Sərhəddə bir şair
yaşayır...
Mətləb Misir: "Dərd mənim həyatımın
bir hissəsidir..."
Bir şair yaşayır
Füzuli rayonunun Zobucuq qəsəbəsində.
Qarabağın suyundan içən, dağların
ab-havasından udan, əlvan çiçəklərindən
qoxlayan, təbiətindən ilham alan bu şair ömrünün
ən gözəl illərini, nə yazıq ki, məcburi
köçkün həyatı yaşayıb.
Başqaları paytaxta gəlib
öz gələcəkləri üçün
çalışanda o, köçkünlərlə bərabər
vaqonlarda ağrılı-acılı günlər
keçirib. Bu şair Qarabağ camaatının yaxşı
tanıdığı, oxucularımızı daim
düşündürən Mətləb Misirdir.
İlk dəfə orta məktəbdə
oxuduğum illərdə görmüşdüm onu. Sabirabad
rayonunda məcburi köçkün olaraq məskunlaşmışdıq.
İlk şeirlərimi Sabirabad rayonunda redaksiyaya təqdim edərkən
baş redaktor məsləhət görmüşdü ki,
şeirlərimə Mətləb
Misirin rəyi lazımdır. Əgər rəy verərsə,
o zaman çap etmək olar.
Yaxşı
yadımdadır. Elə həmin gün Mətləb Misiri
görməyə yollandım. Məni çox səmimi,
mehribancasına qarşılayan şair yazılarımı nəzərdən
keçirib özündə saxladı və diqqətlə
baxacağını söylədi. Onu ikinci dəfə
görməyə gedəndə evdən bir xeyli
uzaqlığa qədər mənimlə addımladı. Balaca,
şəraitsiz vaqonda məskunlaşan şairlə bir qədər
söhbət etdik. Yolboyu elə hey
düşünürdüm, görəsən, Mətləb
Misiri bu qədər ağır vəziyyətdə
yaşamağa vadar edən nədir? Bildiyim qədər
övladları ali təhsilli və Bakıda müəyyən
qədər imkanı olan şəxslər idi. Sualı
şairə ünvanlayanda "Mən camaatımı qoyub gedə
bilmərəm. Onlar ağır, mənsə yaxşı
şəraitdə yaşasam, bunu özümə heç vaxt
bağışlaya bilmərəm" kimi cavab aldım. Bu
sözlərin nə qədər doğru olacağını
isə zamanın axarına buraxdım.
İş fəaliyyətinə
başladığım illərdən Mətləb müəllim
haqqında bir xeyli məlumatlar ala bildim. Bəli, o Mətləb
müəllim ki düz 17 ilə yaxın çadırda
camaatın arasında yaşadı. Təbiəti gözəl,
rahat yerlərdən ilham alıb yazmaq əvəzinə, illərini,
aylarını çadır düşərgəsində əllərini
hər yerdən üzmüş, üz-gözlərindən məzlumluq
yağan soydaşlarının həyatlarına sərf etdi. İlham
alıb yazacağı mövzuların əvəzinə,
ağrı, dərdlə yükləndi. Ürək
yanğısıyla yazdığı şeirləri ilə
ürəklərə yol tapdı.
Bu dəfə onun
qonağı olanda məni öz doğma yurdunun bir bölgəsində
- Fizuli rayonunun Zobcuq qəsəbəsində, məcburi
köçkünlər üçün tikilmiş müvəqqəti
məskunlaşdığı evində qarşıladı.
Bir qədər yorğun olan şairlə söhbətimə
elə ötən illərin xatirələrindən
körpü saldım.
- Ötən illər ərzində
bir çox şairlər vardı ki, vətən ermənilər
tərəfindən alındıqdan sonra paytaxta getdilər. Yazdılar,
yaratdılar, rahat şərait qurdular. Mətləb müəllimsə
əksinə, məcburi köçkünlərin arasında
yaşadı, ömrünü onlara, onların dərdlərinə
sərf etdi. Daha da yaxşı yaradıcılıq
uğurları əldə edə bilərdi, lakin bu yolu
seçmədi. Maraqlıdır, peşman deyil ki?...
