“Satılan hər 100 uşaq
kitabından
cəmi 5-i doğma
dilimizdədir”
Tanınmış
yazıçı-publisist, Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin və Azərbaycan Jurnalistlər Birliyinin üzvü
Gülzar İbrahimovanın çağdaş ədəbiyyatımızda
özünəməxsus yeri var. O, istedadlı bir nasir kimi,
uşaq ədəbiyyatı aləmində “Gülzar nənə”
təxəllüsü ilə tanınır. 50-yə yaxın
uşaq kitabının müəllifi olan Gülzar nənə
yaradıcılığının zirvəsindədir. Cəmiyyətdə
ən çox uşaq yazıçısı kimi
tanınır.
“Ədəbi
düşüncə” rubrikasının budəfəki
qonağı tanınmış yazıçı, AYB və
AJB-nin üzvü, “Sehrli dünya” uşaq jurnalının
baş redaktoru Gülzar İbrahimovadır.
- Gülzar xanım,
haqqınızda iki xəbəri birdən eşitdik! Onlardan
biri sevindiricidir. Digəri isə o qədər də xoşagələn
deyil – söhbət tarixi və əzəli düşmənimiz
olan ermənilərdən gedir. Erməni
yazıçıları “Armyanofobiya” kitabında
ünvanınıza tənqidlər yerləşdiriblər.
Yaxşı xəbər isə odur ki, Bakı İstedad Təhsili
Kompleksində uşaqlar üçün yenicə
yazdığınız nağılınızı ingilis
dilində səhnələşdiriblər. Çoxsaylı
fanat ordunuz olan balaca dostlarınız bu tamaşaya
hamılıqla qatılıb...
- Əslində,
hər iki hadisə mənim üçün yaxşı xəbərdir.
Çünki neçə illərdir yazdıqlarım, nəhayət
ki, ermənilərə təsir edib. Onları azca da olsa, təsirləndirə
bilmişəmsə, deməli, qələmim öz işini
görüb. Ermənilər nəşr etdikləri
kitablarında 10-15 səhifə mənim yazılarıma yer
verirlərsə, məncə, bu, bir yazıçının
uğurudur.
- Nə yazırsınız ki,
onlara belə təsir edə bilmisiniz?
- Ermənilər
heç vaxt səhvlərini etiraf etmirlər. Törətdikləri
ilə fəxr edirlər, bunu qəhrəmanlıq sayırlar.
Onlar həmişə olmayan tarixlərini olanlar hesabına
qorumağa çalışırlar ki, təmiz qalsın. Mən
və mənim kimi yazarların yazdıqlarından da ehtiyat edirlər
ki, onların tarixinə bir qara ləkə kimi damğa
düşər. Demək olar ki, yenilik yazmamışam. Sadəcə,
hamımızın bildiyi, eşitdiyi vəhşiliklərdən
bəzilərini işıqlandırmışam.
- Uşaqlar üçün 52 səhifəlik
aylıq jurnal olan “Sehrli dünya”dan əlavə, tez-tez kitablarınız
da işıq üzü görür. 12-dən çox
nağıl, hekayə, şeir diskiniz çıxıb.
“Kiçik Dünya” Uşaqların Maarifləndirilməsinə
Kömək İctimai Birliyi kimi böyük layihələrə
imza atıb uğurla həyata keçirirsiniz... Bu qədər
işin öhdəsindən gəlməklə yanaşı,
üstəlik, ermənilərlə “internet savaşı”na,
dialoqlara, yazışmalara necə macal tapırsınız?
-
Uşaqlar mənim sevdiklərimdi; uşaq adı gələndə
bir sehrli nağıl mələyinə, nağıl pərisinə
dönür, sevgi ilə balalara yazmağa başlayıram. Bu,
gündüzlər olur. Gecələr isə qarapaltarlı bir
əsgərə çevrilib, sübhə qədər
düşmənlərimlə internet savaşı edirəm.
- Yəqin ki, digər savaşlara
nisbətən, internet savaşı daha təhlükəsizdir?
- İnternet savaşında
da insan yaralanır, hətta düz ürəyindən
yaralana bilir.
Ermənilər mənim onlara ünvanladığım
“Müraciət”i oxuyub müzakirə edəndə, nə qədər
əsəb, stres, həyəcan keçirdim... Birdən-birə
ürəyim elə çırpınıb sancdı ki, gecənin
ortasında yerə yıxıldım. Məni başa
düşməyəcəklərindən qorxub, heç kəsə
dərdimi aça bilmədim.
