“Küçədən adam tutub səhnəyə
çıxarırlar...”
Mehriban Abdullayeva: “Son zamanlar teatrda hər
şey çox səthi gedir”
Tanınmış aktrisa
Mehriban Abdullayeva teatr səhnəsində yaratdığı
çoxsaylı obrazlarla tamaşaçı qəlbinə yol
tapa bilib. “Solğun
çiçəklər” televiziya tamaşası isə onu gənc
yaşlarından tanıdıb, sevdirib. Bu
yaxınlarda Cənnət Səlimovanın quruluş verdiyi
“III Riçard” tamaşasında yaratdığı
kraliça obrazı da onun böyük potensialını bir
daha göstərdi. Bizi istedadlı aktrisa
ilə söhbətləşməyə də məhz bu rolu
sövq etdi.
- Mehriban xanım, bu sənəti
sevib-seçməyiniz necə oldu?
- Orta məktəbdə
oxuyanda mənim arzum həkim olmaq idi. O vaxt özfəaliyyət
dərnəyində rəqs eləməyə çox
böyük həvəsim var idi. Qax rayonunun Ləkit
kəndində mədəniyyət evində həftədə
bir dəfə kolxozda işləyənlər
üçün konsertlər verərdik. Orda
rəqs eləyərdim. İncəsənətə
marağım olub, amma haçansa gəlib aktrisa
olacağım ağlımdan keçməyib. Orta məktəbi
bitirəndən sonra sənədlərimi Tibb İnstitutuna
verdim, amma daxil ola bilmədim. Bir kənddə kolxozda işlədim. Adıma tütün sahəsi
götürmüşdülər. Tütün
əkib-yığırdım. İkinci il
hazırlaşa bilmədim Tibb İnstitutuna. Gah
anam, gah d atam xəstələnirdi. Qorxdum sənədlərimi
ora verməyə, bilirdim ki, daxil ola bilməyəcəyəm.
O vaxt məktəbdə mənimlə oxuyan qız dedi ki, “həvəsin
var, rəqs eləyirsən, şeir deyirsən, gəl gedək,
bir özünü yoxla. İncəsənət
İnstitunda qəbul imtahanları tez başlayır. Sonra başqa bir yerə sənəd verə bilərsən”.
Qıza dedim ki, “sən hansı fakültəyə sənəd
verəcəksən?”. Dedi ki, musiqili
komediyaya. Dedim, “onda mən də ora verəcəyəm”. Məktəbdə yaxşı oxumağım
instituta qəbul olunmağıma kömək elədi. Musiqili komediya aktyorluğu fakültəsinə qəbul
olundum. Mənə elə gəlirdi ki, gəlib
deyəcəklər, “bura sənin yerin deyil, sən burdan getməlisən”.
Özümü orada hiss eləyə bilmirdim. Xüsusilə
orada dərs deyən sənətkarları görəndə,
məni həyəcan bürüyürdü. Bizə birinci
kursda Faiq Zöhrabov dərs dedi. Onun dərslərindən
sonra məndə bu sənətə qəribə bir maraq,
sevgi yarandı. İkinci kursda qəti qərara
gəldim ki, aktrisa olmalıyam. O dərəcədə məndə
bu sənətə bağlılıq yarandı. İnstitutda oxuya-oxuya “Nakam qız”da Sonanı -baş
rolu mənə verdilər. Bu tamaşa o
vaxt instituta səs saldı. Dedilər,
“inanmazdıq ki, bu qız belə bir rol oynaya bilər”.
Sonra Ağakişi Kazımov gəldi bizimlə diplom
tamaşası hazırladı. Diplom tamaşası
hazırlaya-hazırlaya Akademik Dram Teatrında “Od gəlini”ni hazırlayırdı. Onda dedi ki, “kütləvi
tamaşalara mənə uşaqlar lazımdır. Kim getmək istəyirsə, gələ bilər”.
Bizdən bir neçə tələbə getdi,
mən də onlara qoşuldum, kütləvi səhnələrə
çıxdıq. İlk dəfə
böyük səhnənin nə olduğunu orda gördüm.
