"Mən hər zaman Azərbaycan
bəstəkarıyam"
İlyas Mirzəyev:
"Dostlarımı görmək istəyirəm, amma Azərbaycana
qayıtmağa söz vermirəm..."
İlyas Mirzəyev Azərbaycanın xalq artisti, canlı klassikimiz Musa Mirzəyevin oğludur. Tanınmış bəstəkar olan İlyas müəllim uzun illərdir, Türkiyədə, Almaniyada yaşayır. O, "Arşın mal alan"ı yeni redaksiyada işləməsi, eləcə də "Orkestr üçün ney" əsərini yazaraq Türkiyədə məşurlaşıb.
Cövdət Hacıyevin tələbəsi olan, 8 simfoniya yazan İlyas Mirzəyevlə bu yaxınlarda Bakıda görüşdük. Həyat və yaradıcılığının bizə məlum olmayan tərəfləri ilə tanış olduq.
- İlyas müəllim, söhbətə tərcümeyi-halınızdan başlayaq...
- Mən İlyas Mirzəyev. Atam Azərbaycanın canlı klassiki, bəstəkar Musa Mirzəyevdir. Allaha şükür yaşayır. Anam Svetlana Mirzəyeva böyük jurnalist idi. 2013-cü ildə dünyasını dəyişdi.
Mən 1961-ci ildə Bakı şəhərində anadan olmuşam. Uşaqlıqdan məndə belə şeylər var idi. Eyni zamanda, anam da incəsənət üstündə jurnalistlik edirdi. Mənim uşaqlığım Filarmoniyada, teatrlarda, muzeylərdə keçdi. Zamanında bilirdim ki, bu yolla gedəcəyəm. Əvvəl Bülbül adına Orta İxtisas Musiqi Məktəbini, sonra isə Üzeyir Hacıbəyov adına Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasının bəstəkarlıq fakültəsini bitirdim. Bəstəkarlıq müəllimim Dimitri Şostakoviçin tələbəsi Cövdət Hacıyev olub. Çox şanslı insanam ki, belə insandan dərs almışam. Cövdət Hacıyev çox intelektuall insan idi. O, musiqi ədəbiyyatını, fəlsəfəni çox yaxşı bilirdi. Dərsimiz intellektual keçirdi. Şekspirdən danışırdı, özü də çox dərin. Eləcə də Hüseyn Cavid haqqında... İnsan gənc olanda, bunu başa düşmür. Amma illər keçdikcə, başa düşürsən ki, bu insan, nələri nə üçün söyləyib. C.Hacıyev mənə Şostakoviçin həyatından, onun həyata baxışlarından, musiqisindən inanılmaz şeylər danışırdı.
- Siz nə vaxtdan musiqi bəstələdiniz?
- 12-13
yaşım olardı. O da bir təsadüf nəticəsində.
Mən bir ara idmanla məşğul
oldum. 15 yaşında SSRİ-nin ikinci tennisçisinə qədər
yüksəldim. SSRİ-nin yığma
komandasında idim. Musiqi o vaxt bir az
kölgədə qalmışdı. Bu,
Allahın işidir. Sonra atamdan not
kağızı aldım, mahnı bəstələməyə
başladım. Prelüdiya bəstələdim...
- Hazırda nə işlə məşğulsunuz?
- Türkiyə və Almaniyada
yaşayıram. Günümün çoxu uçaqlarda
keçir... Musiqi bəstələyirəm.
Allaha şükür, sifarişlər də
çox. Birini bitirirəm, o birini
başlayıram. Klassik musiqi bəstələyirəm.
Almaniyada bir neçə orkestr var, onlar üçün
əsərlər yazıram. 5 simfoniya bəstələmişəm,
8 konsert -alətlər və orkestr üçün. Ney, kanon, ud, rübab, kamança və s. Mənim
musiqimə xaricdə maraq var. Amma mən yenə də hər
zaman Azərbaycan bəstəkarıyam. Hər
şey qarışdırıram əsərlərimə-
Avropa musiqisini də. Amma yenə də bəlli olur ki,
bunu Azərbaycan bəstəkarı yazıb...
