Orta məktəblərdə İKT-nin
tətbiqi
Azərbaycanda təhsil müəssisələri tam kompüterləşdirilibmi?
Dünən akademik Zərifə
Əliyeva adına liseydə “İnnovativ informasiya-kommunikasiya texnologiyaları əsaslı
pilot tədris otağı” layihəsi
çərçivəsində İKT avadanlıqları ilə
təmin olunmuş tədris
otağının açılış mərasimi keçirilib. Mərasimdə təhsil nazirinin müavini Ceyhun Bayramov bildirib ki, təhsildə İKT-nin inkişafı, təhsilin keyfiyyətinin
yüksəldilməsi üçün müasir texnologiyalara əsaslanan
infrastruktura malik təhsil
sisteminin yaradılması günün
tələbidir. Onun sözlərinə
görə, İKT Azərbaycan təhsil sisteminin
qarşısında duran əsas prioritet istiqamətlərdən biridir:
“Təhsilin İnkişafı üzrə
Dövlət Strategiyasında da təhsilin İKT ilə təminatı
əsas strateji hədəflərdən biri kimi qarşıya
qoyulub. İKT sahəsində real dayanıqlı inkişaf
və nailiyyət əldə etmək üçün
bu sahədə olan bir sıra işləri paralel
görülməlidir. Bunlara İKT sahəsində maddi-texniki
bazanın inkişafı, bu sahə
üzrə məzmunun yaradılması, resurslar
vasitəsilə şagirdə çatdırılması,
müəllimlərin İKT-dən istifadə səriştəsinin
artırılması daxildir. “İnnovativ informasiya-kommunikasiya
texnologiyaları əsaslı pilot tədris
otağı” layihəsi çərçivəsində Azərbaycanın
orta məktəbində İKT əsaslı
tədris otağının yaradılması, bu resurslardan istifadəsinə
dair treninqlərin keçirilməsi mühüm əhəmiyyətə malikdir”.
Nazir müavininin fikrincə,
"İnnovativ informasiya-kommunikasiya
texnologiyaları əsaslı pilot tədris
otağı" layihəsi çərçivəsində
Azərbaycanın orta məktəbində
İKT əsaslı tədris otağının
yaradılması, bu resurslardan
istifadəsinə dair treninqlərin
keçirilməsi mühüm əhəmiyyətə
malikdir.
Qeyd edək ki, liseydə
yaradılmış tədris otağı 42 ədəd noutbuk, 1 ədəd böyük
ölçülü monitor,
1 ədəd müəllim üçün
kompüter, 11 ədəd planşet
və digər alətlərlə təchiz olunub.
Layihə çərçivəsində məktəbin 40 nəfərlik
pedaqoji heyətinə İKT-nin
tədrisə tətbiqi ilə bağlı təlim
keçirilməsi nəzərdə tutulub.
Bəs görəsən,
Azərbaycanın bütün orta məktəblərində İKT-nin
tətbiqi reallaşıbmı? Bu sahədə
əsas problemlər nədən ibarətdir?
Məsələyə
münasibət açıqlayan Azərbaycan İnternet
Forumunun prezidenti Osman Gündüz hesab edir ki,
hazırda təhsil müəssisələrinin kompüterlə
təchizatında problem olmasa
da, məktəblərdə informatika fənnini tədris edən müəllimlərin
özlərinin təlimlərə böyük
ehtiyacı var: “Düzdür, məktəblər
mərhələli şəkildə kompüter
avadanlıqları ilə təmin olunur və
bununla bağlı müəllimlərə
təlimlər keçirilir. Amma pedaqoqlara bu sahədə müəyyən təlimlər
keçirilsə də, onların kompüter
avadanlıqlarından istifadə səviyyəsi, eləcə
də təlimlərin keyfiyyəti məni qane
etmir. Düşünürəm ki, bu proses
daha da yüksək
şəkildə qurulmalı, təlimlərin keçirilməsi
davam etdirilməlidir. Bundan
başqa, elektron dərsliklərlə
də ciddi problemlər var.
Belə ki, hətta avadanlıqların
olması, müəllimlər texnologiyadan
istifadə etmək bacarıqları belə elektron
dərsliklərin ya yoxluğu,
ya standartlara cavab verməməsi, ya da yetərli olmaması müəyyən
çətinliklər yaradır. Bu səbəbdən
təhsil sisteminin
informasiyalaşdırılması üzrə 2013-2018-ci illərə
nəzərdə tutulmuş növbəti
dövlət proqramında bu faktor nəzərə alınmalıdır. Yəni
bu istiqamətdə işlər 2018-ci ilə
kimi tam başa çatdırılmalıdır”.
Texnologiyaların təminatında sistemsizlik var
Bölgələrdə
fəaliyyət göstərən məktəblərin informatika texnologiyalarından yararlanmaq
imkanına gəlincə, ekspert problemi texnologiyaların təminatındakı
sistemsizliklə əlaqələndirib. Onun
sözlərinə görə, şəhər məktəbinin
qarşısında duran vəzifə ilə
kənd məktəbinin qarşısında duran
vəzifə eyni deyil:
«Sadə bir misal
çəkim: şəhər məktəbləri xarici məktəblərlə əməkdaşlıq
edir. Ona görə onlara daha yüksək texnoloji avadanlıqlar lazımdır. Lakin maliyyə yetməzliyinin
qarşısını qismən də olsa
almaq həmin məktəblərin istifadə
etmədiyi yararlı avadanlıqları anbarlara
yığmaq yox, birbaşa
kənd məktəblərinə göndərilməsini təmin
etmək olar. Digər aktual
problem isə informatika
texnologiyaları ilə təmin olunmuş
məktəblərdə məktəblilərin kompüterlərdən
istifadəsinə müəyyən məhdudiyyət
qoyulmasıdır. Bu da
istər-istəməz orta məktəblərdə
texnoloji yeniliklərin tətbiqini ləngidir”.