- Mənim sonuncu kitabım
var. O kitaba ön sözü Fikrət Qoca yazıb. İlk
olaraq mən sizdən və oxucularımdan bu sözə görə
üzr istəyirəm. Orada Fikrət müəllim məni
Qaysin Quliyevlə müqaisə edib. Deməli, türklər
Sibirə mühacirətə göndəriləndə Qaysin
Quliyevi azad etmək istəyirlər. Lakin o etiraz edib deyir:
"Mənim xalqım harda yaşayacaqsa, mən də orada
yaşamalıyam". O da xalqı ilə yaşamağa
üstünlük verib. Mən çox minnətdaram ki, Fikrət
Qoca məni duyub yazıb. Verdiyi bu qiymətə görə
ondan çox razıyam. Hər zaman xalqla yaşamaq
praktikasını, təcrübəsini sevmişəm. Bunun
üçün qətiyyən peşman deyiləm. Xalq necə
yaşayırsa, mən də elə yaşayıram. Əvvəl
siz də bildiyiniz kimi, çadırda yaşamışam. Mənim
belə misralarım var:
Yenə də çadıra tərəf,
Qəmə dəyməyə gedirəm.
Dərdlərimə bir dəfə də,
Boyun əyməyə gedirəm.
Hər dəfə
çadıra tərəf gedəndə, orada yaşayan
insanları görəndə bir qədər
qocaldığımı hiss etmişəm. Belə ki, o illərdə
yazdıqlarım məcburi köçkünlərin həyatını
əks etdirən misralar olub. Mənim xalqım çox
yaxşı, mərd və dəyanətli xalqdır. Lakin bu
illərdə bir məsələdən daim narazı
qaldım. Bizim insanları ələbaxan öyrətdilər.
Bax bu bizim xalqımıza yaraşmayan xüsusiyyətdir. Hər
yardım veriləndə mənə çox pis təsir
edirdi. Mənim daha çox bəyəndiyim insanlar zəhmətkeşlərdir.
Taxıl biçib, pambıq yığıb ailəsini
dolandıran insanlara daha çox hörmətim olub, nəinki...
Belə ki, onlar öz zəhmətləri bahasına
dolanıblar. Bəzən belə misralar da yazmışam:
Çadır yalan süfrəsidir, doymuşam,
Öz ömrümü ağ yalana qıymışam.
Hər zaman istəmişəm
ki, xalqımız ümidli olsun. Yaxşı yadımdadır,
mən əsgərlikdə olanda Xəlil Rza Ulutürklə məktublaşırdım.
Yazırdı ki, "ruh düşgünlüyü mənəvi
pozğunluqdur". Mən o illərdə bir dəfə də
olsun ruh düşgünlüyünə
uğramamışam. İnşallah, deyib ümid edə-edə
gəlmişəm. Ümid edirəm ki, tezliklə
Qarabağımız alınacaq, biz də oraya - öz
doğma yurd-yuvamıza dönəcəyik.
- İnsanlarda daha hansı
xüsusiyyəti sevmir şair Mətləb Misir?
- Mənəm-mənəmliyi!
Vaxt gələr bu mənəm-mənəmlikdən
qurtararıq. Məni ən çox narahat edən amillərdən
biri də məhz budur. Tarazlıq yoxdur. Məsələn hər
hansı bir növbədə bir mayor hər kəsi yarıb
keçir. Deyirlər ki, mayordur. Nə olsun ki, mayordur?! Və
ya hər hansı bir nazirin sürücüsü, qohumu yol hərəkəti
qaydasını pozur. Həmin vaxt heç bir cərimə tətbiq
olunmur. İsveç nazirinin sürücüsü yol hərəkəti
qaydasını pozduğuna görə bir illik
sürücülük vəsiqəsindən azad olunub. Bax əsl
demokratiya budur.
- Yaddaşımda həkk
olunan misralar çoxdur. Belə ki, hələ orta məktəbdə
oxuyarkən sizin kitabınızda yer alan şeirlərin əksəriyyətini
oxumuşdum. Şeirlərinizin birində
yazmışdınız:
Ağrıyır qəmdən ürəyim,
Çək dişimi, çək ay, həkim!
Bu misralarda həkimə
müraciətlə bərabər, eyni zamanda dərd, qəm,
qüssə vardı. Şeir fəlsəfi baxımdan daha zəngin
idi. Bu gün Mətləb müəllimin qəlbini
ağrıdan, göynədən misralar hansılardır?
- Sevginin özünün də
içində bir dərd var. Bu da sevgi nəğməsidir.
Siyah tellərini darasa, bəsdir,
Mərhəm ürəklərə yarasa, bəsdir.
Dünyacan qocalıb qarısa, bəsdir,
Haqq dərgahı olsa, dili şeirimin.
Dərdin özünün
içində də sevgi olmalıdır. Əgər dərdin
özünün içərisində sevgi yoxdursa, o dərd
deyil! Bizim böyük dərdlərimizin içində
böyük sevgi var.
