"Vergi ödəyicilərinə
yersiz müdaxilələr
var"
Millət vəkili Nazim Məmmədov:
"Mərkəzi Bankın ucuz və uzunmüddətli kreditləri
kommersiya banklarını müflisləşmədən xilas edə bilər"
Milli
Məclisin İqtisadi siyasət komitəsi bir sıra qanunlara əlavə
və dəyişikliklər ilə bağlı məsələləri
müzakirə edərək müvafiq qərarlar qəbul edib. Söhbət
əsasən Mərkəzi Bankın səlahiyyətinin artırılması
və bəzi vergi dərəcələrinin aşağı salınmasından
gedir.
MM-in
İqtisadi siyasət komitəsinin üzvü, millət vəkili Nazim Məmmədov
"Ekspress"in əməkdaşı ilə söhbətində qeyd
edib ki, parlamentin sabahkı iclasında bu dəyişikliklər qəbul
edilərsə, maliyyə sektorunda bir sıra problemləri aradan
qaldırmaq mümkün olacaq.
-
Mərkəzi Bankın səlahiyyətinin artırılması və bəzi
vergi dərəcələrinin aşağı salınması nəyi dəyişəcək?
-
"Mərkəzi Bank haqqında" Azərbaycan Respublikası
Qanununa təklif edilən dəyişikliyin mahiyyəti diqqət cəlb
edir. Bundan əvvəl Mərkəzi Bank kommersiya banklarına ancaq
6 aylıq kreditlər vermək səlahiyyətinə malik idi. Qlobal
iqtisadi böhran şəraitində isə real sektorda vəsait
çatışmazlığı hiss olunur. Bunun da əsas səbəblərindən
biri bankların kapitallaşmasının arzu olunan səviyyədə olmaması
və ucuz maliyyə resurslarına çıxışın zəif olması idi. Təbii
ki, ölkə olaraq valyuta ehtiyatlarımız kifayət qədərdir. Təkcə
Mərkəzi Bankın rezervləri 6 milyard dollardan çoxdur.
Bu dəyişiklik hüquqi qüvvəyə mindikdən sonra artıq Mərkəzi Bankın kreditvermə imkanları artacaq. Qanunvericilikdə heç bir boşluq qalmayacaq
ki, Mərkəzi Bankın əl-qolunu bağlasın və kommersiya banklarına çox vəsait verməsin.
Kommersiya bankları isə dövlət vəsaitləri hesabına ucuz və uzunmüddətli
kreditlər verə biləcək. Söhbət burada 5-6 faizlik kreditlərdən gedir. Müddət də lazımi qədər uzanacaq. Bütün bunlar antiböhran tədbiri olaraq reallıqda sənayenin inkişafına, qeyri-neft sektorunun davamlı inkişafına təkan verəcək.
İkinci bir dəyişiklik
onunla izah edilir ki, bundan
sonra Mərkəzi Bank kommersiya banklarında depozitlər yerləşdirə biləcək.
Bunlar həm milli, həm də xarici valyuta şəklində ola bilər.
Üçüncü dəyişiklik bankın adının qanunda
öz əksini tapması ilə bağlıdır.
- "Büdcə sistemi haqqında" qanuna edilən dəyişikliklər
nədən ibarətdir?
- Dəyişikliklərdən bir
qismi ehtiyat fondları ilə bağlıdır. Məsələn,
büdcənin ehtiyat fondu ümumi xərclərin
5%-nə , Prezidentin Ehtiyat fondu xərclərinin
2%-nə müvafiq olaraq formalaşdırılır. Baxmayaraq ki, ölkə başçısı ehtiyat fondundan ayrı-ayrı sahələrin
və regionların inkişafı ilə bağlı konkret məqsədlər
üçün vəsaitlər ayırır. Bir çox
müxalifət mənsubları
Milli Məclisdə son bir neçə
ildə prezidentin sərəncamlarını ölkədə
gedən siyasi proseslərlə əlaqələndirməyə
cəhd edirdilər. Məsələn, prezident seçkisinin
keçirilməsi, referendumun
keçirilməsi və yaxud guya, ölkə
başçısının təbliğatı üçün həmin ehtiyat fondunun vəsaitləri hesabına bu və ya
digər tədbirlərin
keçirilməsi haqqında fikirlər yürüdürdürlər.
