Bakı çayxanalarından "nobelçi" çıxmayacaq

 

Zahir Əzəmət: "Əslində mükafat haqda düşünmədən yazmaq lazımdır"

 

Şair Zahir Əzəmətin adı indi bütün ədəbiyyatçılara və onu sevənlərə tanışdır, çünki o, ölkədə ən populyar mədəniyyət portalı - "Kultaz.com" saytının rəhbəridir.

Deyirlər ki, o saytda hər yazarın yazısı yerləşdirilmir. Yazıları yerləşdirilməyənlər ondan inciyir. Bunu mətbuatda açıq yazmasalar da, dost-tanışları arasında tez-tez bu mövzuda söhbət edirlər. Zahir Əzəmət isə onların könlünü almaq üçün belə bir şeir yazıb. "Sənin könül qırmaq haqqın var, sənin sevməmək haqqın...".

Ancaq əslində könül qırmaq sevməməkdən daha yaxşıdır, çünki sevənləri sonda qadınlar tərk edir və ümidlərlə yanaşı, onların sevişdikləri də yoxa çıxır.

Hələ bu harasıdır?..

Dip-diri dediyimiz sözlər də yoxa çıxır dilimizdən, hələ bu azmış kimi, qadınların özləri də kişilərin sözlüyündən çıxır həmişəlik. Onların heç birinin yenidən sevişməyə nə yeri, nə də sözləri olur.

Yox olmağın zamanı gəldimi?..

Bizlər sevilmək üçün doğulmuşduq, sevmədilər... Bəlkə ona görə ki, qaranlıq olub gecəyə döndük, öz içimizdən qopduq, şəhər bizi əridib itirdi içimizdə. Yan-yana düzülü dəbdəbəli evlər kimi tıxaca düşüb yox olduq. Belə asanmı?

Şair Zahir Əzəmət də hər şeyin asanlıqla sona gəldiyini demir. O deyir ki, Azərbaycan kimi kiçik bir ölkədə yazıçı kitab satışı ilə özünü dolandıra bilməz. "Ədəbiyyata mütləq dövlətin dəstəyi olmalıdır. Bu dəstək açıq tenderlər, nəşriyyat sektoruna dəstək vasitəsilə, kitab mağazalarının açılmasına uzunmüddətli faizsiz kreditlər verilməsi digər yollarla edilməlidir". Zahir Əzəmət soruşur: Azərbaycanda niyə kitab oxunmur? Sualına özü belə cavab verir: "Azərbaycanda 80-dən yuxarı rayon olsa da, kitab mağazaları yalnız Bakıdadır, həm çox az sayda. Bəs insanlar haradan kitab alıb oxumalıdır?! Belə baxanda "Azərbaycanda niyə kitab oxunmur" sualı gülünc deyilmi?! Bax, bu məsələdə dövlətin hüquqi müdaxiləsinə gərək var. Öncə nəşriyyatlar haqqında qanun yenidən işlənməlidir".

Zahir Əzəmət həm də uzun müddətdir ki, yazı prosesindən uzaqlaşdığını etiraf edir və Sevinc Çılğının "Ən yeni ədəbiyyat" seriyasından çap olunan "Alaçarpa" kitabına yazdığı tanıtım yazısında yazıb ki, Sevincin şeirləri özü kimidir: hisslərlə dolu, çılğın, hövsələsiz vəg dağınıq.

Dostyanə söhbət...

Zahir Əzəmətin də öz hisslərinin dolu, çılğın, hövsələsiz və dağınıq olduğunu öyrənmək üçün onunla "Facebook"da söhbət etməli oldum. Sözün düzü, ondan müsahibə aldığımı öncə ona demədim, çünki düşündüm ki, şairlər incə duyğulu insanlardır, birdən razılıq verməz və o baxımdan bir dost kimi onunla dostyanə söhbət etdik.

- Vəziyyət necədir?

- Əsas "Kultaz"la əlləşirəm.

- Əlləşmə, bir az qabağa get.

- Düz deyirsən, istəyirəm, "Kultaz"a yeni dizayn yaradım, rus və ingilis dillərində versiyalar da olsun.

- Bunun üçün maliyyə lazımdır.

- Allah yetirəcək.

- Bəs "Milli kitab" mükafatında işlərini yola qoya bilirsənmi?

- İndi seçim mərhələsindəyik.

- Hansısa əsəri oxumusan?

- Hələ hamısını yox.

- Vaxtın olmur?

- Nə mənada?

- O mənada ki, münsiflər vaxta görə kitabları tez oxumalıdırlar.

- Yox, hələ kifayət qədər vaxtımız var, hissələrə bölüb oxuyuram.

- Ağlın nə kəsir, Azərbaycandan "nobelçi" çıxacaq?

- İndiyə qədər yazılanlar içindən yox.

- Niyə bizim yazarlar dünya səviyyəsində roman yaza bilmirlər, buna intellektualımızmı çatmır?

- Xalq olaraq hələ folklora çox bağlıyıq, yazılı ədəbiyyatla bağlı təcrübəmizin tarixi çox qısadır. Digər tərəfdən dünya ədəbi prosesindən 70 il təcrid olunmuşduq. Səbəblər çoxdur. Bu məsafəni aradan qaldırmaq üçün onilliklər lazım olacaq.

- Məncə, yazarlarımız qapılıb oturublar burada, gərək müxtəlif ölkələri gəzib insanlarla ünsiyyətdə olsunlar. Bakı çayxanalarından "nobelçi" çıxmayacaq. Bunun üçünsə "para" lazımdır.

