"İl
ölkəmiz üçün uğurlu olub"
Prezident İlham Əliyevin “Rossiya-24”
telekanalına müsahibəsi
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham
Əliyev “Rossiya-24” telekanalına müsahibə verib. Trend
müsahibəni təqdim edir.
- Cənab Prezident salam.
- Salam.
- 2018-ci il dünya üçün asan keçmədi.
Amma bu, tarixi tərəfdaşlarla, qonşularla
və dostlarla münasibətlərin əhəmiyyətini dərk
etmək və qiymətləndirmək üçün
yaxşı məqamdır. Buna görə də bizə
çox xoşdur və Sizə xüsusilə minnətdarıq
ki, sıx iş qrafikinə baxmayaraq, vaxt taparaq bu gün burada
bizi qəbul edirsiniz.
- Sağ
olun.
- Cənab Prezident, 2018-ci ilin Azərbaycan
üçün siyasi-iqtisadi yekunlarını necə qiymətləndirərdiniz?
-
Bütövlükdə il ölkəmiz
üçün uğurlu olub. Azərbaycan
uğurla inkişaf edib. Biz beynəlxalq
miqyasda əsas tərəfdaşlarımızla, ilk növbədə,
qonşu ölkələrlə ənənəvi münasibətimizi
möhkəmləndirmişik. Xəzər
dənizinin hüquqi statusunun nizamlanması haqqında
Konvensiya imzalanıb. Hesab edirəm ki, bu, Xəzəryanı
ölkələri bir-birinə daha da yaxınlaşdıran
tarixi sənəddir.
İl bizim üçün ikitərəfli formatda fəal
keçdi. Biz xeyli ikitərəfli görüşlər
keçirmişik, beynəlxalq təşkilatlar daxilində fəal
iştirak etmişik. Qoşulmama Hərəkatının
üzvü olan ölkələrin xarici işlər nazirləri
səviyyəsində Bakıda beynəlxalq forum keçirilib.
Gələn il Sammit keçiriləcək
və Azərbaycan gələn il bu iri beynəlxalq təşkilata
rəhbərlik edəcək.
Daxili-siyasi proseslər nöqteyi-nəzərindən
ölkə uğurla inkişaf edib. Azərbaycanın
daxilində potensial risklər mövcud deyil. Xarici potensial risklərə gəlincə isə biz
onlardan özümüzü qoruya bilirik. Əlbəttə
ki, həmişəki kimi iqtisadi islahatlara böyük əhəmiyyət
vermişik. Fikrimcə, 2018-ci il bu cəhətdən
çox mühüm il olub. Demək kifayətdir ki, Dünya
Bankının “Doing Business” hesablamalarına görə, bu il ərzində
Azərbaycan 32 pillə irəliləyərək dünyada
25-ci yeri tutub. Yəni, bu, o deməkdir ki, biznesin
asanlaşdırılması, şəffaflıq,
sahibkarlığa dəstək istiqamətində aparılan
islahatlar yaxşı nəticələr verir. Bu, əlbəttə ki, investisiya reytinqimizi yüksəldir.
Bu il biz 10 milyard dollar investisiya cəlb
etmişik. Bu, sərmayədarlarda əminlik
yaradır, bizim islahatlar siyasətini davam etdirməkdə qətiyyətimizi
də nümayiş etdirir. İnflyasiya 2
faizdən bir qədər çox olub. Əhalinin
gəlirləri 9 faizdən çox artıb. Biz valyuta ehtiyatlarımızı
artırmışıq, ümumi daxili məhsulun 20 faizi qədər
olan xarici borcu məqbul səviyyədə
saxlamışıq. Yaxın illər
üçün xarici borcun ümumi daxili məhsulun 10 faizə
qədəri səviyyəsində saxlanılması
üçün strategiya hazırlanıb. Fikrimcə, bu, tamamilə realdır. Bununla əlaqədar onu da deməliyəm ki, bizim
valyuta ehtiyatlarımız xarici borcumuzdan demək olar ki, 5 dəfə
artıqdır. Yəni, əgər istəsək,
bütün borclarımızı azı bir il
ərzində ödəyə bilərik. Yəni,
makroiqtisadi vəziyyət sabitdir. Biz xeyli
sosial məsələləri həll etmişik. Bu il 6 minə qədər məcburi
köçkün ailəsi yeni evlər və mənzillərlə
təmin olunub. Təxminən 30 minə yaxın insan, yəni,
bizim cəmiyyətimizin daha çox ehtiyacı olan hissəsinin
nümayəndələri üçün bu il
ərzində kiçik şəhər tikilib. Mən
bu siyahını davam etdirə də bilərəm, amma
düşünürəm ki, dediklərim bizim
inkişafın əsas istiqamətlərini səciyyələndirir.