O vaxt beşinci kursda oxuyurdum. Diplom
tamaşası hazırlayırdıq. Onda Ağakişi
müəllim televiziya tamaşası götürdü:
“Nişan üzüyü”. Dedi ki, “səni yoxlamaq istəyirəm,
görüm, ekranda özünü necə aparacaqsan”. Orda bir
cavan qız obrazı var idi, onu mənə vermişdi...
Dedilər ki, sentyabr ayında gəl tamaşalara
çıx, sonra ştata götürəcəyik. Onda
Ağakişi müəllim “Solğun çiçəklər”i
televiziya üçün götürdü, məşqlərə
başladıq. Orda Saranı oynadım.
Ağakişi müəllim həm də orda
“Vaqif” tamaşasını hazırlayırdı, xanəndə
qızı mənə vermişdi. 1987-ci ilin mart
ayında “Solğun çiçəklər” efirə getdi...
- “Azdrama”da necə, sizi
işə götürdülərmi?
-
“Azdrama”da üç il tamaşalarda
oynadım: “Gülüstan”da, “Qətl”də, “Bizim qəribə
taleyimiz”də, “Qadın faciəsi”ndə. Söz
vermişdilər, amma məni ştata götürmürdülər.
Hiss elədim ki, götürmək fikirləri də yoxdur. Gəldim Gənc Tamaşaçılar Teatrına
Kamal Əzizovun yanına. O da məni tamam başqa bir
ştata götürdü, dedi ki, aktyor ştatında yer
yoxdur. Üç il burda vaxtım
keçdi. Sonra aktyor ştatına
götürdülər. 1989-cu ildən
burda işləyirəm. Burda çox tamaşalarım
var. “Müşfiq”də Dilbəri, “Billur sarayda”da Aynuru, “Mənim
ağ göyərçinim”də, “Şəhidlər”
tamaşasında oynamışam. İldə 2-3 yeni tamaşam
olur...
- Uzun illərdir, səhnədəsiniz,
hansı möhtəşəm rolu oynamaq keçir ürəyinizdən?
- 15-20 il qabaq Kerri bacını oynamaq keçirdi
ürəyimdən. Onu özümə o qədər
yaxın bilirdim ki, hətta bir dəfə fikirləşmişdik
ki, ssenariləşdirək televiziya tamaşası kimi.
Alınmadı... Bu saat teatrımızda 90-a
yaxın aktyor var, mənə ildə bir rol düşür.
İndi “III Riçard”da
Yelizavetanı-kraliçanı oynayıram.
“Mən səni
sevirəm”də Sabah müəlliməni, “Aydın”da
Böyük xanımı oynayıram...
-
Seriallara da çəkilmisiniz...
- “Pərvanələrin rəqsi”, bir də “Durnalar
qayıdanda” seriallarında ana obrazında çəkilmişəm. Hər iki
obraz fərqlidir. Mənə son vaxtlar ana
obrazları verirlər. Yəqin, məni
ana kimi görmək çox xoşlarına gəlir, ya da
artıq yaşımın o dövrüdür ki, artıq
ananı oynamalıyam.
Mənim teatrda da oynadığım çox ana
obrazları var.
- Rejissorlarla necə yola gedirsiniz?
- Mən
hamı ilə yola gedirəm. Sadəcə olaraq
mənim böyük rejissorum Ağakişi Kazımovun bir
sözü institut dövründən beynimdə qalıb.
O deyirdi ki, “istəyir qarşındakı təzə gələn
rejissor olsun, istər illərlə işləyən, fikirləş
ki, bu, rejissordur. Aktyor həmişə rejissordan
asılıdır. Özünü necə
aparsan, axıracan da elə gedəcəksən. Sən rejissora tabesən, o nə deyirsə, onu eləməlisən”.
Heç vaxt mənimlə işləyən
rejissorun fərqinə varmamışam ki, dahi rejissordu, yoxsa təzə.
İş prosesində rejissorla məsləhətlər
olur. Rejissorun fikirlərindən kənara
çıxmadan mən də öz fikirlərimi deyirəm...