- Hiss olunur ki, çox
narahatsınız...
- Hə, çox narahata
münasibətidir, yaltaqlıqdır, yalandır. Başqa məsələlərin
düzələcəyindən əminəm. Lakin bu məsələnin
düzələcəyinə heç bir ümidim yoxdur. O vaxt
rahat olaram ki, insanlar bir-birilərinə qarşı xeyirxah
mövqedə dayansınlar. Hazırda hər kəs bir-birini
aıldatmaqla məşğuldur. Bir-birini aldada-aldada hara gedir,
bu millət?!
- Mətləb Misiri bu illər
ərzində qoruyub-saxlayan nə oldu?
- Ruh yüksəkliyi.
Heç vaxt narazı qalmağa çalışmadım. Ən
ağır anlarımda belə ruhdan düşmədim. O
vaxtlar çadır şəhərciyində məktəbdə
şagirdlərə xarici dili və ədəbiyyat fənnindən
dərs verirdim, hazırda da müəllim işləyirəm.
Bu illər ərzində çalışdım ki, heç
kimə pisliyim dəyməsin. Yaxşılıq etməyi
bacarıramsa, edim, bilmirəmsə, çəkilib kənarda
dayanım. Hər zaman yaxşılıq etməyə
çalışmışam və istəmişəm ki, bu
yaxşılığın da kökü namusdan, şərəfdən,
qeyrətdən köklənsin.
- Bu sözlərdən belə
nəticə çıxarmaq olarmı ki, Mətləb Misirin
şeiriyyat dünyasının bəzəyi namuslu insanlardır?!
- Mütləq mayasında
namus olmalıdır. Mənim fikrimcə, tərifli insanı tərifləyib,
tərifsizi pisləməlisən. Onda namus da üzə
çıxır. Yalan tərifi heç vaxt sevməmişəm.
Çünki yalan tərif şəxsiyyətsizlik anlamı
daşıyır.
- Yeni salınmış qəsəbəyə
köçürüləndən sonra Mətləb Misirin
yaradıcılığında hansı dəyişikliklər
olub? Yeni yazılar artıbmı?
- Çox məhsuldar işləyib
yazmışam. Hazırda "Dərdin rəngləri"
adlı kitabımın üzərində işləyirəm.
O kitabda da misralarımın mayası dərddən gəlib.
Bu müddət ərzində də qəmimin biri o birini
üstələdi.
- Dərddən yazan, dərdi
vəsf edən, hətta çoxlu sayda kitablarının
birinin adını da "Dərd dastanı" qoyan Mətləb
Misir üçün dərd nədir?
- Dərd Mətləb Misirin
həyatının bir parçasıdır. O dərddir ki, Mətləb
onunla doğulub, onunla yaşayıb, onunla öləcək.
- Bu illərdə məcburi
köçkünlərin müvəqqəti məskunlaşdıqları
yerlərdə onlara rişxənd edənlər də oldu. Bu
münasibəti necə qarşıladı Mətləb
müəllim?
- Onsuz da bu camaatın, məcburi
köçkünlük həyatı yaşayan insanların qəlbləri
sınıqdır. Bir daha onu qırmağın, incitməyin
nə faydası? Mənim belə bir şerim də var:
Qəmim biri o birini üstələdi,
Yuxulayıb yatsa, ağrın nə faydası?
Bir ömür ki, lal həsrəti dəstələdi,
Ümmanlarda batsa, ağrın nə faydası?
Düşsən ömrün boş gününə,
bərk gününə,
Sevgi gəlsə yığın-yığın, nə
faydası?
Dərd dayansa yolun üstə
boynuburuq,
Tənələyib qınamağın, nə faydası?
Fayda umma boş qayqıdan,
boş qılıqdan,
Çəkin, çəkin kortəbii
yaxşılıqdan,
Dal dünyanın ağrısına, əzabına,
Dünya özü bir gün verər cavabını!
Cavab yenə doğruluqdan, zəhmətdən,
ağrıları duymaqdan, yaxşıları qiymətləndirməkdən
keçir. Mən belə düşünürəm ki, bizim
söhbətimiz elə burada - bu misraların yekununda
sonuçlansa, yaxşı olar. Minnətdaram diqqətinizə
görə. Sevinirəm ki, gəldiniz, bir az dərdləşdik.
Bizim bu saat dərdimizi bölüşməyə çox
ehtiyacımız var.
Pərvin İsmayılova
Həftə içi.- 2010.- 4-6 dekabr.- S. 13.