Bakıdan Başkeçidə
"Elat" karvanı
"Elat mədəniyyəti
Borçalı insanına yeni güc, həyata
inam və yurda bağlılıq hisləri verdi"
"Elat" yaylaq-qışlaq yerdəyişməsindən
ibarət təsərrüfat
məişətinə malik
insanların sosial birliyidir. Özündə zəngin mənəvi-etnik və mədəni-sosial dəyərləri birləşdirən bu mədəniyyət tipi, Kvemo-Katli adlandırılan qədim Borçalı torpağında yaşayan Azərbaycan türklərinin məişət
və təsərrüfat
həyatının bu gün də önəmli
tərkib hissəsi olaraq qalmaqdadır.
Ötən həftənin şənbə
və bazar günləri Bakıdan Gürcüstanın Başkeçid rayonunun (İndiki Dmanisi) Armudlu yaylağına qədər uzanan karvanın məqsədi də əsrlərdən bu günümüzə gəlib çatan elat mədəniyyətinə
yeni ruh vermək idi. "Borçalı" Cəmiyyətinin təşəbbüsü
və təşkilatçılığı
ilə keçirilən mərasim başlanğıcını Bakıdan - Bibiheybət ziyarətgahının yaxınlığından
götürdü. Azərbaycan və Gürcüstan bayraqları ilə, müxtəlif dostluq şüarları ilə bəzədilmiş avtomobil karvanı qara zurnanın
sədaları altında Borçalıya yön aldı. "Borçalı türklərinin elat mədəniyyəti"
adlı tədbirdə iştirak etmək üçün Bakıdan gedənlər
arasında xeyli sayda ziyalılar, sənət adamları, jurnalistlər, idmançılar vardı.
Borçalının girəcəyində
- Qırmızı körpüdə Borçalı insanı Bakıdan gələnləri özünəxas qonaqpərvərliklə
qarşıldı. Yenə qara zurna, yenə
telli saz, qonaqların gəlişinə kəsilən qurbanlar... Qeyd edək ki, belə bir
iriçaplı tədbirin keçirilməsinə Gürcüstan
prezidenti Mixail Saakaşvili rəsmən razılıq vermişdi. Bu baxımdan, Kvemo-Katli
bölgəsinin qubernatoru
da mərasimin istənilən səviyyədə
keçməsinə köməkliyini
əsirgəməmişdi.
İyulun 26-da onlarla avtomobilin
qatıldığı karvan Başkeçidin Armudlu yaylağına qalxmağa başladı. Havanın yağmurlu olmasına baxmayaraq, Borçalının dörd bir yanından
- Marneulidən, Bolnisidən,
Qardabanidən, Dmanisidən
5 mindən yuxarı soydaşımız elat mədəniyyəti gününü
birgə qeyd etmək üçün yaylağa
çıxmışdılar. İnsanların tədbirə bu qədər axın etməsi, əvvəldən
nəzərdə tutulan
proqramın icrasına da problemlər yaradırdı. Buna görə də, bir neçə çıxışdan
sonra insanlar yavaş-yavaş rəsmiyyətdən
yaylaq ovqatına köklənməyə başladılar.
Bir yanda musiqi, bir yanda
güləş yarışı, bir yanda atları
şahə qaldıran çaparların özündən razı hərəkətləri,
o biri yanda
ağbirçək nənələrin
yun didməsi, yuxa yayması... Elat mədəniyyətinin ən
başlıca atributu olan çadırlar isə
bu kütləviliyə xüsusi gözəllik verirdi. Ətraf kəndlərdə yaşayan gürcülər də öz mətbəxlərini nümayiş etdirmək üçün tədbirə dəvət olunmuşdular.
Mərasimin rəsmi hissəsi
dəmirdən düzəldilmiş
və bir-birinə qaynaq edilmiş Azərbaycan və Gürcüstan bayraqlarının yüksək bir nöqtəyə betonla bərkidilməsi ilə başlandı. Dağlar qoynunda qurulmuş böyük səhnənin qarşısında toplaşan insanlara ilk xitab edən
tanınmış folklorşünas alim Elxan Məmmədli oldu. O bu mərasimin
önəmindən danışaraq
böyük bir elin milli adət-ənənələrinə yeni
nəfəs verildiyini
söylədi. Qeyd etdi ki, minlərlə
insanın qatıldığı bu mərasim hər il eyni
gündə təkrarlanmalı,
ənənəyə çevrilməlidir.
