Təhsilə nəzarət sistemi dəyişir
Bundan sonra
təhsil alanların biliyi Təhsil Nazirliyinin deyil, Nazirlər
Kabinetinin müəyyən etdiyi qaydada qiymətləndiriləcək
Nazirlər Kabineti "Orta ixtisas təhsilinin dövlət standartı və
proqramı"nda dəyişikliklər edilməsi haqqında
qərar verib. Dəyişikliyə əsasən,
tələbələrin biliyinin
attestasiyasının, o cümlədən,
yekun attestasiyasının aparılması
qaydaları Təhsil Nazirliyi deyil, Nazirlər Kabineti tərəfindən
müəyyənləşdiriləcək. Başqa
sözlə, pedaqoji prosesin
təşkili, tədris planlarının hazırlanması və
təsdiqi orta ixtisas təhsili
müəssisələri tərəfindən həyata keçirilir. Fənn proqramları və metodik təminatla bağlı tövsiyələr
Təhsil Nazirliyi, təlimin nəticələrinin
qiymətləndirilməsi və monitorinqin
aparılması qaydaları Nazirlər Kabineti
tərəfindən müəyyənləşdirilir.
Bundan başqa, Nazirlər Kabineti "Ali
təhsil müəssisəsinin Nümunəvi Nizamnaməsi"ni
də dəyişib. Dəyişikliyə
əsasən, təhsil alanlar artıq Təhsil
Nazirliyinin deyil, Nazirlər
Kabinetinin müəyyən etdiyi qaydada biliyinin yenidən qiymətləndirilməsini
tələb edə biləcəklər. "Təhsil müəssisələrinin
akkreditasiyası Qaydaları"na dair dəyişiklikdə
isə Akkreditasiya Komissiyasının səlahiyyəti
artırılıb. Belə ki,
Akkreditasiya Komissiyasına ümumtəhsil
fənləri üzrə təhsil alanların biliyinin
yekun qiymətləndirilməsinin
(attestasiyasının) nəticələrini təhlil etmək,
yerlərdə dəqiqləşdirmə aparmaq,
buraxılış qruplarında (siniflərində) təhsil
alanların bilik səviyyəsini qiymətləndirmək,
nəticədə təhsilin məzmununun və mütəxəssis
hazırlığı səviyyəsinin dövlət təhsil
standartlarının tələblərinə uyğunluğunu
müəyyənləşdirməkdən səlahiyyəti
verilib.
Təhsil Nazirliyinin akkreditasiya
şöbəsinin əməkdaşı Zakir Məmmədov
bu dəyişikliklərin əsas mahiyyətini və məqsədini
"Həftə içi"nə şərh edərkən
deyib ki, əslində hökumətin bu qərarı ilə
nazirliyin hansısa səlahiyyəti əlində
alınmayıb. Onun sözlərinə
görə, Təhsil Nazirliyi akkreditasiya qaydalarının daim
təkmilləşdirilməsində maraqlıdır. Bu düzəliş də ümumi
təkmilləşdirmənin tərkib hissəsidir. Düzəliş
isə ondan ibarətdir ki,
bundan sonra Təhsil Nazirliyi təhsil alanların ümumtəhsil fənlərinin
imtahan nəticələrini deyil, yekun qiymətlərinin
təhlilini aparacaq. Yəni keyfiyyəti
müəyyənləşdirən zaman
buraxılış imtahanlarının təhlili deyil, ayrı-ayrı fənlər üzrə yekun qiymətlərin təhlili həyata
keçiriləcək.
Yeni dəyişikliyə
TQDK-nın da təsiri olub
Nazirlik rəsmisi bu dəyişikliyin həm
də orta məktəblərdə buraxılış
imtahanlarının Tələbə Qəbulu üzrə
Dövlət Komissiyasına həvalə edilməsindən irəli
gəldiyini də bildirib. Onun sözlərinə görə, bununla
bağlı TQDK sədri Məleykə Abbaszadənin Təhsil
Nazirliyinə təklifləri gəlmişdi: "Biz bütün bu təklifləri nəzərə alaraq akkreditasiya
qaydalarına müəyyən düzəlişlərin edilməsi
ilə bağlı Nazirlər Kabinetinə müraciət etdik. Çünki akkreditasiya prosesində təhsil alanların biliyinin qiymətləndirilməsi əsas
elementlərdən biri
sayıldığından burada
qeyri-müəyyənlik qalmamalı idi".
