Məşədi İbadı
kürəyimdə daşımalı oldum...
Ağaxan Şərifov: "Aktyor
işi belədir, hər məqama hazır olmaq
lazımdır"
1956-cı ildə çəkilən "O olmasın, bu
olsun" filmində hambal obrazına aktyor Əhməd Əhmədov
öz imzasını atıb. Sonradan səhnələşdirilən
"Məşədi İbad"lardakı hambal obrazları
bu rolun kölgəsində qalıblar.
Bununla belə, rəhmətlik
Hacıbaba Bağırovun Məşədi İbad rolunu
oynadığı tamaşada Arif Quliyevin "hambalı"
da diqqətləri özünə çəkə
bilmişdi. Cənnət Səlimovanın
quruluşunda hazırlanan "O olmasın, bu olsun" musiqili
komediyasında Ağaxan Şərifov da bu rola öz
imzasını ata bildi. Ağaxan Şərifovun
yaratdığı obraz bir qədər Əhməd Əhmədovun
kinoda oynadığı hambalı xatırladır...
TANITIM: Ağaxan Şərifov
Ağsuda anadan olub. 1986-1990-cı illərdə
İncəsənət İnstitutunun dram-kino aktyorluğu
şöbəsində təhsil alıb. 1990-1996-cı
illərdə Gənclər Teatrında, 1993-2007-ci illərdə
"İlham" Miniatür Teatrında
çalışıb. 2007-ci ildən isə
Musiqili Komediya Teatrının aktyorudur.
"Şeytanın yubileyi"
(İnzibatçı), "Əlin cibində olsun" (I
oğlan), "Qısqanc ürəklər" (Ofisiant),
"Milyonçunun dilənçi oğlu" (II xidmətçi),
"Talelər qovuşanda" (Evlər müdiri), "O
olmasın, bu olsun" (Hambal), "Amerikalı kürəkən"
(Cəfər), "Ər və arvad" (Süpürgəçi)
və s. tamaşalarda rol alıb.
"Nə gözəldir bu
dünya..." (1999), "Əlavə təsir" (2010)
"Yazıçı" (2013) və s. filmlərdə
çəkilib.
-
Ağsu milli səhnə, kino və incəsəntimizə Səməndər
Rzayev, Mikayıl Mirzə, Rasim Balayev, Əli Nur, Nadir
Xasıyev və s. kimi sənətkarlar bəxş edib. Onların Sizin sənətə gəlməyinizdə
rolu olubmu?
- Bu həyatda təsadüfi
heç nə yoxdur. Hələ orta məktəbdə
oxuyarkən Rasim Balayev və Səməndər Rzayevin
oynadığı "Nəsimi" filmi məndə
böyük maraq oyandırmışdı. Düzdür, çox utancaq idim, ancaq artıq 9-10-cu
sinifdə aktyorluğa böyük marağım
yaranmışdı. İncəsənət
Universitetinə qəbul olundum və ustad Məlik Dadaşovdan
sənətin sirlərini öyrəndim.
- Tələbə vaxtı müəllimləriniz
aranızda tanınmış sənətkarlarımız da
olublar. Bu fürsəti necə dəyərləndirdiniz?
- Öz müəllimlərimdən
əlavə Nəsir Sadıqzadənin, Şəfiqə Məmmədovanın,
eləcə də digər müəllimlərin dərslərində
iştirak edirdim, daha artıq öyrənməyə
çalışırdım. Səhər dərs
başlayandan axşam saatlarına qədər universitetdə
olurduq, axırda bizi qovurdular. Yəni,
qarşımıza çıxan fürsətləri dəyərləndirməyə
çalışırdıq. Və zaman gəldi,
öyrəndiklərim çalışdığım
teatrlarda mənə kömək oldu. Hər
teatrda da daha çox təcrübə qazandım.
- Bildiyimə görə, səhnədə
ilk addımlarınız Hüseynağa Atakişiyevlə
bağlıdır...
- Hüseynağa Atakişiyev
haqqında nə qədər çox danışsaq, yenə
də az görünəcək. Həm gözəl insan, həm də gözəl
rejissordu, bütün gözəl sözlərə layiqdi.
Ondan çox şey öyrəndik,
aktyorlarına eyni gözlə baxmağı bacaran, aktyorunu
obraz üçün illərlə hazırlayan, klassik əsərlərdə
hər bir aktyoru istənilən rolda görməyi bacaran
rejissordu. Dünya klassikasını
çox gözəl bilirdi və tez-tez də müraciət
edirdi.