-
Güman edirəm ki, MDB məkanında iqtisadiyyatı
inkişaf etməkdə olan ölkələr
qarşısında olduğu kimi, Azərbaycanın, həmçinin
Rusiyanın qarşısında iqtisadi tempi 1-3 faiz artırmaq
vəzifəsi durur. Bu, 2018-ci il ərzində
ümumi daxili məhsulun artım göstəriciləri
üçün gözlənilən haldır. Bu
gün sıçrayış üçün hansı
potensialı görürsünüz? Yəni, əgər
dünya, orta dünya iqtisadi artım templəri 3 və daha
artıq təşkil edirsə, onda aydındır ki, bizim
ölkələrimiz qlobal iqtisadiyyatda geri qalmamaq
üçün bu göstəriciyə
yaxınlaşmalıdırlar.
- Bəli,
siz tamamilə haqlısınız. Biz bu istiqamətdə
göstəricilərimizi qiymətləndirərək gələcək
addımlarımızı planlaşdıranda həmişə
qeyri-neft sektorunu neft sektorundan ayırırıq. Çünki neft sektoru həm qiymət dəyişikliklərinə,
həm də neft hasilatının müəyyən
artımına, yaxud azalmasına məruz qalır. Azərbaycan OPEK+ proqramının fəal
iştirakçısıdır və biz bu yaxınlarda
bütün ölkələrlə həmrəylik
nümayiş etdirmək üçün hasilatın
azaldılması üzrə üzərimizə əlavə
öhdəliklər götürmüşük. Buna görə də həmin amillərə əsaslanaraq
biz həmişə qeyri-neft iqtisadiyyatına və qeyri-neft sənayesinə
daha çox diqqət yetiririk. Fikrimcə,
bizim bu istiqamətdə də nəticələrimiz xeyli
yaxşı olacaq. On bir ayın yekunlarına
görə biz qeyri-neft sənayesinin artımını 9 faizdən
çox həcmdə görürük. Bu,
ilk növbədə, bizim qeyri-neft sektoru, kiçik və orta
sahibkarlıq, fermerlər üçün sərfəli şərait
yaradılması üzrə sənayeləşdirmə
proqramımızın nəticələridir. Bizim fermerlər torpaq vergisindən başqa
bütün vergilərdən azaddırlar. Dövlət güzəştli şərtlərlə
gübrə, yanacaq və istehsalata böyük subsidiyalar
ayırır ki, biz kənd təsərrüfatı məhsullarının
ixracı baxımından mühüm ölkəyə
çevrilək. Buna görə də
bizim iqtisadiyyatımızın gələcək
inkişafı neft-qaz sektoru ilə dəstəklənəcək,
lakin dayanıqlı inkişaf sənaye, kənd təsərrüfatı,
yüksək texnologiyalarla bağlı olacaq.
Mən bu ilin əlamətdar hadisələrindən biri
kimi orbitə üçüncü peykin
buraxılmasını qeyd edərdim. Azərbaycan artıq
beynəlxalq kosmik klubun fəal üzvüdür. Bizim artıq üç peykimiz var. Bu da bizim niyyətlərimizdən
və uğurlarımızdan xəbər verir.
- Burada birinci plana Rusiya ilə
xüsusi münasibətlər çıxır. Qeyri-neft sektorunda əməkdaşlığımız
prioritet olduğuna görə bu, uzunmüddətli
perspektivdir. Siz bu il Rusiya lideri ilə
altı dəfə görüşmüsünüz. Bu, onu göstərir ki, hər iki tərəf bu
qarşılıqlı fəaliyyətin, bu əlaqələrin
əhəmiyyətini başa düşür.
Yaşıl dəhlizlərin yaradılması, o cümlədən,
ilk növbədə, kiçik və orta biznes baxımından
qarşılıqlı ticarət üçün məhdudiyyətlərin
götürülməsi şərtləri müzakirə
olunur. Əsas qərarları və zaman
oriyentirlərini Siz indi nədə görürsünüz?
Bu qərarlar nə vaxt qəbul
olunmalıdır?