Zakir Məmmədov Azərbaycanın təhsil
müəssisələrində akkreditasiyanın hansı formada
aparıldığına da aydınlıq gətirib. Onun
sözlərinə görə, təhsil müəssisələrinin
təhsil prosesinin təşkilinin, müəssisənin
maddi-texniki bazasının, təhsil proqramlarının, kadr
potensialının, maliyyə resurslarının və təhsil
infrastrukturunun qəbul olunmuş dövlət standartlarına
uyğunluğunu müəyyən etmək məqsədilə
aparılır: "Təhsil müəssisələrində
təhsilin keyfiyyətinə dövlət-ictimai nəzarət
forması kimi akkreditasiyanın əsas məqsədi vətəndaşların
təhsil hüquqlarının və təhsil müəssisələrinin
fəaliyyətinin dövlət standartlarının tələbləri
səviyyəsində qurulmasını təmin etməkdən
ibarətdir.
Xatırladaq ki, təhsil müəssisəsinin
akkreditasiyası hər 5 ildən bir Təhsil Nazirliyinin müəyyənləşdirdiyi
qrafik üzrə həyata keçirilir. Yeni yaradılmış təhsil müəssisəsinin, eləcə
də fəaliyyətdə olan təhsil
müəssisələrində yeni təhsil
proqramlarının akkreditasiyası ilk
buraxılış olduqdan sonra
həyata keçirilir. Təhsil
müəssisəsinin akkreditasiyası onun
keçirilməsinin təşkili, təhsil müəssisəsinin
özünütəhlili, akkreditasiya
komissiyasının araşdırma aparması, akkreditasiya
haqqında arayışın hazırlanması və təhsil
müəssisəsinin statusu müəyyən
edildikdən sonra müvafiq
keyfiyyət sənədinin - sertifikatın hazırlanması
mərhələlərindən ibarətdir
Zakir Məmmədov deyir ki, təhsil
müəssisəsini akkreditasiyadan keçirmək
üçün Təhsil Nazirliyi mütəxəssislərdən
ibarət komissiya yaradılır. Onun sözlərinə görə, bu komissiya bir ay
müddətində təhsil müəssisəsinin
hesabatını yerində araşdırır və sonuncu kursda təhsil
alanların biliyinin attestasiyasını keçirir: "Attestasiya
zamanı tələbələrin buraxılış işlərinin
nəticələrinin təhlilinə də xüsusi
diqqət yetirilir. Bundan
sonra komissiya təhsil
müəssisəsinin hesabatı ilə öz
araşdırmalarının nəticələrini tutuşduraraq təhsil müəssisəsinin
fəaliyyəti barədə yekun
arayış hazırlayır. Arayış
tanış olmaq üçün
təhsil müəssisəsinin rəhbərinə verildikdən
bir həftə sonra Təhsil
Nazirliyinin Akkreditasiya
şöbəsində aidiyyəti olan digər
şöbələrin rəhbərlərinin və akkreditasiya komissiyası üzvlərinin
iştirakı ilə onun ilkin
müzakirəsi keçirilir. Yekunda isə
Akkreditasiya Şurası dövlət təhsil
standartlarının tələblərinə uyğun
hazırlanmış və təhsil nazirinin
təsdiq etdiyi meyarlar
əsasında təhsil müəssisəsinin statusunu
müəyyən edir, onun
tam şəkildə və ya ayrı-ayrı təhsil proqramları
üzrə akkreditasiyadan
keçib-keçməməsi barədə qərar qəbul
edir".
Nazirlər Kabineti
bizdən yuxarı orqandır, biz də...
Zakir Məmmədov
Nazirlər Kabinetinin sözügedən qərarının
ictimaiyyət arasında Təhsil Nazirliyinin
səlahiyyətlərinin məhdudlaşdırılması kimi dəyərləndirilməsinin
başadüşülən olmadığını da söyləyib. Onun
sözlərinə görə, "Təhsil haqqında" yeni qanun qüvvəyə
minməzdən əvvəl bu və digər
məsələləri nazirlik müəyyənləşdirirdi:
"Amma qanun qüvvəyə
minəndən sonra hansı məsələlərin
Nazirlər Kabinetinin müəyyənləşdirməsi
dəqiqləşibsə, biz məcburuq
nümunəvi əsasnamədə buna uyğun dəyişikliklər aparaq.