"Büdcə sistemi" haqqında Qanuna edilən dəyişikliklər
ümid edirəm ki, əsası olmayan bu tipli
söhbətlərə son
qoymaq üçün nəzərdə tutulub. "Prezidentin ehtiyat
fondunun vəsaitlərindən
ölkədə seçki və referendumların keçirilməsi, eləcə
də prezidentin fəaliyyətinin təbliği
məqsədlərinə xərclənməməsi
ilə bağlı" olan izah xarakterli
dəyişikliyin qanuna salınması izah baxımından müxalifətin əsassız iddialarına son qoyacaq.
İkinci məsələ 23 maddəyə edilən dəyişiklikdən ibarətdir.
Hər il büdcənin icrası zamanı, əgər problem yaşanarsa, məsələn,
konkret olaraq iqtisadi böhran şəraitində birinci rübün vergi yığımı
proqnozdan az olarsa, bu məsələ
dərhal parlamentin müvafiq komitəsinə çıxarılıb müzakirə ediləcək.
Bu dəyişikliyi büdcəyə yenidən baxılmaq və xərclərə sekvestr tətbiq olunmaq kimi də başa
düşmək olar. Bu dəyişiklik ölkənin maliyyə sisteminin sabitliyinin qorunması və şəffaflıq nöteyi-nəzərindən olduqca
vacibdir.
- Vergi Məcəlləsinə
də ciddi dəyişikliklər nəzərdə
tutulur...
- Vergi Məcəlləsinə
əlavə və dəyişikliklər əsasən
dörd istiqaməti əhatə edir. Məcəlləyə təklif olunan
46 əlavə və dəyişiklikdən demək
olar ki, 19-u vergi ödəyicilərinin hüquqlarının artırılması və mənafelərinin qorunması, 16-sı vergi inzibatçılığının müasirləşdirilməsi, 7-si vergi
nəzarətinin təkmilləşdirilməsi,
4-ü redaktə xarakterlidir.
Vergi ödəyicilərinin hüquqlarının genişləndirilməsi
məqsədilə Vergi
Məcəlləsinin 59.2-ci maddəsinə dəyişiklik
təklif olunur. Həmin dəyişiklik qüvvəyə mindikdən sonra vergilərin vaxtında ödənilməsinə
görə faizlər vergi ödənişlərinə
münasibətdə bütün
ötmüş müddətə, ancaq bir ildən
çox olmamaq şərti ilə tətbiq ediləcək.
Hazırda qüvvədə
olan müddəalara əsasən, vergi borclarına görə faizlər 1 ildən çox olan müddətə
də hesablanır ki, bu da
vergi ödəyicilərinin
maliyyə vəziyyətinə
təsir edir. Vergi Məcəlləsinin
101-ci maddəsinə dəyişikliklər
təklif olunmaqla fıziki şəxslərin gəlir vergisinin maksimal dərəcəsinin
35 faizdən 30 faizə
endirilməsi nəzərdə
tutulur.
Nəticədə fıziki
şəxslərin 2 min manatdan çox gəlirlərindən
vergi 35 faiz əvəzinə 30 faiz dərəcə ilə tutulacaq. Bu dəyişikliyin
qeyri-sahibkarlıq fəaliyyəti üzrə illik gəlir vergisi üzrə də aparılması təklif olunur.
Hüquqi şəxslər və fərdi sahibkarlar arasında vergi yükünün bərabərləşdirilməsi
məqsədilə Vergi
Məcəlləsinə 101.3-cü maddənin əlavə olunması təklif edilir. Həmin maddəyə əsasən,
hüquqi şəxs yaratmadan sahibkarlıq fəaliyyətini həyata
keçirən fiziki şəxslərin vergiyə cəlb edilən gəlirlərindən 20 faiz
dərəcə ilə
vergi tutulacaq.
