Rəssam Fikrət
İbrahimlinin pəncərəsi
Fikrət İbrahimli istedadlı gənclərdən
olduğuna görə ona ömrü boyu
tələbəlik arzulamıram.
Lakin arzulayıram ki, inadla öyrənsin,
səbrlə axtarsın, öz üzərində yorulmadan işləsin. Daş heyrətimiz Qobustandan, İntibah dövrünün nadir incilərdən üzü bəri dünya rəngkarlıq sərgisində
görüb götürməli nə varsa heç
biri diqqətindən yayınmasın. Fırçası həyatla üz-üzə, nəfəs-nəfəsə yaşasın və təbiətin əlifbası dediyimiz fəsillər kimi hər rəngin öz boyası olsun.
O vaxt ağappaq kətanı
yeddi rəng göy qurşağına dönər.
Biz yaşlı sənətkarlar da öz cavan həmkarımız
Fikrətdən görüb-götürərik. İnanıram ki, Fikrət məni düzgün başa düşəcək. Axı, bu öyüd-nəsihəti onun tablolarında təmizlik, bütövlük, obrazlılıq, plastika və icə duyum gördüyüm üçün verdim...
Bu sözləri ünlü Azərbaycan rəssamı Toğrul Nərimanbəyov demişdi. Özü də 25 il öncə, "Ulduz" jurnalında. Onda Fikrət tələbə idi. Toğrul Nərimanbəyovun tələbəsi.
Fikrətin darısqal,
amma səliqəli emalatxanasındayam. Fikrət arabir saqqalını sığallayır. Rəssamın gözləri yol çəkir.
Divarlarda irili-kiçikli
rəsmlər asılıb. Fikrətin rəsmlərinə
baxa-baxa öz gəncliyimi xatırlayıram, ötən günlərin anları canlanır, o gözəl anların
birində gülümsəyir
Fikrət. Fikrət elə gülümsəyir ki, sanki bu
dünyanın adamı deyil. Fransızlar deyir ki, rəssamlar
qəribə adamlardı,
onlar həmişə bir az divanə
olurlar. Fikrətdə
hardasa bir az divanədi - rəssam kimi divanədi.
Van Qoqa "dəli"
deyənlərə Ögüst
Renuarın ibrətamiz bir cavabı yadıma
düşür. "Əgər
Van Qoq dəlidirsə,
mən də dəliyəm, Sezanı isə lap zəncirə
bağlamaq lazımdır",-Renuar deyirdi.
Sürrealist rəssamlığın
ən görkəmli nümayəndələrindən biri
Salvador Dali isə deyirdi: "Mənim dəlidən bir fərqim var, mən dəli
deyiləm". Nə
isə...
Fikrət İbrahimlinin
emalatxanasındayam. "Bakı
Soveti" (indiki "İçərişəhər") metrosu
ilə üzbəüz qədim, əzəmətli
binanın çardağı. Burada 30-a yaxın rəssam və heykəltaraş emalatxana-hücrələrdə özünə
yuva qurub. Haçansa Fikrətin işlədiyi başqa bir emalatxana
xəyalımda canlanır. İçərişəhərdə iki
adamın zorla keçə biləcəyi uşaq rəsmlərinə bənzər əyri-üyrü darısqal küçələr,
suvağı tökülmüş çatdaq divarlar, balaca pəncərələr...
Pəncərələr, pəncərələr
və İçərişəhər
eyvanları... Bir eyvandan o biri
eyvana əl uzatmaq, qonşuyla görüşmək mümkündür. 70-ci illərin İçərişəhəri.
O İçərişəhər mənim
ruhuma daha doğma idi. İndi
İçərişəhərdə qədim
binalar sökülür, onların yerində xarici firmaların modern binaları ucaldılır. 70-ci illərin İçərişəhəri - Vaqif
Mustafazadənin, kinorejissor
Arif Babayevin, yazıçı Anarın və
Fikrət İbrahimlinin İçərişəhəri.
Mənim də içimdə bir İçərişəhər nisgili
yaşayır. Ömrüm boyu İçərişəhərdə
yaşamaq arzusu olub məndə. Təbiətdə elə yerlər var ki, daha rahatdı.
Parisdə Monmartr, Almaniyada Münhen, İtaliyada Venesiya, Bakıda İçərişəhər...
İçərişəhər küçələrinin
birində çarhovuzlu bir həyət, yarızirzəmi, rütubətli emalatxana... Amma Fikrətin rəsmlərinə
bol-bol gün işığı düşüb. İsti,
əlvan rənglərin
harmoniyası rəssamın əsərlərinə baxan
adamın qəlbində əmin-amanlıq, özgürlük ovqatı yaradır.
Fikrətin indiki
emalatxanası məni əsrin əvvələrinə
- Parisə, Monparnasa aparır. Monparnas, 19-da Amadeo Modilyaninin hücrəsi. Mənə elə gəlir ki, Modilyaninin da hücrəsi eynən Fikrətin emalatxanası kimi olub. Fikrətin divar boyu düzülmüş
əsərlərində, o
impressionist nyuanslarında,
çılpaq qadın təsvirlərində Modilyani
ovqatı duyulur. Modilyani əsasən insan obrazları çəkərdi. Ondan cəmi üç mənzərə
əsəri qalıb. Fikrət təsviri sənətin müxtəlif janrlarında sınayır fırçasını- portretlər, mənzərələr, natrümotlar
və cizgi rəsmlər. O, kitab qrafikasıyla da məşğul olur, əsasən poetik əsərlərə uğurlu
illüstrasiyalar çəkir.