- Azərbaycanda onun qədər
Şekspirə müraciət edən olmayıb. Bütün
aktyorlarına Şekspirin əsərlərində rol verib...
- Doğrudan da, az
qala bu əsərlərin hər birində rol alırdıq. Şəxsən mən Hüseynağa müəllimdən
çox şey öyrənmişəm. Və
ondan sonra hansı rejissorla işləsəm, elə də bir
çətinliklə üzləşmirəm. Bəlkə də ona görə ki, bünövrə
möhkəm olub. Məlik Dadaşov, Fikrət Sultanov,
Vidadi Həsənov kimi sənətkarlardan sənətin sirlərini
öyrənmək, sonra Hüseynağa Atakişiyev kimi rejissorun
quruluş verdiyi tamaşalarda oynayaraq təcrübə qazanmaq
- bütün bunların hamısı yaxşı bir
bünövrə deməkdir.
- Dövlət Gənclər
Teatrının səhnəsindən ayrılmadan
"İlham" Miniatür Teatrında da rol
alırdınız. Bunun səbəbi nə idi?
- Həmin dövrlərdə maddi
sıxıntılarım var idi. Ailəmi,
övladlarımı düşünməyə məcbur idim.
Gənclər Teatrı dövlət teatrı olduğu
üçün maaşlar az idi, ancaq
"İlham" Miniatür Teatrı özəl idi və əmək
haqqı da aktyoru qane edirdi. Öncə paralel
olaraq hər iki teatrda çalışmağa başladım,
hər iki teatr mənə şərait yaratmışdı.
Ancaq sonralar özümü tamamailə "İlham"
Miniatür Teatrına həsr etdim və 15 il
eyni teatrda çalışdım. Bu teatrda da
bir-birindən maraqlı rollara imza atdım. Doğrudur, janr etibarilə tamamilə başqa səpgili
teatr idi, ancaq keçdiyim məktəb mənə imkan verirdi
ki, istənilən teatrda çalışa bilim.
- Musiqili Teatrda da artıq kifayət
qədər geniş imkanlar var...
- Musiqi, komediya, vokal, rəqs, balet
və daha nələr - hər biri aktyor üçün
geniş imkanlar yaradır. Bu baxımdan
özümü burda tapdım, tamaşalarda varam, hətta elə
rollarım var ki, sadəcə 2-3 kəlmə sözü var.
Ancaq mən həmin rola böyük məsuliyyətlə
yanaşıram. Ümumiyyətlə, mənim
üçün rolun böyüyü- kiçiyi yoxdur.
Çalışdığım teatrlarda
rejissorlar məni hansı rollarda görüblərsə, həmin
rolu da oynamışam. "Leyli və Məcnun"da
Məcnunun atasını oynamışam, sonralar evlər
müdiri, qəbirqazan, ofisiant, hətta hambalı rolunu
oynamışam. Hər biri də bir-birindən
kəskin fərqlənir.
- "Məşədi
İbad"dakı hambal rolu xüsusilə fərqlənir...
- Hambal rolunu ilk dəfə Opera və
Balet Teatrında oynamışam. Təqribən 6-7 il idi Opera səhnəsində bu obrazla
çıxış edirdim. Həmin ərəfədə
Musiqili Teatrda da "O olmasın, bu olsun" hazırlandı və
ilk illər Arif Quliyev hambalı oynayırdı. Arif Quliyevin işləri olan zaman mən onu əvəz
edirdim. Çünki Opera səhnəsində
izləmişdilər, görünür, bəyəndikləri
üçün mənə həvalə edirdilər. Sonrakı quruluşda isə hambal roluna mən təsdiq
olundum.
- Hambal rolu dəfələrlə
oynanılıb. Sələflərinizi təkrarlamaqdan
necə qaça bildiniz?
- Çalışıram ki,
özümdən əvvəl olan ifalara baxmayım. Filmdə gördüyümüz hambal rolu Əhməd
Əhmədovun ifasında sanki yaddaşlara həkk olunub.
Doğrudur, filmə dəfələrlə
baxsam da, tamaşanın hazırlıq prosesində "O
olmasın, bu olsun" filminə baxmadım ki, Əhməd
Əhmədovun ifasını tam olaraq xatırlamayım.
Bir aktyor kimi daim çalışıram ki,
obrazları kimsəyə bənzətmədən oynayım.
