İç dünyası ilə şeirə bağlanan şair
Çıx get, yalvarıram, harasa
çıx get,
Çıx
get, yük olacam adına sənin.
Özümə
dərd olar ulu hisslərim,
Mən çata
bilmərəm dadına
sənin.
Musiqi bəstələnən
bu misralar qısa zaman kəsiyində bir çox insanların qəlbinə yol tapdı. Əlikram Bayramovun ifasında
səslənən bu mahnının sözlərinin
uzun müddət müəllifini axtarsam da, onun Vasif
Süleyman olduğunu
təsadüfən bildik.
Şeirin sözləri hələ
tələbəlik illərində
yazdığı "Uçurum"
poemasından götürülübmüş.
Vasif Süleyman
danışır ki, poema yazıldığı
vaxt imtahan verəcəyi ərafəyə
düşür. Buna baxmayaraq, gecələr həmin poemanı yazıb bitirir. Bu mahnının sözləri
də həmin poemanın sonunda yazılmış misralardır.
Vasif Süleyman
kimi söz sərrafı olmaq çətindir. Çünki onun yaradıcılığında
poetik zirvə fəth olunub. O, bir şair kimi
fərdiyyəti mənsub
olduğu xalqın tarixi, mənəvi həyatı, etnoqrafik təfəkkürü, bir
sözlə iç dünyası ilə bağlılığındadır. Bu şair başqalarından
fərqli olaraq, şeirə iç dünyasından yanaşır,
az-az, dərin-dərin
yazır. Şairin bənzərsiz poeziyası
haqqında fikirlər
söyləmək çox
çətindir. Çünki Vasif Süleyman haqda söz demək üçün ən azı onun qədər yazmağı və düşünməyi bacarmalısan.
Onun fikir dünyasına müdaxilə edib, orda yığılıb qalan, nə vaxtsa misralara çevrilə biləcək
fikirləri oxumalısan.
Vasif Süleyman
səmimi və mərd şairdir. Hərdən insana elə gəlir ki, onun üzündəki
təbəssümdən doğur
şeirləri...
"Şəhid taleyi
yaşayanlar qədər
bu torpağı sevmişəm"
Vətənə bağlılığı yaradıcılığının
əsas motivinin torpaq sevgisi olduğundan bəllidir Vasif Süleymanın.
Bu fakt onunla söhbətimizə körpü
saldı: "Bir çox vətənpərvərlərimiz
kimi mən də bu torpağı,
bu yurdu, vətəni dəlicəsinə
sevənlərdənəm", - deyir müsahibimiz. Ardınca əlavə edir ki, bu
düşüncə onda
erkən formalaşıb:
"Hələ kiçik
yaşlarından, duymağa
və düşünməyə
başlayandan bəri bu düşüncə məni müşayiət
edib. Bir dəfə gözəl şairimiz Elçin İsgəndərzadə dedi
ki, biz Vasifdən təkcə şeir yazmağı yox, həm də
övladları necə
sevməyi öyrənmişik.
Mən bunu bir az başqa formada demək istərdim. Mən şəhid taleyi yaşayanlar qədər bu torpağı sevmişəm".
Torpağını sevən bu şairin,
doğulub boya-başa
çatdığı məkan
da onun yaradıcılığı
kimi fərqlidir.
Özü Akif Səmədin, Ağamalı
Sadiqin, Məmməd İlqarın əhatəsində
böyüyüb, o mühitdə
pərvazlanıb: "Nəslimizdə
də sazlı-sözlü
insanlar olub. Mənim canlı olaraq gördüyüm ilk şair
doğma əmim Qara Qaymaqlıdır.
Bəlkə də şeir
yazmağa həvəs
mənə gendən gələn bir şey idi. Bu günə kimi
toplasam, yüzlərlə,
minlərlə yazılarım
çıxıb. Ancaq mən
şeiri çox erkən yazmağa başlamışam. Hələ 3-cü sinifdə yazdığım
təcnislərimdə baş
tutmayan bir sevgidən yazırdım".
"Nədənsə, oxucularımla
sonuncu görüşüm
olduğunu hiss edirəm"
Övladları kimi valideynlərini çox sevib Vasif Süleyman. İlk qələmə aldığı şeirinin
1978-ci illərə təsadüf
etdiyini deyən həmsöhbətimiz "Ən
müqəddəs mahnı"
adlı şerin "Pioner" jurnalına çap olunduğunu da söyləyir:
Ən müqəddəs mahnı,
ən şirin nəğmə,
Ana laylasıdır, ana səsidir.
