Həsənağa Turabov
elə sillə vurdu ki,
gözlərimdən alov
çıxdı...
Kazım Abdullayev: Adil İsgəndərov sadəcə
bir kəlmə dedi: "Bağışlayın,
sizin üçün
heç bir şey edə bilmədim"
Əməkdar artist Kazım Abdullayev 20 il Sumqayıt Teatrında çalışdıqdan sonra Bələdiyyə Teatrına, daha sonra Milli Dram Teatrına keçib. Aktyorun yaradıcılılığı artıq 10 ildir ki, "Azdrama" ilə bağlıdır.
Kazım Abdullayev həmçinin kinoda bir sıra maraqlı rollara imza atıb: "Arvadım mənim, uşaqlarım mənim", "Qorxma, mən səninləyəm", "Atları yəhərləyin", "Alman klinikasına şəxsi səfər", "Yük", "Sonuncu döyüş", "Dantenin yubileyi", "Milli bomba", "Təkcə adanı özünlə apara bilməzsən" və s.
Bu ilin mayında dövlət başçısı bir qrup incəsənət xadiminə Prezident mükafatlarının verilməsi barədə sərəncam imzalayıb və mükafata layiq görülənlər sırasında Kazım Abdullayev də var.
- Üç fərqli teatrda çalışmısınız və hər birində də sanki yenidən başlamısınız. Teatrları nədən dəyişdiniz və bu zaman hansı çətinliklərlə üzləşdiniz?
- Sumqayıt Teatrı yaradıclığımda 20 illik bir dövrü əhatə edir. Oradakı fəaliyyətim teatrın ən qaynar vaxtına təsadüf edirdi. İnstitutda oxuduğum illərdə kurs rəhbərim Adil İsgəndərov idi. Həmin illərdə Adil müəllim "Azərbaycanfilm" kinostudiyasının direktoru (1966-1974) idi. Həmin ərəfədə ustad kinostudayada kinoaktyor teatrı açmaq istəyirdi və bizim kursu da həmin işə cəlb etməyə hazırlaşırdı. Adil müəllimin təklifi ilə bizim kursun məzunları təyinatlarını kinostudiyaya almışdı. Çox təəssüf ki, həmin ərəfədə, 1974-cü ildə onu kinostudiyanın direktoru vəzifəsindən azad etdilər və böyük həvəslə hazırlaşdığımız iş yarımçıq qaldı. Adil İsgəndərov sadəcə bir kəlmə dedi: "Bağışlayın, sizin üçün heç bir şey edə bilmədim".
Adil müəllim böyük sənətkar idi, tələbələrinə qarşı çox tələbkar, eyni zamanda qayğıkeş idi. Gözlənilmədən onun işdən azad edilməsi vəziyyəti bir qədər dəyişdi. Bəlkə də bunu öncədən bilsəydi, əmrimizi verərək bizi kinostudiyada işə qəbul edərdi. Sonrakı direktor Cəmil Əlibəyovun öz yolu, öz qayda-qanunları var idi. Bizi kinostudiaya çalışdırmaq fikrində deyildi. Boş qaldığım həmin vaxtlarda əsgəri xidmətə yollandım və döndüyüm zaman günlərin birində təsadüfən Gəncə Teatrının baş rejissoru Vaqif Şərifovla görüşdüm. Söhbət əsnasında məlum oldu ki, hazırda Sumqayıt Teatrında çalışır və məni də həmin teatra işə dəvət etdi. Beləcə həmin dəvətlə Sumqayıt Teatrında fəaliyyətə başladım və 20 il orda çalışdım. İlk rolum "Komsomol" poemasında Şahsuvar rolu oldu və bu rolla ilk dəfə səhnəyə çıxdım. Sonralar bir-birinin ardınca çox maraqlı əsərlərdə maraqlı rollar oynadım.
- Dramatik səpgili aktyor sayılırsınız, sizin üçün amplua problemi varmı?
- Bütün janrlarda oynamışam
- komediya, faciə, dram
əsərləri, hətta yeri gələndə
səhnədə mahnı da oxumuşam. Zənnimcə, aktyor
hər janrda özünü
göstərməyi bacarmalıdır. Sumqayıt Teatrında
100-dən artıq rol oynamışam və
hər biri də fərqli janrda
olan əsərlərdə. Ümumiyyətlə,
xarakter etibarilə elə bir
insanam ki, işimə
çox məsuliyyətlə
yanaşır, iş həyatını çox sevirəm. Bir
sözlə, "boş zaman"
sözü mənə görə deyil. Bakıda yaşasam da, səhər saat 11.00 -
14.00 arası Sumqayıt Teatrında məşqdə olurdum, sonra gəlirdim
"Azərbaycanfilm"ə, orda dublyajla məşğul olurdum
və axşam yenidən Sumqayıt
teatrına gedərək tamaşada
oynayırdım. Evə gecə gəlib
çıxırdım.