Toğrul kimi uğurlu
rəssamın tələbəsi
olmaq hər adama nəsib olan səadət deyil. Mən dəfələrlə şahidi
olmuşam ki, gənc rəssamlar müəllimlərinin cazibəsindən,
təsirindən çıxa bilmir. Bəzən hətta açıq-aşkar onları yamsılayırlar.
Xoşbəxtlikdən, dostum
ünlü ustadının təsirinə düşmədi. Ondan sənət sirlərini öyrəndi və hələ tələbəlik illərindən
öz dəsti-xəttini arayıb axtardı.
Fikrət Əli İbrahimlinin urbanist mənzərələrinə baxanda
fransız rəssamı Alber Markeni xatırlayıram.
Alber Markenin Paris mənzərələri
Parisin poeziyasıdı. Marke yaradıcılığına yaxşı bələd olan yabançı adam
Parisdə rahatca gəzib dolaşa bilər. Parislilər öz şəhərlərini Notr Damsız, Eyfelsiz,
Senasız, Sen-Mişelsiz təsəvvür etmirlər,
əlbəttə, bu çox təbiidi.
Bakını İçərişəhərsiz, İçərişəhəri Qız qalasız, Şirvanşahlar sarayı olmadan düşünmək olarmı? Fikrətin İçərişəhər mövzusunda işlədiyi
əsərləri görən
bir əcnəbi İçərişəhəri küçə-küçə gəzib dolaşa bilər. Rəssamın fırçasına məxsus tablolar sadəcə şəhər mənzərələri deyil,
bu tablolar Fikrətin İçərişəhər
poeziyasıdır. Markenin Paris mənzərələri
qoyu rənglərlə
işlənib, hardasa bir qədər monoton təsiri bağışlayır. Fikrətin tabloları isti, çılğın və səmimi rənglərin rəqsidi. Onun tablolarında rənglər gerçəkdən də sanki rəqs eləyir. Rəqs eləyərkən əlvan
rənglərin bir-birini
əvəz etməsi,
bir-birinə qovuşması bütün tabloda bir musiqi
harmoniyası yaradır. Onun kompozisiyaları hər dürlü zahiri effektlərdən, yapma fəlsəfəçilikdən
çox uzaqdır.
Yumuşaq rəng keçidləri bəzən sərtləşir, kətanda
təsvir olunan predmetlər işıq-kölgə oyununa qoşulur. "Limanda" (kətan, yağlı boya, 2004), "Natürmort"
(2006), "Cənub şəhəri"
(2006), "İqinanın portreti",
"Şairin portreti"
(2007) və s. əsərlərin rəng
düzümünü və kompozisiya həllini xüsusi olaraq vurğulamaq
istərdim.
Fikrət İbrahimli bütün çox cəhətli yaradıcılığına rəğmən poetik üsluba malik
rəssamdı, fikrimi bir qədər də dəqiqləşdirim, o, ipressonist rəssamdı. Fikrət bəzi sənət dostlarımız kimi impressonizmini imitasiya etmir, onun üslubu
Abşeron məktəbindən
gəlir - mavisi yaşıla, sarısı narıncıya çalan bir bahar axşamı.
Fikrəti emalatxanası.
Fikrət mənim portretimi işləyir. Divardan asılmış uzun güzgüyə baxıram güzgüdə Fikrətin pəncərəsi,
pəncərə önündə
dibçək, dibçəkdəki
gül qırmızı çiçək açıb. Burada güzgüdə görünən qırmızı çiçəyin səsini eşitmiş kimi oluram.
Mənə elə gəlir ki, rəssam da hər səhər su verdiyi qırmızı
çiçəyin səsini eşidir..
Fikrətin əsərindəki
obraz sanki yer üzündə yaşamır, güzgüdə görünür - mif kimi.
Bizim təhtəlşürumuzda
mövcud olan miflər aynalarda özünün obrazlı ifadəsini tapır.
... Rəssam mənim portretimi çəkir. Rəssam işləyir, mən uzun güzgüdə
onu izləyirəm. Vaxtın necə gəlib keçdiyini hiss etmirəm. Yadıma bir əhvalat
düşür, məşhur bir rəssam şair Yevgeni Yevtuşenkonun
portretini çəkirmiş. Arada rəssamla şair qırmızı şərab
içirlər. Portreti tamamlayan ünlü rəssam kətanı molbertdən götürüb divara söykəyir və özündən razı halda gülümsəyir.
Araya şərab və tütün qoxulu
sükut çökür. Rəssam şairin fikrini çözür. "Gözləri... - deyir şair,- amma nəsə
çatışmır. Hər şey yerindədi, amma portretdə ürək yoxdu".
Rəssam cəld fırçanı təmiz qırmızı rəngə batırıb əsərin üzərində
böyük bir ürək şəkli çəkir, Fikrətin çəkdiyi portretdə ürək şəkli çəkməyə ehtiyac duyulmur, bu portret
mənim gerçək obrazımdı. Portretin nəbzi vurur, ürəyi döyünür...
Təvazökarlıqdan uzaq
olmaq istəmirəm, amma Rembrantın yaradıcılığında olduğu kimi bu portretdə
də insan ömrünün ruhu əksini
tapır, insan oğlunun qəlbi bütün təzahürləri ilə sənət əsərinə çevrilir.
Toğrul Nərimanbəyovun uzun illər öncə öz tələbəsi
haqqında qəribə bir uzaq görənliklə
dediyi sözlər gerçək oldu - bu gün Fikrət
İbrahimli görkəmli Azərbaycan rəssamlarından
biridir.
Adil Mirseyid
Ekspress.- 2009.- 20-22 iyun.- S. 14.