"Qanunazidd hərəkətlərin
qarşısı bundan
sonra da
alınacaq"
Azərbaycan Respublikası Prezidenti
Administrasiyasının Hüquq-mühafizə orqanları ilə
iş şöbəsinin müdiri Fuad Ələsgərovun
müsahibəsini təqdim edirik
- Müxalifət son ay ərzində
razılaşdırılmamış aksiyalar keçirməyə
cəhd edir. Buna sizin münasibətiniz necədir?
- Son
bir neçə həftə ərzində bəzi radikal
müxalifət qüvvələri Bakıda təhqiredici
çağırışlarla, zorakılıqla müşayiət
olunan aksiyaları keçirməyə cəhd edərək,
aprelin 2-də isə "Fəvvarələr meydanı"nda
ictimai qaydanın, nəqliyyatın, müəssisə, idarə
və təşkilatların normal fəaliyyətinin kobud surətdə
pozulmasına səbəb olan hərəkətlər törədiblər.
Aksiyalarda istifadə olunan şüarlardan biri korrupsiyaya
qarşı mübarizənin aparılmaması ilə
bağlı hökumətə qarşı ittihamın irəli
sürülməsi olub.
Bununla
əlaqədar bildirmək istərdim ki, ölkədə
korrupsiyaya qarşı mübarizə sahəsində ciddi tədbirlər
həyata keçirilir, bu sahədə artıq bir neçə
mühüm nəticə əldə edilib.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev ölkəmizin
müxtəlif bölgələrində əhali ilə
görüşlərində qeyd etdiyi kimi, bu gün
qarşımızda Azərbaycanı sözün əsl mənasında
müasir, inkişaf etmiş dövlətə çevirmək
kimi vəzifə durur. Yüksək iqtisadi inkişafı və
sosial rifahı təmin etmək üçün isə Azərbaycanda
korrupsiyaya qarşı ciddi mübarizə aparılır.
Nazirlər
Kabinetinin 2011-ci ilin birinci rübünün sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına həsr olunmuş 12 aprel
tarixli iclasında cənab prezident vurğulamışdır
ki, korrupsiya və rüşvətxorluğa qarşı mübarizənin
gücləndirilməsi gözəl nəticələrini
verir. Bu siyasət davam etdiriləcəkdir. Bu, bizim
şüurlu seçimimizdir və görülən tədbirlər
xalq tərəfindən yüksək qiymətləndirilir. Belə
olan halda, qeyd etdiyim tərzdə və şüarlar
altında toplaşmağa cəhd edən, ictimai asayişi
pozmaqla, şüarlar səsləndirməklə məşğul
olan insanların məqsədi Azərbaycanın
inkişafına mane olmaq, dövlətin apardığı
quruculuq siyasətinə və islahatlara kölgə salmaq,
dövlət orqanlarını və şəhər sakinlərini
gündəlik fəaliyyətdən yayındırmaq, ölkədə
mövcud ictimai-siyasi sabitliyi pozmaqdan ibarətdir. Eyni zamanda, bu
insanların "aksiya keçirmək strategiya"larına nəzər
yetirsək, həmin məqsədlər daha aydın surətdə
özünü büruzə verir. Bakının icra hakimiyyəti
ilə toplantının yerini və vaxtını
razılaşdırmaq əvəzinə, onlar toplantı
üçün müraciətdə ümumiyyətlə
göstərilməyən yerdə, hətta eyni vaxtda bir
neçə yerdə kiçik qruplar şəklində
ictimai asayişi pozmağa çalışmışlar. Qanunsuz,
zorakı hərəkətlərə görə bir qrup şəxsin
tutulmasından sonra belə onlar aksiyanı "baş
tutmuş" hesab edir. Burada söhbət sərbəst
toplaşmaq azadlığından gedə bilməz.
