“Toylarımız çox
eybəcərləşdirilir“
Aydın
Mehralıyev: "Xoşbəxtlik ondadır ki,
digər müsabiqələrdən fərqli olaraq,
muğam müsabiqələrinin heç birində "SMS" rol
oynamır"
Onunla adi insanlar arasında tez-tez rastlaşırıq. El şənliklərində,
toy məclislərində lap başda dayanır. Həyatda nə qədər sadə görünsə də, bir o qədər sənət aləmində
istedadlı və zəngin görünür
Aydın Mehralıyev.
Onu sənət dostlarından fərqləndirən
cəhət ifa tərzi, bəstələdiyi
mahnı və rəqslərdə cazibədarlıqdır.
Klassik sənətçilərimizdən
olan babası Qarabağın tanınmış
xanəndəsi Məşədi
Bahadurdan musiqi dərsi alıb, ondan musiqi mədəniyyətini,
ifaçılıq sənətini,
əsl Qarabağ kişilərinə məxsus
olan ədəb-ərkanı,
səhnə davranışını
öyrənib.
Müasir
milli musiqimizin inkişafında, təbliğində
və istedadlı gənc nəsillərin üzə çıxıb
yetişdirilməsində Aydın
Mehralıyevin xidmətləri
az olmayıb.
Hələ 1965-ci ildə Ağdamın
"Şur" ansamblının
solisti kimi dünyanın bir çox ölkələrində
keçirilən festivalların
iştirakçısı olan
Aydın müəllim
müasir toylarımızın
avropalılaşmasından, milli rəqslərimizin unudulmasından narahatdır.
Onunla müsahibəmizin
əsas mövzusu da elə bu
məsələlərdir:
- Bir çox milli rəqslərimiz getdikcə unudulur. Onlardan bir neçəsinin
adlarını çəksəm,
bəlkə də heç sizə də tanış
gəlməyəcək...
- Çox təəssüf
ki, belədir. Doğrudan da milli rəqslərimizin
çoxu yaddan çıxır, unudulur.
Halbuki bu rəqslər bizim milli-mədəni dəyərlər baxımından
çox qiymətlidir.
Məsələn, "Reyhanı",
"Kəvəri", "Qartarma" və sairə kimi rəqslərimiz artıq unudulub. Mən bu kimi rəqsləri müasirləşdirib,
xalqı özünə
qaytarmağa çalışmışam.
Bu yaddan çıxmış
rəqslərlə instrumentalistlərimiz
öz repertuarlarını
bir az
da zənginləşdirəcəklər.
- Deyəsən,
"Gənclik" nəşriyyatı
sizin yeni bir kitabınızı çapa hazırlayıb.
Nə yazmısınız o kitabda?
- Bəli, "Azərbaycan muğamında gəzişmələr"
adlı kitabım artıq çapdadır. Bu yaxınlarda işıq
üzü görəcək.
Adından da göründüyü
kimi, bu kitab Azərbaycan muğamları və xalq musiqisindən bəhrələnmiş bir
məcmuədir. Həmin məcmuə
4 hissədən - rənglər,
rəqslər, pyeslər
və mahnılardan ibarətdir. Məcmuəyə həm də 4 muğam - "Rast", Zabul", "Çahargah"
və "Humayın"
segahların gəzişmələri
də daxil edilib. Bundan əlavə, 26 muğam
rəngi, 8 mahnı, bir çox pyeslər, eləcə də unudulmuş xalq rəqsləri üzərində popurrizmlər
bu kitabda öz əksini tapıb. Kitab tədris xüsusiyyətli
məcmuədir, musiqi
təhsil ocaqlarında
dərslik kimi istifadə olunacaq.
- Sizcə, milli rəqslərimizin unudulması, yetərincə
təbliğ edilməməsi
nədən irəli gəlir?
- Xalq mahnı və milli rəqslərimiz
əsasən toylarda, kütlə qarşısında
verilən açıq
konsertlərdə, bir
də ki, radio və televiziyalar vasitəsilə təbliğ
olunur. Əfsuslar olsun ki, rəqslərimiz yetərincə
təbliğ olunmur.
İstər toylarda, istərsə də konsert və televiziyalarda ara
mahnıların təbliğinə
üstünlük verilir.
Hətta
marşrut avtobuslarında,
taksi və çayxanalarda da yüngül, bayağı
mahnılar təbliğ
olunur. Təəssüflər olsun ki, bu gün belə
hallara nəzarət edən yoxdur və yeniyetmə gənclərin də yadında elə bayağı musiqilər qalır. Çünki onlar gözlərini
açıb bayağı
musiqiləri görür
və eşidirlər.
Allaha şükürlər olsun
ki, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban Əliyevanın təşəbbüsü
ilə muğamlarımız
dövlət səviyyəsində
təbliğ olunur və bu sahədə
istedadlı gənc nəsil yetişdirilir.
