Mən sənətimin
"Leyli"siyəm
Nəzakət Teymurova:
""Qarabağ şikəstəsi"ni unutmaq Qarabağın
özünü unutmaq
deməkdir"
Musiqi beşiyimiz
Qarabağ sənətkarlar diyarı olub. Elə onun havası
da, suyu da musiqi üstündə köklənib. O musiqi ki
insanların ciyərlərinə hopub, boğazlarında hələ
də sirləri məlum olmayan ecazkar səsə çevrilib.
Xalq artisti Nəzakət Teymurovanın səsi kimi. O, öz məlahətli
səsi ilə zamanın xəlbirindən, süzgəcindən
keçən sənətçilərimizdəndir.
Ağdam rayonunun
Kolanı elində, Əlimədədli kəndində el
ağsaqqalı Xosrov kişinin evində dünyaya göz
açıb. Aidə bulağının saf suyundan içə-içə,
Xaçın çayının axarlı-baxarlı
sularında tumarlana-tumarlana, durula-durula, əlçatmaz
dağların təmiz havasını ciyərlərinə
çəkə-çəkə böyüyüb- ərsəyə
gəlib. Nəzakət xanımgilin evləri kəndin
qurtaracağında yerləşirdi. O, qeyri-adiliyi ilə
seçilərdi. Böyük iydə bağları var idi.
Bağın kənarı ilə suları iti sürətlə
axan dərin bir arx keçirdi. Hərdən arxın
üstünə gələr və onun şəffaf
sularına baxa-baxa zümzümə edərdi. Hamını riqqətə
gətirərdi, o həzin, yanğılı səs sanki qeybdən
gəlirdi, əsl Tanrı vergisi idi. Hər adama da Tanrı o səsi
vermir. O adama verir ki, o, yaradanına yaxın olur, onun sevimli bəndəsinə
çevrilir. Tanrı payına, Tanrı nemətinə xəyanət
etmir, onu xalqına çatdırır. Nəzakət xanım
oxumağa kiçik yaşlarından, hələ orta məktəb
illərindən gəlib. 1981-ci ildə Ağdamda "Pioner
evi"nin nəzdində fəaliyyət göstərən və
Murad Rzayevin rəhbərlik etdiyi "Qarabağ bülbülləri"
ansamblına üzv yazılır. Bir müddət orada
çalışır, getdikcə püxtələşir. Nəzakət
xanım sənətə gəldiyi günləri belə
xatırlayır: "1989-cu ildə Bakı Energetika Texnikumunda
təhsil alırdım. Və texnikumun öz fəaliyyət
ansamblında çıxış edirdim. O vaxtlar səs
üzrə texnikum və institutlararası müsabiqələr
keçirilərdi. Mən də həmin müsabiqələrə
qatılaraq 1-ci yerə çıxdığıma görə
məsləhət bildilər ki, musiqi təhsili alım. O
zaman səsim iştirakçıların da çox xoşuna
gəlmişdi və 1991-ci ildə Asəf Zeynallı adına
musiqi kollecinə xanəndə fakültəsinə daxil oldum.
Oranı bitirib Musiqi Akademiyasında təhsilimi davam etdirməklə
yanaşı, Opera və Balet Teatrında fəaliyyətə
başladım. İlk dəfə səhnəyə "Ana
Kür", "Qarabağ" mahnısı ilə
çıxdım. Operada rejissor Hafiz Quliyevdən səhnə
davranışını, rolda oynamağın yollarını
öyrəndim.
İlk rolum
"Leyli və Məcnun" operasında
Leyli olub. Bu rolun üzərində 7
ay çalışmışam. Bunu ifa edərkən
böyük məsuliyyət
hiss etmişəm. Böyük
sənətçilər qarşısında
sanki imtahan verirdim. Hər dəfə məşqə
gələndə böyük
həyəcan keçirirdim.
