"Zaman bizim zaman
deyil"
Rasim Novruzov: "Bəzi şairlərimizin
yazdıqları ilə şəxsiyyətləri düz gəlmir"
Sumqayıt
şəhərində bir şair yaşayır, yurdsuz -
yuvasız. Adı Rasimdir. Azərbaycanda elə bir mahal, el
yoxdur ki, onu orda tanımasınlar. Öz insan ömrünü
şair ömrünə, öz şair ömrünü
döyüşçü ömrünə qurban verən
Rasim Novruzov keşməkeşli, məşəqqətli bir həyat
yolu keçib.
Ağdamın
Gülablı kəndində doğulub ərsəyə gəlib
Rasim. O Gülablı ki, Abdal Qasım, aşıq Xaspolad kimi
söz ustadlarını yetişdirib. Elə Rasimin yaradıcılığı
da onlardan qaynaqlanıb. Ona görə də şairin
yazdığı şeirlər bu gün
aşıqlarımızın, sənətçilərimizin,
şeir həvəskarlarının dilindən
düşmür, məclislərimizi bəzəyir. SSRİ
dövründə haqqında bəhs etdiyimiz şair
Rusiyanın Krasnodar şəhərində yaşayırdı.
R.Novruzov həmin illəri belə xatırlayır: "Orada
heç də pis yaşamırdım. Böyük bir
avtoservizə rəhbərlik edirdim. Krasnodar şəhər
sovetinin deputatı olmuşam. Vilayətdə sözüm
ötürdü, hamı mənə hörmətlə
yanaşırdı. Həm şair, həm də qabaqcıl
işçi, deputat kimi sözüm keçirdi. Orada
yaşayan soydaşlarımıza həmişə əl
tutardım. Lakin 1988-ci ildə ermənilərin
azğınlaşmış hərəkətinə dözə
bilmədim. Düzü bunu özümə heç cürə
sığışdıra bilmirdim ki, mən Krasnodarda kef edəm,
yağı düşmən isə torpaqlarımızı
işğal edə, evlərimizə od vurub yandıralar,
soydaşlarımızı isə öz ata-baba yurdlarından
didərgin salalar. Krasnodardan vətənə, doğulduğum
Gülablı kəndinə gəlib, təzə yaranmaqda olan
könüllü özünümüdafiə batalyonuna
üzv yazıldım. Batalyonda hissə komandiri oldum. Əlimizdə
silah torpaqlarımızın müdafiəsinə qoşulduq.
Erməniləri bir qarış da olsun yaxına
buraxmırdıq. Onların hücumlarının
qarşısını nəinki alırdıq, hətta
tutarlı cavab da verirdik. Lakin torpaqlarımız xəyanətin
qurbanı oldu. O xəyanət bu gün bizi yandırır,
için-için göynədir. Onu da qeyd edim ki, 4 il
döyüş bölgəsində olmuşam. Qızıl
Qaya yüksəkliyinin müdafiəsi uğrundakı qanlı
döyüşlərdə ermənilərin topdan
atdıqları mərminin biri yaxınlığıma
düşərək partladı. Nəticədə
ağır yaralandım və gözlərimi Ağdam
hospitalında açdım. Bir müddət hospitalda
müalicə aldım. Aldığım ciddi beyin
travmasına görə, həkimlər döyüşə
getməyimə icazə vermədilər. Ancaq mən yenidən
cəbhəyə, döyüşçü
yoldaşlarımın yanına qayıtdım. 1993-cü ilə
kimi müharibənin ən qaynar nöqtələrində
olmuşam. Qarabağ müharibəsi veteranıyam".
- Elə adam var ki, xəstəlik adıyla, dolayı
yollarla özünə əlillik vəsiqəsi düzəltdirib
dövlətdən təqaüd alır. Bəs siz necə,
Qarabağ əlili kimi təqaüd alırsınızmı?
-
Xeyr. İstəsəm elə bu gün əlil kimi təqaüdə
çıxaram. Beyin zədəsi alsam da, mən bunu
özümə, şəxsiyyətimə
sığışdırmıram. Çünki əllərim,
ayaqlarım yerindədir, hələ ki, iş qabiliyyətimi
itirməmişəm. Heç də pis yaşamıram.
Dünən silah tutan əllərim bu gün məni ac qoymaz.
- Bəs nə vaxtdan şeir
yazırsınız? Ümumiyyətlə, bu gün
yaradıcılığınız, yazı-pozu işləriniz
nə yerdədir?
-
Uşaqlıq illərindən şeir yazıram.
