Tarzənin böyük
ürəyi,
şirin barmaqları olmalıdır
Aydın
Mehralıyev: “Qədir musiqiyə o qədər
bağlı idi ki,
ifasından sonra oturub
qəlyan çəkə-çəkə oxuduğunu
analiz edirdi”
Hər bir əsrin, dövrün
özünəməxsus sənətçiləri, musiqi ifaçıları, mahir
ifaları ilə seçilən tarzənləri olub. Həmin sənətkarlar ki,
milli musiqimizi, eləcə
də tar sənətini
qoruyub-saxlayıblar və onun
inkişafına, təbliğinə
çalışıblar. Belə sənətçilərimizdən
biri də tanınmış tarzən
Aydın Mehralıyevdir. Babası Bahadur kişi Qarabağın məşhur xanəndələrindən
biri olub. Atası Məşədi
Nəriman gözəl tarzən idi.
Onların korifey sənətçilərimizdən
olan Əbülfət Əliyev, Qədir
Rüstəmov, Elman Bədəlov, Ramiz Quliyev, Rəmiş kimi yetirmələri var.
“Sənətkar” rubrikasının budəfəki qonağı
tanınmış tarzən Aydın Mehralıyevi təqdim edirik.
Ömrünün yetmişinci qışını yaşayan Aydın müəllim musiqi ailəsində doğulduğunu dedi:
- Gözümü açıb musiqi səsi eşitmişəm. Azərbaycanın elə bir sənətçisi olmayıb ki, Ağdama, bizim evə gəlməsin. Mənim musiqiçi kimi yetişməyimdə onların hamısının təsiri olub. 50 ildir sənətdəyəm. Alitəhsilli tarzən kimi çox sənətkarları, xanəndələri tarda müşayiət etmişəm – ən çox da Qədir Rüstəmovu. Bu gün bizim ifalarımız Qızıl Fondda saxlanılır. Belə ki, “Bayatı-Kürd”, ”Şahnaz” muğamları Dövlət Radiosunun Qızıl Fondunda lentə alınıb; mahnılar, rənglər, təsniflər və muğam hissələri isə Azərbaycan Dövlət Televiziyasında lentə yazılaraq, Qızıl Fonda verilib.
-
Aydın müəllim, söz ki, ölməz xanəndəmiz Qədir
Rüstəmovdan düşdü, Qədirlə
yoldaşlıq etmək, onun ürəyini
fəth eləmək, qəlbini ovcalamaq, bir sözlə, bir sənətkar
kimi tarda müşayiət
etmək sizin üçün
çətin olmayıb ki?
- Allah rəhmət eləsin,
hələ yadıma gəlmir ki, Qədir
məni çağırıb desin ki, gəl məşq edək. Nə
oxuyub-çalmışıqsa, hamısı canlı olub. Qədirin oxuduqları canlı olduğuna görə, mən həyəcan keçirmişəm
ki, birdən onun
oxuduqlarını çala bilmərəm.
Biz onu yox,
o, oxuması ilə bizi
ovsunlayardı. Mən Qədiri çox ehtiyatla müşayiət edirdim.
Yaxşı yadımdadır. Təxminən, 10 il bundan öncə,
Dövlət Radiosunda “Bayatı-Kürd”
muğamını lentə alırdılar. Qədir
adıçəkilən muğamın zil
hissəsini oxuyanda qəfildən
dayandı. Çünki
“Bayatı-Kürd” muğamını “lya”
kökündə oxuyub-çaldığımıza görə,
o dedi ki,
muğamı “sol”dan çal, “lya”
kökündə istədiyimi edə bilmərəm. Çox yalvardım: «Qədir,
“sol”dan hamı oxuyur, sən “lya”dan oxu», - dedim. Razı olmayıb, “Səsim yerində deyil”, - dedi. Qorxdu ki, istədiyini
edə bilməsin.
Çünki Qədir səsin
nə olduğunu yaxşı bilirdi.
- Dekabrın 14-də Respublika
Muğam Mərkəzində
Qədir Rüstəmovun
xatirə günü qeyd edildi. Bir sənət
dostu kimi onu necə xatırlayırsınız?
- Qədir musiqiyə o qədər bağlı idi ki, ifasından
sonra oturub qəlyan çəkə-çəkə
oxuduğunu analiz edirdi. Məndən soruşardı ki,
muğamın hissələrini
necə oxudum? Ona görə ki, Qədir muğamata çox ciddi yanaşırdı. Əgər 10 min manat pul verib
laqeydcəsinə desəydilər
ki, bizə bir şey oxu,
həmin pulu götürməzdi. İrad tutub
deyərdi ki, pulunu götür, xahiş elə, oxuyum. Bax, Qədir belə
sənətçilərdən, kişilərdəni idi.