- Bəli,
siz haqlısınız. Bu il Rusiya-Azərbaycan
münasibətləri çox sürətlə inkişaf
edib. Bizim münasibətlərimiz prinsipcə
çox dinamik inkişafla, sabitliklə, davamlı olması ilə
səciyyələnir. Biz mehriban qonşu və
etibarlı dostuq. Bu, dəfələrlə
sübut olunub və budur, bu yüksək etimad səviyyəsi,
ilk növbədə, həm də siyasi qarşılıqlı
fəaliyyət bir çox layihələrin həyata
keçirilməsinə kömək edir. Siz doğru qeyd
etdiniz, mən Prezident Vladimir Vladimiroviç Putinlə altı
dəfə, o cümlədən mənim Rusiyaya rəsmi səfərim
çərçivəsində və onun Azərbaycana səfəri
çərçivəsində, eləcə də beynəlxalq
tədbirlərdə görüşmüşəm. Bu görüşlərdən hər biri nəticə
verib. Biz əmtəə dövriyyəsinin
artırılması məsələsinə çox ciddi
yanaşmışıq. Qarşılıqlı
fəaliyyətin müxtəlif istiqamətlərinin
inkişafı üzrə yol xəritələri işlənib
hazırlanıb. Mən şadam ki, bu
gün həm Azərbaycan, həm də Rusiya sərmayədarları
ölkələrimizin iqtisadiyyatına investisiya qoyurlar. Birgə istehsalatlar yaradılması, əmtəə
dövriyyəsinin artırılması üçün
çox güzəştli şərait yaradılır.
Rusiya bankları böyük həcmdə,
yüz milyon dollarla Azərbaycanın mühüm sənaye
layihələrini maliyyələşdirir. Bu, bizim münasibətlərin, həm də Azərbaycanın
məhz elə ölkə olmasının göstəricisidir
ki, burada banklar pul itirməkdən qorxmur. Biz
həmişə öz öhdəliklərimizə görə
cavab veririk.
Biz 2019-cu
il üçün planları müəyyənləşdirmişik.
Lap bu yaxınlarda Moskvada Rusiya-Azərbaycan
Hökumətlərarası Komissiyasının növbəti
iclası keçirilib. Bu il həm də
Rusiya və Azərbaycan prezidentlərinin iştirakı ilə
Bakıda Rusiya-Azərbaycan Regionlararası Forumu keçirilib.
Yəni, bu da bizim əməkdaşlığımızın,
Rusiyanın regionları ilə fəal
qarşılıqlı fəaliyyətin və onlarla
ticari-iqtisadi münasibətlərin qurulmasının
mühüm istiqamətidir. Düşünürəm
ki, ikitərəfli ticarətə bizim birgə nəqliyyat təşəbbüslərimiz
ciddi təkan verəcək. Şimal-Cənub
layihəsi artıq reallaşır. Təkcə bu il biz Azərbaycan vasitəsilə Rusiyadan və
Rusiyaya tranzitin on dəfə artdığını
görürük, o cümlədən bizim yükgöndərənlər
bu nəqliyyat arteriyasından fəal istifadə edirlər. Yəni, biz öz münasibətlərimizə
kompleks yanaşırıq. Təməl
bizim tarixi dostluğumuzdur. Biz bu təməl üzərində
siyasi münasibətlərin çox ciddi bazasını
qurmuşuq və ticari-iqtisadi, nəqliyyat, energetika sahələrində,
əlbəttə ki, humanitar sahədə əməkdaşlıq
münasibətlərinin inkişafı üzrə dəqiq
anlaşmamız var. Deməliyəm ki, rusiyalılar Azərbaycana
gələn turistlərin sayına görə birinci yeri tutur.
-
Onları da anlamaq olar.
- Bəli,
bu il 800 mindən çox rusiyalı
ölkəmizə gəlib və özlərini evdəki kimi
çox rahat hiss edirlər. Belə ki, bizim
münasibətlərimiz çox zəngindir və
düşünürəm ki, qonşuların öz
münasibətlərini necə qurması üçün
yaxşı nümunədir.
- Cənab
Prezident, Siz xatırlatdınız ki, gələn il Azərbaycan Qoşulmama Hərəkatına
rəhbərlik edəcək. Amma axı bu
imkandan Avrasiya İqtisadi İttifaqı ilə münasibətləri
inkişaf etdirmək üçün də istifadə etmək
olar. Bu da elə ərazidir ki, onsuz
keçinmək olmur və burada münasibətləri, əlaqələri
təkcə ikitərəfli əsasda deyil, həm də
Avrasiya cəmiyyəti çərçivəsində
möhkəmləndirmək imkanları var.