- Əslində heç bir mükafat haqda düşünmədən yazmaq lazımdır. Qalanı zamanla düzələr.

- Bəs AYO-dakı (Azad Yazarlar Ocağındakı) vəziyyəti necə qiymətləndirirsən, bu yeni piardır, yoxsa təsadüf?

- təsadüf, piardır. Normal bir prosesdir, demokratiyaya hazır olmalısan.

- Fikrincə, Azərbaycanı yaxın zamanlarda xaricdə təmsil edə biləcək yazarımızın adı nədir? Sizin "Nəsimi" mükafatını bura daxil etmirəm.

- Ədəbiyyat falçılığı sevmir. Bir vaxtlar Çingiz Aytmatov üçün uğurlu yol arzulayan İsa Hüseynov oldu. Amma daha sonra İsa yerində saydı, Çingiz isə irəlilədi. Aqşin, Cavidan, Seymur, Əli Əkbər (əgər müdrikləşsə), Jalə, Şərif sair - bunların hər biri ədəbiyyatımızı təmsil etməyə layiqdir. Amma dünya şeir yox, nəsr istəyir.

- Buraya Həmid Hərisçiylə Rafiq Tağını da əlavə edək.

- Ən rəvan dil Əli Əkbərdə, ən zəngin dil Aqşindədir. Amma Əli hələ dərinə qazmır, Aqşin isə roman potensialını ortaya qoymayıb.

- Düzdür, əsərlərdə dil birinci yeri tutur.

- Şərif yaxşıdır, amma qaçqınlıq mövzusundan çıxmağa cəhd etməlidir.

- Əkrəm Əylisli, Seyran Səxavət, Vaqif Nəsib, Mövlud Süleymanlı erası bitdimi?

- Onlar Azərbaycan ölçüsündə böyük yazıçılardır, gücləri buna çatdı.

- Ən sevdiyin roman hansıdır?

- Orxan Pamukun "Qar" romanı.

- Xarici yazarların hansı indi daha çox populyardır və o populyarlıqda əsas nədir? Dil, gözəl süjet xətti, yoxsa yaşadıqları ölkələrin populyarlığı

- Ciddi ədəbiyyat baxımından populyar yazıçılar çoxdur və burada heç də əsas şərt "Nobel" və ya digər mükafat deyil

- Adlarını çəkə bilərsən?

- Piter Akroyd, Murakami, Umberto Eko Orxan Pamukdan fərqli olaraq "Nobel" almayıblar. Amma yetərincə populyardılar.

- Mən də Vişnevskini əlavə edərdim. Onun "İnternetdə tənhalıq" romanı ABŞ-da ən çox satılan kitabdır.

- Onların populyarlığının səbəbi fərqli və dərin olmalıdır, qısaca cavab budur.

- Bəs sən özün hansı cinahdasan?

- Mən özümü bugünkü reallıqda 1-2 uğurlu şeir yazan şair, amma təşkilatçı kimi daha çox fayda verən şəxs kimi görürəm.

- "Kultaz" "Alma"nı populyarlaşdıran bir insanın içində, deməli, potensial var. "Kultaz"ın dizaynı çoxlarının xoşuna gəlir, bəlkə dəyişməyə ehtiyac yoxdur.

- Dizaynın köklü dəyişməsindən yox, imkanlarının 3-4 dəfə genişləndirilməsindən söhbət gedir.

- Yəqin ki, sən multimedia əlavə etmək istəyirsən.

- Saytda xəbərlərə geniş yer ayırmaq, bir növ mədəniyyətlə bağlı informasiya agentliyinə çevrilməkdir hədəfimiz

- Yeni iri bir əsər yazırsan?

- Yox, mən şairəm, şeirin irisi-kiçiyi olmur.

- İndi poema yazmaq dəb deyil?

- Məsələ dəbdə deyil, görünür, sürət əsrinin təsiridir

- Əzbər bildiyin şeirindən bir neçə bənd deyə bilərsənmi?

- Bu ocağın odunda yetimlik,

 

Çörəyinin dadında yetimlik.

Uşağında, qadınında yetimlik,

Yoxsullar vətənsizmiş

 

Vurulub azərbaycan xəritəsi,

Pəncərəyə şüşə əvəzi

Sızlayır divarın boz çatlarında,

Unudulmuş kişi nəfəsi.

Qadınlar bədənsizmiş

 

Ölü işıqlar yağr,

Bu evin ümid təknəsinə

Sığınıb bir yetim uşaq,

Müharibədə ölən atasının

Uzunboğaz çəkməsinə.

Çəkmələr xəbərsizmiş

 

Bəli, internetin belə gücü var. İstədiyin şəxslə yarım saatın içində söhbət edib onun dərdinə şərik ola bilərsən. Bilmirəm, biz bu qısa bliç müsahibəmizdə Azərbaycanda ədəbiyyatımızın problemilə sizi yaxından tanış edə bildikmi? Əlbəttə, yox. Bizim fikrimiz, sadəcə, bir şairimizin ədəbiyyata baxışını öyrənmək idi. Onu da öyrəndik. Sonda isə Zahir Əzəmətin "Uçqun divarlar" şeir ilə müsahibəmizə son deyək.

 

Sən yoxsan

Soyuqsan

Bu da sonum, sonluğum

 

Şəhər məni əritdi,

Gedirəmg uzaqlara.

Orada yağan yağışlar,

Orada doğan günəşlər,

Bəlkə məni kiritdi.

 

Bəlkə

Məni

kiritdi

 

 

Babək Göyüş

 

Həftə içi.- 2011.- 26 yanvar.- S. 7.