1992-ci ildə
Türkiyəyə getdim. Ondan qabaq Moskvada, sonra Estoniyada
yaşadım...
- Türkiyədə musiqiyə
maraq necədi?
- Türkiyə mənə sahib
çıxdı. Bəzi yerlərdə mən
türk-Azərbaycan bəstəkarı olaraq keçirəm.
Bir tərəfdən mən Türkiyəyə
borcluyam. Mənim Türkiyə ilə ilk işim
Üzeyir Hacıbəyovun "Arşın mal alan"ını
yeni redaksiyada orkestr üçün bəstələməyim
oldu. İstanbulda Kamal Rəşid Rey konsert
salonu var. Orda mənim dostum, gözəl insan, yaxşı
dirijor Fəxrəddin Kərimov çalışır.
O da 17 il türkiyədə qalıb. Onun təşəbbüsü ilə bunu etdim.
Əslində, "Arşın mal alan"ın
elədiyim partiturası indi yoxdur. Niyazi onun
orkestrovkasını düzəltməyə
çalışdı, amma bir şey çıxmadı.
Mənsə onu Hollivud tipli elədim.
Türkiyədə
"Neylə konsert" yazdım orkestr üçün.
Ondan sonra məni Türkiyədə
yaxşı tanıdılar. Biz o vaxt
sammitdə konsert vermişdik. Mən
Türkiyənin Uluslararası Orkestrində bəstəçilik
elədim. O orkestrlə 30 ölkədə konsert verdik.
Paris, Londan, Tokio və s.
O sammitdə "Neylə
konsert" ifa olundu. O zalda Heydər Əliyev də vardı. Konsertdən sonta səfiri göndərdi. Dedi
ki, "mən Musa Mirzəyevi tanıyıram, İlyas
Mirzəyev kimdir?" Bu əsəri çox
sevdi. Bundan sonra onun doğum günüdə
Opera Teatrında böyük bir konsert var idi. Özəl
olaraq istədi ki, bu əsər çalınsın...
"Üç dənizin
simfoniyası" əsərim var, 10 ölkədə səslənib.
- Yeri gəlmişkən, atanız
sizin yaradıcılığınızı necə qiymətləndirir?
- Mən atamla fəxr edirəm. O,
Azərbaycanda böyük bəstəkardı. Qara
Qarayevdən dərs alıb. Atam gənc
yaşında Moskva və bir çox orkestrlər onun əsərlərini
ifa edib. Atamın Sovet bəstəkarları
arasında gənc yaşlarından böyük hörməti
var idi. Onu böyük bəstəkar olaraq
qəbul etdilər.
Atam mənim
üçün örnək oldu, həm də qeyri-adi bir
insan. O, mənim yüksəlişimi görəndə,
özünü xoşbəxt hiss etdi. Biz fərqli
bəstəkarlarıq. Mənim musiqi
baxışım fərqlidir, o da onu bilir. Amma çox xoşuna gəlir mənim bəstəm,
qürur duyur. Mənim əsərlərim
Parisdə, Londonda çalındı. Hər
zaman konsert olanda, mən atamı xatırlardım, ona zəng
edərdim, onun hər şeydən xəbəri olardı.
- Hazırda hansı əsər
üzərində işləyirsiniz?
- İndi bir neçə
sifarişlər var. Onlardan biri Azərbaycanın məşhur
skripkaçısı, mərhum Sərvər Qəniyev
haqqındadır. Onun Elvin adlı bir nəvəsi
var. Türkiyədə yaşayır. Çox
maraqlı adamdır. O da skripka çalır. Bu yaxınlarda Berlin Filarmoniyasında konsert verib.
Sərvər bəy mənim həyatımda
böyük rol oynadı. Mən
Konservatoriyaya girəndə, mənim üçün
"Skripka və fortepiana üçün sonata"
çaldı. Ondan sonra mən tələbə
ikən "Simli kvartet" yazmışdım. O da onun
xoşuna gəldi. Onun təşəbbüsü
ilə bu bəstə plastinkaya yazdırıldı.