Rəqəmsal fərq müəyyən ləngimələr yaradır
Mövzu ilə bağlı fikirlərini
bölüşən Azərbaycan Milli
Elmlər Akademiyasının İnformasiya
Texnologiyaları İnstitutunun tədris-innovasiya
mərkəzinin rəhbəri Rəsmiyə Mahmudova
da etiraf edib ki, hazırda İKT-nin tətbiqi şəhərdə yerləşən
təhsil müəssisələrində daha
geniş yayılıb. Onun sözlərinə
görə, buna əsas səbəb coğrafi ərazilər arasındakı rəqəmsal
fərqdir: «Təbii ki, bölgələrlə
iri şəhərlər arasında rəqəmsal
fərq eyni deyil. Məsələn,
hazırda paytaxtın bəzi məktəblərində tədris
prosesində elektron lövhədən
istifadə edilməsi bir növ
dərsin əsas prinsiplərinə çevrilib.
“Ağıllı” lövhənin bir üstün cəhətini
də xüsusi qeyd
etmək lazımdır ki, onun
üzərində aparılan bütün
əməliyyatları, dərsin gedişini,
hazırlanmış şablonları, modelləri kompüterin daimi
yaddaşında saxlamaq və dəfələrlə
istifadə etmək olar. Belə imkanlar müxtəlif səbəbdən dərsləri
buraxan şagirdlər və ya təlimdən geri qalan uşaqlar üçün xüsusi
əhəmiyyətə malikdir. Belə ki, şagird iştirak edə bilmədiyi dərsin elektron variantı ilə sonradan
tanış ola bilər və ya təlimdən geri qalanlar həmin materialı tam
qavrayana kimi təkrar-təkrar
kompüterdə izləyə bilərlər. Amma
kənd məktəblərində bu
yeniliklərdən hələlik istifadə olunmur.
Bunun əsas səbəbi də bölgələrdə
ikt biliklərin tam inkişaf etməməsidir. Çünki
rəqəmsal fərqi yaradan
başlıca faktorlardan biri
məhz budur. Düzdür,
rəqəmsal fərqin yaranmasına texniki
təminatın hansı səviyyədə olması da təsir göstərir. Lakin
təhlillər onu deməyə əsas verir ki, orta
məktəblərdə texniki təminat deyil, pedaqoji kadrların ikt biliklərinin zəif olması rəqəmsal
fərq yaradır».
Mərkəz
rəhbəri onu da
vurğulayıb ki, İnformasiya
Texnologiyaları İnstitutu bu fərqin aradan
qaldırılmasına dəstək vermək məqsədilə
ötən ildən başlayaraq Astara, Ağstafa və Göyçay rayonlarında müəllimlər
üçün kurslar
təşkil edir: «Bu rayonlar
pilot olaraq seçilib və kurslar
hazırda da davam etdirilir. Layihə çərçivəsində
kursu uğurla başa vuran müəllimlərə
sertifikat təqdim olunur».
Yeri gəlmişkən xatırladaq ki,
Təhsil Nazirliyindən verilən məlumata görə, son 8 ildə İKT sahəsində icra olunmuş "Azərbaycan
Respublikasında ümumtəhsil məktəblərinin informasiya və kommunikasiya
texnologiyaları ilə təminatı Proqramı (2005-2007-ci
illər)" və "2008-2012-ci illərdə Azərbaycan
Respublikasında təhsil sisteminin
informasiyalaşdırılması üzrə Dövlət
Proqramı" çərçivəsində
respublikanın 4522 ümumtəhsil məktəbinin 83 faizi, 110 texniki peşə
müəssisəsinin 84 faizi, 56 dövlət
orta ixtisas təhsili
müəssisəsinin və ali məktəblərin
hamısı kompüter
avadanlığı ilə təmin olunub.
Hazırda respublikanın ümumtəhsil müəssisələrində
V-XI siniflər üzrə 16 şagirdə, dövlət ali məktəblərində isə hər 28
tələbəyə 1 kompüter düşür.
Təhsil sistemində
İKT infrastrukturunun inkişaf
etdirilməsi məqsədilə "1 şagird : 1 kompüter" layihəsinin
sınaqdan keçirilməsi üçün
bir sıra pilot məktəblər
seçilib. Layihəyə 15 pilot məktəb (Bakıda 12 məktəb,
Sumqayıtda 2 məktəb və Xaçmazda
1 məktəb) cəlb edilib. Bu məktəblərə ümumilikdə
2000-dən çox netbuk
paylanılıb və məktəblərdə simsiz internetlə təmin edilib.
Elektron təhsil texnologiyalarının tətbiqinin
genişləndirilməsi məqsədilə "Elektron Məktəb" layihəsi 2008-ci ildən
etibarən həyata keçirilir.
Hazırda 50 təhsil müəssisəsi layihəyə cəlb
edilib ki, onların da 43-ü orta ümumtəhsil
məktəbləridir. "Elektron Məktəb"
layihəsinə qoşulan məktəblərdə
elektron jurnallardan və
valideyn nəzarət sistemindən istifadə
olunur. Bu vasitələrlə
məktəblərin daxili idarəetməsi
həyata keçirilir, şagirdlərin
qiymətləndirilməsi üçün
elektron jurnallardan
istifadə olunur, valideynlər öz uşaqlarının davamiyyətini onlayn rejimdə və ya
SMS vasitəsilə izləyə bilir.
Sevinc
Bu yazı Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyə dəstəyi əsasında hazırlanıb.
Həftə içi.- 2014.- 15
yanvar.- S.6.