- Opera və Balet Teatrında Hafiz
Quliyevin hazırladığı "O olmasın, bu
olsun"la Musiqili Teatrda Cənnət Səlimovanın
hazırladığı tamaşa arasında nə kimi fərq
vardı və ya hansı tamaşa Sizi daha çox qane etdi?
- Hər teatrın öz üslubu,
öz tamaşaçı auditoriyası var. Hər iki
quruluş maraqlıdır və mən
çalışmışam ki, hər iki teatrda maraqlı ifa
nümayiş etdirim, tamaşaçını qane edim. Nə də olsa, artıq dediyimiz kimi, hər birimizin
yaddaşında hambal rolunun əvəzsiz ifaçısı
Əhməd Əhmədov var.
Hambal rolu əsas qəhrəman
olan Məşədi İbadla az qala
bütün hadisələrin içində olduğu
üçün heç də kiçik rol sayılmır.
Üzeyir bəy
Hacıbəylinin əsərlərindəki bütün qəhrəmanlar
əsas qəhrəmanlar qədər önəmlidir. Hafiz Quliyevin quruluşunda olan tamaşada Məşədi
İbad rolunun ifaçısı Azər Zeynalovla tərəfmüqabiləm,
ancaq Musiqili Teatrda Şövqü Hüseynovla.
- Azər Zeynalov da,
Şövqü Hüseynov da bir qədər kök,
ağır çəkilidirlər. Hər ikisini də
kürəyinizə qaldırmalıydınız...
- Opera Teatrında səhnə tərtibatı
elə qurulmuşdu ki, hasara çıxıntı kimi bir yer
quraraq üzərini yarpaqla örtmüşdülər. Elə ki Azər Zeynalov kürəyimə
çıxırdı, tez ayağının birini həmin
çıxıntının üzərinə qoyurdu ki,
kürəyimə ağırlıq düşməsin. Ancaq Musiqili Teatrda tamaşada həmin səhnədə
Məşədi İbad rolunu oynayan aktyoru kürəyimdə
daşımalı oldum. Əslində
aktyor işi belədir, hər məqama hazır olmaq
lazımdır.
- Musiqili Teatrda hazırlanan "O
olmasın, bu olsun"da maraqlı bir tapıntı vardı:
bu nə filmdə, nə də Opera Teatrında hazırlanan
tamaşada olmayıb. Hambalın kürəyini
qorumaq üçün çanta kimi kürəyə
asılan mütəkkə qoyulurdu.
- Opera Teatrında hazırlanan
tamaşa birbaşa filmin üzərində qurulmuşdu. İstər filmdə, istərsə də Operada
hazırlanan tamaşada hambalın sadəcə çiyninə
keçirdiyi bir heybə diqqəti çəkir. Əslində isə o dövrlərdə hamballar
belinə mütəkkə kimi kürəyini qoruyan
çantalar gəzdirirmişlər. Bu
baxımdan Musiqili Teatrda hazırlanan tamaşada həmin
mütəkkədən istifadə olundu və bu da doğrudan
maraqlı alındı.
- Bu tamaşada başqa hansı bir
rolu oynamaq istərdiniz?
- Mənim üçün fərqi
yoxdur, mən aktyoram, rejissor məni hansı rolda görürsə,
o rolu da canla-başla oynayıram. Əlbəttə
ki, ürəyimdən keçən, məni
düşündürən rollar da olur, ancaq önəmli olan
rejissorun aktyoru hansı rolda görməsidir. Rejissor işi əsasdır.
- Tamaşa zəif olanda rejissor
işi tənqid olunur, tamaşa yaxşı alındıqdasa
aktyor işi təriflənir...
- Nə olur-olsun, tamaşa
rejissorundur. Hazırlıq prosesindən
tutmuş, ilk təqdimata qədər rejissorun həyəcanını
sözlə ifadə etmək mümkün deyil. Tamaşa necə alınacaq və
tamaşaçı reaksiyası necə olacaq? Ancaq ilk təqdimatla da tamaşanın bütün
yaradıcı heyətinin gücü ortaya çıxır.
Ümumiyyətlə, tamaşa bir rejissorun
quruluşunda yaradıcı bir heyətin birliyi sayəsində
ərsəyə gələn sənət nümunəsidir.
Bu baxımdan da tamaşanın istər zəif,
istərsə də güclü alınmasında bütün
yaradıcı heyət məsuliyyət daşıyır.
Xədicə
QİYAS
Ekspress .-2015.- 4 iyun S. 15.