"Təmtəraqlı
ad günlərindən
acığım gəlir"
Yusif Günaydın: "Canlı efir insanın
bütün enerjisini alır"
Onun haqqında kimlər
xoş sözlər deməyib. Akademik Bəkir Nəbiyev, rəssam
Fərhad Xəlilov, xalq artisti Habil Əliyev, kinorejissor Oqtay
Mirqasımov, xalq artisti Ramiz Məlik və daha kimlər, kimlər...
Deyilən sözlərin hamısında isə mükəmməl
bir insan portretinin cizgiləri sərgilənir. Peşəkar
televiziya işçisi, pedaqoq Yusif Günaydındır bu
sözlərə layiq görülən insan. Ömrünün
60 ilini yola salıb, 7-ci onilliyinə qədəm qoyan yubilyarla
elə çalışdığı "İctimai
Televiziya"da görüşüb, doğum günü təəssüratları
ilə yanaşı, bir çox mövzuya da toxunduq.
- Zamanın
çox iti axarı var. Deyirlər 20 yaşadək illər sürünür, 30 yaşadək
qaçır, 30-dan sonra
isə uçur. Bu həqiqətən belədir, heç bilmədim illər hardan gəldi, hardan getdi. Ümumiyyətlə, mən
bioqrafiyamı şərti
olaraq 2 mərhələyə
bölürəm: 1990-cı ilin yanvarına qədər olan mərhələ və ondan sonrakı dövr. Aldığım tərbiyə, böyüdüyüm
mühit, təhsilimdən,
mütaliəmdən çıxardığım
nəticələr, özəlliklə
sovet ordusu sıralarında xidmət
etdiyim zaman apardığım müşahidələr
mənə belə qərara gəlməyə
əsas verirdi ki, sovet quruluşu
saxta, bayağı quruluşdur. Uzun illər dostluq etdiyim, müxtəlif elmi-bədii layihələr
üzərində birgə
çalışdığım Xəlil Rza Ulutürk həmişə
deyərdi ki, XX əsrdə imperiyalar 100 ildən artıq ayaq üstə duruş gətirə bilməz. Bolşeviklərin qan üzərində
qurduğu sovet imperiyası azadlıq carçısı şairin
təxminindən də
tez çökdü.
Amma doğrusu, düşünmürdük ki,
200 ilə yaxın bir dövr ərzində
gözümüzün yağını
yedirtdiyimiz "böyük
qardaş" yenə
də qonşuları
canımıza salacaq,
yenə də bizi erməni gülləsinə düzəcək.
Təəssüf ki, təkrar
olundu. 90-cı il mənim ömrümün ən qaynar, ən enerjili çağı idi. Lakin "20 Yanvar" faciəsi məni çox sarsıtdı.
Bir çox elmi, bədii yaradıcılıq
layihəsindən imtina
etməli oldum, hamı kimi mən də ağır böhranlı
günlər yaşadım.
Belə olmasaydı, elmi işimi davam etdirərdim. Bu yaşa çatmışam,
amma hələ də elmi və
yaradıcı potensialımı
gerçəkləşdirə bilməmişəm.
- Elə bil, nədənsə, 60-ı pessimist əhvali-ruhiyyədə
qarşılayırsınız?
- Xeyr, tam pessimist deyiləm,
dönüb arxaya baxanda görürəm ki, uğurlarım
daha çox olardı. Amma özümüzdən asılı
olmayan səbəblər bir çox istəyimizi yerinə
yetirməyə imkan vermədi. Yenə də şikayətçi
deyiləm, bu illər ərzində tamaşaçı və
dinləyici rəğbəti qazanmışam.
- Ümumiyyətlə, ad günlərinizi necə qeyd
edirsiniz?
- 50 illiyimi də, 55
yaşımı da çox geniş şəkildə
dostlarımla, tanışlarla birgə qeyd etmişəm. 60
illiyi isə rəssam dostlarımla qeyd etməyi
düşünürəm. Amma təmtəraqlı ad günlərindən
elə əvvəldən acığım gəlirdi.
- Hazırda siz daha çox televiziya işçisi kimi
tanınırsınız və bu sahədə kifayət qədər
təcrübəniz var. Sizcə, son zamanlar bu sahənin kəskin
tənqidlərə məruz qalmasının səbəbi nədir?
