Pəltək və biabırçı
köhnə qalstuklar taxan
yazıçı
O, qadını
"şüursuz və
təbii şəkildə
bədənini ikrah duymadan bağışlayan
əbədi fahişə"
hesab edirdi. Ondan olsa, mükəmməl sevgini belə, böyük məmnuniyyətlə
kobud, cismani sevgiyə düşünmədən
qurban verərdi.
Lev Tolstoyun fikrincə
isə "Onun kimi qadını həyatın mənası
hesab edən, yaşamın mənasını
sevgidə görən
ikinci yazıçı
çətin tapıla.
Amma onun kimi həyatın
ən gözəl, ali tərəflərini təsvirində ən dəhşətli və eybəcərliklərini bu
qədər aydın və dəqiq təsvir etmiş ikinci yazıçı olsun".
Onun gəncliyinin
şahidləri olan Zolya, ya da
Floberə desəydilər
ki, onun kitabları sevgidən yazılan romanlardan ən yaxşıları sayılacaq, onlar buna xeyli gülərdilər.
Çünki möhkəm bədənli,
valehedici bığları
olan unter zabit Gi De Mopassan
qədər romantik sevgiyə nifrət edən ikinci insan çətin tapılardı.
Mopassan
doğulduğu yerə,
tərbiyəsinə, həm
də ana tərəfdən qohumluğuna
görə normand
idi. Atasının Lotaringiyadan olmasının
heç bir rolu olmadı, çünki bu arvadbaz oğlunun üzünü fərli-başlı
görməmiş arvadını
iki uşaqla birgə qoyub getmişdi. Uşaqlığında bir dəfə
onun bütün həyatını alt-üst
edən səhnənin
şahidi olur. O,
atasının anasını
şillələməsi səhnəsini
görür. "Mən elə bildim ki, dünyanın
axırıdır. Mən həyatın
tərs üzünü
görmüşdüm. Bu gündən etibarən
onun yaxşı tərəfi mənimçün
artıq yox idi". Valideynlərinin boşanması 11 yaşlı Gi üçün böyük
zərbə oldu.
Hələ gənc
ikən Gi bir parisli xanıma
vurulur. Sevgisini şeirə çevirib
bu xanıma göndərir. Axşam ümidlə
dolu Gi gözəlin
evinə getdi. Bağçaya yaxınlaşanda xanımın gülməkdən
ürəyi gedərək
onun şeirlərini hamıya oxumasını qulaqlarıyla eşitdi.
Həmin
bu istehza və ələ salmağı o, bütün
qadınlara heç vaxt bağışlaya bilmədi. Və bu özünü
onun bütün yaradıcılığında bütün çılpaqlığı
ilə özünü
göstərir.
Artıq gənc
yaşlarından o, narahatlıq,
gizli fikirlərini zarafatcıllıq və əyyaşlıq maskasının
altındə gizləməyi
öyrənmişdi. Mopassan
çox az
oxuyur, amma bu onun roman və
novella yaratmasına heç
mane olmurdu. İlk ədəbi əsərlərini
Floberin yanına aparır. O isə oxuyandan sonra əlyazmanı zibil yeşiyinə atırdı.
Təxminən 8 il belə davam elədi. Floberin fikrincə, bu yazılar kitab çap edilməyə yaramır.
"Yazdıqlarımı çox
güman ki,dəyərindən
baha satıram"
Mopassan Parisə
gələndə başda
Zolya olmaqla naturalizm romantizmin qalıqları üzərində
qələbə çalırdı.
Zolya romandan epopeya yaradan vaxt Mopassan
novelladan "qəddar
etiket" yapırdı.
Zolya müharibədən danışan
əsərlərdən ibarət
kollektiv əmək forması kimi hərəyə bir əsər yazmaq təklif edəndə Mopassan ikiəlli razı idi. Özü əsgər olmuş və qorxaqların əlindən
ziyan görmüş
adam üçün
müharibədən yazmaq
nəfəs almaq kimi təbii bir şey idi.
İlk əsər o qədər ustalıqla yazılmışdı
ki, tənqidçilər
də irad tutmağa bir söz tapmamışdılar.
"Toppuş"un çapının səhəri
günü o, artıq
məşhur və tanınmış yazıçı
idi. Müəllimi Flober də
əsəri "şedevr"
adlandırmışdı.
Bundan sonra
belə novellalar toplusu görünməz tezliklə çap olunaraq müəllifi varlı adama çevirəcəkdi. Mopassanın yazıçılıq
məhsuldarlığı valehedicidir.
29 cild kitabı o, cəmi 10 il
ərzində yazmışdı.
"Vaxtımın üçdə ikisini darıxmaqda keçirirəm.
Bir hissəsində isə yazıram və yazdıqlarımı çox
güman ki, dəyərindən baha satıram. Sonra isə bu dəhşətli peşə
ilə məşğul
olmağımın labüdlüyündən
məyus oluram".
Mopassanın 35 yaşı var,
amma o, artıq məşhurdur. Salonlar onu
dəvət eləmək
üstündə mübahisələr
edir. Uzun müddət kubar cəmiyyətinə alışa bilmirdi,
O, zadəgan qadınlarıyla
ünsiyyətdənsə rahat
əldə edilən qadınlara üstünlük
verirdi. İndi onun Etreta və Kannda imarəti var. Amma arasıkəsilməyən başağrıları
və əsəb gərginliyi onu burda rahat yaşamağa
qoymur. İmarətindən bezən kimi
Parisin dar küçələrindən birində
ortabab mebellə bəzənmiş mənzil
kirayələyir. Burda
kamin qarşısında
sərilmiş ağ ayı dərisi və fransız ətir şüşələri kubar
məşuqələrinin yolunu
gözləyir. Onlar adətən
saat beşçün
gəlirlər. Onlar bura
gəlib Kolber küçəsinin yüngül
qızlarının həyatı
barədə Mopassandan
məlumat almağı
sevirlər. Qadınlar onun
başına dolanır,
əlyazmalarını müzakirə
eləyir, səhvlərini
düzəldirlər.