-
Torpaqlarımız azad olunmasa da, xalqımız qəhrəman
xalqdır. Çünki sizin kimi Vətənini sevən, onu
titrək ürəkləri ilə qorumağa
çalışanlar saysız-hesabsızdır. Elədikləriniz
fədakarlıqdır. Elə isə, ermənilərin bu
üstü qırmızı və içi qara kitabına
düşməyinizi mən də uğur hesab edib, sizi təbrik
edirəm...
-
İnşallah, qaçqınlarımız, didərginlərimiz
bir gün sevinc göz yaşları ilə vətənlərinə
dönərlər, bax, onda hər ikimiz bir-birimizə
gözaydınlığı verərik!
- Zəhmətiniz qiymətləndirilir?
-
Ata-babaların hansı sözü düz çıxmayıb
ki? “Zəhmət insanı ucaldar!” deyiblər! Mən də zəhmətimlə
pillə-pillə qalxdığımı hiss edirəm. Zəhmətin
bəhrəsini görəndə əziyyətlərimi
unuduram. Necə ki körpə ağlayır, ananı gecələr
yuxusuz qoyur, əziyyət verir. Ana səhər balasının
gül çöhrəsini görəndə əziyyətini
unudur, heç nə olmayıbmış kimi onu sevir,
öpür, əzizləyir... Mən də hər dəfə
oxucumdan xoş sözlər, təriflər eşidəndə,
bütün yorğunluğumu unuduram.
- Maliyyə baxımından necə,
jurnal özünü doğrulda, heç olmasa, çap xərcini
çıxara bilirmi? Bu gün bir qəzetçi
olaraq bilirəm ki, maliyyə mənbəyi olmadan jurnal buraxmaq,
satışını təşkil etmək mümkün
deyil. Maliyyə mənbəyiniz, reklamınız
varmı?
- Bu
gün Azərbaycanda insanların mütaliədən uzaq
düşdükləri bir zamanda qəzetçi,
jurnalçı olmaq – sağlamlığı satmaq, pulunu göyə
sovurmaqdır desəm, yanılmaram! Jurnalımız artıq 6
ildir çap olunur. Hansı iri şirkətə məktubla
müraciət etsək də, təklifimizə reaksiya verən
olmur. Bu, məsələnin bir tərəfidir. Digər yandan,
köşklərdə də jurnalların yayılması
aşağı səviyyədədir. Mütaliə uşaq
vaxtlarından başlayır. Şəhəri köşklərlə
bəzəmək vacib şərt deyil. Əsas, o
köşkün içərisində nə
satıldığıdır. Bax, məsələ
bundadır. Bir uşaq yaxınlaşıb köşkdən
sevdiyi jurnalı ala bilirmi? Yox. Amma “Snikers”i ala bilir.
Çünki “Snikers”in satışı köşkdə əla
təşkil olunub. Bir qəzet, jurnal köşkü tapmazsan
ki, orada şokoladların satışı əla təşkil
olunmasın. Amma çox-çox təəssüf olsun ki,
köşklərdə bir dənə də olsun, uşaq
jurnalı yoxdur.
- Mən neçə-neçə
kitab mağazasına baxmışam. Nə sizin
kitablarınızı, nə də “Sehrli dünya”nı tapa bilmişəm. Onları
haradan əldə etmək olar?
- Kitab
mağazalarımız çox azdır. Səviyyəliləri
də rus dilində, ingilis dilində kitablar satır. Bir qədər
aşağı səviyyədə olanlar isə yalnız test
satmaqla məşğuldur. Bütün yazıçılar
öz kitablarını 300-500 tirajla nəşr elətdirirlər.
Çünki satış düzgün təşkil edilmir.
Satışdan yazıçı heç bir vəsait əldə
edə bilmir ki, növbəti kitabını çapdan
çıxara bilsin və ya hansısa ehtiyacını ödəsin.
Şəhərdə hara baxırsan, əyin-baş
dükanları və supermarketlərdir. Məgər millətin
əsas məqsədi yemək və geyinməkdir? Niyə bizdə
kitab mağazaları çox azdır? Şəhərin mərkəzində
cəmi bir yaxşı babat kitab mağazası var, orada da 100
uşaq kitabından cəmi 5-i Azərbaycan dilindədir,
onlardan da ikisi ya maraqlı ola, ya da olmaya. O insanlara ki, millətin
təhsili, maarifi tapşırılıb, onlar dərsliklərin
səviyyəsi ilə məşğul olmalıdırlar. Bəs
onlar nə ilə məşğuldurlar? Test çap elətdirib
məktəblərdə satdırmaqla vəzifələrini
bitmiş hesab edirlər. Uşaqdan, valideyndən soruşursan,
ağlaşırlar ki, oktyabr ayında 50 manatlıq test
aldırıblar bizə. Bəs nəticə nə göstərir?
