Mobil telefonla savadsızlığı
ləğv etmək olar
Dövlət qurumları bunun
üçün xüsusi
tədbirlərin həyata
keçirilməsini istəyirlər
UNESCO-da savadsızlıqla mübarizə vasitəsi kimi mobil telefonlardan istifadə və oxucu dairəsinin genişləndirilməsi ilə bağlı tədqiqat keçirilib. un.org saytının yazdığına görə, mobil telefonlar hər yerdə, həmçinin kitab çatışmazlığı hiss olunan regionlarda geniş yayılıb. BMT-nin qiymətləndirməsinə əsasən, hazırda 6 milyard insan kommunikasiya şəbəkələrinə qoşulmuş mobil qurğulara çıxış imkanına malikdir. Kitab qıtlığı savadlılığın yayılması yolunda əsas maneələrdən biri olduğundan «Mobil rabitə dövründə mütaliə» adlı yekun hesabatda aşağı savadlılıq səviyyəsinə malik ölkələrdə ucuz mobil qurğulardan istifadə ilə bağlı tövsiyələr diqqətə çatdırılıb. Onların hədəfi oxucu dairəsini genişləndirməkdir. UNESCO-dan bildirilib ki, İKT həmişə savadlılığın yayılmasında aparıcı rol oynayıb.
Bəs görəsən
Azərbaycanda mobil rabitə vasitəsilə
savadsızlığın ləğvi, yaxud
müəyyən yaş təbəqəsinə
məxsus insanların savadlanmasının təşkili mümkündürmü?
Rabitə və
Yüksək Texnologiyalar Nazirliyinin
(RYTN) informasiya cəmiyyəti şöbəsinin
müdiri İsbəndiyar Əliyev deyir ki, Azərbaycanın
təhsil sisteminin inkişaf
etdirilməsində, müəyyən uğurların əldə
etdilməsində İKT-nin tətbiqinin rolu çoxdur. Bu baxımdan
İKT-nin potensial
imkanlarından maksimum yararlanmaqla
«Elektron təhsil»in, «Distant
təhsil»in və digər təhsil növlərinin inkişaf etdirilməsi praktikası ölkəmizdə
geniş yayılıb. İnternet
və müxtəlif sa ytlar
vasitəsilə təhsil sahəsində müəyyən
informasiyaların yayılması da
müsbət nəticələr verib:
«Bizim nazirliyimiz
tərəfindən dəfələrlə
respublikamızın ayrı-ayrı regionlarında tədbirlər,
simpoziumlar, treninqlər və təlimlər
təşkil olunub və onların vasitəsilə
təhsil sistemində çalışanların, eləcə
də qeyri-təhsil sahəsinə aid olan vətəndaşların təhsil sistemi ilə bağlı məlumatlandırılması
həyata keçirilib. Bundan
başqa, bölgələrdəki təhsil
müəssisələrinin İKT-nin
imkanlarından istifadə etməsi üçün
müəyyən qədər işlər görülüb
və proses hazırda da
davam etdirilir».
Layihə dəstəklnir
Mobil rabitə vasitəsilə
savadsızlığın səviyyəsinin aşağı
endirilməsinin mümkünlüyünü
istisna etməyən şöbə müdiri hazırda Azərbaycanda belə bir praktikanın tətbiq olunmadığını
diqqətimizə çatdırır. Onun
dediyinə görə, RYTN-in bu istiqamətdə hər hansı bir tədbir həyata keçirməsi barədə
məlumatı yoxdur: «Yəni bu məsələylə bağlı aidiyyəti
qurumlar tərəfindən bizim nazirliyə müraciət edilməyib. Ona görə də biz bu istiqamətdə konkret
tədbirlər planı hazırlamamışıq, yaxud bununla bağlı qərar
qəbul etməmişik. Ancaq bununla belə düşünürəm ki, savadlılılığın
artırılması və savadsızlığın ləğvi
istiqamətində mobil rabitənin
imkanlarından istifadə olunması müsbət nəticə
verə bilər».