Kvemo-Katli bölgəsinin
qubernator müavini Hüseyn Yusifov Gürcüstanda yaşayan soydaşlarımızın belə nəhəng tərkibdə
bir araya gəlməsini tarixi hadisə kimi dəyərləndirdi. Bildirdi
ki, Gürcüstan hakimiyyəti Azərbaycan türklərinə öz vətəndaşları kimi qayğı göstərməyə, problemləri yoluna qoymağa çalışır: "Qalan problemlər də getdikcə yoluna qoyulacaq. Bizim vəzifəmiz dədə-baba torpaqlarımıza bağlılığımızı və qayğımızı bir az da
artırmaqdır".
"Borçalı" Cəmiyyətinin
sədri Zəlimxan Məmmədli çıxışına ilk əvvəl bu miqyasda tədbirin
keçirilməsində müəyyən
tərəddüdlərinin olduğunu
etiraf etməklə başladı: "Tərəddüdümüz
öz gücümüzlə bağlı deyildi. Amma daxili bir
inamımız vardı ki, bütün maneələri
keçəcəyik. Əslində,
elə bir maneə olmadı".
Z.Məmmədli bildirdi ki, bəzi qüvvələr
Borçalıdakı problemləri
siyasiləşdirməyə, iki
xalq arasında etimadsızlıq toxumu səpməyə çalışırlar:
"Bunu edənlər
də imperiyanın tör-töküntüləri, siyasi dəllalardır. Onlara imkan verilməməlidir".
Cəmiyyət sədri
çıxışında abxaz və osetin xalqlarına da səsləndi,
onları bütöv Gürcüstanda birləşməyə
çağırdı.
Azərbaycan folklorunun, ədəbiyyatının
araşdırmaçısı, klassik ədəbiyyatımızı, bayatılarımızı
gürcü dilinə çevirib nəşr etdirən folklorşünas Vezua Mediaşvilinin çıxışı isə daha maraqla qarşılandı.
Birinci ona görə ki, Vezua
Azərbaycan dilində
danışırdı, ikincisi isə klassiklərimizin şeirlərini, bayatılarımızı söyləyirdi.
Azərbaycan parlamentinin
üzvü Nəsib Nəsibli elat mədəniyyəti mərasiminin
Borçalı insanına yeni güc, həyata
inam və yurda bağlılıq hisləri verdiyini söylədi.
Filosof Camal Mustafayevsə elat mədəniyyətini millətin
tarixi simvolu kimi xarakterizə edərək yenə gələn nəsillərin
bu ənənəni yaşatmalı olduğunu vurğuladı.
Gürcüstan parlamentinin
deputatı Azər Süleymanov da həmyerlilərinin
elat bayramını təbrik edərək onların etimadını doğrultmağa çalışdığını qeyd etdi.
"Borçalı" Cəmiyyətinin
yaradıcısı və uzun illər qurumun rəhbəri olmuş Eyvaz Borçalı
isə quruma bundan sonrakı fəaliyyətində öz xeyir-duasını verdi.
Çıxışlararası bir-birini əvəz
edən sənət nümunələri - Borçalı aşıqları ilə yanaşı, gürcü rəqs
qrupları, həmçinin Bakıdan getmiş rəqs qrupunun gözəl oyunu, Opera və Balet
Teatrının solisti Mütəllim Rəhimovun muğam ifası mərasimi
daha da zənginləşdirirdi.
Axşamüstü geri -
"aran"a qayıdarkən yenə yağış başlamışdı. Bu, bizi bir
qədər bikef etsə də, borçalılar yaman sevinirdi. Əkib-becərdikləri bir az da boy
atıb kökləri torpağın dərin qatlarına gedəcəkdi. Borçalı insanı da ağaclar kimi,
bitkilər kimi bu müqəddəs yurda daha da
möhkəm bağlanacaqdılar.
Bu elə hamımızın arzusu deyilmi?!
Aqil CAMAL
Ekspress.- 2009.- 28 iyul.- S. 5.