"Batmış əmanətlərin qaytarılmasına
çalışmalıyıq"
Əli Məsimli:
"Azərbaycanın ipoteka
kreditlərinin şərtləri
MDB məkanındakı digər
ölkələrin şərtlərindən
yaxşıdır"
Parlament yaz sessiyasını başa vurdu. Sessiya çərçivəsində
bir sıra qanunları qəbul etməyə vaxt çatdırmayan deputatlar onun müddətini bir qədər uzatmalı oldular və nəticədə mayın sonunda başa
çatmalı olan sessiya iyunun axırında yekunlaşdı. Əvvəlki sessiyalar kimi
bu dəfə də iclasların sakit keçmədiyini gördük. Parlament rəhbərliyi ilə
müxalifətçi deputatlar
arasında baş verən qarşıdurmalar xüsusilə bu quruma diqqəti artırırdı. Amma yaz sessiyasında
həmçinin hər bir kəsin özü ilə bağlı
olan qanunlar da qəbul edildi.
Uzun illər gözlənilən
"Təhsil haqqında"
qanunun da bəxti sessiyanın uzadılmış iclaslarında açıldı. Parlamentin iqtisadi siyasət komitəsinin üzvü, deputat Əli Məsimli "Ekespress"ə
müsahibəsində geridə
qalan sessiyanı qiymətləndirir:
-
Parlament potensial baxımından götürəndə, xüsusilə iqtisadi sahədə
daha uğurlu qanunlar qəbul edib. Çünki iqtisadi sahədə çalışan
deputatlar bu sahədə bişmiş şəxslərdir. Qanunların müzakirəsi
zamanı hökumət nümayəndələri də iştirak edir və
onlarla dialoq olanda da məsələlər yüksək səviyyədə
müzakirə olunur. Əlbəttə, informasiyalar yayıldıqda daha
çox parlamentin ümumi işi ilə bağlı olur, amma əksər məsələlər
də məhz parlamentin iqtisadiyyat komitəsində öz həllini
tapır. İndiki dövrün spesifikasından asılı olaraq, parlamentin özünün fəaliyyətində
korrektələr etmək ehtiyacı var. Bu da ondan ibarətdir ki,
biz artıq müstəqilliyimizin 18-ci ilini yaşayırıq, əksər sahələrdə
ən azı minimum qanunvericilik bazası yaranıb. Yəni bir tərəfdən
yeni qanunlar qəbul olunur, amma əksər sahələr üzrə
isə müstəqilliyin ilk illərində və orta dövrlərdə
qəbul olunmuş qanunlara əlavə və dəyişikliklər
edilir. Üçüncü istiqamət kimi isə o qanunların qoşulduğumuz beynəlxalq
konvensiyalara, həmçinin qoşulmadığımız da beynəlxalq standartlara
uyğunlaşdırılması istiqamətində iş gedir. Bu nöqteyi nəzərdən
bəzən görünür ki, hansısa bir sessiyada qəbul edilən
qanunların sayı azdır, amma üçüncü istiqamət - yəni qanunlarda əlavə
və dəyişikliklərin sayı kifayət qədərdir və
buna görə də hesab edirəm ki, parlamentdə məhsuldar iş
gedir. Amma bir neçə qanunun özünü də götürəndə yola
saldığımız yaz sessiyasında məsələn, "Təhsil
haqqında" qanunun qəbul edilməsi, Mənzil Məcəlləsinə
baxılması Azərbaycanda qanunvericilik sahəsində irəliyə
doğru addımların atılmasıdır.
-
Amma bir sıra şərhçilər parlamentin işini tənqid edir, qurumun
lazımi fəaliyyət göstərmədiyini, real problemləri həll
etmədiyini bildirir...
-
İş olan yerdə çatışmazlıqlar da, problemlər də, narahatlıqlar da
olur. Yaxud da məsələyə maksimalist nöqteyi-nəzərdən
yanaşanda əlbəttə ki, görülən işlərə az da demək
olar. Amma Azərbaycanın indiki mərhələsində
qanunvericilik, icra, eləcə də məhkəmə hakimiyyəti
kimi qolları var və bu qolların obyektiv fəaliyyətini müqayisə
edəndə parlamentin fəaliyyəti dövlətin iki qolundan az
deyil. Parlament kifayət qədər əhəmiyyətli fəaliyyət
göstərib. Amma hər halda, mən istəyərdim, bir sıra
qanunlar var ki, onlar qəbul edilsin. Məsələn, mən
mayın 15-də batmış əmanətlərin qaytarılması ilə bağlı
rəsmən qanun layihəsi təqdim etmişəm. Həm qanun
layihəsinə şərh vermişəm, həm də üstəgəl
qanun qəbul edilən zaman digər qanunlara da ediləcək əlavə
və dəyişiklikləri təqdim etmişəm. Yəni parlament
tarixində bu çox nadir hadisədir ki, bir nəfər belə
bir ağır işin öhdəsindən gəlir, təkcə qanun layihəsini
yox, paket formasında qanun layihəsi təqdim edir. Mənim fikrimcə,
burada cəmiyyətin olan gözləntilərini nəzərə
almışam, olan müraciətləri əsas tutmuşam, mən həmişə
camaatın içərisindəyəm, küçədə mənə
yaxınlaşanların arzularını həmin layihədə ifadə etmişəm.
