Qız qalasının açılmayan sirləri
(Əvvəli ötən saylarımızda)
İlk dəfə bu kəməri
İbrahim p.ə. (Zərdüşt) taxmışdır. Baxın
Qız qalasının sirli dünyalı işarələrinə,
yaxşı baxın. Beləliklə, musiqi aləti dəfdən
(qavaldan) danışıb ulduz rəmzini (Günəş və
Ay) təsdiq etdik. Kamança arxası üstə Əqrəb
bürcü deyilmi? Tütək 8 deşik yuxarıda, biri isə
aşağıda ərşi-fələk - göyün
qatları deyilmi? Səkkiz - mələklərə qədər
olan məsafə, doqquzuncu - Allah dərgahı. Qoşa
nağarada böyük dairə Günəşin, kiçik
dairə isə Ayın rəmzidir; qoşa nağaranın dairələrinin
iplərlə toxunması bürclərin rəmzi deyilmi? Əgər
Qız qalasını rezin şəklində 20 - 30 sm-ə qədər
sıxsaq, qoşa nağara formasını almazmı? Yaxud iki
dairə qalanın yuxarısında, ikisini birləşdirən
xətt sıxıldıqda tarın oxşarlığı ilə
Tərəzi bürcünü əks etdirmirmi? Bunların
sayını, əziz oxucular, istənilən qədər
artırmaq olar. Baxın tariximixin sirlərinə, əgər
o, sivilizasiya, qara qüvvələrlə
qarşılaşmasaydı, inkişaf hara
gedib-çıxardı? Təəssüf. Şifahi xalq
yaradıcılığı öz həlli prizmasını həsrətlə
gözləyir. Heç vaxt itməyəcək bunlar, nə qədər
avropalaşsaq da, gen heç vaxt itməz deyərlər.
Qız qalasının
bir tərəfində müxtəlif meyilliklə 8 pəncərə
qoyulmuşdur ki, bu pəncərələrin hər biri
günün saatının tələblərini ödəyir.
Qədim astronomlar xüsusi alətlərlə hər pəncərənin
öz saatı ilə ulduzları müşahidə edib öz
ilkin astronomik biliklərini əldə etmişlər. Doqquz pəncərə
də ərşi-fələyin rəmzi olan doqquzluqdur ki, bu da
qalanın rəsədxana olmasına işarədir. Bundan əlavə,
Qız qalasına aşağıdan-yuxarı baxanda 8 rəqəmi
öz təsdiqini tapır. Yəni aşağıdan dərgaha
gedən yol, mələklərə qələr bizimlə əlaqəsi
olan qatlar. Ondan yuxarı, yəni 9-cu qatla bizim, yerin əlaqəsi
kəsilir. Biz yalnız mələklərə
bağlanırıq. 9-cu qatın sirlərini ancaq və ancaq bizə
mələklər çatdıra bilər. Bizim tərzi-hərəkət
qiymətimizi 9-cu qata onlar çatdıra bilər. Beləliklə,
mələklər yerlə-göyün müjdəçiləri
və ya çaparlarıdır. Bilal Şirvaninin dili ilə
desək:
Bu doqquz aləmin sahibi Xaqan,
Qurmuş ərşin vaxtın, öz saatı var.
Aləmi-Aləmdən ayırmış memar,
Çəkib-çəpərləmiş, yeddi
qatı var.
Dəlilə, sübuta ehtiyac yoxdu,
Yaranmış aləmin öz isbatı var.
İşıq sürətindən
milyard dəfə çox,
Xəbər çatdırmaqçün öz
çaparı var.
Sürəti hesaba gəlməyən
çaparlardır Allahın mələkləri. Maraqlıdır
ki, Qız qalasına göydən baxanda isə 9 rəqəmi
görünür. Demək, qalanın bir rəmzi də 8 və
9 müqəddəs rəqəmini verir. Ümumiyyətlə,
hər bir rəqəm müqəddəslik rəmzidir, təkcə
7 rəqəmi yox!
Yek - vahid Allah, dü
(iki) - göy və yer (ana, övlad), se (üç) -
İbrahimin üç ulduza üzünü tutması,
çahar (dörd), dastanlarda deyildiyi kimi:
Al cavabını verim danaçı qardaş,
İnsan olan dördcə şeydən hasildi:
Abü, atəş, xakü, baddan xəlq oldu,
O ruhdur ki, dördü beşdən asılıdı.
(Xak - torpaq, ab - su, atəş
- od, bad - külək, yəni varlığın dörd
ünsürü). Pənc
(beş) - müsəlman günü, beş namaz, şeş
(altı) - dünyanın altı gündə yaranması, həft
(yeddi) - bəşəriyyətin əsası olan insanın
yaranması, 8 - mələklər olan qat, 9 - Allah dərgahı.
10…
Əbədi dünyanın məhsuluvur o,
Bilmə qızılgültək aləmlər solur.
Örtülü aləmlər gizli saxlanıb,
Çünki orda abır, həya qorunur.
Bütün yaranmışdan irəli tanı!
Gördün onu əgər, sən ayağa dur.
Sıfır, bir, iki, üç, bir də ki dörd,
beş,
Altı, yeddi, səkkiz, doqquz, bir də ki ondur.
