Milli iqtisadiyyatımız: uğurlar və perspektivlər
"İqtisadiyyatı
güclü olan dövlət hər şeyə qadirdir!"
Heydər Əliyev
Milli
iqtisadiyyat ən əsas 2 başlıca problemi - əhalinin
mallara və xidmətlərə tələbatı ilə həmin
tələbatın ödənilməsində iştirak edən
milli istehsal resursları arasındakı uyğunsuzluğu
aradan qaldırmalıdır. Onun ümümdünya
iqtsadiyyatında oynadğı rol və tutduğu yer ilk
növbədə ölkənin iqtisadi inkişaf səviyyəsi,
dünya bazarında rəqabət qabiliyyətliliyi ilə
yanaşı, onun təbii və iqtisadi potensialının həcmi
ilə də müəyyənləşir.
Dövlət
bu iqtisadiyyatın formalaşdırılması və
inkişaf etdirilməsi sahəsindəki rolunu
reallaşdırmaq üçün özünün iqtisadi
siyasət tədbirlərini işləyib hazırlamalı və
ardıcıl həyata keçirməlidir. Dövlət
qanunlar vasitəsilə bazarda oyun qaydalarını,
istehsalçı və istehlakçıların
hüquqlarını müəyyən etməlidir. Bu
baxımdan milli iqtisadiyyatımız xeyli inkişaf edib. 2011-ci
ilin 6 ayı üzrə statistik göstəricilərə nəzər
salaq. Dövlət Statistika Komitəsinin
məlumatına görə, I yarımillikdə ölkə
iqtisadiyyatında 22,5 milyard manatlıq ümumi daxili məhsul istehsal edilib, əvvəlki
ilin eyni dövrü ilə müqayisədə
istehsalın artım sürəti 100,9 faiz
olub. ÜDM-in əhalinin
hər nəfərinə düşən həcmi 2496,9 manat və ya 3149,5 ABŞ
dolları təşkil edib. ÜDM-in 54,7
faizi sənayedə, 4,6 faizi
kənd təsərrüfatı, meşə təsərrüfatı
və balıqçılıq sahələrində, 6,9 faizi tikintidə, 7,3 faizi
ticarət və nəqliyyat vasitələrinin təmiri
üzrə xidmətlər sahəsində, 6,2 faizi
nəqliyyat və anbar təsərrüfatında,
1,3 faizi mehmanxana
və iaşə xidmətləri sahəsində, 1,7 faizi informasiya və rabitə
xidmətlərində, 11,4 faizi isə sosial və digər xidmət sahələrində
istehsal edilib. Məhsula və idxala xalis vergilər
ÜDM-in 5,9 faizini təşkil edib. I yarımillikdə əhalinin
hər nəfərinə
düşən gəlirləri
2010-cu ilin eyni dövrü ilə müqayisədə 15,5 faiz artaraq 1495,8 manat olub. Ölkənin
hər sakininə ayda orta hesabla
249,3 manat məbləğində gəlir
düşüb və
bu, 2010-cu ildəkindən
33,5 manat çoxdur. Əhalinin əldə etdiyi 13,5 milyard manatlıq gəlirin 67,5 faizi son istehlak xərclərinə, 8,2 faizi
vergilər, sosial sığorta və könüllü üzvlük
haqlarının ödənilməsinə
sərf edilib, 22,6 faizi isə kapital və əmanətlərin artırılmasına
yönəldilib. Vergilər,
digər icbari ödəmələr və
könüllü üzvlük
haqları ödənildikdən
sonra əhalinin sərəncamında 12,4 milyard manatlıq və ya əvvəlki
ildəkindən 18,3 faiz
çox vəsait qalıb. I yarımillikdə
ticarət şəbəkəsindən
əhaliyə 7,6 milyard manatlıq və ya 2010-cu ilin eyni dövrü
ilə müqayisədə
9,8 faiz çox istehlak malları satılıb. İstehlak mallarının 7,3 milyard manatı pərakəndə ticarət,
229,7 milyon manatı iaşə şəbəkələrində
realizə olunub. Əhalinin pərakəndə
ticarət şəbəkələrində
xərclədikləri vəsaitin
61,4 faizi ərzaq məhsullarının,
38,6 faizi isə qeyri-ərzaq mallarının
alınmasına sərf
olunub. Xidmət şəbəkələri vasitəsilə
əhaliyə 2,3 milyard manatlıq və ya əvvəlki
ilin eyni dövrü ilə müqayisədə 7,9 faiz
çox pullu xidmətlər göstərilib.