- Bəli,
sözsüz, biz bu istiqamətdə işləyirik. Deməliyəm ki, bizim Avrasiya İttifaqının
üzvü olan ölkələrin mütləq əksəriyyəti
ilə çox sıx dostluq, o cümlədən ticari-iqtisadi
sahədə münasibətlərimiz var. Bizim həmin ölkələrlə
azad ticarət haqqında müqaviləmiz mövcuddur. Əlbəttə, bizim əsas ticari-iqtisadi tərəfdaşımız
Rusiya Federasiyasıdır. Bizdə azad
ticarət formatı da mövcuddur. Buna
görə də biz əlbəttə ki, əməkdaşlıq
potensialını gücləndirəcəyik. İndiki mərhələdə bu əməkdaşlıq
daha çox ikitərəfli xarakter daşıyır, bəzən
də üçtərəfli, amma daha geniş deyil. Gələn
il hadisələrin necə davam edəcəyini
və konkret nəticələri zaman göstərəcək.
Amma əlbəttə ki, Qoşulmama Hərəkatının
sədr ölkəsi kimi biz beynəlxalq arenada öz rolumuzu
artıracağıq. Əlbəttə,
çalışacağıq ki, Azərbaycanın tərəfdaşları
olan ölkələr bizə necə dəstək göstərirlərsə,
onlar da bizim tərəfimizdən eyni dəstəyi
alsınlar.
- Sizin
enerji layihələrinizi və dünya bazarında enerji
ambisiyalarınızı xatırlatmaya bilmərəm. Bu gün biz bir çoxları üçün nadir
sayılan Rusiya-Türkiyə-Azərbaycan birliyini və Rusiya
ilə Azərbaycanın Türkiyə vasitəsilə Avropa
İttifaqına qaz axınını necə yönəltmələrini
müşahidə edirik. Bizi bu məqamda
tez-tez toqquşdurmağa, rəqiblər kimi göstərməyə
çalışırlar. Tamamilə
aydındır ki, bu gün biz birlikdə öz dövlətlərimizin
rifahı naminə Avropa İttifaqının enerji təhlükəsizliyini
yaradırıq. Sizin üçün bu layihələr
nə deməkdir? Cənub Qaz Dəhlizinin açılması
Sizin üçün nə demək idi?
- Hesab
edirəm ki, sizin səciyyələndirdiyiniz bugünkü vəziyyət
məhz bu cür olmalı idi. Biz uzun müddət
buna doğru getmişik. Bəlkə də
müxtəlif istiqamətlərdən, müxtəlif sürətlərlə,
amma nəticədə məhz sizin dediyinizə gəlib
çatmışıq. Bu gün
dünyanın enerji xəritəsində bir növ
Rusiya-Türkiyə-Azərbaycan əməkdaşlıq
formatı yaranıb. Bu əməkdaşlığın
həm ikitərəfli, həm də üçtərəfli
planda böyük perspektivləri var.
Biz enerji layihələrimizi hələ 2000-ci ilin əvvəllərində
neft-qaz kəmərlərinin tikintisi ilə həyata
keçirməyə başlamışıq. Çünki
dünya bazarlarına çıxmaq üçün biz
mütləq infrastruktur qurmalı idik. Bizim
açıq okeana çıxmaq imkanımız yoxdur. Rusiya nisbətən yaxın vaxtlarda bu istiqamətdə
addımlar atıb. Hərçənd biz
xatırlayırıq ki, xeyli illər əvvəl “mavi
axın” layihəsi gerçəkləşdirilmişdi.
Bu barədə indi bir az unudublar. Amma axı bu da Rusiyadan Türkiyəyə Qara dənizin
dibi ilə qaz kəmərinin inşası layihəsi idi.
Yəni, prinsipcə, bu il “Türk
axını”nın dəniz fazasının
açılmasında yeni heç nə yoxdur. Sadəcə,
Rusiya ilə Türkiyənin yüksək səviyyədə
qarşılıqlı siyasi fəaliyyəti bu layihənin
reallaşmasına, yaxud da gerçəkləşməsini
sürətləndirməyə imkan verib. Buna
görə də biz Rusiya və Türkiyənin dostları kimi
bu layihəni alqışladıq və həmin layihənin
açılış mərasimində yüksək hökumət
səviyyəsində iştirak etdik.
“Cənub Qaz Dəhlizi” layihəsinə gəlincə, bu
ilin mayında həmin layihə rəsmən işə
düşüb. Bu, özündə dörd mühüm
müstəqil layihəni birləşdirən layihədir.