Bir sözlə, Nazirlər Kabineti bizdən yuxarı orqandır və biz də həmin orqanın müəyyənləşdirdiyi
qaydalarla işləyirik".
Hansısa təhsil qurumunun
gələcək taleyini Akkreditasiya
Komissiyasına həvalə etmək olma
Azərbaycan Müəllimlər İnstitutunun rektoru, millət
vəkili Aqiyə Naxçıvanlı isə hansısa təhsil
qurumunun gələcək taleyinin
Akkreditasiya Komissiyasına əvalə
olunmasının tamamilə əleyhinədir. Millət vəkili
"Həftə içi"nin əməkdaşı ilə söhbətində
bildirib ki, tələbələrin
biliyini həmin ali məktəbdən
başqa heç kim obyektiv qiymətləndirə
bilməz: "Ali təhsil müəssisəsinin
Nümunəvi Nizamnaməsi"nə edilən dəyişikliyə
görə, təhsilalanlar artıq Təhsil Nazirliyinin
deyil, Nazirlər Kabinetinin
müəyyən etdiyi qaydada
biliyinin yenidən qiymətləndirilməsini
tələb edə biləcəklər. Düzdür,
bununla bağlı konkret
qaydalar müəyyənləşdirilməyib.
Amma mən ali məktəb
tələbələrinin hansısa əlavə qurum tərəfindən biliyinin
yenidən qiymətləndirilməsinin tamamilə əleyhinəyəm.
Belə çıxır ki,
ali məktəblər öz
tələbələrinin biliyini düzgün qiymətləndirmir. Əslində
isə tələbənin savadının hansı səviyyədə
olmasını təhsil aldığı ali
məktəbdən başqa heç kim bilməz.
Ümumilikdə isə mən hansısa təhsil qurumunun gələcək taleyinin
Akkreditasiya Komissiyasına həvalə
olunmasının tamamilə əleyhinəyəm. Çünki biz ötən
il akkreditasiyadan
keçəndə həmin Komissiya tərəfindən
o qədər lazımsız suallar aldıq ki, özümüz də bezdik.
Görün, bu
Komissiyanın səlahiyyətlərinin artırılması
ilə ali məktəblər daha hansı lazımsız suallara
tuş gələcəklər?".
"Hələ ki,
danışmaq tezdir"
Dövlət Sosial-İqtisad
Kollecinin direktor müavini Teymuraz Əfəndiyev
isə sözügedən dəyişikliyin detalları barədə
danışmağın tez olduğunu bildirib. Onun sözlərinə
görə, "Orta ixtisas
təhsilinin dövlət standartı və proqramı"nda
dəyişikliklər edilməsi haqqında qərarda
artıq tələbələrin biliyinin
attestasiyasının, o cümlədən
yekun attestasiyasının aparılması
qaydaları Təhsil Nazirliyi tərəfindən
deyil, Nazirlər Kabineti
tərəfindən müəyyənləşdirilməsi öz əksini tapıb: "Amma
bildiyimə görə, bundan sonra təhsil müəssisələrinin
attestasiyasının hansı formada
aparılacağı həhəlik dəqiqləşdirilməyib.
Biz yalnız müvafiq
dəqiqləşdirmədən sonra
hansısa fikir bildirə bilərik".
Ötən il
təmsil etdiyi təhsil müəssisəsinin
Təhsil Nazirliyi tərəfindən akkreditasiyadan keçirildiyini
vurğulayan direktor müavini tələbələrin biliyinin qiymətləndirilməsi zamanı test üsulundan istifadə
edildiyini bildirib: "Attestasiya zamanı Təhsil Nazirliyinin
nümayəndələri tələbələrə suallar paylayaraq həmin
sualların cavabında biliklərini qiymətləndirdilər.
Akkreditasiya prosesində həm də kollecin maddi-texniki
bazasının hansı səviyyədə olması araşdırıldı
və yekun olaraq bizə
müsbət rəy verildi".
Sevinc
Həftə
içi. – 2012. – 18 oktyabr. – S. 6.