I yarımillikdə ölkənin
dövlət və qeyri-dövlət təşkilatları
və ayrı-ayrı
fiziki şəxsləri
131 xarici dövlətlə
14,1 milyard ABŞ dolları məbləğində
ticarət əməliyyatları
aparıblar. Əmtəə
mübadiləsinin 2,5 milyard dolları MDB üzvü dövlətləri,
11,6 milyard dolları digər ölkələrlə
həyata keçirilib.
2010-cu ilin 5 ayı ilə müqayisədə
ölkə üzrə
xarici ticarət dövriyyəsinin həcmi
müqayisəli qiymətlərlə
9,9, o cümlədən
MDB üzvü dövlətləri
üzrə 46,6, digər
dövlətlər üzrə
isə 5,5 faiz çox olub. Xarici ticarət dövriyyəsinin 10,6 milyard dollarını ölkəmizdən ixrac olunmuş mallar, 3,5 milyard dollarını ölkəmizə idxal edilmiş məhsullar təşkil edib, 7,1 milyard dollarlıq müsbət xarici ticarət saldosu yaranıb. I yarımillikdə
ölkədə fəaliyyət
göstərmiş birjalarda
keçirilən 388 hərracda
4236 milyon manatlıq valyuta ehtiyatları, qiymətli kağızlar realizə olunub və dövriyyənin ümumi həcmi 2010-cu ilin müvafiq dövrünə nisbətən
3,9 dəfə artıb.
Milli iqtisadiyyatın
formalaşmasında və
inkişafında İqtisadi
İnkişaf Nazirliyi
(İİN) yanında Sahibkarlığa
Kömək Milli Fondunun (SKMF) rolu danılmazdır. Çünki bu fond müvəkkil kredit təşkilatları
vasitəsilə bu ilin ötən dövrü ərzində
sahibkarlıq subyektlərinin
946 investisiya layihəsinin
maliyyələşdirilməsinə 80, o cümlədən yeni texnologiyaların tətbiqinə
əsaslanan 54 investisiya
layihəsinin maliyyələşdirilməsinə
68,8, 892 kiçik həcmli
investisiya layihəsinin
maliyyələşdirilməsinə isə 11,2 milyon manat güzəştli kredit verib. Bu kreditlər hesabına
3800-dən çox yeni
iş yerinin yaradılması nəzərdə
tutulub. Bu il
özəl sektora güzəştli şərtlərlə
125 milyon manat kredit veriləcək və bu, növbəti
illərdə yeni istehsalların, iş yerlərinin açılmasına
və qeyri-neft sektorunun inkişafına xidmət göstərəcək.
Ölkəmizdə istehlakçıların hüquqlarının müdafiəsinin
etibarlı təminat sistemi də yaradılıb və bu sahəni tənzimləyən bir sıra normativ hüquqi akt qəbul olunub. İİN yanında Antiinhisar Siyasəti və İstehlakçıların
Hüquqlarının Müdafiəsi
Dövlət Xidmətinin
(ASİHMDX) istehlak bazarının
keyfiyyətsiz mal və
xidmətlərdən qorunması
üçün həyata
keçirdiyi inzibati tədbirlərlə yanaşı,
apardığı maarifləndirmə
işləri xüsusi
əhəmiyyətə malikdir.