- Müşayiətçiliklə
bağlı nə deyərdiniz?
- Tar çalmaq sahəsində
müşayiətçilik ikinci bir sənətdir.
Ona görə ki, bu sahədə həm ifaçı olmalısan, həm də müşayiətçi.
Bir sözlə, müşayiətçilik
“solo” çalmaqdan çox
çətindir. Çünki müşayiətçi xanəndədən
asılı olur.
Əsl müşayiətçi səsi
olmayan xanəndəni
də dağa qaldıra bilər. Onun üçün də muğamlarımızı dərindən
mənimsəmək lazımdır.
- Bəs tarzən sənətinin incəlikləri, sirləri
nədən ibarətdir?
- Tarzən qəlbindən və ürəyinin süzgəcindən keçirdiyi
hissləri, eləcə
də deyə bilmədiyi fikirləri musiqinin dili ilə bəyan edir. Tarzənin həm də
böyük ürəyi,
şirin barmaqları olmalıdır. Unutmayaq ki,
musiqi özü açılmayan, dərin
fikirləri bildirən
bir fəlsəfədir.
Ona görə də tarzən olmaq üçün illər keçməlidir, bu sənəti dərindən
öyrənməlidir. Ən azı, 30 il bu sənətdə bişəndən
sonra ortalığa çıxmalıdır. Ona görə
ki, dünən çaldığım bu
gün xoşuma gəlmir. Elə düşünürəm ki, dünənki ifamda nəsə çatmır. Sabah çaldığım da
bu gündən fərqli olur. Demək, bu, yaradıcılıqdır,
bu, inkişafdır.
Yaxşı olardı ki,
gənc ifaçılarımız
“şou”ya yox, əsl yaradıcılığa
daha çox fikir versinlər.
- Bir az da bəstəkarlığınızdan danışaq...
- Yazdığım 227 səhifəlik,
5 fəsildən ibarət
bir “Məcmuə”, rənglər, rəqslər,
pyeslər və mahnılar daxil olmaqla, kitab halında çap edilib və musiqi tədris ocaqlarında tədris olunur.
- Eşitdiyimizə
görə, Kanadadan bu yaxınlarda qayıtmısınız. Sizi
bir musiqiçi kimi dəvət etmişdilər, yoxsa gəzməyə getmişdiniz?
- Kanada gözəl ölkədir. Orada həm oğlum yaşayır, həm də kifayət qədər dostum var. Mən, sadəcə, gəzməyə, nəvələrimə baş çəkməyə getmişdim. Xatırladım ki, həmin ölkədə 220 min göl var. Kanadanı el arasında “Göllər ölkəsi” də adlandırırlar. O göllərdən qalxan ətrin iyi bütün şəhərə yayılır. Onu da diqqətinizə çatdırım ki, orada məşhur Niaqara şəlaləsini gördüm. Çünki şəlalə nağıllar aləmini xatırladırdı. Onun şırıltısı, səsi sanki musiqi idi, bir simfoniya idi. Söz düşmüşkən deyim ki, arzularım da çoxdur. Çoxdandır ki, Fikrət Əmirov, Süleyman Ələsgərovdan sonra simfonik muğamlar yazılmır. İndi isə onun üzərində çalışıram. Artıq simfonik muğamlarını yazmaq üçün “xammal” hazırdır. Əgər Azərbaycan bəstəkarlarından kimsə mənə kömək edərsə, həmin əsərləri tezliklə ərsəyə gətirmək olar.
- Artıq həyatınızın
ən ahıl çağlarını
yaşayırsınız. Gələn il
70 yaşınız tamam olacaq.
Bu 70 il ərzində
sənət aləmindəki xidmətləriniz, zəhmətiniz
dövlət tərəfindən qiymətləndirilibmi?
- Fəxri ad barədə fikirləşmirəm. Mənə fəxri ad verilməsi üçün 2008-ci ildən Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi sənədlərimi alıb, növbəyə götürüblər. Artıq 70 yaş da belə gedir, hələ də növbədəyəm, bir xəbər yoxdur. Təkcə yazdığım “Məcmuə” kitabıma görə, gərək mənə çoxdan ad veriləydi. Ağlıma da gətirmirəm ki, kimsə irəli durub mənə 70 illik keçirsin.
Qələndər
Xaçınçaylı
Həftə içi.- 2015.- 19-21
dekabr.- S.7.