"Şagird
gərək ustadından
halallıq alsın"
Novruz Əliyev: "Toylarımızda ədəb-ərkan
çatışmır"
Vaxtilə
Qarabağın adlı-sanlı sənət adamları,
tanınmış musiqiçiləri olub ki, onlar da
toylarımızın bəzəyi idi. Gözəl ifaları
ilə el şənliklərinə öz möhürlərini
vurardılar. Musiqi beşiyimiz olan Ağdamın Yusif Yusifov, Əli
Zamanov (Kor Əli), Novruz Əliyev kimi məşhur qarmon
ifaçıları olub. Bir Qarabağ toyu onlarsız
keçməzdi. Bu sənətkarların apardıqları
toylar çox şən, rövnəqli olardı. Bəzən
iki gün-iki gecə keçən Ağdam toylarına da hər
sazəndarı dəvət etməzdilər və hər
çalğıçı da bu toylarda axıra kimi
dözüm gətirə bilməzdi. Çünki Qarabağ
toylarının, bu toylarda iştirak edən aqil, bazburutlu,
sanballı kişilərin zövqləri, tələbləri
çox sərt idi. Onlar çox sənətkarın ifa edə
bilmədiyi el havalarına, milli rəqslərə
oynayardılar.
Yaxşı
yadımdadır. Təxminən 1975-1980-ci illər olardı.
Novruz adlı gənc bir qarmon çalan Qarabağda çox dəbdə
idi. Onun ifa etdiyi rəqslər daha ritmik, ürəklərə
yatan olduğundan dillərdən düşmürdü. O
dövrdə ən çox "Xançobanı", "Tərəkəmə",
"İnnabı", "Heyvagülü", "14
nömrə", "Beşatılan", "Turacı"
və s. rəqslər daha çox dəbdə idi. Rayonun
sayılıb-seçilən köhnə kişiləri ən
çox bu havalara oynayardılar. Hər adam da onların
oynadıqları bu havaları olduğu kimi, axıra qədər
çala bilməzdilər. Hətta bəzən adını sənətkar
qoyan belə bacarıqsız sazəndələrini alətini əlindən
alıb deyərdilər ki, xoş getdin, toy sənin məclisin,
bu hava sənin yemin deyil, get özünə sənət axtar.
Yaxşı ifaçıların isə şabaş
başından leysan kimi yağardı.
Uzun müddət idi
haqqında danışdığımız o məşhur
qarmon çalan Novruz Əliyevi görmürdüm. Təsadüf
elə gətirdi ki, onunla tanınmış tarzən Aydın
Mehrəliyevin vasitəsilə görüşdük. Novruz
müəllim çox dəyişib. Saçı-saqqalı
vaxtsız ağarsa da, sifəti, baxışları olduğu
kimi qalıb. İstedadlı adam çox qəribə olur. Bu
qəribəlik onun zahiri hərəkətlərində,
danışıq və davranışlarında da
özünü göstərir. Novruz müəllimin sadəliyi
də elə onun bu qeyri-adiliyindən irəli gəlir.
Qəribə
burasıdır ki, bu gün sənəti olmayanlar ekranlardan
düşmür. Onları rəsmi qurumların
qapısından qovurlar, pəncərəsindən gəlir.
Belələri hökumət tərəfindən hər
cür qayğı ilə əhatə olunur. Mənzil, fəxri
ad, hətta bəzən prezident təqaüdü də
alır. Amma Novruz Əliyev kimi sənətçilərimiz sənətinin
böyüklüyünə, abırlarına
qısılıb öz işləri ilə, sənətləri
ilə məşğul olurlar. Onlar həm də sənətə
şan-şöhrət üçün gəlməyiblər.
Gəliblər ki, xalqımıza mənəvi xidmət
göstərsinlər, mədəniyyətimizin, milli musiqimizin
inkişafına çalışırlar. Öz sənətlərini
istedadlı gənclərə öyrədirlər.
N.Əliyev 1959-cu ildə
Ağdam şəhərində respublikanın əməkdar
müəllimi Şəfa Əliyevin evində doğulub ərsəyə
gəlib. Hələ istedad Novruzun uşaqlıq
çağlarından boy verib. O, musiqiyə gəlməsinin səbəbini
belə açıqlayır: "Ağdam həqiqətən
də Qarabağın, bütövlükdə Azərbaycanın
toy evi, musiqi beşiyi idi. Qarabağ toylarına istedadlı sənətçilər
dəvət olunardı. Onların çaldıqları
ruhları oynadan havaların o yanğılı, şux səsi
hələ də qulaqlarımda qalıb. Hələ orta məktəbdə
oxuyurdum. Toylarımızda Qarabağın məşhur qarmon
çalanları Yusif Yusifovu və Kor Əlini görəndə
məndə də musiqiyə, xüsusilə də qarmona maraq
artdı. Həm də uşaq vaxtı gözəl rəqs edərdim.