Bu qurum I yarımillikdə
istehlakçıların maarifləndirilməsi
məqsədilə 10 adda
20 min ədəd buklet,
sahibkarların istehlakçıların
hüquqlarının qorunması
sahəsində vəzifələrinə
dair isə 4 adda 600 ədəd yaddaş kitabçası
çap etdirib və onlar sahibkarlara
və istehlakçılara
paylanıb. ASİHMDX-in I yarımillikdə
həyata keçirdiyi
nəzarət tədbirləri
zamanı mənşəyi
məlum olmayan, saxlama müddəti ötmüş, etiketlənməsi,
keyfiyyət və təhlükəsizlik göstəriciləri
normativ sənədlərin
tələblərinə uyğun
olmayan 78,1 ton müxtəlif
növ ərzaq məhsulları satışdan
çıxarılaraq məhv
edilib. İnzibati Xətalar Məcəlləsinə
uyğun olaraq inzibati xətaya yol vermiş şəxslər 575,1 min manat cərimə edilib. İstehlakçıları çaşdırmaqla haqsız rəqabətə
yol vermiş təsərrüfat subyektlərinə
155 min manat maliyyə sanksiyası tətbiq olunub.
Xatırladaq ki, Azərbaycan
"Qlobal Rəqabətlilik
Hesabatı"na görə
MDB ölkələri arasında
1-ci, makroiqtisadi mühitin
stabilliyi altindeksi üzrə 139 ölkə
arasında 13-cü, Dünya
İqtisadi Forumunun hesabatına görə isə informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarının inkişafı
üzrə MDB məkanında
1-ci yeri tutub.
"Standard and Poors" Beynəlxalq
Reytinq Agentliyi (BRA) ölkəmizin kredit reytinqini və "Moody"s" BRA Azərbaycan
üzrə reytinq proqnozunu "Stabil"dən
"Pozitiv"ə yüksəldib.
"Fitch Ratings" BRA ilk dəfə
olaraq Azərbaycana investisiya səviyyəli beynəlxalq reytinq verib. "Fitch Ratings" həmçinin Azərbaycanın
yerli və xarici valyutada uzunmüddətli reytinqini
BBB səviyyəsində və
proqnozunu "Pozitiv"
səviyyəsində təsdiqləyib.
"Doing Business 2009" hesabatında Azərbaycan biznes mühitinin yaxşılaşdırılması
sahəsində ən
islahatçı ölkə
elan edilib və ölkəmiz
"Doing Business 2010" və "Doing
Business 2011" hesabatlarında öz mövqeyini qoruyaraq saxlayıb. "Doing Business 2011" hesabatında
isə Azərbaycan
183 ölkə arasında
54-cü yeri tutub.
Hesabatda 2006-cı ildən
etibarən 5 il
ərzində Azərbaycanın
biznes mühiti üzrə əhəmiyyətli
islahatlar apardığı
və biznes mühitinin təkmilləşdirilməsinə
xüsusi diqqət ayırdığı qeyd
edilib. BMT İnkişaf
Proqramının 2010-cu il
İnsan İnkişafı
Hesabatına görə,
Azərbaycan "orta insan inkişafı" qrupundan "yüksək insan inkişafı" qrupuna yüksəlib. Yuxarıda sadalanan bütün faktlar və beynəlxalq hesabatlarda Azərbaycana geniş yer ayrılması milli iqtisadiyyatımızın
yüksələn templə
inkişafından və
bu iqtisadiyyatın ümumdünya iqtisadiyyatının
ayrılmaz tərkib hissəsi olmasından xəbər verir. Başqa sözlə, prezident İlham Əliyevin dediyi kimi, Azərbaycan
sürətlə, uğurla
inkişaf edir və yaxın zamanlarda dünyanın inkişaf etmiş ölkələri sırasına
daxil ediləcək.
Güclü iqtisadiyyata malik
olan Azərbaycan isə hər şeyə qadir olacaq.
Təbriz Vəfalı
Həftə içi.- 2011.- 30
iyul-1 avqust.- S. 12.