Bu, iri “Şahdəniz” qaz-kondensat
yatağının işlənilməsi və inteqrasiya
olunmuş üç qaz kəmərinin tikintisidir. Bu gün bu layihənin dörd seqmentindən
üçü artıq reallaşıb və mayda Cənub
Qaz Dəhlizinin rəsmi açılışından sonra
iyunda TANAP layihəsinin açılışı oldu. Beləliklə, biz Türkiyə, daha sonra isə
Avropa bazarlarına daha böyük həcmdə qaz nəql edəcəyik.
Bu da bizim siyasətimizin davamıdır,
çünki hələ 2007-ci ildə biz Bakıdan Türkiyənin
Ərzurum şəhərinə qədər qaz kəməri
açmışıq və Türkiyə bazarına qaz ixracatçısıyıq.
Cənub Qaz Dəhlizi bizə Türkiyə
bazarına qazın ixracını iki dəfə
artırmağa, eləcə də Türkiyənin ətrafındakı
ölkələrin bazarlarına, sonra isə Qərbi Avropaya
çıxmağa imkan verəcək. Bu,
bizə böyük qaz potensialımızı
reallaşdırmaq imkanı verəcək, xəzinəmizə
milyardlarla dollar gətirəcək. Bu, artıq on minlərlə
iş yeri yaradıb və əlbəttə ki, Avrasiyanın
tamamilə yeni enerji xəritəsini yaradır. Azərbaycanın,
Rusiyanın və Türkiyənin bu istiqamətdə səylərini
birləşdirməsi bizə nəinki planlarımızı
tamamilə reallaşdırmağa, maraqlarımızı təmin
etməyə imkan verəcək, həm də enerji
ehtiyatlarımızın və nəqliyyatın
inkişafı baxımından çox gözlənilən
siyasət deməkdir.
- Mən
dərhal rəqiblər tərəfindən gözlənilən
siyasət haqqında bir neçə kəlmə deyə bilərəm.
Ölkə nə qədər güclü
olarsa, nə qədər böyük uğurlar qazanarsa, ona bir
o qədər çox təzyiq göstərilir və burada
enerji nüfuzu uğrunda mübarizə göz
qabağındadır. Siz Qərb ölkələri,
ilk növbədə, Birləşmiş Ştatlar tərəfindən
Rusiyaya məhz Avropada öz enerji planlarımıza görə
məruz qaldığımız təzyiqə baxa bilərsiniz.
Siz qoşulmağa hazırsınız, yoxsa,
bunun kənar fəsadları var?
- Məsələ
ondadır ki, bizim enerji layihələrimizin inkişafı
baxımından heç vaxt belə təzyiq hiss etməmişik.
Mən hətta deyərdim, əksinə, Azərbaycan
qazı Avropa ölkələrinin enerji təhlükəsizliyini
müəyyən dərəcədə təmin edəcəyinə
görə biz Avropa İttifaqı tərəfindən dəstək
hiss etmişik. Hər il Bakıda “Cənub
Qaz Dəhlizi” layihəsinin reallaşdırılması
üzrə Məşvərət Şurası keçirilir. Bu layihədə Avropa İttifaqının
üzvü olan bir neçə ölkə iştirak etdiyinə
görə Avropa İttifaqı bu Məşvərət
Şurası çərçivəsində hər zaman
yüksək səviyyədə təmsil olunur. Biz öz enerji layihələrimizi
reallaşdırırıq, çünki onlar bizə
lazımdır. Çünki biz çox zəngin
neft-qaz ehtiyatlarına malik ölkəyik. Biz
onları satmalı, pul qazanmalıyıq. Buna
görə də biz investor şirkətlər cəlb
etmişik. Buna görə biz bankları cəlb
etmişik. Neft-qaz kəmərləri
tikirik. Təkcə Cənub Qaz Dəhlizi təxminən
40 milyard dollara başa gəlir. Bu
investisiyaların böyük hissəsi borc
kapitallarıdır. Buna görə əlbəttə
ki, beynəlxalq maliyyə təsisatları ilə fəal əməkdaşlıq
həmin layihənin mühüm amili idi.