Tərəf müqabilim
xalq artisti Mənsum İbrahimov idi. Bu rol mənə
uğur gətirdi. Sonradan "Aşıq Qərib" operasında Şahsənəm, "Gəlin
qayası"nda Gülbahar,
"Koroğlu"da Xanəndə
qız, "Vaqif"
operasında Xanəndə
qız, Vasif Adıgözəlovun "Natəvan"
operasında Xanəndə
qız və bu kimi rollarda
çıxış etmişəm.
2000-ci ildə əməkdar
artist, 2005-ci ildə xalq
artsiti adına layiq görülmüşəm".
- Bəzi sənətçilərimiz deyir ki, əgər
ermənilər Qarabağda
kök atıblarsa, muğam oxusunlar. Bəlkə ermənilərdən
də muğam oxuyan çıxdı. Onda necə?
- Muğam
irsən canımıza,
qanımıza hopub, onun incilərini ancaq azərbaycanlılar bilir. Ermənilər hər hansı bir muğamı musiqi alətlərində
ifa edə bilərlər. Amma onların muğam oxumağa boğazları ola bilməz. Tanrı bu incəliyi
bir sirr kimi bizim xalqımıza
nəsib edib.
- Bəzi ağzı göyçəklər
deyirlər ki, Qarabağ bizdə deyil, bəs "Qarabağ şikəstəsi"ni
niyə oxuyurlar? Buna münasibətiniz?
- Qarabağ
hər birimizin ağrılı yerimizdir.
Ona görə də o, həm siyasət, həm də musiqi şəklində təmsil
olunmalıdır. "Qarabağ
şikəstəsi" hər
vaxt təbliğ olunmalıdır. "Qarabağ
şikəstəsi"ni unutmaq
elə Qarabağın
özünü unutmaq
deməkdir.
- Bir çox xarici ölkələrdə səfərdə
olmusunuz. Olduğunuz ölkə xalqlarının
Azərbaycan, Qarabağ
haqqında təsəvvürləri
varmı?
- ABŞ, Fransa,
Almaniya, Macarıstan, Yaponiya, Koreya, Türkiyə, Ərəb
Əmirlikləri, İran,
Rusiya, İsrail, onlarca xarici ölkədə olmuşuq.
Orada xalq musiqimizi, muğamlarımızı,
milli adət-ənənələrimizi
yetərincə təbliğ
etmişik. Qarabağ,
Azərbaycan haqqında
kifayət qədər
onların məlumatları
var. Biz də bacardığımızı
təbliğ edirdik.
- Leyli rolunu ifa edən sənətçilər
çox olsa da, ancaq siz
öz məharətinizlə
"Leyli" obrazına
möhür vurmusunuz.
Səhnənin "Leyli"si
Nəzakət Teymurova
həyatda özünü
"Leyli" kimi görə bilirmi?
- Mən
elə sənətimin
"Leyli"siyəm. Həyatda
adi bir vətəndaşam.
Hər gün öz peşəmlə məşğul oluram. Tələbələrimə sənətimin
sirlərini öyrədirəm.
- Hansı opera üzərində
işləyirsiniz?
- Milli operamızın əksəriyyətində
iştirak edirəm. Ümumilikdə opera mənim
ruhuma yaxın olduğundan təklif aldığım bütün
operalarda iştirak etməyə çalışıram,
lakin bununla yanaşı, xaricə səfərlərim də
olur. Yaxın günlərdə Avropa ölkələrinə səfərimiz
gözlənilir. Bu haqda
danışıqlar gedir.
Eyni zamanda "Əzizinəm Qarabağ"
adlı diskim işıq üzü görüb. Həmçinin
ritmik muğamlarla bağlı yeni diskim də hazırlanır.
- Xalq artisti Arif Babayev səhnəmizə Leyli kimi Nəzakət
xanımı gətirdi,
bəs Nəzakət xanım kimləri gətirib?
- İstedadlı
tələbələrim çoxdur.
Muğam müsabiqəsinin
iştirakçısı Vüsalə
Musayevanı Leyli kimi səhnəyə gətirmişəm. Onun zahiri görünüşü,
səhnə mədəniyyəti
və səsi buna imkan verir.
İnanıram ki, Vüsalə gələcəkdə
ümidlərimizi doğruldacaq.