- Bütün tarix boyu
televiziyaya qarşı müsbətdən çox mənfi rəy
olub. Çünki televiziya hər gün evimizin
çağırılmamış qonağıdır.
Bütün insanların zövqünü oxşamaq da
çox çətin məsələdir. Qərbdə
televiziya daha çox tənqid olunur, nəinki bizdə. Televiziya
işçisi olaraq isə məni ən çox mütəəssir
edən məsələ telekanallarda Azərbaycan dilinə olan
münasibətdir. Televiziyada işləyən hər hansı
aparcı dilin qanunauyğunluqlarını bilməlidir. Azərbaycan
dilində sərbəst düşünməyi,
danışmağı bacarmalıdır. Amma vəziyyət
başqa cürdür. Efirdə reklamların səsləndirilməsi,
mətninin düzgün tərcümə olunmaması dilimizi
bərbad hala salıb. "Kariyesdən dadlı müdafiə",
"zövq-ətir qüvvəsi" kimi uyğunsuz sözlər
axı bizim dilimiz üçün deyil. Böyüməkdə
olan nəsil də elə bilir ki, Azərbaycan dilimiz budur. Reklam
mətni ilə peşəkarlar məşğul
olmalıdırlar. İdiomatik ifadələri hərfi tərcümə
edirlər. Gözümüz görə-görə dilimizi bərbad
hala salırlar. Hər dəfə verilişlərimdə mən
də çalışıram ki, bu mövzuya yer
ayırım. Bu məsələyə Bəxtiyar Vahabzadə,
Nəriman Həsənzadə, Elçin, Sabir Rüstəmxanlı
kimi illərdir dilimizin qorunması uğrunda
çalışan insanlarla toxunmuşuq. Amma hələ ki,
ortada əməli işlər görünmür. O ki qaldı
əyləncəli verilişlərin telekanallarda çox yer
almasına, hesab edirəm ki, mentalitetimizə yad olan
bayağı şouları, adı əyləncəli olub
özü əyləncədən uzaq olan verilişləri
tam şəkildə efirdən yığışdırmaq
mümkün deyil. Hər hansı qadağa ilə nəyəsə
nail olmaq çıxış yolu ola bilməz. Sadəcə,
hər kəs öz ailəsini bu verilişlərdən qorumalıdır.
Qərbdə müxtəlif üsulları tətbiq etməklə
bu yolu artıq çoxdan keçiblər.
- Siz həm də hələ 80-ci illərdə
çox populyar olan "Dalğa" verilişinin
aparıcılarından biri idiniz. İndiki verilişinizi də
uğurlu televiziya layihəsi saymaq olar. Sizcə, verilişi baxımlı
edən onun hansı xüsusiyyətidir?
- "Dalğa" ona
görə populyar idi ki, ilk dəfə bu verilişdə bizə
tənqid etmək imkanı verilmişdi. O dövrdə adi
sosial problemlərə toxunmaq qəhrəmanlıq sayılacaq
bir iş idi. "Dalğa"dan məmurlar qorxurdular,
camaatın bu verilişə günü-gündən
marağı artırdı. Amma dövran dəyişəndən
sonra, Ermənistandan qovulan qaçqınların vəziyyətini
gördükdən sonra başa düşdük ki, indiyədək
bizim toxunduğumuz mövzular heç nə imiş və
başladıq bu istiqamətdə materialları efirə verməyə.
Hazırda
"İctimai Televiziya"da efirə gedən "Qərib
axşamlar" verilişinə gəlincə isə onu deməliyəm
ki, mən az-çox televiziya təcrübəsi olan bir şəxs
kimi bilirdim ki, bu veriliş uğur qazanacaq. Çünki Azərbaycan
teleməkanında qürbətçiliklə bağlı sahə
boş idi və bilirdik ki, bu verilişin yeri olacaq. Mən
professional çalışmalarıma 21 yaşlı gənc
mütəxəssis kimi Rusiyada - Uzaq Qərbi Sibir
televiziyasında başlamışam. Peşəkar fəaliyyətimlə
bağlı Rusiyanın müxtəlif bölgələrində
ezamiyyətdə olmuşam. Hələ o zamanlardan bilirdim ki,
uzaq yerlərlə əlaqəli verilişlər
baxımlı olur. Şadam ki, belə reytinqli veriliş
yaranıb. İndiyədək "Qərib axşamlar"a
yüzlərcə şeir yazılıb, haqqında xoş
sözlər deyilib. Dünya azərbaycanlılarının
görüş yerinə çevrilib bu veriliş.