Başqa sözlə, Vergi Məcəlləsinin
105.1-ci maddəsinə təklif
olunan dəyişikliklə
isə mənfəət
vergisinin dərəcəsinin
22 faizdən 20 faizə
endirilməsi nəzərdə
tutulur.
Vergi Məcəlləsinin
155.1-ci, 158.2-ci və 218.1-ci maddələrinə də
dəyişiklik təklif
olunur. Həmin dəyişikliklərə əsasən, ƏDV qeydiyyatına
alınmaq üçün vergi tutulan əməliyyatların
həcminin (əvvəlki
üç aylıq dövr üçün 22500 manat) dəyişdirilərək
ardıcıl 12 aylıq dövr ərzində hüquqi şəxslər üçün 150 min manat,
fıziki şəxslər üçün isə 90 min manat müəyyən edilməsi təklif edilir.
Bu dəyişiklik həmçinin ardıcıl 12 aylıq dövr ərzində vergi tutulan əməliyyatların
həcmi 150 min manatdan az olan
hüquqi şəxslərə,
90 min manatdan az olan fıziki
şəxslərə sadələşdirilmiş
vergi ödəyicisi olmaq hüququ verir.
Bütün bu dəyişikliklərə
baxmayaraq, mən deyərdim ki, yenə də vergi ödəyicilərinə
yersiz müdaxilələr
mövcuddur. Yəni aidiyyəti olmayan qurumlar tərəfindən
yersiz yoxlamalar aparılır. Bu işlərlə
əslində dövlət
başçısının tövsiyəsində
deyildiyi kimi Vergilər Nazirliyi məşğul olmalıdır.
- Təklif olunan dəyişikliklər sırasında
ƏDV-nin 1 faiz azaldılması da var idi. Sonra
bu məsələ gündəlikdən çıxarıldı...
- ƏDV dərəcəsinin 1 faiz
azaldılması prinsipcə heç nəyi dəyişmir.
Azərbaycanın ticarət
partnyoru olan ölkələrdə ƏDV bizdəkindən
aşağı deyil. 18 faiz normal bir
göstəricidir. Məsələyə
kompleks yanaşmaq lazımdır. Həmişə nəzərə almaq lazımdır ki, idxal-ixrac
əməliyyatları apardığın
ölkədə hansı həddə vergi tətbiq olunur. Ondan aşağı həddin
müəyyənləşdirilməsi mənfi hallar doğura bilər.
- İpoteka kreditlərinin verilmə şərtlərinin
optimal olmadığını qeyd edən ekspertlər bildirirlər ki, bu, daha
çox elitar ipotekadır...
- Qlobal maliyyə böhranı şəraitində Azərbaycanın tikinti bazarını canlandırmaq üçün ipoteka kredirlərinin
verilməsi çox mühüm əhəmiyyətə
malikdir. İpoteka kreditlərinin verilməsi
tikinti bazarındakı durğunluğu aradan qaldıracaq. Lakin ipoteka kreditlərinin verilməsi üçün qoyulan şərtləri bir qədərdə yüngülləşdirmək lazımdır.
Hesab edirəm ki, biz ipoteka
proqramından imtina etməməliyik. Bu sosial sistem dünyanın
bütün inkişaf etmiş və inkişaf
etməkdə olan ölkələrində tətbiq
olunur. Amma biz ipotek üçün
müraciət edən vətəndaşın qarşısında daha yüngül şərtlər
qoymalıyıq ki, onun ipoteka kreditni
almağa gücü yetsin. İpoteka kreditləri üçün ayrılmış vəsait çox azdır. Bu
vəsaiti artırmaq üçün Azərbaycanın xarici ölkələrdə yerləşdirilmiş valyuta ehtiyatlarından istifadə etmək olar. Bu vəsaitlərin bir hissəsini İpoteka Fonduna köçürüb, burdan 2-3%-lə müvəkkil banklara vermək olar.
Lalə Mehralı
Ekspress.- 2009.- 18 iyun.- S. 7.