Bu
hüquq təsbit edilən beynəlxalq müqavilələrə
əsasən, sərbəst toplaşmaq
azadlığının həyata keçirilməsi
üçün onun ilk şərti toplantının dinc
olmasıdır. Əgər toplantı açıq-aşkar
zorakılıqla müşayiət olunursa, yaxud kütləvi
informasiya vasitələrində və internet şəbəkəsində
toplantı ərəfəsində keçiriləcək
aksiya zamanı dövlət orqanlarına qarşı qanunsuz əməllərin
törədilməsinə çağırışlar səslənirsə,
hətta ictimai asayişin qorunması vəzifələrini
yerinə yetirən dövlət orqanlarına müqavimət
göstərilməsi yolları barədə təlimatlar
verilirsə, bu toplantı necə dinc adlandırıla bilər.
- Bəs qanunvericilikdə
toplaşmaq azadlığının həyata keçirilməsi
necə tənzim edilir?
- Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 49-cu maddəsində hər
kəsin başqaları ilə birlikdə müvafiq dövlət
orqanlarını qabaqcadan xəbərdar etməklə dinc,
silahsız yığışmaq, yığıncaqlar, mitinqlər,
nümayişlər düzəltmək hüququ təsbit
edilib. Bu hüququn həyata keçirilməsini tənzimləmək
məqsədilə "Sərbəst toplaşmaq
azadlığı haqqında" qanun qəbul edilib. Eyni
zamanda, ölkəmizdə iqtisadi inkişaf nəticəsində
ictimai-siyasi münasibətlərin yeni inkişaf mərhələsinə
çıxması ilə əlaqədar həmin qanunun
müddəaları təkmilləşdirilmiş, qanunla
bağlı Venetsiya Komissiyasının qəbul etdiyi yekun rəydə
onun Avropa standartlarına uyğun olması qeyd edilib.
Vurğulamaq
istərdim ki, toplaşmaq azadlığı mütləq deyil
və onun üzərində müəyyən məhdudiyyətlər
qoyula bilər. "Sərbəst toplaşmaq azadlığı
haqqında" qanuna müvafiq olaraq, bu hüquq müxtəlif
formalarda, o cümlədən toplantının vaxtının
və yerinin dəyişdirilməsi formasında məhdudlaşdırıla
bilər. Eyni zamanda, ölkəmizdə qanunvericilik aktları
ictimai-siyasi münasibətlərin inkişafına uyğun təkmilləşdirildiyi
kimi, digər aktlar da dinamik xarakter daşımalıdır. Belə
ki, məsələn, Bakı şəhərində
toplantıların keçirilməsi üçün
ayrılmış yerlərdən biri kimi, "Təbriz"
kinoteatrının qarşısındakı "meydan"
göstərilir. Lakin siyahı müəyyən edildiyi vaxtdan
sonra həmin ərazidə dəyişikliklər baş
vermişdir. Ölkəmizdə, o cümlədən
paytaxtımızda yol-nəqliyyat infrastrukturunun təkmilləşdirilməsi
nəticəsində bir çox ərazidə yeni yol
qovşaqları qurulmuşdur. "Təbriz" kinoteatrı
qarşısında olan ərazidən də hal-hazırda
böyük həcmdə nəqliyyatın istifadə etdiyi
müasir, geniş yol keçir və ona görə, həmin
yerdə hər hansı toplantının keçirilməsi
mümkün deyil. Bununla əlaqədar olaraq qeyd edilməlidir
ki, insanların toplaşmaq azadlığına müdaxilə
nəzərdən keçirilərkən mümkün məhdudiyyətlərin
mütənasibliyi vacib məsələlərdən biridir. Avropa
İttifaqının Ədalət Məhkəməsinin
Avstriyaya qarşı bir iş üzrə qərarında
bildirilmişdir ki, nəqliyyatın yüksək dərəcədə
istifadə edildiyi yolda toplantının qadağan edilməsi əsaslı
sayıla bilər.
- Bununla bağlı Avropa
İttifaqının bəyanatını necə qiymətləndirirsiniz?