Gülablıda doğulasan şeir yazmayasan, bu mümkün
deyil. Kəndimizin qocası, cavanı da adamla şeir dilində
danışırdılar. Siz bizdə olmusunuz. Hətta dostumuz
Ceyhun Nağı da. Anamı görmüsünüz, onun 90
yaşı var, amma bədahətən bayatılar dediyinin
şahidi olmusunuz. Çünki Gülablının saf
havası, təmiz soyuq bulaqları, gözəl mənzərəsi
hamını şair edir, ilhama gətirirdi.
Gülablının hər çiçəyi, hər
gülü bir poeziya, bir şeir, bir nəğmə çələngi
idi. İstəyirəm şeirlərimi toplayıb bir yerə
yığam və onu kitab halında çap elətdirəm.
Qağa, vallah Ağdamsız, Gülablısız adamın əli
gəlmir bunları etsin, qələm götürüb
şeir yazsın.Vallah o torpaqlar üçün burnumun ucu
göynəyir. Gülablının ən zərif çiçəyi,
gülü, hətta xırda bir daşı da şeir idi. Mən
çiçəklərinə, güllərinə,
ağaclarının yarpaqlarına baxanda bir insan ömrü
görürdüm, ən azı özümü
görürdüm. Bir gün Bakı kəndlərinin birinə
məni toya dəvət etmişdilər. Bakılı
dostlarım buranın abı-havası ilə çox
öyündülər. Səbrimi ha cilovladımsa da, ancaq
özümü saxlaya bilməyib mikrafonu əlimə
götürüb bədahətən bu misraları dedim:
Bakılı qardaş öyünmə
Abşeronla,
Kəndimin tikanlı koluna qurban.
Aşırımlardan aşan
keçi cığırına,
O tozlu-torpaqlı yoluna qurban.
Dağ döşündən kəklikotu
biçərdim,
Dəmləyibən, məxməri
çay içərdim.
Gəvənlidən Qızıl
Qayaya keçərdim,
Səxavət yurdunun elinə
qurban.
- Rasim, xalq arasında kifayət qədər
səni tanıyırlar. Nə əcəb mətbuatda
çap olunmursan?
- Mən
Krasnodarda yaşayanda çox şeirlərim çap olunub.
İndi zaman, dövran bizim deyil. Sandıq şairlərinin
dövranı gəlib. Özümü onların arasında
görmək istəmirəm. Bir qəpiklik şeirləri
olmayan dırnaqarası şairlər ekranlardan
düşmür. Qalın cildli kitablar çap elətdirir.
Dövlət tədbirlərində, nə bilim haralarda olurlar.
Şeir elə bir bulaqdır ki, o, insanın içindən
süzülüb gəlir. Şairin poeziyası, şeir
bulağı dağların suyu kimi saf və təmiz
olmalıdır. Bu gün nədənsə şairlərimiz də
elə bil ikiləşib.
Yazdığı
ilə şəxsiyyəti bir-birini tamamlamır, yəni
heç cür uyğun gəlmir. Üzümü o şairlərə
tutub deyirəm:
Adıdır yaşadan hər bir
insanı,
Şərəfsiz insanın
adı da olmur.
Mənasız bir ömür kimə
gərəkdir?
Bax, yesən ağzının
dadı da olmur.
Gərək
şairin hər bir sözü, şeirləri də
çiçəklərin şirəsindən çəkib
gətirdiyi arının balı kimi dadlı olmalıdır.
- Zahirən şux görünsən
də, dostlar həmişə sənin içində bir
narahatlıq, bir nigarançılıq, bir qəmginlik
olduğunu hiss edir. Nədir səni narahat edən?
-
Dostlarım bəzən deyirlər ki, Rasim əvvəlki Rasim
deyil. Düzü mən dəyişməmişəm, xasiyyətcə
necə var, elə də qalmışam. Amma belə deyil. 19
ildir yurdumdan, öz
doğma elimdən uzaq düşmüşəm. Yurd həsrətidir
məni üzən. Vətəndə vətənsiz olmaq ən
böyük dərddir. Qərib eldə səni heç kəs
tanımır. Amma vətəndə hamı səni
tanıyır. Şairin yurd-yuvasız olması ən
böyük dəhşətdir. Mən özümü bəzən
yuvası dağılmış qaranquşa bənzədirəm.
Bu gün Qarabağın toy evi Ağdam yoxdursa, necə
danışıb gülə bilərəm:
Soruşursan,
danışıb-gülmürsən niyə?
De, necə
danışım-gülüm Ağdamsız!?
Ruhum o yerlərdə
qalıbdır mənim,
Mən necə dolanım, gəzim
Ağdamsız!?
Qələndər
Xaçınçaylı
Həftə içi.- 2011.- 25 may.-
S. 7.