
həqiqi mənasında
yaşamaq istərdim.
Məşədi İbad obrazı
da çox düşündürücüdür. Onun da yaşantısını,
başına gələn
hadisələri elə
təqdim edərəm
ki...
- Ancaq "Məşədi İbad"
tamaşasında Rüstəm
bəy obrazını
oynadınız...
- Çox xoşbəxtəm ki, dahi Üzeyir bəy Hacıbəylinin iki əsərində rol almışam. "Ər və
arvad"da Şeyx Kərbəlayi, "Məşədi
İbad"da Rüstəm
bəy obrazını
oynadım, hər iki rolum maraqlıdır,
xarakter rollarıdır.
- "Məşədi İbad"da
maraqlı aktyor heyəti olsa da, yaş məhdudiyyəti
baxımından bir uyğunsuzluq vardı.
Məsələn, Rüstəm
bəyin ətrafı
daha güclü seçilə bilərdi...
- Əslində
məni düşündürən
sualı verdiniz.
Rüstəm bəy, Qoçu Əsgər yaşlarına uyğun seçilib, ancaq digərlərin əksəriyyəti
çox gəncdir, talantlı gənclərimizdir,
ancaq yaş uyğunsuzluğu var. Elə
şeylər var ki, orda mütləq
hər xırda detala fikir vermək
lazımdır.
- Səhnədə
Rüstəm bəy olaraq qızınız Gülnazı ərə verir, həyatda isə Möylə Mirzəyev olaraq öz qızınızın
toy hazırlıqları ilə
məşğul idiniz.
Bu Sizdə necə
bir duyğu yaradırdı? Yeri gəlmişkən,
qızınıza xoşbəxtlik,
ailə səadəti
arzulayırıq, xeyirli-uğurlu
olsun.
-Çox sağ olun, necə deyərlər, subaylar üçün
olsun. Sualınıza gəldikdəsə, deyim ki, hər
ikisi çox gözəl duyğudur, hər ikisi məsuliyyətdir. Fürsətdən
istifadə edib teatrımızın rəhbərliyinə,
kollektivinə minnətdarlığımı
bildirirəm ki, qızımın xeyirli günündə bizlərlə
bərabər oldular və toyun son saatlarına qədər maraqlı, əyləncəli
əhval-ruhiyyə yaratdılar...
Ulduzə QARAQIZI
Ekspress.-2015.- 18-20 aprel- S.19.