Mənə olan bu münasibətdən çıxış edərək, bu məsələdə
ərk edib "niyə bu məsələni ortaya
çıxarmırsınız" sualını birdəfəlik aradan qaldırmaq üçün bu ağır
işin altına girib belə bir qanun layihəsi hazırladım. Obyektiv düşünən
hər bir adama da məlumdur ki, indiyə qədər bu sahədə
atılan addımların içərisində mənim hazırladığım layihə həm
paket forması olmasına, həm məzmununa görə, həm və
keçmiş SSRİ-yə daxil olan ölkələrin qanun layihələri
ilə müqayisədə kifayət qədər məzmunlu, əhatəli
və əhalinin maraqlarını nəzərə alandır. Burada əhaliyə
ayrılan vəsaitin hər bir əmanətçiyə düşən məbləği
nöqteyi-nəzərdən bütün MDB ölkələri ilə müqayisə
etdikdə yalnız Litvanın göstəricisi ilə eynidir. Ona görə də
mən istəyərdim ki, bu layihə müzakirəyə
çıxarılsın.
-
Sizcə, qısa müddət ərzində bu qanunu qəbul edib əhalinin
batmış əmanətlərini geri qaytarmaq mümkündürmü?
-
Mən istəyərdim ki, milyonlarla isanın gözləntilərinin
özündə ifadə edən qanun nəhayət ki, Milli Məclisdə
müzakirə edilib qəbul olunsun. Və yaxud da, kimsə başqa bir
layihə hazırlayıbsa, onu da müzakirəyə çıxarmaq olar. Ümumilikdə,
bu işləri davam etdirmək və əhali üçün zəruri olan,
çox gözləntili olan qanunların qəbul edilməsi prosesini sürətləndirmək
lazımdır. Bu işlə bərabər antimonopol fəaliyyətini
gücləndirmək üçün Rəqabət Məcəlləsinin də
payızda qəbul edilməsi çox yaxşı olar. Digər tərəfdən,
mən "Təhsil kreditləri haqqında" qanun layihəsi
hazırlamışam və bunu payız sessiyasında təqdim edəcəyəm.
-
İqtisadiyyat komitəsinin növbəti payız sessiyasında hansı layihələri
olacaq?
-
Qeyd etdiyim kimi, hazırda Rəqabət Məcəlləsi üzərində
iş gedir. Və hesab edirəm ki, belə bir Məcəllənin
qəbul edilməsi Azərbaycanda haqsız rəqabətin aradan
qaldırılması, bilavasitə iqtisadiyyatın əsas generatoru olan sağlam rəqabətə
rəvac verilməsinin hüquqi bazasının formalaşdırılması istiqamətində
irəliyə doğru addım olacaq. İkincisi isə "Təhsil
kreditləri haqqında" qanun layihəsidir ki, ictimai müzakirələrdən
keçəndən sonra qanunvericiliklə müəyyən olunmuş
qaydada həm iqtisadiyyat, həm də elm və təhsil komitəsinə
təqdim edəcəyəm.
-
Bir müddət əvvəl Azərbaycanda ipoteka kreditlərinin
verilməsi bərpa edildi. Yeni şərtləri necə dəyərləndirirsiniz?
-
Azərbaycanda ipoteka krediti keçmiş SSRİ ölkələri ilə
müqayisə olunanda 10 il gec başlayıb. Bununla belə, başlayan kimi şərtləri
MDB məkanındakı ölkələrlə müqayisədə götürəndə
onlara yaxın idi. Amma sonrakı təkmilləşmələr nəticəsində
xeyli dəyişikliklər edildi. İpoteka kreditlərinin şərtləri
xeyli yüngülləşdirildi və nəticədə Azərbaycanın
ipoteka kreditlərinin şərtləri Türkmənistanı çıxmaq şərti
ilə MDB məkanındakı digər ölkələrin şərtlərindən
yaxşıdır. Əksər ölkələrdə faiz dərəcəsi
10 faizdən yüksəkdir. Azərbaycanda isə ən yüksək
faiz 8 faiz, sosial ipotekada isə 4 faiz götürülür. Hesab edirəm ki, əgər
söhbət kommersiya xarakterli ipoteka kreditindən gedirsə,
bankaların bu prosesdə fəal iştirak etməsi üçün faiz dərəcəsi
bazarda müəyyənləşməlidir və hökumət də uçot
dərəcəsindən yuxarı olan hissəni stimullaşdırıcı
mexanizm vasitəsi ilə öz üzərinə götürə bilər. Məsələn,
kim ki ali məktəbi əla qiymətlərlə bitirir, ona
faiz ödənilməsi məsələsini öz üzərinə
götürür. Bu ali məktəbi əla qiymətlərlə bitirənlərə
həm maddi, həm də mənəvi dəstəkdir. Sosial
kreditdə isə faiz dərəcəsinin simvolik xarakter
daşıması nöqteyi-nəzərdən yanaşıram.
Asim SƏFƏROV
Ekspress.- 2009.- 10 iyul.- S. 12.