Buna
görə də həmin kontekstdə enerji layihələrinin
icrası baxımından biz heç bir maneə hiss etmirik. Digər tərəfdən, tamamilə
haqlısınız ki, Azərbaycanın əhəmiyyəti
və rolu təkcə enerji bazarında deyil, həm də
bütövlükdə geosiyasi planda artır. Ölkə daha da inkişaf edir və regionda
özünü təsdiqləmək üçün daha
çox planları var. Bizim inkişafa,
apardığımız müstəqil siyasətə mütənasib
olaraq bizə təzyiq də artır. Ancaq
bu, enerji amilləri ilə əlaqədar deyil. Bu, bəzən bizi xalqımıza və ölkəmizə
tamamilə yad olan hansısa avantüralara cəlb etmək cəhdləri
ilə bağlıdır. Mən söhbətin əvvəlində
dedim ki, bizim ölkədə - Azərbaycanda heç bir
potensial risk, fiziki, ideoloji, sosial, siyasi təhdid yoxdur. Bizim vətəndaşların
rahatlığını yalnız kənardan poza bilərlər.
Ona görə də biz öz suverenliyimizlə
bağlı məsələlərə, təhlükəsizliyimiz,
vətəndaşlarımızın təhlükəsizliyi məsələlərinə
çox həssaslıqla yanaşırıq. Ona görə də Azərbaycanı hansısa beynəlxalq
avantüralara cəlb etmək cəhdləri həmişə
fiaskoya uğrayıb. Yəqin ki, bu, kiminsə
xoşuna gəlmir və arabir biz bunun nəticələrini
görürük. Bir qayda olaraq bunlar bizim
ümumiyyətlə iştirak etmədiyimiz beynəlxalq təşkilatların
qəbul etdiyi hansısa qətnamələrdə ifadə
olunur.
-
İnsan hüquqlarının pozulmasında ittihamlar...
- Tamamilə
doğrudur.
- Sevimli
mövzudur.
- Bəli,
elədir ki, var. Həm də qəribədir ki, bizim əleyhimizə
olan qətnamələri üzvü olmadığımız
və üzv olmağa hazırlaşmadığımız
strukturlar qəbul edirlər. Bax, bu, necə deyərlər,
daha çox təbəssüm doğurur. Həmçinin
əlbəttə, mətbuata yalançı təbliğat
tullantıları atılır. Bu,
qarayaxma, şantaj və təzyiq göstərmək cəhdlərinin
sevimli üsuludur. Amma bizdə buna
qarşı immunitet yaranıb. Azərbaycan
vətəndaşları çox yaxşı başa
düşürlər ki, bu informasiya tullantıları cəhdlərinin
arxasında nə durur. Azərbaycanın
inamlı, davamlı, təhlükəsiz və sabit
inkişafı bizə ziyan vurmaq istəyənlərə ən
yaxşı cavabdır.
- Mədəniyyət
və təhsil məkanı, o cümlədən ölkələrimiz
arasında nə qədər geniş və dərin olarsa, vətəndaşlarımız
nə qədər savadlı olarsa, onlar nəyin həqiqət
və nəyin uydurma olduğunu bir o qədər tez və
asanlıqla başa düşəcəklər. Burada mən bizim tarixi əlaqələrimizə,
münasibətlərimizə toxunmaya bilmərəm. Azərbaycan o ölkədir ki, Sovet
İttifaqının dağılmasından sonra artıq 27
ildir ki, rus dili özünü burada doğma hiss edir. Azərbaycana bu cür turist axını yəqin
bununla izah olunmalıdır. Bu gün
neçə məktəbdə rus dili tədris olunur? Bu gün Rusiyaya təhsil almağa gedirlər. Bizim üçün bu da çox vacibdir. Belə ki, bu, gələcək üçün, gələcək
nəsillər üçün əlaqədir.
- Bu
gün Azərbaycanda rus dilində təhsil verən 340-dan
çox məktəb var. Üç mindən çox məktəbdə
isə rus dili tədris olunur. Müqayisə üçün
deyə bilərəm ki, ölkədə cəmi 4,5 minə yaxın məktəb var. Yəni,
bizim məktəblərimizin mütləq əksəriyyətində
rus dili tədris olunur. 340-dan çox məktəbdə
isə tədris rus dilində aparılır və bu məktəblərin
sayı artır. Hazırda bizim rus dilini
qorumaq üzrə siyasətimiz yaxşı nəticələr
verir. Mən tez-tez, xüsusən yeni dərs ili ərəfəsində məktəblərdə
oluram. Görürəm ki, rus dilində yeni
şöbələr yaradılır və buna ehtiyac var.
Əlbəttə, ölkənin hər bir vətəndaşı,
ilk növbədə, öz dövlət dilini bilməlidir.
Bu cəhətdən bizim Azərbaycanda problem
yoxdur. Dövlət dili Azərbaycan dilidir
və bütün kargüzarlıq işləri Azərbaycan
dilində aparılır. Belə də olmalıdır.
