"İlham
pərisini gözləmək bir qədər
peşəkarcasına olmaz"
Rəşad Mehdiyev, Ə.Əzimzadə adına Rəssamlıq
Məktəbini, daha sonra
Mədəniyyət və İncəsənət İnstitutunu (hazırda universitet)
bitirib. 1991-ci ildə Türkiyənin Memar Sinan adına Gözəl
Sənətlər Universitetinə qəbul olub.
1996-cı ildən etibarən Rəssamlıq Akademiyasında baş müəllim
kimi pedaqoji fəaliyyət
göstərir. Rəssamlar İttifaqının üzvüdür.
Rəşad Mehdiyevin rəsm əsərləri dünyanın
bir çox ölkəsində - Rusiya,
Türkiyə, Gürcüstan,
İtaliya, ABŞ, Avropa
və Asiyada fərdi və yığma sərgilərdə
nümayiş etdirilib. Rəssamın əsərləri təkcə
məşhurların şəxsi
kolleksiyalarında deyil,
həmçinin Avropa
və Asiyanın bir sıra muzeyində
də saxlanılır.
2006-cı ildə Birləşmiş
Millətlər Təşkilatında
fərdi sərgisi keçirilib. Xüsusilə vurğulanmalı məqamdır ki, BMT tarixində ilk və hələlik son dəfə
olaraq məhz azərbaycanlı rəssam
- Rəşad Mehdiyevin
sərgisi nümayişlənib.
Rəssamın yaradıcılığının
bu və digər məqamları ilə "Həftə içi" qəzetinə
müsahibəsində tanış olun.
- Rəşad, söhbətimizə
istərdim elə BMT-dəki sərginizlə başlayaq. Dövlət əhəmiyyətli tədbir
olsa da, nədənsə, geniş
ictimaiyyətin diqqət
mərkəzində olmadı.
Səbəb sənin həddən artıq təvazökar
olmağındadır, yoxsa...
- Bu sərgi Azərbaycan
dövləti, konkret desəm, Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyi, Xarici İşlər Nazirliyi və ölkəmizin
Avstriyadakı səfirliyi tərəfindən təşkil
olunmuşdu. Tədbirdə Avstriyanın dövlət məmurları
ilə yanaşı, Prezident Aparatı mədəniyyət
departamentinin rəhbəri cənab Ridl, Azərbaycanın
Avstriyadakı səfiri Fuad İsmayılov, eləcə də
Avstriyanın ölkəmizdəki səfiri, media nümayəndələri
və çoxsaylı qonaqlar iştirak edirdi. Sərginin
böyük ajiotaj doğurmağına gəlincə, yerli mətbuatımızda
bu barədə məlumatlar verildi və bu mənə görə
kifayət idi. Çünki o tədbirdə ən önəmlisi
Azərbaycanı bir ölkə olaraq diqqət mərkəzində
saxlamaq, Azərbaycan incəsənətini təbliğ etmək
idi. Buna da, düşünürəm, nail ola bildim.
- Yaradıcılığında hansı cərəyan
xətti var?
- Rəssamlar, ümumiyyətlə, bu barədə danışmağı sevmirlər. Amma qısaca deyim ki, cərəyan başlanğıcı 3 faktordan ibarət olan fəlsəfi düşüncədir. Hər hansı bir düşüncəyə, konsepsiyaya kimliyindən, məşğuliyyət sahəsindən asılı olmayaraq istənilən şəxs müəlliflik edə bilər. Rəssam da həmçinin. O, bir düşüncə, söz duyumu təhlilinin vizual görüntüsünü yaradır. Öz təsəvvüründə canlandırdığını kətana köçürür. Rəsm əsərində təsvir olunanlardan bəstəkar da, yazıçı da, şair də öz ilham mənbəyini tapa bilər. Rəssam vizual aləmi necə, hansı rakursda görürsə və ya görmək istəyirsə, əsərlərini də məhz bu tonallığa kökləməlidir. Təbii ki, professional və estetik çərçivəni unutmamaq şərti ilə. Bir rəssam olaraq mənim yaradıcılığımdakı cərəyan xətti daxili aləmim və məqsədlərimdir. Öz düşüncə tərzini, daxili aləmini öyrənib təhlil etmək sənin yaradıcılığını istənilən cərəyana istiqamətləndirə bilər. Bu barədə rəssamın bəyan etməyi də mütləq deyil. Onsuz da tamaşaçı sənin əsərində öz düşüncəsinə yaxın olanı görəcək. Çünki hər insanın vizual görüntüsü daxili aləmi ilə müəyyənləşir.
- Hər hansı bir əsəri yaratmağın ilham qaynağına bağlıdır, yoxsa artıq texnika, vərdiş işidir?
- Hər hansı bir əsəri yaradarkən ilham qaynağının olması, əlbəttə, çox vacibdir. Çünki rəssamın düşüncə tərzini inkişaf etdirən çox hallarda məhz ilham qaynağı olur. Ancaq işləmə texnikasını da unutmaq olmaz. İlham qaynağı və texnika həmahəng olmalıdır. İlham pərisinin sadəlövhcəsinə nə vaxt gələcəyini oturub gözləmək bir qədər peşəkarcasına olmaz. Rəssamın planlaşdırılmış iş rejimi də olmalıdır. Peşəkar rəssam üçün rəngləri palitrada qarışdırmaq belə ilham mənbəyi ola bilər.
- Əsərlərinin mövzusunu necə tapırsan?