- Açıq-saçıq rollara
münasibətiniz necədir?
- Mən
heç vaxt təklif almamışam, çəkilməmişəm
belə rollara. O qədər də tərəfdarı deyiləm.
Oynayanlara isə pis baxmıram, hər kəsin
öz yeri var. Hər aktrisanın özü bilər. Elə bir yerdə yaşayırıq ki, istər-istəməz
mütləq kənardan fikir verirlər. Bizim
camaatımız belə şeylərə yaxşı
baxmır. Ona görə
çalışmalıyıq ki, özümüzü
mentalitetə uyğun aparaq. Onu başqa
cür də həll eləmək olar. O qədər yolları
var ki... Gərək elə
açıq-saçıq oynayasan?
- Hobbiniz
nələrdir?
-
Toxumağı çox xoşlayıram. Evdə
bir-iki əl işim var. Masa örtükləri, özüm
üçün köynəklər toxumuşam. İndi
gözümdə bir az problem var, hər dəqiqə
toxuya bilmirəm. Amma toxumaq beynimi sakitləşdirir.
Toxuya-toxuya çox şeylər fikirləşirəm.
Hansısa təzə rol üzərində
işləyəndə elə toxuya-toxuya o rol haqqında fikirləşib
özüm üçün çox şeylər tapa bilirəm.
Mətbəxdə yemək bişirməyi
xoşlayıram. Cürbəcür yemək bişirib
ortaya çıxarıram. Bozbaşdan,
aşdan, dolmadan tutmuş hər şey bişirirəm. Yaxşı şirniyyatlar bişirirəm. Paxlava, şəkərbura, tort, bir sözlə, hər
şey.
- Qocalıq barədə
düşünürsünüz?
-
Açığı, 40 yaşına qədər heç
vaxt o barədə fikirləşməmişəm. Elə bilmişəm ki, 20-25 yaşım var. Bəlkə
ona görə ailə qurmağım da bu qədər
uzandı. Özümü uşaq hiss eləyirdim. Başım sənətə o qədər
qarışmışdı ki, yadıma heç nə
düşmürdü. Birdən ayıldım ki,
qırxı keçmişəm...
- Hansı arzularla
yaşayırsınız?
- Yeni-yeni
rollar arzusu ilə yaşayıram. Yaradıcılığımda
yeni bir şey olmasını istəyirəm.
- Özünüzü xoşbəxt
sayırsınızmı?
- Bu dəqiqə
hə. Mənim sənətim var. Məni qoruyan adam
var. Azdan-çoxdan isti ocağım var. Özüm istəyən
kimi öz həyatımı qurmuşam. Xoşbəxtlik
tək insanın özünə aid olan şey deyil, sənin ətrafındakılar
var. Elə bir an olur ki, o anda məndən bədbəxti olmur.
Mən bir az ailəcanlı adamam,
özüm üçün yaşayan deyiləm. Ətrafımda olan insanlarla nəfəs alıram.
Onların başına gələn bədbəxtçilik elə
bilirəm ki, mənim də başıma gəlir...
Biz ailədə 6 uşağıq -3 bacı, 3
qardaş.
Atam on il bundan qabaq dünyasını dəyişib.
Onda elə hala düşdüm ki, bəlkə
də məni təzədən dünyaya gətirdilər.
Mən heç vaxt ölümü qəbul eləyə
bilməmişəm. Ölüm mənim
üçün qəbul-olunmazdır...
- Paxıllığınızı
çəkənlər çox olub?
- Mən
sənətə gələn gündən o qədər
ayağımın altını qazanlar, maneçilik törədənlər
olub... Bəs niyə mən 3 il dram
teatrında qaldım, işə götürmədilər?
Küçədən adamı tutub gətirib səhnəyə
çıxarırlar, mən institut qurtaran adam,
gəlib zalda biletyoxlayan işləyirdim. Halbuki
“Solğun çiçəklər” ekranda getmişdi, hamı
məni tanıyırdı. Mən zalda
olanda hamı elə bilirdi ki, tamaşaya baxmağa gəlmişəm.
