"Birgə
başladığımız işi yarımçıq
qoymağa haqqım yoxdu"
Elxan Ocaqov: "Hacıbaba Bağırova kömək
etməyə gəlmişdim və bununla da ömürlük
teatra bağlandım"
Azərbaycan Dövlət
Musiqili Komediya Teatrı yarandığı gündən bu
günə kimi adına uyğun şəkildə fəaliyyətini
davam etdirib. Son dövrlərdə isə bu teatrın
repertuarında nəzərə çarpan dəyişikliklər
edilməkdədir. Biz də bu barədə söhbət etmək
üçün Musiqili Komediya Teatrının direktor
müavini Elxan Ocaqovu özümüzə müsahib
seçdik.
- Elxan müəllim, gəlin,
söhbətə teatrın repertuarı ilə başlayaq.
Çünki son vaxtlar Musiqili Komediya Teatrında olan repertuar dəyişkənliyi
diqqətdən yayınmır.
- Son illərdə
teatrımızda dünya klassikasına demək olar ki,
müraciət olunmamışdı və yaxud da az müraciət
olunub. Bir neçə dəfə gürcü ədəbiyyatından
bəzi əsərlər tamaşaya hazırlanıb və s.
Ancaq Musiqili Komediya Teatrının rus bölməsində həmişə
dünya klassikasından seçmə əsərlər
tamaşaya hazırlanıb. Artıq bir neçə ildir ki,
azərbaycan bölməsi üçün də bu səpkidə
işlər gedir. İlk dəfə olaraq Türkiyənin
böyük yazarı Rəşad Nuri Güntəkinin
"Hülləçi" əsərinin əsasında
"Bir günlük siğə" tamaşasını səhnəyə
hazırladıq. Görəndə ki, türk əsəri
böyük maraqla qarşılandı onda yenidən türk ədəbiyyatına
müraciət etdik. Əziz Nesinin "Öldür məni, əzizim"
əsəri əsasında "Şəhərdə manyak
var" (libretto müəllifi Oruc Qurbanov) tamaşasını
hazırladıq. Bundan başqa, dünya klassikasından
"İdeal qaraçı" əsərini səhnələşdirməyi
teatrın planına daxil etmişik. Onu da qeyd edim ki, rus
bölməsində bu əsərə müraciət olunmuşdu.
Ancaq ilk dəfə
olaraq əsəri tərcümə edib azərbaycan dilində
təqdim edəcəyik. Eyni zamanda, Molyerin
"Meşşanın zadəganlığı" əsərini
artıq librettolaşdırmışıq və yaxın gələcəkdə
bu əsər də teatrın repertuarında özünə
yer tutacaq.
Mədəniyyət
özündə milli dəyərləri həmişə
yaşatmalıdır. Hər bir klassik əsər ona görə
klassik əsərdir ki, bizim dəyərlərimizdir,
dünyanın dəyərləridir. Və gənc nəsil bu
dəyərlərə zaman-zaman müraciət etməlidir ki,
bütün nəsillərin nümayəndələri o dəyərlərlə
tanış olsun. Bu baxımdan teatr müasir əsərlərlə
-bugünkü cəmiyyəti, bugünkü həyatı əks
etdirən əsərlərlə yanaşı, mütləq
klassikaya müraciət etməlidir.
- Musiqili Komediya
Teatrı hər hansı bir faciəni bir qədər komik səpgidə
hazırlayıb tamaşaçılarına təqdim edə
bilərmi?
- Bu mümkündür.
Ancaq loru dildə desək, hər kəsin öz xörəyi
var. Bizim də öz profilimiz var. Musiqili Komediya Teatrı şərqdə
yeganə operetta janrında olan teatrdı. Bizim çərçivəmiz
dar deyil. Operettalar, musiqili komediyalar, müzikllər, müxtəlif
şoular və s. Bu baxımdan bizim profilimiz çox
genişdir və bu istiqamətdə daha çox iş
görməyə imkanlarımız, geniş meydanımız
var. Hər teatrın öz janrı var, bu baxımdan heç
bir teatra, teatrın janrına qısqanclıqla
yanaşmırıq. Məsələn, Akademik Milli Dram
teatrını götürək. Bu teatrın o qədər
geniş meydanı var ki, antik teatrdan başlayaraq bu günə
qədər dünyanın ən dəyərli əsərlərini
səhnələşdirə bilər. Bu baxımdan,
teatrların bir-birinə həsəd aparmasına ehtiyac yoxdu.