İki əl içində onluq yaradan,
Ovucun içində əlini yumur.
(Bilal Şirvani)
Budur, əziz oxucu, rəqəmlərin
müqəddəs rəmzləri ki, bizim
varlığımız bu onluqla başlayıb, onunla da sona
çatır, ikinci həyata vəsiqə alır.
Doxsan doqquz aləm, öz dünyasıyla,
Bu min bir gecədə tam dəstgahı var.
Hər bir o dəstgahın aləm zəvvarı
Qibləsindən gəlir, öz dərgahı var.
Nəzərsiz deyildir dünya Aləmi,
Onda qərar tutmuş öz segahı var.
Gümədir insanın müqəddəs günü,
Əhli müsəlmanın o pənçgahı var.
Hər nə varsa, bil ki, Quran içrədir,
Yazıb o göndərmiş, çün məramı
var.
O söz mülkünün gör təxtü-tacında,
Arifi-Şirvantək öz ehkamı var.
(Bilal Şirvani)
Demək olar ki, Qız
qalası Şirvanşahlar dövlətinin başdan-başa
ehkamları ilə doludur.
Şəmin ocağıdır, isinin burda,
Ocaq Qabıssandı küllüyyatı var.
Özü yaratmışdır
bağ-bağatını,
Adın şöləsində əslin zatı var.
Qərarın vermişdir o Pərvərdigar,
Aləmin aləmdə öz həyatı var.
Qasırğa qoparsa, nalə çəkər ah,
Çovğunlu tufanın qiyamatı var.
Yığılıb cəm olun siz o Aləmə,
Dərdimin öz dərdi, muğamatı var.
(Bilal Şirvani)
Bəli, əziz oxucular,
mənim Rəbbdən güc aldığım
yaradıcılığım beş ünsürdə öz
tamlığını tapır və ya bu beş ünsürə
bağlanır: qayaüstü rəsmlər; Qabıssan
xalçalarındakı işarələr; folklor; muğamat
və bir də mənalarla dolu abidələrimiz. Allah bunları
dərk etmək üçün işıqlı bir göz
vermişdir mənə.
Zühuru günəştək qürub edir hal,
Gör nədi, Yarəb, bu, Şəbi-hicranı var.
Dünya axirətdi, biz də kəcavə,
Bir vaxt gələn köçər, çün
karvanı var.
Leyli və Məcnunu yaratmış ki o,
Çün öz qanımızdan, onun qanı var.
Canı o iliydi sümük içində,
O da can yaradır, Yaradanı var.
(Bilal Şirvani)
Qız qalasının
tarixi dövrünə istinadən A.A.Bakıxanov yazır:
"Bakıdan türkmən sahillərinə quru yol getdiyi
xalq arasında çox məşhurdur" (Axund Əbdülsəlam
Axundzadənin "Müqəddəs peyğəmbərlər
tarixi" əsərində də bu fikir təsdiqini
tapır).
"Şərq sahillərində
yaşayan əhali, at belində buraya (Bakıya)
çapqına gələrmiş. Bakı şəhəri
qarşısında dəniz içərisində indi də
görünən bürclərdən, hasarlardan, qəbir
daşlarından və tarixçilər tərəfindən
bu şəhərin keçmiş vəziyyəti haqqında
yazılan təsvirlərdən məlum olur ki, dörd-beş
yüz il bundan əvvəl abad olan yerlər indi su altında
qalmışdır. Ehtimal ki, bir zamandan sonra bu yerlər yenə zahirə
çıxsın. Yadımdadır, 40 il bundan əvvəl
Bakı qalasının divarı iki arşın suyun
içində idi, sonralar tədriclə, xüsusən bu
dörd-beş ildə dənizin səthi təqribən
üç şah arşını aşağı enmiş və
yenə də enməkdədir. Lakin yuxarıda söylənən
əlamətləri buna nisbət vermək, hər halda, qəti
hökm vermək müşküldür. Bu böyük məsələ
ayrı tədqiqat və mülahizələrdən
asılıdır. İnkar etmək olmaz ki, Bakı ölkəsində
Bilgəh, Zirə, Bibiheybət və s. kəndlərdə və
bəzi adalarda daşlar üzərində dənizə
doğru gedən araba yolları görünür. Bakı
şəhərində Hacı ağa Hüseyn oğlu
Hacı Babanın otağının yerində quyu
qazdıqları zaman dəniz səthindən
aşağıda daşla döşənmiş bir yol
çıxmışdır. Bakı ilə Salyan arasında
da, dəniz sahilindən təxminən səkkiz
çoğrafi mil aralı, suyun altında böyük bir
şəhər vardır" (bax: "Gülüstani-İrəm"
əsəri, səh. 36-37).
Yazdıqlarımızdan
məntiqi bir nəticə çıxır ki, iki şah
arşını suyun aşağı enməsi ehtimal edir ki,
Qız qalası yeddi metr suyun içində qaya üstündə
olmuşdur. Suyun
qabarması və çəkilməsi nəticəsində
sonralar bu qala sahildə qalmışdır. Dənizin sahilinə
qalanın yaxın olması da buna işarədir.
(ardı var)
Şakir Qabıssanlı
Həftə içi.- 2010.- 1 dekabr.- S. 7.