- 20 ildən sonra başqa bir teatra üz
tutdunuz...
- Çox çətin idi. Ancaq bu iş həyatına elə öyrənmişdim ki, Sumqayıtsız qala bilmirdim. Məhz buna görə də, başqa bir teatrda çalışmağı heç düşünmürdüm də. Həmin vaxtlar bir çox filmlərə çəkilməyə də macal tapırdım.
- Həmin filmlərin bir neçəsində Həsənağa Turabov kimi böyük sənətkarla çəkildniz...
- Həsənağa Turabovla 3 filmdə tərərfmüqabil oldum. Həmin çəkilişlərdə də onun necə oyun nümayiş etdirdiyinin şahidi oldum. "Qaçaq Nəbi", "Qorxma, mən səninləyəm" və "İsti dənizdə buz" filmlərinə tamaşaçı hazırda da sevə-sevə baxır.
- Deyirlər, aktyor olmaq başqa
bir şey, aktyor doğulmaqsa tamamilə
başqa bir şeydir. Həsənağa Turabov
məhz ikincilərin sırasındadır...
- Gözəl insan, gözəl aktyor, ümumiyyətlə, böyük sənətkar idi. Bir səhnəni paylaşdığı həmkarları ilə gözəl münasibət qurardı, bu da rolların təbii alınmasında böyük rol oynayırdı. "Qaçaq Nəbi" filmində onun mənə sillə vuran bir səhnəsi var. Həmin səhnə dağın başında uçuruma tərəf baxan bir yerdə çəkilirdi. Operator həmin səhnədə məni daha da yüksək bir yerə çıxartdı. Belə bir vəziyyətdə Həsənağa müəllimin silləsi mənim üzümə çatmazdı. Axırda belə qərara gəldilər ki, onun ayağının altına daş qoysunlar. Elə ki, həmin epizod çəkiliş üçün hazırlandı, "motor" deyildi, bu vaxt hiss etdim ki, üzümə doğru bir şapalaq gəlir, istər-istəməz geri çəkildim. Ancaq heç kim geri çəkildiyimi hiss etmədi və Həsənağa müəllimin əli boşa getdi və müvazinətini saxlaya bilməyib yıxıldı. Rəhmətlik ayağa qalxaraq deyindi ki, "ayağımın altına əməlli-başlı daş qoyun", sonra da mənə tərəf dönüb "silləni vurmağa da qoymursan" dedi. Mən də səsimi çıxarmadım...
Kinoda belə hadisələr çox olur. Ancaq ikinci dublda yerimdən tərpənmədim, rəhmətlik üzümə elə karlı sillə vurdu ki, gözlərimdən alov çıxdı.
- Bildiyimə görə, Həsənağa müəlimin Sizə böyük etimadı olub. Ancaq nədənsə Milli Dram Teatrına direktor təyin edildiyi zaman Sumqayıt Teatarından bir çoxlarını dəvət etsə də, sizi unutdu...
- Sumqayıt
Teatrından öz tələbələrini
yanında işləməyə dəvət etdi.
Düşünürdüm ki, məni də dəvət edə bilər, çünki oyun tərzimi,
aktyorluq imkanlarımı çox
bəyəndiyini bilirdim. Ancaq dəvət etmədi və bu da
bir balaca məni incitdi. 1996-cı il idi. Çox çətin
idi, maddi durum olduqca aşağı idi və belə
vəziyyətdə Sumqayıt
Teatrına gedib-gəlmək
çətinləşirdi. Çox fikirləşdikdən sonra
ərizəmi yazıb
işdən çıxdım.
20 ilini həsr
etdiyin teatrdan birdən-birə ayrılmaq
asan deyildi. Artıq repertuarda əsas yeri tutan tamaşalarda əsas rollardasan və belə bir vaxtda teatrı
tərk edirsən... Bununla belə, qarşılıqlı
razılaşma əsasında
teatrdan ayrıldım.
Amma bir müddət həmin tamaşalarda iştirak etdim.
- Niyə
Bələdiyyə Teatrını
seçdiniz?