Amma rus dilini bilmək həm tələbatdır,
həm də bizim tarixi əlaqələrimizə hörmət
əlamətidir. Bu gün mən görürəm ki,
buna cəmiyyətdə necə tələbat var.
Çünki siz tamamilə haqlısınız, buraya gələn
milyona yaxın rusiyalı, fikrimcə, ilk növbədə,
ona görə buraya gəlir ki, özlərini rahat mühitdə
hiss edirlər. Bu da çox vacibdir. Buna görə də bizim rus dilini qorumaq, onun
inkişafı üçün daha yaxşı şərait
yaratmaq siyasətimiz tamamilə düzgündür və bunun
müsbət nəticələrini görürük. Rus dilinə hörmət etməklə biz öz
dilimizə qətiyyən xələl gətirmirik. Bu, sadəcə, mümkün deyil. Hesab edirəm ki, Azərbaycanın bugünkü
inkişafı dünyaya, ilk növbədə, öz
qonşularına açıq olmaqla milli maraqlarını,
identikliyini qorumağın nümunəsidir. Biz son illərdə
Rusiyanın iki aparıcı ali məktəbinin
- Lomonosov adına MDU-nun və Seçenov adına Tibb
Universitetinin filiallarını da yaratmışıq. Həmin filiallarda da tədrisi Rusiyadan olan müəllimlər
rus dilində aparırlar. Buna görə də
mədəni-humanitar sahə, təhsil sahəsi elə bir sahədir
ki, ölkələrimiz və xalqlarımız arasında əlaqələrin
dəstəklənməsinə kömək edəcək.
Siz qeyd etdiniz ki, Sovet İttifaqının
dağılmasından 27 il ötüb və
yeni nəsil yetişib. Biz istəyirik ki, Azərbaycan
vətəndaşları rus dilini də, ingilis dilini də və
əlbəttə, ilk növbədə, öz ana dilini bilsinlər.
Mümkün qədər çox dil bilsinlər
və tərcüməçisiz rahat söhbət edə
bilsinlər.
- Rus dili beynəlxalq ünsiyyət
dilidir. Biz burada rus dili haqqında məhz bu
kontekstdə danışırıq. Amma bir daha qeyd edim
ki, əgər gələcək nəsillər əcdadları
tərəfindən yaradılan tərəfdaşlığı
bilsələr və qiymətləndirsələr, onda bu
gün Sizinlə apardığımız müzakirələrin,
gördüyümüz işlərin hədər
olmadığı sübut ediləcək. Cənab Prezident,
Siz 2019-cu ildən nə gözləyirsiniz? Hansı hadisələrin
Azərbaycanın həyatında, bizim ölkələrin həyatında
mühüm rol oynayacağını güman edirsiniz? Nəyi həll etmək istərdiniz?
- Mən əminəm
ki, 2019-cu ildə ölkəmiz daha da inkişaf edəcək. Həyata keçirdiyimiz islahatların artıq xeyli
hissəsi özünü 2019-cu ildə göstərəcək.
Biz Azərbaycan iqtisadiyyatının
transformasiyası prosesini bitiririk. Buna
görə də düşünürəm ki, iqtisadi
inkişaf cəhətdən bütün planlar
reallaşdırılacaq. Dövlət
büdcəsi də artıq qəbul olunub. O, həmişəki
kimi sosialyönümlüdür. Buna görə
də bütün sosial proqramlar həyata keçiriləcək.
Biz gələn il məcburi
köçkünlər və qaçqınlar
üçün 4 mindən çox mənzil, Ermənistanla
Azərbaycan arasında müharibə zamanı həlak
olanların ailələri üçün 800-dən çox
mənzil istifadəyə verməyi də nəzərdə
tutmuşuq. Yəni, bizim iqtisadiyyatımızın
sosial yönümü çox əhəmiyyətli olacaq.
Düşünürəm ki, 2019-cu ildə Azərbaycanı
beynəlxalq nəqliyyat mərkəzinə çevirmək
üçün də mühüm addımlar atılacaq. Bu gün
Şimal-Cənub və Şərq-Qərb layihələri Azərbaycandan
keçir. Biz yeganə ölkəyik ki, bu
layihələrin hər ikisində iştirak edirik. Bu layihələrə qoşulan ölkələrin
sayı isə ildən-ilə artır. Biz
Azərbaycanda ən müasir nəqliyyat infrastrukturu - dəmir
yolu, dəniz daşımaları, aviadaşımalar, 6 beynəlxalq
aeroport, avtomobil yolları yaratmışıq. Deyə bilərəm ki, Davos İqtisadi Forumunun qiymətləndirməsinə
görə, avtomobil yollarının keyfiyyəti üzrə
Azərbaycan dünyada 34-cü yeri tutur. Bu
kifayət qədər yüksək göstərici bizim həmin
layihələrə necə diqqət göstərdiyimizdən
xəbər verir. Əlbəttə, biz Qoşulmama Hərəkatının
sədri kimi beynəlxalq arenada fəal iş aparacağıq
və üzv ölkələrə dəstək verəcəyik.