Moskvada çap olundu o notlar...
Onun nəvəsi
Elvin 8 yaşında skripka çalırdı. Çox böyük müvəffəqiyyət
qazandı. İndi onun üçün bir konsert
yazıram Azərbaycan musiqisi üstündə...
Rəşid Behbudovun
ailəsi mənim atama, anama çox yaxın olub. İndi qızı Rəşidə xanım mənim
yaxın dostumdu. O da bir vokal simfoniyasını onun
üçün yazmağımı istəyir.
Şekspir, Füzuli, Dante haqda
simfoniya yazmaq istəyirəm, fərqli-fərqli dillərdə...
Mən musiqini sevən
insanam. İnsanın həyatında
ağır və yaxşı zamanlar olur. Ən
ağır zamanlarda məni həmişə musiqi xilas edir.
O üzdən, musiqiyə aşiqəm. Öz vətənimi
hər yerdə tərənnüm etmək istəyirəm.
İstəyirəm, bilinsin ki, bu vətəndə
çox istedadlı və yaxşı insanlar yaşayır.
- Özünüz hansı musiqilərə
qulaq asırsınız?
- Mən 15 yaşından caz xəstəsiyəm.
15 yaşında olarkən, atam məni Vaqif Mustafazadə ilə
tanış etdi. O, çox böyük adamdı.
O, məni caz musiqisinə aşiq etdi. Üç il onunla bir yerdə olduq. Filarmoniyaya
hər gün məşqlərə gedirdik. Mənim böyük dostum idi. Məni
çox istəyirdi, mən də onu. Məşqlərdən
sonra onun evinə gedirdik, yemək yeyirdik, söhbət edirdik.
Məni yanında oturdurdu. Deyirdi ki, bu
gün sağ, sabah sol əlimə bax. Mən
də deyirdim ki, "Vaqif, sənin yanında çala bilmirəm..."
O, çox sadə adam idi. Qızı
Əzizə onun sitilini davam etdirir. Onu da
yaxşı tanıyıram.
Mənim ən
çox sevdiyim bəstəkar Baxdır. Onun
əsərlərinə qulaq asıram.
- Məşhur bəstəkarsınız.
Öz biliyinizi, savadınızı kiməsə
öyrədə bildinizmi?
- Mən iki il
Antalyada konservatoriyada dərs dedim. O vaxt dərs deyəndə,
Cövdət müəllimin bizə keçdiyi dərsləri
və etdiyi maraqlı söhbətləri xatırladım. Mən ondan öyrəndiyim savadı, biliyi tələbələrimə
öyrətdim. Mənim dərslərimə
çox tələbələr gəlirdi. Bu da ordakı müəllimlərin xoşuna gəlmirdi.
İndi də Antalyaya gedəndə, tələbələrim
dava edirlər ki, "hocam kimdə qalacaq"...
Türk pop
musiqiçinin kralı Sinan Akçıl da mənim tələbəm
olub. Tələbələr hiss edirdi ki, onların müəllimi
yalan söyləməyən adamdı. Antalyada bəstəkarləq
fakültəsi yox idi. Onu özüm
qurdum. Həyatımın ən sevincli illəri
idi o illər.
Mənim
üçün ən böyük bəstəkar Üzeyir bəydi.
Ondan üstün həm vətəndaş, həm
də bəstəkar tanımıram. Təbii
ki, Üzeyir bəy olmasa, Qara Qarayev, Cövdət Hacıyev
olmayacaqdı. Qara Qarayev də mənim
üçün Azərbaycandan çıxan dünya bəstəkarıdır.
Heyran olduğum bir insandır. Bir də Maestro Niyazi. Çox
önəmli bir adamdır. Nə yazıq
ki, onu Türkiyədə çox tanımırlar.
- Niyazi ilə də münasibətiniz
olub?