Məhəlləmizdə elə toy olmazdı ki, məni
çıxardıb oynatmasınlar. Valideynlərim musiqiyə
olan həvəsimi görüb məni Ağdam şəhər
C.Qaryağdıoğlu adına 1 saylı musiqi məktəbinin
Xalq Çalğı Alətləri şöbəsinin qarmon
sinfinə qoydular. Müəllimlərim Kamal Həsənov və
Fazil Yusifovdan qarmonun sirrlərini öyrəndim. 1976-cı ildə
musiqi məktəbini əla qiymətlə bitirib təyinatla
Qaradağlı kənd uşaq musiqi məktəbinə qamron
müəllimi təyin olundum. O vaxtdan bu günə kimi musiqi
məktəbində pedaqoji fəaliyyətlə məşğul
oluram. 1990-cı ildə Ağdam rayon Mədəniyyət
Evinin nəzdində "Vətən" instrumental
ansamblını yaratdım. Sonralar ansamblımız çox
populyar oldu və istər rayon, istərsə də respublikada
elə bir dövlət tədbiri olmazdı ki, orada iştirak
etməsin. Həmçinin "Şur" şöhrətli
ansamblının tərkibində qastrollara, səfərlərə
gedərdik. Respublikanın bölgələrinə gedib kənd
zəhmətkeşləri qarşısında maraqlı
konsert proqramları ilə çıxış edərdik".
N.Əliyev
respublikanın bir çox tanınmış sənətçilərini
qarmon da müşayiət ifa edib.
"Xalq artisti Arif
Babayev, Şahmalı Kürdoğlu, Səxavət Məmmədov,
Sədi Məmmədov, Tacir Şahmalı oğlu, Cabir
Abdullayev və başqalarını konsertlərdə və
toylarda mən müşayiət etmişəm.
1989-cu ildə Azərbaycan
Dövlət Televiziyasına dəvət almışam və
qarmonda bir sıra xalq mahnısını, oyun
havalarını, rəqsləri ifa etmişəm. Bu
yaxınlarda "Səbuhi" studiyasında Səxavət Məmmədov
və Sədi Məmmədovla birgə albomumuz işıq
üzü görüb. Vaxtilə əməyim dövlət tərəfindən
qiymətləndirilib, dəfələrlə fəxri diplom və
mükafatlara layiq görülmüşəm. Onu da qeyd edim
ki, pedaqoji fəaliyyətimlə, dövlət tədbirlərində
iştirak etməklə yanaşı, toylara da dəvət
alıram".
Mahir qarmon ustası
bugünkü toylardan çox narazıdır: "Söhbət
toylardan düşdü. Azərbaycanın bugünkü
toyları heç cür bizi qane etmir. Toylarımızda
çatışmayan amillər, nöqsanlar çoxdur. Hər
şeydən öncə, toylarımızda ədəb-ərkan
çatışmır. Keçmişə nəzər
saldıqda görərik ki, o dövrdəki toylarda
ağsaqqalın, böyüyün, toy sahibinin sözü
keçirdi, əndazə gözlənilirdi. Toylarımız
artıq öz milli çərçivəsindən
çıxaraq Avropasayağı olub. Bu da məni bir
musiqiçi kimi narahat edir. Məni bu gün həm də
ağrıdan odur ki, toy məclislərində sözə,
xeyir-dua verməyə böyük ehtiyacımız olduğu
halda, yaşca böyük, ziyalı insanların toy məclislərində
çıxışlarına qadağa qoyulur. Bayağı,
primitiv, heç bir məzmuna, mənaya malik olmayan
musiqiçilərə, mahnılara böyük yer verilir.
Artıq bizim milli toylarımızın bu səviyyəyə
gəlib çıxması həm bir azərbaycanlı, həm
də bir musiqiçi kimi məni narahat edir.
Toylarımızın aşağı səviyyəyə enməsi
məclisdə qonaq kimi iştirak edən hər bir insanın
zövqünü korlayır. Bu gün insanlarımız nəinki
təkcə toy məclislərində, hətta digər məclislərdə
də əylənməyə daha çox üstünlük
verirlər. Məndə belə bir sual yaranır. Bəs bu
insanlar nə vaxt düşünəcəklər?"
Müsahibim musiqi məktəblərinin
bugünkü fəaliyyətindən və vaxtilə dərs
dediyi bir sıra yetirmələrinin soyuq qəlbli olmasından
da danışdı: "Az da olsa, məktəblərdə
istedadlılar tapmaq mümkündür. Yetərincə öz
işinə vicdanla yanaşan müəllim ordusu var. Dərs
dediyim tələbələrdən çox narazıyam.
Şagirdlər var, həqiqətən də
istedadlıdır, eləsi də var, həvəsə
düşüb gəlir. Ha çalışırsan,
heç nə əldə edə bilmirsən. Amma bir müəllim
kimi ən ağrılı yerim odur ki, dərs dediyin, sənət
verdiyin şagirdlər bir azca şöhrətə minən
kimi öz müəllimlərinə nankorluq edərək
onları unudurlar. Buna misal olaraq bir nəfərin adını
çəkə bilərəm. O, 5 il musiqi məktəbində
dərs dediyim Ayaz Qasımovdur. Ötən bir neçə ildə
televiziya ekranlarında göründüyünə baxmayaraq, nə
təhsil aldığı Ağdam musiqi məktəbinin, nə
də bir müəllim kimi mənim adımı çəkmir,
bizi dəyərləndirmir. Halbuki onun bir musiqiçi kimi
yetişməsində, püxtələşməsində zəhmətim
çox olub. Ona görə də sənət aləmində
şagird gərək ustadından halallıq alsın".
N.Əliyev həm də
qabaqcıl müəllim, mədəniyyət işçisi
olub. Ancaq hələ
də fəxri ad almayıb. Bu barədə soruşduqda onun cavabı çox maraqlı oldu: "Bu sualı verdiniz, ulu öndər Heydər Əliyevin belə bir fikri
yadıma düşdü:
"Mən dünyada
müəllim adından
uca və şərəfli ad tanımıram".
Qələndər Xaçınçaylı
Həftə içi.- 2011.- 17 fevral.- S. 7.