Ümid edirik ki, 2019-cu ildə Ermənistan-Azərbaycan
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin nizamlanması
işində də müsbət irəliləyişlər
olacaq. Düşünürəm ki, bu ilin
baharında Ermənistanda baş verən hadisələr Ermənistan
tərəfindən status-kvonun saxlanılması siyasətinin
perspektivsizliyinin əyani göstəricisidir. Biz bu illər ərzində çox böyük
inkişaf yolu keçmişik və Azərbaycanla Ermənistan
arasında iqtisadi potensialın və bütün digər
komponentlərin balansı artıq çoxdan pozulub. Düşünürəm ki, bizim
iqtisadiyyatımızı, enerji, nəqliyyat layihələrinin
potensialını gücləndirmək üzrə siyasətimiz
müəyyən dərəcədə Ermənistanda baş
verənlərə səbəb olub. Erməni
cəmiyyətini narahat edən bütün digər məsələlərlə
yanaşı, bu ilin baharında baş vermiş hadisələrin
amillərindən biri Ermənistanın düşdüyü
və ya özünü yuvarlatdığı ağır
sosial-iqtisadi vəziyyət olub. Bu isə mən
qəti əminəm ki, Ermənistan-Azərbaycan Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin nizamlanmamasının nəticəsində
baş verib. Buna görə də
düşünürəm ki, həm Ermənistan cəmiyyətində,
həm də hakim strukturlarda daha yaxşı başa
düşəcəklər ki, münaqişə yalnız ədalətli
nizamlandıqdan, işğal olunmuş ərazilər azad
olunduqdan sonra Ermənistan iqtisadiyyatı xeyli arta bilər.
Əks təqdirdə, düşünürəm
ki, Ermənistanda ciddi sosial-iqtisadi dəyişikliklərin nəticələrini
gözləmək çətin olacaq.
Yəni, biz öz siyasətimizin nəticələrini
görürük. Biz münaqişəni həmişə
danışıqlar yolu ilə nizamlamaq istəmişik və istəyirik.
Lakin təbii ki, danışıqlar yolu ilə
nizamlamaq üçün çox ciddi vasitələr
lazımdır. Bizim
apardığımız və aparacağımız siyasət
sülhün regiona hansı üstünlüklər verəcəyini
və sülh olmayacağı təqdirdə Ermənistanda
hansı çətinliklər yaranacağını göstərməyə
yönəlib. Mən qəti əminəm
ki, Ermənistanın yeni rəhbərliyinin ölkəni dəyişmək
üzrə bütün planlarını həyata keçirməsi
üçün yeganə yol Azərbaycanla münaqişənin
nizamlanması yoludur. Bunun üçün
isə onlar özlərinə məxsus olmayan ərazilərdən
çıxmalı və yüz minlərlə azərbaycanlının
öz yurdlarına qayıtmasına imkan verməlidirlər.
Buna görə də ümid var ki, bu
baxımdan daha çox anlaşma olacaq. Amma
dəqiq deyə bilmərəm. Necə deyərlər,
vaxt göstərər. Amma biz də
haqqında dediyim siyasəti ardıcıl olaraq yürüdəcəyik,
xüsusən görəndə ki, o, nəticə verir.
- Strateji
hövsələ, dözüm, səbir və öz
inkişafına diqqət Azərbaycanın 2019-cu ildəki
seçimidir.
- Tamamilə doğrudur. Siz bizim planlaşdırdıqlarımızı və etdiklərimizi çox dəqiq ifadə etdiniz.
- Mən Sizə uğurlar arzulayıram. Bu
müsahibə üçün çox sağ olun. Sizə
rifah arzulayıram.
- Sağ olun. Sizi görməyimə həmişə şadam. Yeni il ərəfəsində fürsətdən istifadə edərək, yeni ildə rusiyalılara ən xoş arzularımı çatdırıram, sülh, uğur və xoşbəxtlik diləyirəm.
- Sağ olun!
Ekspress 2018.- 26 dekabr.- S.8-9.