Bu günün uşağı dərsdən gəlir, dərs
oxuyur, dərsini oxuyub qurtarmağa macal tapmır. Səhər
durub yenə oxuyur, dərsini tam eləyib qurtara bilmir. Həyətdə
oynamağa da vaxt çatdırmır, idman seksiyalarına, digər
incəsənət kurslarına gedə bilmir, əsəbiləşir,
sonra da yatır. Mən öz dövrümdə tennislə də
məşğul olmuşam, ev işləri də
görmüşəm, üzgüçülüyə də
getmişəm, kitabxanaları da gəzib kitablar oxumuşam,
yarışlara gedib qalib olmuşam. Mən məgər
savadsızam? Əlinə kitab almayan bir uşaq gecəni
yatmayıb, mənim 150 səhifəlik “Sirusla Virusun macəraları”
kitabını oxuyursa, deməli, yazılarımla
uşaqların dilini bilirəm. Amma dəfələrlə
müraciət eləsəm də, təhsil nazirinin qəbuluna
düşə bilmirəm. Əgər bir yazıçı təhsil
nazirinin qəbuluna düşə bilmirsə, o xalqın
mütaliəsi elə uzun müddət belə səviyyədə
olacaq. Amma ölkəmizin təhsil sistemində
çalışan ingilislər, norveçlilər məni məmnuniyyətlə
qəbul edir, nağıllarımı sevə-sevə oxuyur, əhatəsində
olan uşaqlara da sevdirə bilirlər. Uşağa kitabı
sevdirə bilənləri hökmən dinləmək
lazımdır. Belə olarsa, uşaqlarda mütaliəyə
meyil artmağa başlar.
- Bir yazıçı kimi, sizinlə
məktəblərdə tez-tezmi görüşlər
keçirilir?
- Bu, indi
dəbdə deyil. Məktəblərdə çox az-az
görüşlər keçirilir. Adi şəhər məktəbində
yadda qalan, maraqlı görüşə getməyimi
xatırlamıram. Bircə dəfə Bakı Şəhər
Təhsil İdarəsi ilə üzbəüz yerləşən
məktəbdə görüşdə olmuşam. Tədbirin
təşəbbüskarı özüm idim. O
görüş də elə səviyyədə keçib ki,
daha həmin vaxtdan məktəblərdə heç bir tədbirin
keçirilməsi üçün təşəbbüs irəli
sürmürəm. Uşaqlar dərsdən çıxıb
sevincək, yorulmuş evə gedəndə
çıxış qapısını bağladılar, zorla
soyuq zala doldurdular. Ab-havadan hiss elədim ki, uşaqlar istəyir
tədbir tez bitsin, qaçsınlar evə, isti yemək yeyib
isinsinlər. Keçirilən görüş çox
maraqsız, aşağı səviyyədə oldu.
Vaxtımın itdiyinə təəssüfləndim.
- Ən maraqlı
görüşləriniz harada olub?
-
Sumqayıt məktəblərində çox səviyyəli
görüşlər keçirilib. SOCAR-ın bağçalarında,
Bakı Təhsil Kompleksində dəfələrlə
görüşlərdə olmuşam, oradakı uşaqlar
yaxın dostlarıma çevrilib. Görüşlər hər
sinifdə ayrı-ayrılıqda təşkil olunur.
Uşaqlarla səmimi söhbətlər etmək imkanı
yaranır. Onlar nə barədə oxumaq istəyirlər, qəhrəmanlarını
necə görmək istəyirlər. Müsabiqə
keçiririk, qaliblərə hədiyyələr veririk.
Görüş elə təşkil olunur ki, valideynlər
çox razı qalırlar. Nə uşağa, nə də
onun valideyninə kitab almaq üçün təzyiq göstərilmir.
Kitabdakı nağıl, ya hekayə haqqında
danışırsan, onlar da xoşlarına gəlirsə, sərgilənən
kitabdan özləri üçün sifariş edə bilirlər.
