Tələbə qəbulunda
elektron sənədləşmə
Azərbaycanda informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarının (İKT) dinamik
inkişafı təhsil sisteminin
informasiyalaşdırılması məsələsini daha da
aktuallaşdırıb. Artıq bu sahədə
bəzi istiqamətlər demək olar ki, tamamilə elektronlaşıb. Qeyd edək ki, Tələbə Qəbulu üzrə
Dövlət Komissiyası (TQDK) da əhaliyə
elektron xidmətlərin göstərilməsi
və dövlət orqanları ilə məlumat mübadiləsi
proseslərini təkmilləşdirilmək və beynəlxalq
standartlara uyğunlaşdırmaq məqsədilə
bir sıra addımlar atıb.
Belə ki, sözügedən qurum "Azərbaycan
Respublikasında rabitə və informasiya
texnologiyalarının inkişafı üzrə 2010-2012-ci illər
üçün Dövlət Proqramının (Elektron Azərbaycan)”,
”Elektron imza və elektron sənəd haqqında” Azərbaycan
Respublikasının Qanununun, Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin "Dövlət orqanlarının elektron xidmətlər
göstərməsinin təşkili sahəsində bəzi tədbirlər
haqqında” 23 may 2011-ci il tarixli fərmanının tələblərinə
uyğun olaraq elektron imzadan geniş istifadə etmək məqsədilə
müvafiq texnoloji tədbirlər həyata keçirib.
Bəs görəsən,
tələbə qəbulu üzrə konkret
hansı xidmətlər elektronlaşdırılıb?
Qeyd edək ki, TQDK-da elektron xidmətin tətbiqinə
2006-ci ildən başlanıb. Statistik məlumatlara
əsasən, 2006-cı ildə elektron
xidmətdən cəmi 2 min nəfər
istifadə edibsə, son illər ərzində
bu rəqəm bütün
ölkə təhsil müəssisələrini əhatə edib. Hazırda komissiya 10
növdən çox elektron
xidmət həyata keçirir.
Məlumatlar mesaj şəklində ötürülür
Tələbə Qəbulu
üzrə Dövlət Komissiyasının təqdim etdiyi ilk elektron
xidmətlərdən biri ərizələrin
internet vasitəsilə qəbuludur. Belə
ki, əgər 2007-ci ildək abituriyentlər
müvafiq sənədləri toplayıb
hansısa rayonun sənəd qəbulu
komissiyalarına yollanmaq məcburiyyətində
idilərsə, 2008-ci ildən sənədlərini elektron qaydada təsdiqləyir.
Artıq bu xidmət daha
da təkmilləşdirilərək ixtisas seçimi, imtahana buraxılış vərəqəsinin
əldə olunması elektron qaydada həyata keçirilir.
TQDK-nın
«Elektron hökumət» portalı vasitəsilə
təqdim etdiyi xidmətlərdən digəri
“Namizədlərə, sınaq imtahanı
iştirakçılarına imtahan nəticələri
haqqında məlumatların internet və
ya qısa mesaj (SMS)
vasitəsilə verilməsi” adlanır. Qeyd edək ki, bu xidmət vasitəsilə
abituriyentlər sınaq imtahanlarının nəticələri
haqqında ətraflı məlumat əldə edə bilərlər.
Bu məlumatlar
içərisində imtahan verən abituriyentin iş nömrəsi,
test imtahanının dili,
tarixi, ixtisas qrupu, seçdiyi xarici dil, variant,
imtahanın keçirildiyi yer,
həmçinin ayrı-ayrı fənlər üzrə düzgün və səhv cavabların
sayı, toplanılan nisbi bal
və ümumi bal
haqqında məlumatlar mövcuddur.
Abituriyentlərin həmin nəticələri PDF faylında çap etmək imkanları da
vardır. Bundan əlavə “Azercell”, “Bakcell” və Nar Mobile abunəçiləri
sınaq imtahanının nəticələrini SMS vəsitəsilə
də öyrənə bilərlər. Bunun
üçün iş
nömrəsini SMS-lə 7727-yə göndərmək kifayətdir.
TQDK-nın başqa bir elektron xidməti itirilmiş
məlumatların bərpası ilə bağlıdır. Belə
ki, mobil operatorlar vasitəsilə virtual
ödəmə kartları əldə edən abituriyentlər
iş nömrəsi və kodu
(seriya nömrəsi və PİN-kod)
unutduqları təqdirdə itirilmiş məlumatı
bərpa edə bilərlər.
Sınaq
imtahanlarında iştirak etmək üçün elektron ərizələrini
təsdiq etdirmək üçün
ödəmə kartları əldə edən abituriyentlərin
“2” və “3” yazıb 7745 nömrəsinə göndərməsi
mümkündür. Bundan
sonra onlar son üç virtual ödəmə
kartı haqqında cavab SMS-i alırlar.
Komissiya
həm də elektron xidmətlərin siyahısını genişləndirmək
məqsədilə Rabitə
və İnformasiya Texnologiyaları Nazirliyinin
Milli Sertifikasiya Xidmətləri Mərkəzindən
elektron sənədi təsdiq edən elektron imza da
alıb. Nəticədə TQDK dövlət orqanlarına
və əhaliyə
internet üzərindən təqdim
olunmaq üçün
onlayn rejimdə hazırladığı elektron
materialları (siyahı,
informasiya sistemlərindən
çıxarış və
s.) insan müdaxiləsi
olmadan elektron imza ilə təsdiqləmək
imkanı əldə edib.