- Maestro Niyazi mənim anamın
yaxın dostu idi. Anam da incə insan olaraq məni
bir uşaq kimi hər yerə aparırdı. Mənim uşaqlığım Niyazi və Həcər
xanımın evində keçib. Mən
unutmuşdum. Onu orkestrçilər dedilər.
Niyazinin məşqləri olanda, anam gəlir,
yanında da 5-6 yaşlı uşaq. Uşağın
qoltuğunda da musiqi notlarından ibarət partitura
-"Çaykovski 4". Həmin uşaq
mən idim. Onu açırdım, məşq edirdi...
Mənim başqa
yolum yox idi. Anam mənim üçün hər
şey etdi. Anam məni Tixin Xirennikov, Maya Plisetskaya və
s. məşhur musiqişünaslarla tanış
etdi. Anamın açmadığı qapı
yox idi. Jurnalist kimi bir sıra insanlara
yardım da etdi. Altmış
yaşından sonra hərbi jurnalist kimi Qarabağa getdi. Heydər Əliyev özəl olaraq onun
üçün vertolyot göndərdi. Ən
təhlükəli yerdən o, meyitlərlə bərabər
geri qayıtdı.
Anam azərbaycanca təmiz
bilirdi. Kəlmeyi-şəhadətini də
bilirdi. Rus olsa da, babası tatar idi...
Mən 18
yaşında evlənmişəm. Oğlum
Rüstəm vəkildir, elmi dərəcəsi var.
Qızım Günay Mirzəyeva Almaniyada yaşayır. Müxtəlif ölkələrdə 5 konservatoriya
bitirib. Əsərlər yazır. Onun ən gözəl anları Azərbaycan
Konservatoriyasında keçdi. Avropada niyə
Azərbaycan bəstəkarlarını sevirlər? Çünki mən Almaniyada fəal olan bir bəstəkar
tanımıram. Onlar avanqard musiqi bəstələyirlər.
Klassik musiqiyə meylli deyillər. Mənim qızım çox istedadlı
qızdır. Qızımgil Almaniyada
fleyta, kamança, klarnet üçün musiqi bəstələdi.
On gündən sonra qızımın yanına
getmək istəyirəm. İstəyirəm
ki, qızımın yaradıcılığında yeni epoxa
başlasın. Ona doğru yol göstərmək
istəyirəm. O, çox şey bilir...
Qızımın həyat
yoldaşı Françesko Macio italyandı, o da bəstəkardır.
Onların bir neçə il bundan əvvəl
Muğam Teatrı ilə bir layihəsi (Trio-muğam və
italyan simfonik orkerti) var idi. Bir əsər
qızım, birini də həyat yoldaşı yazdı.
Françesko segah yazdı. Onların
gələcəyinə çox yaxşı baxıram. Françesko azad, modern bəstəkardı. Öz stilini də tapdı. Özünü
musiqidə tapdı. İstəyirəm ki,
qızım da musiqidə özünü tapsın. Özünə görə bir stili olsun.
Mən 5-6 ildir ki,
heç yerdə telekanalları izləmirəm. Ancaq bir "Metso" adlı fransız musiqi
kanalı var, gündüz klassik musiqi, gecə də caz
göstərir, o kanalı daim izləyirəm.
- Bir bəstəkar kimi, Azərbaycandan
sizinlə maraqlanan varmı?
- Türkiyədə türk,
Almaniyada alman bəstəkarıyam. Qabaq önəm
vermirdim buna. Hörmətim çoxdur o
biri ölkələrdə.
Vaqif Gərayzadə
mənim uşaqlıq dostumdu. Amma
çoxdandır ki, onunla görüşmürük.
Son dəfə 3 il qabaq
görüşdük. Onun sözlərindən
sonra düşündüm ki, nədən Azərbaycanda məni
-Musa Mirzəyevin oğlunu tanımırlar. İndi çox önəm verirəm ki, Azərbaycanda
Azərbaycan üçün nəsə eləyim. Çünki xaricdə Azərbaycan
üçün çox şey eləyirəm. Yeni bir DVD hazırlamışam - solo-piano-caz. Adı da "Bizim bayrağımızın rəngi".