- Mövzu tapmaq üçün ətraf mühitə nəzər yetirmək kifayətdir. Ən əsası və çətini onu görə bilmək və lazımi səviyyədə çatdırmaqdır. Mövzunun inkişafı bir çox amillə bağlıdır. Birincisi, bilik amilidir. Rəssamın yaratdığı əsərin daha dərin, düşüncəli və rəngarəng prinsiplərə uyğunlaşması məhz biliyə əsaslanır. Rəssamlıq texnologiyası da, şübhəsiz, rol oynayır. Əgər sən hər hansı bir fikrin heç olmasa müəyyən qismini çatdıra bilirsənsə, demək, heç bir problem olmayacaq. Digər tərəfdən mövzudan mövzu yaranır. Dərinə vardıqca qarşında böyük bir aləm açılır, bu aləmin içində yaşayıb-yaratmağa başlayırsan və fırça, kətan üzərində özü səni aparır. Xətt, forma, rəng, gündəlik həyat tərzi - bunlar hamısı rəssamın yaradıcılığı üçün bir vasitə olmalıdır.
- Rəsm əsərlərindəki
obrazların niyə hamısı bir-birinə bənzəyir?
- Çox çətin sual oldu. Obrazlar arasındakı bənzərlik, güman ki, rəssamın süuraltı istiqamətinə bağlıdır. Ümumiyyətlə, rəssamlar çox həssas olur. Onların bəzən olmayan prosesləri belə canlandırmaları təsəvvürlərinin aktiv inkişafından irəli gəlir. Sanki bir aləm yaranır və bu aləmdə rəssam dünyanı görmək üçün öz prizmasını yaradır, dünyaya o prizmadan baxmaq istəyir. Hətta deyərdim ki, real həyatla çox vaxt qarşılaşmaq istəmir. Çünki reallıq, rəssamları öz yaratdıqları dünyadan uzaqlaşdırmağa məcbur edir. Bu proses isə bəzən narahat etdiyindən istər-istəməz sənət duyumundan uzaqlaşmağa başlayır rəssam. Obrazların oxşarlığı da düşünürəm ki, bu prosesin nəticəsidir.
- Əsərlərində çox nadir hallarda kişi
obrazlarına rast gəlmək olar...
- Yəqin ki, qarşı cinsə qarşı duyulan marağın genetik göstəricisindən irəli gəlir. Allah insanı bu duyğu ilə yaratdığından qadın obrazlarına aşırı maraq normal haldır, məncə. Qadınsız bu dünyada yaşamaq, ümumiyyətlə, çətindir. Hər bir qadının özünəməxsus gözəlliyi, plastikası, zərifliyi, duyğusu var. Qadının hiss etdiyini kişi, sözsüz ki, hiss edə bilməz.
- Müasir zamanda bir rəssam öz işləri ilə dolanışığını təmin edə bilərmi, sizcə?
- İnkişaf etmiş bütün ölkələrdə incəsənət hər zaman dəbdəbəli amillərdən biri olub. Rəsm əsərləri hər zaman qiymətləndirilib. Azərbaycan da bu gün inkişaf etmiş ölkələr sırasındadır. Belə olan halda sənətimizin də yüksək zirvələrə çıxması labüddür. Rəssamlarımız zəngin potensial imkanlara malikdirlər. Üstəlik, dövlət tərəfindən də incəsənətimiz dəstəklənir, sənət xadimləri üçün lazımi şərait yaradılır. Sıravi vətəndaşlar arasında alıcılıq qabiliyyəti də aşağı deyil. Yəni sənət əsərləri kolleksiyalara dəb xatirinə yox, dərk edilərək, düşünülərək daxil edilir. Bundan başqa, dünyanın heç bir yerində sənət şəhərciyinin tikilməsini, emalatxanaların təmənnasız olaraq rəssamların istifadəsinə verilməsini nə eşitmişəm, nə də görmüşəm. Ancaq Azərbaycanda bu var. Rəssamlarımız da öz növbələrində Azərbaycan mədəniyyəti və incəsənətini yaradıcılıqları vasitəsilə layiqincə tanıtmalıdırlar.
- Rəşad, ən bahalı rəsm
əsəriniz hansı məbləğə satın
alınıb?
- 25 min avroya. "Göz" adlı rəsm əsərimi Amerikada yaşayan həmyerlimiz alıb.
- Atanız rəssam
Rafiq Mehdiyevin sizin yaradıcılığınızda
nə kimi rolu olub?
- Mənim
bir rəssam və ən əsası da bir insan kimi
yetişməyimdə atam,
eyni zamanda xalq rəssamı, professor Rafiq Mehdiyevin böyük rolu olub. O mənə
vizual sənətin incilərini, rəssamlıqda
peşəkar düşüncə
formalarını, incəsənət
tarixinin faktorları və təhlilini aşılayıb. Uşaqlığımda
dediyi sözləri hələ də xatırlayıram: "Sənət
çox zərifdir, satqınlıq etsən, yəni çalışmasan,
yaratmasan, o səni bağışlamayacaq. Bağışlasa
da, ürəyində
ləkə qalacaq. Ləkəni isə pərdələmək üçün
illər lazım olacaq. Bunu bil".
Onun ölümü məni çox sarsıtdı. Mən təkcə atamı yox, həm də
yaxın dostumu itirmiş oldum. Allah ona rəhmət eləsin!
Sevda Babayeva
Həftə içi.- 2010.- 12 oktyabr.- S. 7.