Genderlə bağlı yeni
layihə
Azərbaycanda konkret şəxslər dövlət
qurumları çərçivəsində gender
bərabərliyinin təmin olunmasına nəzarət edəcək
Dövlət qurumlarında gender bərabərliyinin həyata keçirilməsi ilə bağlı əlaqələndirici şəxslərin hüquq və vəzifələrini özündə əks etdirən sənədin layihəsi Nazirlər Kabinetinə təqdim olunub. Bu barədə APA-ya Ailə, Qadın və Uşaq Problemləri üzrə Dövlət Komitəsinin İnformasiya və analitik araşdırmalar şöbəsinin müdiri Elgün Səfərov məlumat verib.
Onun sözlərinə görə, sənədin layihəsində qeyd olunub ki, əlaqələndirici şəxslərin vəzifələri dövlət qurumları çərçivəsində gender bərabərliyinin təmin edilməsinə nəzarət olacaq: “Əlaqələndirici şəxslər həm çalışdıqları dövlət qurumunun daxilində, həm də dövlət qurumları ilə vətəndaşları arasında gender bərabərliyinə nəzarət etməlidirlər. Əlaqələndirici şəxslər xüsusilə gender bərabərliyi ilə bağlı vətəndaşların müraciətlərinə baxılmasında iştirak edəcək, qadın hüquqları ilə bağlı müraciətlərə da baxacaqlar. Bütün dövlət qurumlarında əlaqələndirici şəxslərin olması nəzərdə tutulub. Əlaqələndirici şəxslər dövlət qurumlarında çalışan əməkdaşlardan seçiləcək. Eyni zamanda, onlara əlavə əməkhaqqı veriləcək. Qeyd edim ki, sənəd BMT-nin standartlarına uyğun hazırlanıb və ölkədə qadın hüquqlarının qorunmasına kömək edəcək”.
Şöbə müdiri əlavə edib ki, əlaqələndirici şəxslər biri rəhbər, digəri icraçı səviyyəsində olmaqla gender bərabərliyi, habelə qadın hüquqlarını qoruyacaqlar: “Əlaqələndirici şəxslər bir növ həm də İşçi Qrupu kimi fəaliyyət göstərəcəklər və ildə 2-3 dəfə yığılıb, komitədə görüş keçirəcəklər. Bildiyiniz kimi, cəmiyyətdə, dövlət qurumlarında gender bərabərliyi ilə bağlı həyata keçirilən işlərlə bağlı Nazirlər Kabinetinə illik hesabat təqdim olunur. Əlaqələndirici şəxslərin fəaliyyəti dövlət qurumlarının işini asanlaşdıracaq”.
E.Səfərov qeyd edib ki, sənədin layihəsində gender bərabərliyi ilə bağlı problemlərin həlli yolları da göstərilib.