- Bələdiyyə
Teatrına teatrın rəhbəri Amaliya Pənahova tərəfindən
dəvət olundum.
Amaliya xanım yaşlı nəsildən olan aktyorların hər birini teatra dəvət
edərək çox
gözəl bir kollektiv formalaşdırmışdı.
- Həmin yaşlı nəsil ki, ömürlərini həsr etdikləri Milli Dram Teatrından az qala zorla uzaqlaşdırılmışdılar.
Həmin aktyorların
əksəriyyəti ilə,
xüsusilə ustad Muxtar Avşarovla söhbətlərimizdə onlar
gileylərini gizlətmirdilər...
- Amaliya xanım o ərəfədə
çox xeyirxah bir addım atdı, sanki həmin yaşlı nəslin ömrünü
bir qədər də uzatdı. Aktyorun ömrünü həsr etdiyi teatrdan uzaq qalmasını sözlə ifadə etmək çətindir.
Ümumiyyətlə, aktyor yaşının
heç bir dövründə səhnədən
uzaq qalması ilə barışa bilmir. Yaşım artıq 60-ı keçib.
Birdən elə olur ki, məsələn, mənə zəng gəlmir, kimsə mənə zəng etmir, o gün mənə elə gəlir ki, sanki unudulmuşam, artıq heç kimə lazım deyiləm. Aktyorlar çox həssas
təbəqədir. Bəhs
etdiyimiz o yaşlı
nəslin o dövrdə
nə çəkdiklərini
mən hiss edə bilirəm.
- Teatr aktyorları bəlkə daha şanslıdırlar ki, daha geniş
imkanları olur. Teatr səhnəsi öz yerində, filmlərə çəkilir, dublyaja dəvət alır, serillarda oynayırlar və s.
- Bu baxımdan
teatr aktyorunun boş zamanı olmur. Bütünlükdəsə, teatr başqa
bir aləmdir - canlı sənət aktyor üçün çox önəmlidir.
Çalışdığım teatrlarda öz
işlərimə öncəlik
verməklə filmlərdən,
seriallardan, dublyajdan gələn təklifləri
dəyərləndirməyə çalışmışam.
- Bələdiyyə
Teatrına 10 ilinizi həsr etdiniz...
- Çox məhsuldar illər oldu. Teatra gələn kimi
"Nadir şah" tamaşasında
rol aldım və ardıcıl şəkildə çox
önəmli sənət
nümunələrində rollar
hazırladım. 10 il ərzində Bələdiyyə Teatrının
kollektivi ilə dəfələrlə cəbhə
xəttində olduq, qastrol səfərlərinə
çıxdıq, əməkdar
artist adına həmin
teatrda çalışdığım
zaman layiq görüldüm. Ancaq
hiss edirdim ki, daha geniş meydana ehtiyacım var. Günlərin birində Milli Teatrın o vaxtkı direktoru Əliabbas Qədirova müraciət etdim və o da məni
işə qəbul etdi. Artıq neçə illərdir
bu teatrdayam, yenə də yaxşı rollarda oynayıram. Ümumiyyətlə, rejissorlar daima mənə rol verirlər, heç bir roldan imtina
etmirəm, yenə də sakitcə öz işimlə məşğul oluram.
Baxmayaraq
ki, bu teatra
gələndə artıq
əməkdar artist idim,
səhnə ustası
kateqoriyam var idi və 30 ildir səhnədəydim,
ancaq sanki yenidən başladım.
Artıq
10 ildir burdayam, 40-dan çox rol oynamışam, eyni vaxtda bir çox
milli seriallara, eyni zamanda, almanların,
rusların çəkdiyi
seriallara çəkilmişəm,
film çəkilişləri yenə də davam edir.
- Seriallardan razısınızmı?
- Birdən-birə
uğur qazanmaq, hər şeyə nail olmaq mümkün deyil. Əgər biz dünənlə müqayisədə
bu gün yaxşı serial çəkiriksə,
deməli sabah
daha yaxşısını
çəkəcəyik. Başqa ölkələrdə
serial çəkilişlərində zamanla uğur qazanılıb. Biz də zaman keçdikcə
daha çox uğur qazanacağıq.
Düşünürüəm ki, başqa ölkələrin serialları
ilə öz seriallarımızı müqayisə
etmək hələ tezdir, çünki bir qədər zamana ehtiyacımız var...
Xədicə
QİYAS
Ekspress.-2015.- 23 iyun.- S.15.