Mehriban xanımın təşəbbüsü
ilə artıq muğamı duymayan insanlar da muğam
səviyyəsinə qaldırılıb.
- Yeri gəlmişkən, hazırda
davam edən IV Muğam Müsabiqəsinin
gedişi sizi nə dərəcədə
qane edir? Münsiflər heyətinin seçimində
və balların verilməsində hər hansı bir qüsur varmı?
- Müsabiqədə seçim
ədalətli aparılır.
Xoşbəxtlik ondadır ki,
digər müsabiqələrdən
fərqli olaraq, muğam müsabiqələrinin
heç birində
"SMS" rol oynamır.
Həqiqətən də istedadı
və qabiliyyəti olan gənc ifaçıların sənətinə
qiymət verilir.
Onlar bir-birilərindən gözəl
oxuduqlarına görə
adlarını çəkmirəm.
Əsas məqsəd odur ki, bu müsabiqəyə
gələn gənc xanəndələrin hamısı
- baxmayaraq ki, bəziləri müsabiqəni
yarımçıq tərk
edib - çox ciddi-cəhdlə muğamlarımızı
öyrənir və təbliğ edirlər.
Bütövlükdə müsabiqədə seçim qənaətbəxşdir.
Muğamlarımız canlı şəkildə
xalq qarşısında
nümayiş etdirilir
və onların qabiliyyətləri açıq-aşkar
üzə çıxarılır,
saxtakarlıqdan söz
gedə bilməz.
Müsabiqədə seçimin düzgün
aparılmasında Azərbaycan
Dövlət Televiziya
və Radio Şirkətinin
sədr müavini
Nadir Axundovun ciddiliyi də xüsusi rol oynayır.
- Toylar da milli adət-ənənələrimizdən
biridir. Amma muğama, xalq mahnılarına münasibətdə
müasir toylarımızda
həmin o adət-ənənələri
qoruyub saxlaya bilmişik? Sizcə, vəziyyəti necə
tarazlamaq olar?
- Toylarımız çox eybəcərləşdirilir. Hətta o səviyyədə
ki, artıq adamın toya getməyə də həvəsi gəlmir.
Bu, məni çox
narahat edir. Qarabağın elə bir bölgəsi olmayıb ki, bizi bir
musiqiçi kimi ora dəvət etməsinlər. Qarabağ toylarında
hər bir şəxsin özünün
oyun havası vardı. Toy mağarına daxil olan kimi biz həmin
adamın havasını
çalardıq. O dövrdə
səsucaldıcı aparat,
mikrofon yox idi. Xanəndə canlı oxuyardı, musiqi canlı səslənərdi, xüsusilə
də ritmlərə diqqət yetirilərdi və ritmsiz musiqi ola
bilməz. O vaxt toylar 2-3 gün davam edərdi. Yarım gün əvvəl kəndin ağsaqqalları
yığışıb sazəndarları
imtahan edərdilər.
Əgər onları qane
etmirdisə, sazəndarları
geri qaytarardılar.
Amma indiki toylarımızda bir musiqiyə 50 nəfər oynayır.
Bu isə musiqimizi
ucuzlaşdırır.
- 48 ildir sənətdəsiniz. Əməyiniz qiymətləndirilibmi?
- Onlarca tanınmış yetirmələrim var. 1966-cı ildən tar əlimdən düşmür. Seyid Şuşinski, Bahadur Mehralı oğlu, Arif Babayev, Musa Şuşinski, Bəylər
Nəcəfov, Şelli
Məhəmməd, İldırım
Həsənov, Nikay Bayramov, Şövkət Ələkbərova, Sara Qədimova,
Qədir Rüstəmov,
Aydın Məmmədov,
Aydın Nıftalı
oğlu, Hafiz Sədrzadə,
Batar Fərhadov, Şahin Babayev kimi klassik sənətçiləri
tarda müşayiət
etmişəm. Bir çox
bəstələdiyim mahnılar
tanınmış sənətçilər
tərəfindən sevilə-sevilə
ifa edilir. Hələ yazdığım dərslikləri
demirəm. 2008-ci ildə mənə fəxri ad verilməsi üçün Ağdam
Rayon İcra Hakimiyyəti
təqdimat yazıb göndərib. İşlərim o vaxtdan Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyindədir. Nazirlikdən deyirlər ki, narahat olmayın, növbədəsiniz, vaxtınız
çatanda sizə fəxri ad veriləcək.
Amma dünyanın ən aparıcı ölkəsi
olan ABŞ-da fəxri ad verilmir. Orada sənətkara qiyməti xalq verir. Ona görə də mən fəxri adın verilməsində
o dərəcədə maraqlı
deyiləm.
Qələndər Xaçınçaylı
Həftə içi.- 2013.- 14-16
sentyabr.- S.7.