- Xarici ölkələrdə olarkən hansı qəzetlər sizdən müsahibə alıb. Ümumiyyətlə, Nəzakət
xanım yerli qəzetlərə də müsahibə verirmi?
- Müsahibə
verməkdən xoşum
gəlmir. Belə çıxır ki, mən özümü tərifləyirəm. Bizim
çıxışlarımız barədə istər xarici, istərsə də yerli mətbuat
yetərincə yazır.
O baxımdan çalışıram
ki, öz işimdə daha çox uğur əldə edim ki, qəzetlər mənsiz də onu yazmağı məsləhət bilsin. İfaçılıq, xanəndəlik
mənim sənətimdir,
mən onu nə dərəcə yerinə yetirə bilirəm, onu xalqım bilər. Bu səsi mənə verdiyinə görə Tanrıma, alqışları
ilə bu səviyyəyə çatdığıma
görə xalqıma
minnətdaram.
- Musiqi özü bir silah, onun gülləsi
isə səsdir. Hansı günlərdə
Nəzakət xanım
silahdan çıxan mərmi kimi açılır?
- Səs
və görünüş
baxımından xanəndə
həmişə formada
olmalıdır. Ola bilər ki, ifaçı hər dəfə yaxşı oxumasın. Yaxşı ifa etmək bizim ovqatımızdan, xoş əhvali-ruhiyyəmizdən
də asılıdır.
Tamaşaçılar qarşısında
çıxış edərkən
həm səhnə mədəniyyətin, həm
də səsin yerində olmalıdır.
- Bəzi sənətkarlar televiziya
kanallarından gileylənib
deyirlər ki, pulumuz olmadığına
görə efirə dəvət oluna bilmirik. Efirə çıxmaq üçün
gərək onların
hesabına müəyyən
məbləğdə pul
köçürəsən. Sizdə də belə hallar olubmu?
- Sənəti
olan adamı həmişə efirə çağırıblar. Bir
sözlə, xalq tərəfindən sevilən
və tanınan efirə dəvət olunur və hər efirə çıxanda tamaşaçı
onu yüksək səviyyədə qəbul
edə bilir. Mən dövlət sənətçisiyəm, xalq
artistiyəm, bizdə
bu günə kimi pul haqq-hesabı
olmayıb. Görünür,
problem sənətçinin özündədir.
- Nəzakət xanım
"şou-biznes"ə necə
baxır? Sizin arxanızca danışan sənətçilər, dedi-qodu
edənlər varmı?
- Mən
özümü orada görmədiyim üçün
onlar haqqında hər hansı bir fikir söyləyə
bilmərəm.
- Bir tamaşaçı kimi xalq artisti
Nəzakət Teymurovanın
xarakteri, səhnə mədəniyyəti nə
dərəcədə sizi
qane edir?
- Özüm
haqqında söz deməyi xoşlamıram,
onu tamaşaçı
deyə bilər.
- Əgər həyatınızı
2-ci dəfə yaşasanız
hansı peşəni
seçərdiniz?
- Yenə
də sənətimi.
- Nəzakət xanım toylara gedirmi?
- Gəlin
səhnədən söhbət
açaq.
- Siz özünüzü xoşbəxt sayırsınız?
Bir sözlə, xoşbəxtliyi nədə
görürsünüz?
- Xoşbəxtlik
böyük bir anlamdır. Qoynunda doğulub boy atdığım
doğma yurd yerimiz, Qarabağımız,
Ağdamımız əgər
yağı düşmən
tapdağından azad edilirsə və gedib ata yurdumu
ziyarət edərəmsə,
onda özümü xoşbəxt sanaram.
- Gələcək planlarınız
barədə nə deyə bilərsiniz?
- Bütün
muğamlarımızı lentə
alacağıq. Yeni proqramlar üzərində
çalışırıq. Planımızda var ki, üzümüzə gələn ildə solokonsert verək. Artıq bununla bağlı hazırlıq
işləri görürük.
Qələndər Xaçınçaylı
Həftə içi.- 2010.- 4-6 dekabr.- S. 14.