Düzdür, canlı efir insanın bütün
gücünü, enerjisini alır, amma nəticəni
uğurlu görüncə bütün yorğunluq yaddan
çıxır. Canlı efir həm də çox məsuliyyətlidir.
Səndən başqa neçə nəfər
çalışsa da, yenə də ürəyində bir
nigarançılıq olur ki, nəsə birdən hansısa
xoşagəlməz hal baş verə bilər.
- Sizin üçün "Qərib
axşamlar"ın ən yaddaqalan buraxılışı
hansı olub?
- Verilişin
bütün sayları mənim üçün
yaddaqalandır. Amma bir dəfə canlı efirə şair
Simax Şeydanın Münhendən zəng edərək
qoşulması çox maraqlı oldu. O, verilişə
çox gözəl bir şeir də yazmışdı və
onu da oxudu:
Baxıram qürbətdən vətənə
sarı,
Hər yoldan ötənə, keçənə
sarı.
Bağrıma basıram uca dağları,
Çəkməyin Bakı üçün bunca
intizar,
Ah, qərib axşamlar, qərib
axşamlar.
Bir neçə dəfə
olub ki, heç ağlıma gəlməyən yerlərdən,
məsələn, Tundradan-Çukot yarımadasından gələn
zəng məni təəccübləndirdi. Heç vaxt bilməzdim
ki, bu yerlərdə yaşayan soydaşlarımız da bizi izləyirlər.
Ömrümün ən
yaddaqalan Yeni il gecəsini də məhz "Qərib
axşamlar"da qarşılamışam. Həm Dünya Azərbaycanlılarının
Həmrəylik gününü, həm də 2011-ci ili
dünyadakı soydaşlaramızla birgə canlı efirdə
qarşlamağımızı da heç vaxt unutmayacağam.
- Verilişin adı və ideyası kimə məxsusdur?
- Ümumiyyətlə,
bu verilişin adı da, ideyası da "İctimai
Televiziya"nın direktoru İsmayıl Ömərova məxsusdur.
Ümumi layihənin müəllifi İsmayıl müəllim,
ayrı-ayrı ssenarilərin müəllifi isə mənəm.
- Sizcə, verilişi baxımlı edən hansı
üstün cəhətləridir?
- Verilişin əhalinin
bütün yaş təbəqələrinə uyğun
olması, bir çox sahəni əhatə etməsi diqqəti
çəkir.
Burada idmançı
qonağımız da olur, həkim də, müəllim də.
Eləcə də Azərbaycanın görkəmli
insanları bizim söhbətlərimizə qatılır,
fikirlərini bölüşürlər. Bundan əlavə,
xaricdə yaşayan həmvətənlərimiz də həm
telefon vasitəsilə, həm də canlı bizim
qonağımız olur və bizə də çox xoşdur
ki, bu müddət ərzində istədiyimizə nail
olmuşuq.
- Çoxu sizin əsl soyadınızı heç
bilmir. "Günaydın" təxəllüsünü
götürməyinizə səbəb nə olub?
- Bu təxəllüsü
Xəlil Rza Ulutürk mənə hələ uşaq ikən
verib. Məktəbdə ustad şairimiz Şəhriyarla
bağlı tədbir keçirilirdi. O zaman Xəlil bəy mənə
dedi ki, istəyirsən, o tədbir barədə məqalə
yaz, qəzetdə çap edək. Mən də yazdım.
Yazının altındakı imzamı əvvəlcə
Bağırlı edən Xəlil Rza sonradan dedi ki, gəl sənə
"Günaydın" təxəllüsü verək və
yazının altına bu imzanı qoydu. Amma sonradan məhz bu
imzaya görə yazının çap olunmasına icazə
verməmişdilər. 1987-ci ildən isə bu təxəllüsü
birdəfəlik adımla birgə daşımağa qərar
verdim.
Naibə Qurbanova
Həftə içi.- 2011.- 5-7 fevral.- S. 12.