Qeyd
edək ki, artıq ümumi təhsili həyata keçirən təhsil müəssisələri ümumtəhsil
fənləri üzrə
təhsilalanların biliyinin
yekun qiymətləndirilməsinin
nəticələrini TQDK-ya
gəlmədən internet üzərindən
elektron imza ilə imzalanmış şəkildə əldə
edirlər. Yeni texnologiyanın
komissiya tərəfindən
göstərilən digər
xidmətlərdə də
istifadə edilməsi
nəzərdə tutulur.
«Tələbə-məzun dövlət
elektron
məlumat sistemi» nəyə xidmət edir?
Tələbə Qəbulu
üzrə Dövlət
Komissiyasının təhsil
sisteminin informasiyalaşdırılması
istiqamətində atdığı
ən yaddaqalan addımlardan biri 2012-ci ildə itifadəyə verilən “Tələbə-məzun
dövlət elektron məlumat sistemi”dir. Sistem tələbə-məzun
məlumat bazasından
və bu bazaya məlumatların daxil edilməsi, dəyişdirilməsi, mühafizə
edilməsi, axtarışların
aparılması və
digər əməliyyatların
həyata keçirilməsini
təmin edən texniki-proqram kompleksindən
ibarətdir. Sistemə giriş TQDK-da
yerləşən mərkəzi
serverdən idarə olunan korporativ şəbəkə vasitəsilə
mümkündür. Məlumat
bazaları da TQDK-nın serverində
yerləşdirilib. Sözügedən şəbəkəyə isə
internet üzərindən qoşulmaq
mümkündürr. Sistemə
ali və
orta ixtisas təhsili müəssisələri
və “Tələbə-məzun
dövlət elektron məlumat sistemi haqqında Əsasnamə”nin
6-cı bəndində nəzərdə
tutulan dövlət orqanları qoşula bilirlər. Sistem administratoru kimi
TQDK təyin olunub.
Sistemin informasiya təminatı həm TQDK,
həm də ali və
orta ixtisas təhsili müəssisələri
tərəfindən həyata
keçirilir. Sistemin istifadəçiləri
müxtəlif səviyyəli
məlumata çıxış
statusuna malikdirlər.
Mərkəzi icra hakimiyyəti
orqanlarının isə
daha geniş miqyaslı məlumat almaq imkanı var.
«Elektronlaşma günün
tələbidir»
Qeyd
edək ki, ötən ildən etibarən prezident İlham Əliyevin fərmanına əsasən,
ümumi təhsili həyata keçirən təhsil müəssisələrində
ümumtəhsil fənləri
üzrə istifadə
edilən dərsliklərin,
dərs və digər tədris vasitələrinin elmi-metodiki
monitorinqinin həyata keçirilməsi TQDK-ya həvalə olunub. Fərmanın icrası olaraq, ötən tədris ili ərzində TQDK tərəfindən
yeni təhsil proqramları üzrə (kurrikulum) fənn standartları əsasında
hazırlanmış I-V sinif,
həmçinin hələlik
qüvvədə olan
tədris proqramları
əsasında hazırlanıb
və istifadədə
olan VII-X sinif dərsliklərinin elmi-metodiki
monitorinqi aparılıb.
Dərslik və dərs vəsaitlərinin
elmi-metodiki monitorinqinin
ilkin nəticələrinə
əsasən I-IV siniflər
üzrə (Azərbaycan
və rus bölmələri birlikdə)
77 dərslik, müəllim
üçün 91 metodik
vəsait, 58 iş dəftəri müzakirə
edilib, bunlardan 12 dərslik komplektinin respublikanın ümumtəhsil
məktəblərində istifadəsi
məqsədəuyğun hesab
edilməyib. Beləliklə, görülmüş işlərin nəticəsində
hazırlanmış yekun
rəylər (I-V siniflər
üzrə) müəlliflərə
və Təhsil Nazirliyinə göndərilməklə
bərabər, www.tqdk.gov.az saytında da yerləşdirilib.
Milli Məclisin Elm və təhsil komitəsinin sabiq sədri, professor Şahlar
Əsgərov mövzu
ilə bağlı fikirlərini “Həftə
içi”nə bölüşərkən
deyib ki, təhsil sisteminin informasiyalaşdırılması müasir dünyada vacib məsələlərdən
sayılır. Onun sözlərinə görə,
artıq bütün sahələrinin elektronlaşması
bir növ günün tələbinə
çevrilib: «Hazırda
İKT sahəsi dünyada
ən çevik inkişaf edən sahələrdən sayılır.
Bu baxımdan təhsil sisteminin idarə edilməsi, təhsil siyasətinin müəyyən edilməsi,
təhsildə baş
verən problemlərin
vaxtında aşkar edilməsi və onların həlli ilə bağlı müvafiq qərarların
qəbul edilməsi istiqamətində İKT yeniliklərindən
istifadə zəruridir.
Çünki dövlət orqanlarının
təhsil sistemi ilə informasiya mübadiləsi daha çevik addımların
atılmasına imkan verir».
Sevinc
Bu yazı Azərbaycan
Respublikası Prezidenti
yanında Kütləvi
İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət
Dəstəyi Fondunun maliyyə dəstəyi əsasında hazırlanıb.
Həftə içi.- 2014.- 31 yanvar.- S.6.