Bilmirdilər ki, bu, mənim işimdi, burda
dayanmışam. Səhnə
üçün yanıram, səhnə üçün
ölürəm, ancaq ora çıxa bilmirəm.
Düşünürdüm, axı, bu nə vaxta qədər
belə olacaq?..
- Fəxri
adınız da yoxdur hələ...
- Mən
heç vaxt ad dalınca qaçmamışam. Heç
vaxt ad üçün qapı döyməmişəm. Artıq ona sevinirəm ki, ad özü mənim
dalımca gəlir. Hara gedirəmsə,
hamı məni əməkdar, xalq artisti kimi təqdim edir.
Qismət olarsa, verərlər. Mənim üçün əsas sənətdir.
Adam var ki, ad üçün sənətdə
işləyir. Ad almasalar, qorxurlar ki,
unudularlar, yaddan çıxarlar. Məndə
qorxu hissi yoxdur. Çünki sənətimə
inanıram. Hələlik nəsə edə
bilirəm. Azdan-çoxdan kiminsə
yaddaşında qalıramsa, bu vacib deyil adım var, ya yoxdu.
Elə adamlar var ki, məndən sonra sənətə
gəliblər, ad alıblar. Özlərini
elə aparırlar ki, guya yüksəkdədirlər. Hərçənd sənət baxımından o qədər
yüksəkdə deyillər. Elələri
üçün gərək adın olsun, deyəsən ki,
bax, məndə də ad var...
- Yeri gəlmişkən,
ailə qurmağınız necə oldu? Həyat
yoldaşınız Ağakişi Kazımovdan nə öyrəndiniz?
- 10 il qabaq ailə qurmuşam. Çox
gec oldu. Övlad baxımından ürəyim bir az sınıqdı... Amma indiki həyatımdan
çox razıyam. Sadəcə olaraq əvvəlki
yaradıcılığımda olan temp indi yoxdur.
Qaldı ki, Ağakişi Kazımovdan nə öyrənməyimə,
mən ondan bu sənətin ən böyük sirlərini, dərinliklərini,
səbrli olmağı öyrəndim. İndi çox təəssüf
ki, üzdən gedirlər. Bilmirsən
obrazdı, ya özüdü? Son zamanlar hər
şey çox səthi gedir. Mən
obrazın daxili aləmini, onun xarakterini, obraz yaratmaq
üçün nə lazımdırsa, hər şeyi ondan
öyrəndim və öyrənirəm. Teatra gələndə
inanmazdım ki, nələrlə toqquşa bilərəm... O
toqquşmalarda mənə ən böyük yardım edən
elə Ağakişi Kazımov oldu. Bəlkə
də o olmasaydı, mən büdrəyə bilərdim.
O, dünya görmüş, teatrı bilən adamdı.
- Ailə
qurmamışdan qabaq da sizi müdafiə edirdi?
- Deyirdi
ki, “gördüm, sən bu sənətlə yanan adamsan. Belələrinə
də kənardan təsir edəndə, pis günə
düşürlər...”. Bir az qısqanclığı var. Mənə obraz
veriləndə onunla da məsləhətləşirəm. Məşqlərdə hərdənbir üstümə
qışqırıb. Amma evdə yox.
Mən elə iş görmərəm ki, üstümə
qışqırsınlar.
Yoldaşım olmasa, mən özümə güvənə bilmərəm. Aldığım maaş teatr maaşıdır- 220 manat. Başqa yerdən qazancım yoxdur...
- Yoldaşınız xalq artisti, tanınmış rejissordu. Onun nüfuzundan heç istifadə eləmisinizmi?
-Mən heç istəmirəm də bunu. Birincisi, mən fikirləşirəm ki, bu sənətdə artıq kifayət qədər canımı qoymuşam. Nəyə görə elədiyim işə görə kiminsə qapısını döyməliyəm?..
Namiq
MƏMMƏDLİ
Ekspress.-2017.-1 fevral.-S.11.