Yeri gəlmişkən qeyd edək ki, gender bərabərliyi müasir dövrdə demokratik cəmiyyətin inkişafının və insan hüquqlarının qorunmasının əsas prioritetlərindən birini təşkil edir. Təsadüfi deyil ki, Azərbaycan hökuməti də ölkədə gender bərabərliyinin təmin olunmasına xüsusi diqqət yetirir. Belə ki, dövlət müstəqilliyini bərpa etdikdən sonra Azərbaycan Respublikasında qadın hüquqlarının qorunması üzrə çox mühüm addımlar atılaraq, müvafiq qərarlar qəbul olunub. İlk olaraq, Azərbaycan bütün mühüm beynəlxalq sənədlərə, o cümlədən, 1992-ci ildə BMT-nin “Qadınların siyasi hüquqları”, 1995-ci ildə “Qadınlara qarşı ayrı-seçkiliyin bütün formalarının ləğv olunması” üzrə Konvensiyasına, 2000-ci ildə isə onun Əlavə Protokoluna qoşulub. Bundan başqa, məhz mərhum prezident Heydər Əliyevin təşəbbüsü ilə gender siyasətinin həyata keçirilməsi məqsədilə Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 1998-ci il 14 yanvar tarixli Fərmanı ilə Qadın Problemləri üzrə Dövlət Komitəsi yaradılıb. 2006-cı il fevralın 6-dan isə bu qurum Ailə, Qadın və Uşaq Problemləri üzrə Dövlət Komitəsi adlanır. 2000-ci ilin martında ölkə prezidenti tərəfindən “Azərbaycan Respublikasında dövlət qadın siyasətinin həyata keçirilməsi” haqqında fərman imzalanıb. Bu sənəd bütün dövlət strukturlarında qadın və kişilər arasında bərabərliyin təmin olunması, müvafiq dövlət proqramlarının hazırlanması ilə qaçqın və məcburi köçkün qadınların işlə təmin olunması, gender nöqteyi-nəzərindən qanunvericiliyə yenidən baxılmasını nəzərdə tutur. 2000-ci ilin iyun ayında Nazirlər Kabineti “Azərbaycan Respublikasında qadın məsələləri üzrə 2000-2005-ci illər üçün Milli Fəaliyyət Planı” qəbul edib. Bu proqram milli prioritetləri nəzərə alaraq, Pekin Strategiyası əsasında hazırlanıb. Proqram siyasət, iqtisadiyyat, sosial, mədəniyyət, təhsil və səhiyyə sahələrini, eləcə də, qaçqın və məcburi köçkün qadınların problemlərini əhatə edir.
Məsələyə münasibət bildirən "Təmiz Dünya" ictimai birliyinin rəhbəri Mehriban Zeynalova da bizimlə söhbətində bildirib ki, Azərbaycanda gender bərabərliyində müəyyən problemlər olsa da, müsbət işlər az deyil. Onun sözlərinə görə, əvvəlki illərlə müqayisədə bu istiqamətdə ciddi irəliləyiş hiss olunur: "Artıq biz bir neçə ildir ki, ölkəmizdə gender bərabərliyinin təmin olunması ilə bağlı müsbət dəyişikliklər müşahidə edirik. Belə ki, icra başçılarının müavinləri vəzifələrinə qadınlar gətirilib, ötən il keçirilən parlament seçkilərində qadınlar deputatların sayı artıb və s. Lakin bununla yanaşı, vəzifədə olan məmur qadınların sayının gündən-günə artmasına baxmayaraq, ölkəmizdə qadınların hüquq və azadlıqlarının təmini məsələsində problemlər hələ də qalmaqdadır. Bu gün ölkəmizdə bir tərəfdən qadınlar Milli Məclisdə, dövlət qurumlarında ali kürsüdə əyləşirlərsə, digər tərəfdən qadınlara qarşı zorakılıq, onların təhsildən yayındırılması, məcburi nikaha cəlb edilməsi kimi hallar da mövcuddur».
M.Zeynalova həmçinin deyib ki, Azərbaycanda
ayrı-ayrı sahələr üzrə gender
balansının pozulmasında mentalitetin də
rolu var. Onun sözlərinə görə, peşə
seçimi zamanı valideynlər
övladlarına psixoloji cəhətdən
təsir etdiklərindən ayrı-ayrı sahələr
üzrə gender balansı pozulur: «Məsələn, biz
bu gün təhsil, səhiyyə
sektorunda çalışanlar arasında
xanımların üstünlük təşkil
etdiyini görürük.
Hüquq-mühafizə, təhlükəsizlik, hərbi sahələrdə
isə bunun əksini müşahidə edirik. Yəni, bu sahələrdə
kişilər çoxluq təşkil
edirlər. Təbii ki, bunun
da başlıca səbəbi milli mentalitetdən irəli gəlir. Çünki qız övladı olan valideynlər hətta uşaq
vaxtından onlara deyirlər ki, sən ya həkim, ya müəllim olmalısan. Oğlanlara isə ya prokuror,
ya da polis olmalısan kimi tələb qoyulur. Yəni, bu
artıq onların beyinlərinə həkk olunub. Ona görə də
uşaqlara peşə
seçimi zamanı sərbəstlik verilməlidir».
