Qız qalasının açılmayan sirləri
(Əvvəli ötən saylarımızda)
Qız qalasının görünməyən
tərəfləri
Zərdüştlərin
ilkin dini məbədlərindən olan atəşgahın,
odlar diyarının, "Avesta"da yazılan ilkin
üç odun (atəşgah - Pirallahı və yanar dağ
- Məhəmmədi. Bax. Ş.Qabıssanlı "Muğamat və İbrahim geyğəmbər"
kitabı) məkanının
simvolu kimi "Qız qala" (Günəş qala) tikilmişdir. Təkcə
ruslar deyil, qədim dövrdə avropalılar (yunanlar, romalılar, o cümlədən hindlilər)
da müqəddəs ilkin od məkanı
kimi buraya ziyarətə gəlmişlər.
Məhz buna görə də Azərbaycana "Odlar diyarı", "Günəşli
Azərbaycan" deyiblər.
Min illər üzə çıxarılmayan
ilkin din İbrahim dini olub burada. Alban
(peyğəmbər ocağı)
təhrif olunmuş Qəbələ (Qəblə,
Qabilə, yəni ana qiblə) adları bunları tam təsdiq edir. Hacıqabul xanəgahı, Safi Novruz, Kiş və Udin xanəgahları
olub. Bu nişanlar Qız qalasında da özünü əks etdirmişdir. Bu qala XII - XIV əsrlərdə
tikilsə də, onun rəmzi əlamətləri "Zənd
Əvəsta" üzrə
("Avesta") atəşpərstliyə
bağlanır. Göstərdiyim
xalq mahnıları bunları tam təsdiq edir.
Getdim gördüm bağda yatıb,
Qara teli gülə batıb.
Məni yalqız qoyub yatıb,
Cüdey, cüdey, cüdey.
Bizim ellər otlu olur,
Qoyun yeyir, südü olur.
Yar söhbəti şirin olur,
Cüdey, cüdey, cüdey.
Cüdey - qütb ulduzu deməkdir. Bax.ə.f.lüğ. səh 766. Yüzlərcə,
minlərcə olub mahnılar, hansı ki tam Zərdüştlərin
həyat tərzini əks etdirib. İbrahim ilkin olaraq bütpərəstlərin
əleyhinə çıxaraq
Rəbbə üz tutub. Bunların rəmzi kimi və dövlətin ələmlərindən biri
kimi, Qız qalası inşa olunub. Təəssüflər
olsun ki, xarici ölkə vətəndaşlarının buraya axıb gəlməsinin gen yaddaşı onlara lazımi səviyyədə
çatdırılmayıb. Qabıssan qayalarında olan yeddi min işarə
vaxtında oxunsaydı,
Qız qalasının
onların mirası kimi tikilməsi sadə zərurət kimi qarşılanardı.
Bunları təsdiq etmək üçün Qız qalasının fəlsəfi elementlərini
təhlil etməklə
dediklərimizə aydınlıq
gətirmiş olarıq.
1. Qız
qalasının qapısı ilkin olaraq göstərir ki, bu
qapı döyüş və bağlı qapı yox,
sığınacaqla bağlı qapı yox, ulduzları
tədqiq edən alimlər, fərdi adamlar qapısı kimi
özünü göstərir. Qalanın
arxasında yerdə olan nehrəyə oxşar küp isə göyün rəmzi kimi qoyulmuşdur. N.Gəncəvinin
dediyi kimi:
Göy rəngli küpün altında nə qədər inləyək biz?
Könül quldurlarından qurtar öz yaxanı
səng
Küp - göy, səma. Bax. "Sirlər xəzinəsi".
Səh.169 (küp qəbirlərinin rəmzi
budur). Qalanın daşlarının hörülməsi
sağ və sol qalalarda 40, 80, 99 laylar isə qədim dini mifologiyanın fəlsəfələridir.
İlhamla kamalın özünə yar seçibdir,
Evlənməyə hazırdır, qırx
yaşına keçibdir.
Yəni sənin
təbiətin ağlının gəlini ilə
evlənmək istəyir, lakin o gərək gəlin
üçün qırx il yığdığı
məbləği başlıq versin. Sən isə indi
cavansan, özünə başqa bir həqiqi dost tap, bu dost da
yalnız ürəkdir.
Bu sətirlərdən
görünür ki, insan təbiəti yalnız qırx
yaşına çatanda yetkinləşir, heyvani hissiyyatdan,
tamah və dünyəvi arzulardan uzaqlaşaraq ağılla
birləşməyə müyəssər olur.
(ardı var)
Şakir Qabıssanlı
Həftə içi.- 2010.- 27-29 noyabr.- S. 7.