Ana aləmində
birinci övlad,
Baharında bitən
ilk laləsidir.
Söhbət əsnasında olduqca kövrək məqama toxunur şair. Deyir təsadüfmü, ya zərurətdənmi, kitabları
on ildən bir çap edilib. 1993-cü ildə hələ tələbə
ikən "Sevgi atılandan sonra başlayır", 2003-də "Eşq ol dərgahına
səcdəyə gəlim"
adlı kitabları artıq oxuculardadır.
"Bu ömürdü, mən
dediyim nağıl yox" adlı üçüncü kitab
isə gələn il çapdan çıxa bilər:
"Sabir Rüstəmxanlının
"Göy Tanrı",
Zəlimxan Yaqubun
"Qayıdaq əvvəlki
xatirələrə", Vahid
Əzizin, Musa Ələkbərlinin
bir neçə kitabı haqqında mətbuatda dərc olunan yazılarım da itməsin deyə, kitabda dərc edəcəyəm".
Vasif Süleymanın
şeir yazmaq üslubu da başqadır. Əgər
şeir sonuncu misrasına kimi beynində hazır olmasa, onu vərəqə
köçürmədiyini deyir: "Bir dəfə mənə dedilər ki, axı əvvəlki bəndlər yaddan çıxa bilər. Dedim ki, əgər
yaddan çıxırsa,
deməli o getməli imiş. Amma şeir olub
ki, bir an məsələsi olub onu yazmağım. Ölənlərinizə rəhmət,
atam rəhmətə
gedəndə mən gedib, qəbir üstündə şam yandırdım, qayıdanda
qeyri-ixtiyari olaraq, dedim ki, kəndə
qayıdan yoxdur? Sonra baxdım ki, heç kəs yoxdur. Orda ani olaraq bu
şeiri yazdım:
Ay bu
məzarın yiyəsi,
Orda torpaq,
dəniz varmı?
Aranızda
havalınız,
Dəli-divanəniz
varmı?..
Vasif Süleyman
deyir ki, bəzən kimlərsə
bir gecədə 20 şeir yazması ilə öyünür.
Amma o, ədəbiyyatla
məşğul olduğu
30 ildə 3 kitab yazıb: "Bilmirəm,
30 ilə 3 kitab az, ya çoxdur. Amma nədənsə, bunu oxucularımla sonuncu görüşüm
kimi hiss edirəm.
Bütün 30 ildə yazdıqlarımı
toplasam, 1 poema, 150 şeir yazmışam".
Doğrudan da,
böyük bir ömür yolu keçib müsahibimiz.
Deyir ki, 1999-cu ildə prezidentin sərəncamı
ilə gənc şairlərə təqaüd
veriləndə ikinci qrup şairlər arasında onun da adı vardı.
Bu münasibətlə haqqında onlarla yazılar yazılıb.
Tanınmış publisist-şair
Şərif Ağayar
"Sözün namusunu
qoruyan şair" başlıqlı yazısında
Vasif müəllimin yaradıcılığının ən maraqlı məqamlarından bəhs
edib: "Məmməd
İsmayıl isə haqqımda yazdığı
yazıda "söz də ana kimi,
torpaq kimi müqəddəsdir. Bu da Vasif Süleymanın
fikridir" demişdir.
Sonralar bir çox insanlar bu fikrimi
başqa formada səsləndirdilər. Onların arasında
dostlarım da vardı. Daha demədim ki, bu söz 15 il əvvəl
mətbuatda çap olunub. Bunun formulası var. Mən
həqiqətən də
sözə namus kimi baxmışam. Allah - Təalanın "ol" kəlməsindən
dünya yaranıb.
Buna görə də biz sözü müqəddəs bilməliyik".
Vasif Süleyman
söhbətimizin sonunda
bir fikri xüsusilə qeyd edir. O hesab edir ki, torpağın,
namusun üzərində
eksprement aparmağın
mümkün olmadığı
kimi, sözün də üstündə eksprement aparmaq olmaz: "Sözün üzərində eksprement
aparıldıqda, o sözün
müqəddəsliyi tapdanır.
Mənim
düşüncəmə görə sözə namusla qulluq etmək odur ki, şeir səni
yazdıranda yazasan".
Pərvin İsmayılova
Həftə
içi.- 2012.-21-23 aprel.- S.13.