Ancaq biz bir teatr olaraq istənilən halda dünyanın istənilən
teatrının repertuarından və yaxud ədəbiyyatından
hansısa bir əsəri götürüb
librettolaşdırıb, onu öz janrına uyğun
tamaşaya hazırlaya bilərik. Yenə də təkrar edirəm,
dünyanın elə bir teatrı yoxdu ki, Molyerin
"Meşşanın zadəganlığı" əsəri
orda səhnəyə qoyulmasın. Biz də onu
librettolaşdırdıq. Bu əsər adi bir komediya idi, onu
musiqili-komediya janrına çevirmək üçün
librettolaşdırdıq. Eyni zamanda, Əziz Nesinin, Rəşad
Nuri Güntəkinin əsərlərini də
librettolaşdırdıq. Bu yazarların müraciət
etdiyimiz əsərləri musiqili-komediya janrında
yazılmayıb. Bu əsərləri musiqili-komediya janrına
gətirən, musiqisini sifariş verən biz olmuşuq.
- Adı çəkilən
türk yazarlarının yaradıcılığına bələd
olduğum üçün bilirəm ki, Rəşad Nuri
Güntəkin nə qədər çox
yaşadığı dövrün eybəcərliklərini,
insan faciəsini dramatik səpgidə geniş oxucu kütləsinə
çatdırırdısa, Əziz Nesin bir o qədər
çox faciəyə yumor hissi ilə yanaşıb. Məsələn,
onun sürgün həyatından bəhs edən bir əsərində
yazıçı çəkdiyi əziyyətləri komik
dildə oxucuya təqdim edir. Əslində isə həmin
komediyanın kökündə faciə durur...
- Fikrinizlə şərikəm,
Əziz Nesin yaradıcılığında komediya, yumor hissi,
sətiraltı mənalar çox güclüdür və
üstünlük təşkil edir. Ancaq Rəşad Nuri
Güntəkinin əsərlərində çox az formada
komediya var ki, bu da ironiya xarakteri daşıyır. Mən Rəşad
Nurinin ironiyasını Cəlil Məmədquluzadənin əsərlərində
olan ironiya ilə müqayisə edərdim. Hər iki yazar
yaşadığı dövrün, zamanın hadisələrinə
gülərək onu ironik şəkildə təqdim edib. Məsələn,
SSRİ dövründə bildiyiniz kimi, İslam dininə demək
olar ki, qadağa qoyulmuşdu, ancaq Türkiyədə İslam
dini yüksək mövqe tuturdu. Belə bir vaxtda "Hülləçi"
əsərini yazmaqla bir şeyxin zavallı bir qadının
başına gətirdiyi oyunlardan bəhs edilməsi, saf bir
insanın din pərdəsi altında gizlənən bir
şeyxin vasitəsilə necə amansızlığa
düçar olması tənqid atəşinə tutulur. Bu,
Türkiyə üçün çox risqli bir addım idi və
Rəşad Nuri bu addımı atmağı bacardı...
- Teatr üçün
seçilən əsərlərdən təhlil xarakterli bəhs
etmək, dünya ədəbiyyatından gətirdiyiniz sitatlar
və s. bir daha göstərir ki, Elxan Ocaqov ömrünü,
deyəsən, əbədi olaraq teatra bağlayıb...
- İnsan xalqına,
millətinə xidmət etmək üçün yaranıb.
Təbiət etibarilə nəyəsə can atmaqdan çox
uzağam. Gözümü açandan zəhmətlə
böyümüşəm, 6 yaşımdan ailə
yükünün bir qismini çiynimdə daşımağa
vərdiş etmişəm. İş görmək, zəhmət
çəkmək və çəkdiyim zəhmətdən nəyəsə
nail olmaq istəyi, arzusu məndə çox güclü olub.
Eyni zamanda, həyatımda ağrılı, acılı
günlər çox olub. Ancaq çəkdiyim əziyyətlərə
görə heyfsilənmirəm. Çünki bu
ağrıları yaşadıqca milli dəyərlərə
daha çox söykənmişəm. Dədə-babadan bizə
deyilən sözləri heç olmasa, azacıq da olsa, həyata
keçirdirəmsə, o zaman fəxr hissi duyuram. Fəxr
etmişəm ki, artıq mən də o yolun
davamçısıyam, fəxr etmişəm ki, artıq mən
də gələcək nəsillərə nəsə diktə
edə bilirəm. Artıq buna haqqım çatır.
Qaldı ki, teatra
bağlanmağıma, bir vaxtlar ağlıma gəlməzdi
ki, mən teatra gələcəm və əbədi olaraq
teatra bağlanacam. Allah Hacıbaba Bağırova rəhmət
eləsin. Yadımdadır ki, mən Bakıya gələrkən,
söhbət 1989-cu ilin avqustundan gedir, Hacıbaba müəllim
məni teatra dəvət edərək birgə işləməyi
təklif etdi. Düz 20 il əvvəl Tənqid-Təbliğ
Teatrının yaranması münasibətilə və təbii
ki, kömək məqsədilə Hacıbaba Bağırova
kömək etməyə gəlmişdim və bununla da sanki
ömürlük teatra bağlandım.