Mövzu
ilə bağlı bizimlə fikirlərini bölüşən gender məsələləri
üzrə ekspert Rafiq Təhməzov da Azərbaycan hökuməti tərəfindən
gender bərabərliyinin təmin
olunması istiqamətində
ciddi addımların atıldığını bildirib.
Onun sözlərinə
görə, son 10 ildə
ölkədə qadın
və kişilər arasında bərabərliyin
təmin olunması yönündə atılan
addımlar müsbət
qiymətləndirilə bilər:
«Bu gün gender problemi
və gender bərabərliyinin
təmin olunması dünyanın bir çox ölkələrində
aktual problemlər sırasında durur. Bu, ilk növbədə iqtisadi və sosial sahədə gender bərabərsizliyi amilinin
insan resurslarının
keyfiyyətinin pisləşməsindən
irəli gəlir.
Belə ki, problemin ciddi
xarakter alması sosial-iqtisadi tərəqqiyə
mane olur, insan kapitalının inkişafında
mövcud sistemin səmərəliliyini aşağı
salır və nəhayət, cəmiyyətdə
sosial ədalətsizliyin
dərinləşməsinə gətirib çıxarır.
Bu baxımdan insan hüquq və azadlıqları beynəlxalq hüququn
fundamental prinsiplərinin təsiri
əsasında müasir
dövlətlərin əksəriyyətinin
qanunlarında təsbit
olunub. Demək olar ki, Azərbaycan müstəqillik
əldə etdikdən
sonra insan hüquq və azadlıqlarının müdafiəsi
sahəsində, o cümlədən,
qadınların hüquqlarının
təmin edilməsində,
cinsi ayrı-seçkiliyə
son qoyulmasında, məişət
zorakılığı ilə
mü¬barizədə bö¬yük
nailiyyətlərə imza
atılıb».
Ekspert həmçinin
vurğulayıb ki,
son illər dövlət
idarəçiliyində qadınlarla
kişilərin bərabərliyinin
təmin olunması istiqamətində müvafiq
addımlar atılıb. Onun fikrincə, hələlik bu sahədə gender bərabərliyini təmin
etmək mümkün
olmasa da, atılan addımları təqdirəlayiq hesab etmək olar: «Azərbaycanda gender bərabərliyinin
təmin olunması üçün kifayət
qədər qanunvericilik
bazası mövcuddur.
Amma cəmiyyət mövcud bazaya adekvat deyil. Məsələn, Azərbaycanda hər
5 ildən bir parlament və bələdiyyə seçkiləri
keçirilir. Biz istəyirik ki, bu sahədə qadınların iştirakı
daha da artsın.
Tutaq ki, qadın bələdiyyə sədrlərinin
sayının artmasını
vacib bilirik. Amma cəmiyyət tam olaraq buna hazır deyil. Yəni, cəmiyyət mövcud
qanunvericilik bazasına
adekvat olmadıqca, biz
bu bərabərliyi
tam şəkildə təmin
edə bilməyəcəyik.
Güman
edirik ki, dövlət qurumlarında
gender bərabərliyinin həyata
keçirilməsi ilə
bağlı əlaqələndirici
şəxslərin fəaliyyətə
başlaması bu istiqamətdəki boşluqları
aradan qaldırmağa
təkan verəcək».
Sevinc
Bu yazı Azərbaycan Respublikası
Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya
Vasitələrinin İnkişafına
Dövlət Dəstəyi Fondunun
maliyyə dəstəyi
əsasında hazırlanıb
Həftə içi.- 2016.-
8 yanvar.- S.6.