O, "Metso" kanalında yayımlanacaq. Bu
baş tutarsa, mən birinci azərbaycanlı oluram
"Metso" kanalında çıxan. "Caz"
mərkəzində bunun prezentasiyasını eləmək istəyirəm
bu günlərdə.
Türkiyədə, Almaniyada, Azərbaycanda
yaşayanda da teatr musiqisi yazmışam. Hüseynağa
Atakişiyev var idi. Çox yaxşı insan,
rejissor idi. Onunla işləyirdim. Bir də bizim bəstəkar dostumuz Aydın Həsənovla
da işlədim. "Hücum" filmi və
onun Rövşən Almuradlı adlı rejissoru var idi. Rövşən mənim dostumdu, həm də sənətdə
fikrimiz üst-üstə düşür. Onda başqa bir tamaşa da elədik, o vaxt
Rövşənin teatrı var idi. Mən
də o teatrın musiqi hissəsinin müdiriydim. Vəzirov
zamanında o teatra polis gəldi və ora bağlandı...
- Atanız Azərbaycanın
xalq artistidir. Sizdə də fəxri ad
almaq həvəsi, istəyi varmı?
- Mən
Macarıstanda caz festivalında "ən yaxşı
kompozisiya" mükafatını almışam. Mənim üçün fərq etməz fəxri
adım var, ya yox. Ona görə ki, indi Aygün
Kazımova, Faiq Ağayev də, Cövdət Hacıyev, Tofiq
Quliyev də eyni adı daşıyırlar...
Mənim 5 nömrəli
simfoniyam ingilis şahzadəsi Elizabetə həsr edilib. Bu əsər növbəti ildə Los-Ancelesdə
keçiriləcək festivalda səslənəcək. "Qremmi" mükafatı ala bilər. Mən Azərbaycanı hər yerdə təmsil edirəm.
Əsərin adının nə olmasına
baxmayaraq, ən önəmlisi odur ki, mən Azərbaycan bəstəkarıyam.
Hər yerdə deyirəm ki, mən Azərbaycan
və türk bəstəkarıyam.
Mən caz
dünyasında Vaqif Mustafazadədən sonra bir dənə də
önəmli adamın adını çəkmək istəyirəm.
O da mənim müəllimim, böyük musiqiçimiz Rafiq
Babayevdir. Mən 5 il onunla bir yerdə
işlədim. O, tam olaraq mənə hər şey
yazmağı öyrətdi. Orkestr
üçün caz yazdım. Həm Vaqifin, həm də
Rafiqin içimdə eyni yeri var. Allah onlara rəhmət eləsin!
Bir də amerikan
cazçılardan caz musiqisində mənim üçün
bir Allahdır Cozarina. Caz festivalında
onunla bərabər çalmışam, ona bir əsər də
yazmışam. Riqada, Höteborqda onun ifa
etdiyi son əsər mənim əsərimdir. Mən royalda, o sintezatorda, arxamızda orkestr var idi.
O dedi ki, bu, mənim şah əsərim olacaq...
Dünya şöhrətli
Bendereçski dirijorluq etdi əsərimə, məni öz
konsertinə dəvət etdi. Dünyanın
ən böyük bəstəkarı Konçelli məni dəvət
edib öz yubileyinə. Deyib ki, "ölməsəm,
ona kimi haqqımda bir əsər yazarsan"...
Atamın hər il
2-3 yeni əsəri ifa olunur. Hər il mənim
yeni bir əsərimi də proqrama salır...
Bundan sonra Azərbaycana
davamlı gəlib-gedəcəyəm, konsertlər verəcəyəm.
Konsertlər vermək, dostlarımı görmək
istəyirəm. Amma Azərbaycana qayıtmağa söz
vermirəm...
Namiq
MƏMMƏDLİ
Ekspress.-2015.- 3 iyun S. 15.