- ATƏT-in
Daimi Şurasında Avropa İttifaqının adından verilən
bəyanatla bağlı qeyd etmək istərdim ki, bu qurum
ölkəmizdə gedən proseslər barədə məlumatı
yalnız müxalifət mənbələrindən
aldığından bəyanat qeyri-obyektiv və birtərəfli
xarakter daşıyır. Bəyanatda Bakıda ictimai
asayişin pozulmasına görə tutulmuş şəxslərin
guya dinc toplaşmaq azadlığını həyata
keçirdiklərinə görə təqib olunmaları
bildirilir. Lakin yenə də təkrarlamaq istəyirəm ki,
qeyd olunan aksiyalar heç də dinc xarakter
daşımayıb. Biz Avropa İttifaqından gözləyirik
ki, hər hansı bəyanat verildikdə, obyektivlik,
tarazlıq prinsipləri rəhbər tutulsun. Bununla
bağlı, İnsan Hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsinin
mövqeyini xüsusilə diqqətə çatdırmaq istərdim.
Belə ki, Böyük Britaniyaya qarşı bir iş üzrə
qərarda ifadə edilmiş Avropa Məhkəməsinin fikrinə
görə müəyyən ərazidə hər hansı təşkilat
tərəfindən təşkil olunmuş əvvəlki
toplantıların dinc olmaması və ictimai asayişin
pozulmasına gətirib-çıxarması bu ərazidə
ümumiyyətlə toplantıların müəyyən
müddətə qadağan edilməsi üçün əsas
ola bilər. Digər bir işdə - İsveçrəyə
qarşı bir iş üzrə qərarda Strasburq
orqanları bildirmişlər ki, sərbəst toplaşmaq
azadlığının həyata keçirilməsi ilə bağlı
razılaşdırma prosedurunun tətbiq edilməsinin
özü heç də bu hüququn pozulması demək
deyil. Bu prosedur dövlət orqanları tərəfindən
toplantının dinc xarakterinin təmin edilməsi
üçün yerinə yetirilməlidir.
- Aksiya
iştirakçılarının guya işgəncələrə
məruz qalmaları barədə irəli sürülən
iddialarla bağlı nə deyə bilərsiniz?
-
Ümumiyyətlə, müxalifət tərəfindən
"işgəncə" anlayışı təhrif olunur. İctimai
asayişin qorunması vəzifələrini daşıyan
polis tərəfindən gücün tətbiq edilməsi
heç zaman işgəncə adlandırıla bilməz. Qanunvericiliyə
əsasən, polis orqanları
razılaşdırılmamış toplantının
dağıdılması üçün gücdən, hətta
xüsusi vasitələrdən istifadə etmək hüququna
malikdir. Əgər qanunsuz toplantının
iştirakçısı dağılmaq barədə polisin
qanuni əmrinə tabe olmursa və müqavimət göstərirsə,
hətta polisə hücum edirsə, bu zaman polis əlbəttə
ki, qanuni gücə əl atmalıdır. Belə hallarda,
insanlara bədən xəsarəti yetirilə də bilər.
Lakin, bu, heç vaxt nə "işgəncə", nə
də döyülmə adlandırıla bilməz. Bu cür
hallarla bağlı bəzi kütləvi informasiya vasitələrində
yer alan süni ajiotajın, yalan məlumatların heç bir əsası
yoxdur.
İctimai-siyasi
sabitliyi pozmağa cəhd edən şəxslər bilməlidirlər
ki, qanuna zidd hərəkətlərin qarşısının
alınması, qanunun aliliyinin qorunması və cəmiyyətin
normal həyatının təmin edilməsi üçün
dövlət orqanları tərəfindən bütün zəruri
tədbirlər görüləcək. Bu siyasət davam
etdiriləcəkdir. Bu, bizim şüurlu seçimimizdir və
görülən tədbirlər xalq tərəfindən
yüksək qiymətləndirilir.
Həftə içi.- 2011.- 15
aprel.- S. 3.