"Zökəmə yox, əsl xəstəliyə
yoluxmuşam"
Mopassan hər
gün yazı masasından qalxmadan səhər 7-dən işləyirdi.
Əvvəl beynində kitabların
süjetini detallara qədər özüyçün
aydın elədiyindən
yazıları demək
olar ki, səhvsiz, dəyişmələrsiz
kağıza köçürülürdü.
Ola bilər ki, elə bu cür
gərgin iş rejimi Mopassanın axırına çıxdı.
Onun gözləri ağrayır,
yuxusuzluq və miqrendən əziyyət çəkirdi. Qardaşı ağlını itirib sonra vəfat edəndə yazıçı
nədənsə qəti
qərara gəldi ki, onun da
həyatı məhz belə bitəcək.
Bioqraflar
hesablayıb ki, Mopassan təkcə 1885-ci ildə 1500 çap vərəqi yazı yazıb. Bu nəticələr
Balzakı da, Dikkensi də, hətta Düma-atanı da arxadı qoyur. Ömrünün
sonuna yaxın iş sürəti çox aşağı düşəndə yazıçı
etiraf edir: "Bax bu, mənim
"Anjelüs" romanımın
50 səhifəsidir. Bir
il ərzində
bunu yaza bilmişəm. 3 aya
kitabımı bitirə
bilməsəm özümü
öldürəcəm".
1877-ci ilin
martında Mopassan dostu Roberə məktub göndərib civə və yodlu kalium ilə
müalicə edildiyini
yazır: "Tanrıya
eşq olsun, alliluya, məndə sifilis var! Nəhayət ki, zökəmə yox, əsl xəstəliyə
yoluxmuşam. Axı bu
xəstəlikdən Birinci
Fransisk vəfat eləmişdi. Mən fəxr
eləyirəm. Ona görə
də mən ona yoluxmaqdan gərək qorxmayım".
O dövrün təbabəti
bu xəstəlik qarşısında aciz olduğundan ona göz yummağa çalışırdı. Dode,
Mallarme, Tulus- Lotrek, Qoqen, Nerval, Bodler, Van Qoq, Nitşe, Mane və bir çoxlarını Mopassanın "Mənim əziz sifilitiklərim"
adlandırdığı insanlar
bu xəstəlikdən
vəfat eləmişdi.
Deyilənə görə sifilisi
də Mopassan valideynlərindən "miras"
almışdı.
"Özünü bir qadınla məhdudlaşdıran
adam..."
Mopassan yazmayanda,
müalicə olunmayanda
və avar çəkməklə məşğul
olmaqdan azad vaxtında qadın ovuna çıxırdı.
Qadınlar onu bəyənməsələr
də, tələyə
düşürdülər. Sonra o, əsərlərində onların
təsvirini verməklə
acıq çıxırdı.
Qadınlar onun məzəli
əhvalatlarını dinləyərək
gülməklə əylənirdilər.
Bəzən yazıçı "dördünü birdən
cilovlamışam" deyib
fəxr eləyirdi.
Üç yüzdən və
daha artıq rəqəmlərdən danışırlar.
Qadınlar onunçün
belə yazırdı:
"Onun dili pəltəkdir, amma danışıq tərzi
o qədər ürəyə
yatandır ki, danışığının qüsurunu unudursan. Özünə baxan deyil, pis geyinir, biabırçı
köhnə qalstuklar taxır".
Onun fikrincə,
"iki qadın bir qadından, üç qadın iki qadından daha yaxşıdır.
Onu isə onlardan da yaxşıg
Özünü bir qadınla məhdudlaşdıran
adam il
boyu dəniz ilbizini yeyən adama bənzəyir".
Dünyada heç
bir qüvvə onun qadınlara olan ehtirasının qarşısını ala bilməzdi.
Yazıçı öz sevgi macəralarıyla ədəbi
əsərlərindən daha
artıq fəxr eləyirdi. Mopassan həmişə deyirdi ki, qadınlar arasında uğurunun səbəbi onun ağlındadır: "Çoxları
hesab eləyir ki, cəmiyyətin aşağı səviyyəsinin
əhalisi oturaq həyat keçirən zənginlərdən daha yaxşı məşuqdur.
Mənsə düşünürəm ki, kişinin ağlı olmasa heç vaxt qadınına böyük
zövq verə bilməyəcək".
Mopassan
ömrü boyu ideal qadın axtarırdı:
"Ömrü boyu yeganə qadını- Naməlum, Həsrətilə
gözlədiyim, Arzuladığım
qadını axtarmışam.
Mən onu bütün mükəmməl keyfiyyətlərlə
arzularımda bəzəmişəmg"
Elə qadın həyatda yox idi. O, bunu çox yaxşı bilirdi. Ona görə də
etiraf eləyirdi ki, "Mən heç vaxt sevməmişəm".
Heç vaxt ailə
qurmur və elə dünyaya da subay vida edir. Öləndə
nə huşu, nə də yaddaşı yerindəydi. Onun son
sözləri isə "Ah, zülmət, zülmət"
olur.
Nigar
İxtiyarqızı
Həftə
içi .- 2012.- 11-13 fevral.- S.16.