Dəhlizlə gedirsən, sinif uşaqları səni
doğmaları kimi qucaqlayır. Hiss edirsən ki, səni
sevirlər. Xarici uşaqlar deyillər, bizimkilərdir, azərbaycanlılarımızdır.
Amma məni onlara məktəbin ingilis rəhbəri sevdirib.
Bir paxıllıq qəlbimi oyub-deşir. Axı niyə
hansısa bir ingilis məni sevir, yazdıqlarımı əzizləyir,
tamaşaya qoyur, direktorum məni tanımaq istəmir?
- Qəzetimiz vasitəsilə
hansı müraciəti etmək istərdiniz?
- Əziz xalqım, elmə səmt tut! Böyük Quranda
da belə yazlıb: “Min ibadətdən bir elm daha yüksəkdir!”.
Yetişdirdiyiniz uşaqlara öz gözünüzlə yox,
xalqın gözü ilə baxın. Əsəbi, səbirsiz,
gözləri oynayan, söz soruşanda anasına baxan, öz
fikri, danışmaq qabiliyyəti olmayan, danlanmaqdan gözlərindən
qorxu yağan balalara baxın. Onda biləcəksiniz ki,
onların maariflənməsi ilə məşğul olan
komanda nə vəziyyətdədir. Test kitabları buraxıb
uşaqlara satmaqlamı, yoxsa əsl insan yetişdirməkləmi...
Əziz
böyüklər! Gəlin, bir şeyi unutmayaq! Bilirik ki,
uşaq ikən mütaliə etməyən böyüyəndə
oxuya bilmir, savadsız olur, nitq qabiliyyəti inkişaf etmir.
Savadsızlıq selinin gətirdiyi bəlalar isə
bunlardır:
- Cahillik. Daxildəki
boşluğu pis vərdişlərlə doldurur.
- Böyüyə
hörmətsizlik. Gənc yaşlarında heç nəyə
nail ola bilməyən cavan bütün günahları
böyüklərində görür və ona hörmətsizlik
etməyə başlayır, həmçinin ələbaxımlı
öyrənir. Elmsiz, cahil adam səbirsiz olur, kəmhövsələliyi
ilə ətrafdakıları çaş-baş qoyur. Həm
də belə insanlarda paxıllıq pik səviyyədə
olur.
- Sizinlə tam razıyam, bəs
mütaliəli, savadlı insanlar arasında paxıllıq
olmur?
-
İnanmıram! Savadlı insana hər yerdə iş
tapılır. Hətta bugünün özündə də.
İş tapmayan bir gənc ingilis dilində danışa
bilirsə, onu, ən azı, orta məvaciblə otellərin
birində qonaq qarşılayan və ya restoranların
hansındasa ofisiant işinə mütləq götürərlər.
-
Yaradıcılığınızın hansı
dövründəsiniz?
- Ən məhsuldar zirvəsindəyəm. “Zirvəsindəyəm!” desəm,
məncə, düzgün olar. İdeyalar bulaq kimi axıb, beynimdən
keçir. Çatdırıb yazdıqlarım elə səviyyədə
olur ki, inanıram, mütləq tarixdə qalacaq. Nə
yazıramsa, oxucular tərəfindən tez sevilir, tamaşalara
qoyulur. Şeirdisə, yadda tez qalır, əzbərlənir.
Uşaqlar məni çoxdan tanıyır, böyüklər
də yavaş-yavaş tanıyıb sevməyə
başlayır.
- Uşaq yazıçısı
çox azdır. Uşaqlar üçün
yazmaq çətindir?
- Yaza bilməyən
üçün çətindir. Yaza bilən
üçün heç bir çətinliyi yoxdur. Ən
sevilən nağılı və ya hekayəni yarım və
ya bir saatın içərisində yaza bilirəm. Uşaqlar
da onu heyran-heyran oxuyanda uğuruma sevinirəm. Müasir
uşaqlara ürəyim yanır. Hər tərəfdən
onları mənfiliklər əhatə edib. Çoxunun
ata-anası hər şeyləri olsun deyə,
zamanlarını işə daha çox ayırırlar,
uşaqlar valideynləri çox az görür. Görəndə
də televiziya uşaqlarla valideynlərin arasına girir.
- Bu qarmaqarışıqlıqda əsl
insan necə yetişə bilər?
-
“Ziyanın yarısından qayıtmaq da xeyirdir”, – deyib əl-ələ
verək, balalarımıza kömək edək!
Qələndər Xaçınçaylı
Həftə içi.- 2015.-
2 dekabr.- S.7.