İsbəndiyar
Əliyev vurğulayır ki, mobil rabitə vasitəsilə
savadlılığın artırılması və
savadsızlığın ləğvi üçün
bir sıra tədbirlər həyata
keçirmək lazımdır. Bunun üçün ilk
növbədə mobil qurğularla
işləməyi tədris edən əyani və
yazılı vəsaitlər hazırlanmalıdır: «Vətəndaşlar,
xüsusilə də regionlarda və kəndlərdə
yaşayanlar həmin vəsaitlərdən
istifadə etməklə mobil qurğulardan istifadə qaydalarını
öyrənməlidirlər. Bundan sonra öyrənci saytları yaradılmalı
və əhaliyə həmin saytların xidmətlərindən
təmənnasız istifadəsi üçün
müəyyən tədbirlər həyata keçirilməlidir.
Amma qeyd etdiyim kimi
bu məsələdə aidiyyəti qurumlar xüsusi fəallıq
nümayiş etdirməlidirlər. Əgər
müvafiq dövlət orqanları bu məsələylə bağlı
nazirliyimizə müraciət ünvanlayarsa,
RYTN bu məsələni müzakirə edəcək
və lazımi köməkliyin göstərilməsi üçün əlindən gələn
köməkliyi əsirgəməyəcək».
Azərbaycanda kitab qıtlığı hökm sürür
İqtisadçı-alim
Əli Əlirazyev bildirir ki,
təkcə bölgələrdə deyil,
Bakı şəhərində də müəyyən sahələr
üzrə kitab
çatışmazlığı özünü
büruzə verir. Onun
sözlərinə görə, əhalinin ayrı-ayrı sahələr
üzrə kitablara tələbatı məsələsində
də müxtəliflik özünü
büruzə verir: «Elə kitablar,
ədəbiyyatlar var ki,
onlara tələbat həddən artıq çoxdur. Amma onların
qıtlığı ucbatından bölgə və paytaxt əhalisi bu kitab və ədəbiyyatlardan yetərincə
faydalana bilmir.
Xüsusilə də ail məktəblərdə
tələbələr bəzi ədəbiyyatların
çatışmazlığından çox
əziyyət çəkirlər. Ancaq bəzi
ədəbiyyatlar və kitablar var ki, onların
oxucuları ya yoxdur, ya da nəzərə çarpmayacaq qədər azdır. Bundan əlavə, regionlarda
telekanalların, radioların fəaliyyətə
başlaması, İKT-nin tətbiqinin
genişlənməsi, əsasən də internetin
təşkili əksər kitablara olan ehtiyacı azaldıb. Digər tərəfdən,
regionlardakı kitabxanaların lazımi ədəbiyyatlarla təmin
edilməməsi, yaxud az
sayda ədəbiyyatla təmin olunması,
müəyyən kitabların
çatışmazlığı həmin obyektlərin fəaliyyətini
də sıfıra endirib. Kitabların baha olması və onların əhalinin
alıcılıq qabiliyyətinə uyğun
gəlməməsi də ciddi problemdir. Bütün bunlara görə də keçmiş
SSRİ dövrü ilə müqayisədə
son illərdə böləgələrdə
nəinki kitabları, hətta qəzetləri alanların və
oxuyanları sayı xeyli aşağı düşüb».
Əli
Əlirzayevbildirir ki, son
illərdə Azərbaycanda İKT-nin
yüksək sürətli inkişafı digər sahələrdə
olduğu kimi, təhsil
sahəsində də müəyyən irəliləyişlərin
əldə edilməsində mühüm rol oynayır. Onun dediyinə
görə, internet və saytlar
vasitəsilə oxucuların savadlılığının
artırılması məsələsi həmişə aktual məsələ və bir
problem olaraq qalır:
«Söhbət ondan gedir
ki, oxuculara
çatdırılacaq informasiyaların yüksək keyfiyyətli,
başa düşülən və
asanlıqla qavranılan olması əsas şərtlərdən
biridir. Amma əksər
hallarda qeyri-peşəkarlıq
üzündən sözügedən şərtlərin tələbləri
pozulur. Unutmaq lazım
deyil ki, oxuculara internet yolu ilə çatdırılacaq informasiyalar konkret
funksionallığı ilə fərqlənməli və
seçilməli, oxucuların mənəvi və intellektual səviyyəsinin
artırılmasında rol
oynamalıdır. Ona görə də
haqqında danışılan məlumatların və
informasiyaların hazırlanması peşəkarlar və
mütəxəssislər tərəfindən həyata
keçirilməlidir».