- Ancaq bir vaxtlar
ömrünüzü siyasətə həsr etmişdiniz...
- Doğrudur, ancaq
sonradan hiss etdim ki, artıq siyasət meydanında dayanmaq istəmirəm.
Bəlkə də səhv etmədim. Çünki o dövrdə
peşəkar siyasətçilərin həyatı bir qədər
fərqli idi ki, o məqamları açıqlamaq istəməzdim.
Artıq elə bir məqam yaranmışdı ki, kimlərəsə
xidmət göstərmək lazım gəlirdi. Ancaq təbiət
etibarilə mən elə bir insanam ki, kimlərəsə xidmət
göstərməkdən daha çox xalqın, dövlətin
mövqeyindən çıxış etməyi üstün
tutdum. Hiss etdim ki, siyasət meydanında xalqıma, dövlətimə
xidmət göstərə bilmirəm, məhz buna görə
də o meydanı tərk etdim.
- Mənə elə gəlirdi
ki, Hacıbaba Bağırovun ölümündən sonra
teatrla birdəfəlik vidalaşacaqsınız...
- Teatra müvəqqəti
gəlməyimə baxmayaraq, çalışdığım
zaman hiss etdim ki, teatr xalqın milli dəyərlərinin, milli
mədəniyyətinin məbədgahıdır. Mən
bütün varlığımla burda əlimdən gələn
işləri görməyə çalışdım.
Bütün bunları məhz Hacıbaba Bağırovun dəstəyi
ilə həyata keçirdim. Onun ölümündən nə
qədər çox təsirlənsəm də, hiss etdim ki,
birgə başladığımız işləri
yarımçıq qoymağa haqqım yoxdur. 1996-cı ildə
Tənqid-Təbliğ Teatrından Musiqili Komediya Teatrına gəldik,
təsəvvür edin ki, o zaman burada hər şey sanki
darmadağın idi, teatrın binası yox idi, kollektiv yox idi və
s. Gəldiyimiz gündən iş prinsiplərini elə qurduq
ki, inanın səmimiyyətimə, gecəli-gündüzlü
işlədik və az bir müddət ərzində
teatrın yaradıcı heyətini formalaşdırdıq.
1996-cı ilin dekabr ayında 22 gün ərzində dahi Üzeyir Hacıbəyovun "O
olmasın, bu olsun" əsərini hazırlayaraq bu tamaşa
ilə teatrın açılışını edib onu
geniş tamaşaçı auditoriyasına təqdim etdik.
Dekabr ayının axırında isə Emin Sabitoğlu ilə
birgə Xalidə Hasilovanın yazdığı "Nəğməli
Könül"ü tamaşaya hazırlayıb təqdim
etdik. Təsəvvür edin ki, bir ay ərzində iki nəhəng
tamaşanı- iki musiqili-komediyanı hazırlayıb
geniş tamaşaçıya təqdim etmək və uğur
qazanmaq gözlənilməz hadisə idi və biz bunu
bacardıq. Teatrın bu günkü fəaliyyəti ilə
artıq fəxr edə bilərik, çünki Musiqili Komediya
Teatrı artıq öz sözünü deyib. Bu teatr çox
böyük korifeylər yetişdirib. Elə tamaşalar olub
ki, məhz korifeylərin ifası
üzərində qurulub.
- Etiraf edək ki, əvvəllər
mövcud olan bu ənənə son vaxtlar bir qədər, bəlkə
də daha çox arxa plana keçib. Artıq tamaşalar bir
aktyorun üzərində qurulmaqdan daha çox kollektivin ifası üzərində
qurulur və təbii ki, nəticə də göz
qabağındadır.
- Əvvəllər
teatra ustad sənətkarlardan birinin ifasını izləməyə
gələn tamaşaçılar artıq son illərdə
kollektiv ifanı izləmək üçün gəlir.
Artıq teatrın böyük bir auditoriyası var və
böyük bir kütlə də can atır ki, gəlsin. Bu
çox böyük göstəricidir. Və biz bu göstəricilərə
qane olmadan yenə də fəaliyyətimizə bir an da olsun,
ara vermirik. Əvvəllər teatra tamaşaçını
sadəcə afişa vasitəsilə cəlb edirdiksə,
hazırda artıq telekanallar vasitəsilə də bu işi həyata
keçiririk, eyni zamanda, artıq teatrın saytı da var, istənilən
vaxtda sayta daxil olaraq istənilən məlumatı əldə
etmək olar. Müntəzəm olaraq istər telekanallarda, istərsə
də radio dalğalarında teatrımızla bağlı
verilişlər hazırlanır. Bütün bunlar Musiqili
Komediya Teatrının, eyni zamanda, Azərbaycan Milli Mədəniyyətinin
təbliğatıdır.
Ulduzə QARAQIZI
Ekspress.-
2009.- 9-12 may.- S. 19.