Əli Əlirzayev qeyd edir ki,
mobil rabitə vasitəsilə
savadlılığı artırmaq üçün
bir sıra tədbirlər həyata
keçirilməlidir və həmin tədbirlərə konkret bir qurum
nəzarət etməlidir: «Yəni həmin qurum savadlılığı artırmaq üçün hazırlanacaq
informasiyaların keyfiyyətinə cavabdehlik
daşımalı, bu məlumatların mobil telefon vasitəsilə
izlənilməsi və oxunması üçün
xüsusi saytların yaradılması işi ilə məşğul olmalı və
digər gərəkli işləri görməlidir. Əks halda nəzarətin olmaması mobil rabitə vasitəsilə
savadlılığın artırılmasında mühüm rol oynamayacaq. Əksinə, milli
mentalitetimizə zidd materialların və əhalid
çaşbaşlıq yaradan məlumatların
yayılması ciddi mənfi təsirlərini
göstərəcək».
«Bu işdə QHT-lər də maraqlı olmalıdır»
Tələbə Qəbulu
üzrə Dövlət Komitəsinin (TQDK) mətbuat xidmətinin
rəhbəri Elnur Nağızadənin
fikrincə, mobil rabitə vasitəsilə
savadlılığın artırılması məqsədəuyğundur.
Ona görə də belə bir praktikanın Azərbaycanda tətbiqi çox böyük
uğurların əldə olunması ilə nəticələnər.
Onun sözlərnə görə,
sözügedən layihənin bölgələrdə icra edilməsi savadsız əhalinin maarifləndirilməsi
baxımında mühüm əhəmiyyət
kəsb edə bilər: «Regionlarda təkcə
mobil telefon rabitəsi
ilə deyil, İKT-nin
digər imkanlarından da faydalanmaqla
təhsil sisteminin inkişafına nail olmaq mümkündür.
Ancaq bui şin təşkilində yalnız dövlət
qurumları deyil, ictimai
təşkilatlar, QHT-lər və əhali də maraqlı
omalıdır. Bu yolla
əhalinin, əsasən də gənclərin asudə
vaxtlarının hədər getməməsi və mobil telefonlarla müxtəlif
informasiyaları əldə edə bilmələri və məlumatlanmaları
mümkün olar. Bir sözlə, belə bir
paktikanın ölkəmizdə, xüsusilə də bölgələrdə
tətbiqi mütləq vacibdir və
düşünürəm ki, gələcəkdə
bu istiqamətdə müəyyən
işlər görülə bilər».
Elnur Nağızadə onu da qeyd edir ki, dərsliklərin mobil telefonlar vasitəsilə izlənilməsi məsələsi də gündəmdədirvə bu məsələ də savadlılığın artırılmasına mühüm rol oynayacaq: «Hazırda aidiyyəti qurumlar bui şlə məşğuldurlar. Bu layihənin həyata keçirilməsi də yeniyetmə və gənclərin biliklərinin təkmilləşdirilməsi baxımından mühüm əhəmiyyətə malik olacaq».
Təhsil üzrə ekspert, Milli Məclisin Təhsil
Komissiyasının sabiq sədri Şahlar Əsgərov isə mobil
rabitə vasitəsilə savadlılığın
artırılacağına inanmır. Bildirir
ki, istər telekanallar
və radiolar, istərsə də internet və saytlar vasitəsilə
savadsızlığı ləğv etmək qeyri-mümkündür.
Çünki sözügedən vasitələr
yalnız informasiya verə bilər ki, bu da
biliklənmək və savadlanmaq deyil: «Təhsil konkret proqram əsasında, mükəmməl və
peşəkar əhsil işçilərinin rəhbərliyi
ilə öyrədilə bilər. Yəni öyrənci üçün öyrədən mütləq
lazımdır. Ona görə də mobil telefonlar vasitəsilə
bilik vermək və savadı artırmaq
barədə deyilənləri doğru qəbul
etmirəm».
Təbriz Vəfalı
Bu yazı Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyə dəstəyi əsasında hazırlanıb.
Həftə içi.- 2014.- 24
aprel.- S.6.