Ali təhsildə yeni
standartlar
Bu istiqamətdə pilot layihənin
icrasına start verilib
Azərbaycan ali təhsil sistemində
keyfiyyət təminatı üzrə yeni standart və təlimatlar
təsdiqlənib. Avropa İttifaqının maliyyə dəstəyi
ilə həyata keçirilən yeni akkreditasiya qaydaları
“Ali təhsil sisteminin Avropa ali təhsil məkanının tələblərinə
daha da uyğunlaşdırılması məqsədilə Azərbaycan
Respublikasının Təhsil Nazirliyinə dəstək
göstərilməsi” Tvinninq layihəsi çərçivəsində
hazırlanıb. Yeni akkreditasiya qaydalarının tətbiqi ilə
əlaqədar UNEC pilot universitetlərdən biri seçilib.
Bu məqsədlə Təhsil Nazirliyinin Akkreditasiya və
Nostrifikasiya İdarəsininnin akkreditasiya şöbəsinin
müdiri Tofiq Əhmədov, layihəni həyata keçirən
Finlandiyanın və Estoniyanın təhsil ekspertləri UNEC-də
olublar.
“Hədəfimiz
dünya səviyyəli ali məktəblər sırasında
olmaqdır”, - deyən UNEC rektoru, professor Ədalət Muradov
ekspertlərlə görüşü zamanı universitet
haqqında, tədrisin keyfiyyətinin artırılması
istiqamətində həyata keçirilən yeniliklər və
beynəlxalq əməkdaşlığın genişləndirilməsi
istiqamətində görülən işlər barədə
məlumat verib. Bildirib ki, UNEC-in keyfiyyət təminatı
üzrə yeni standart və təlimatların tətbiqində
pilot universitet kimi seçilməsi təhsilin keyfiyyətinin
daha da artmasına xidmət edəcək. Ə.Muradov qeyd edib
ki, ekspertlər layihənin tətbiqi ilə əlaqədar
qiymətləndirilmənin aparılması üçün
UNEC-in bütün imkanlarından yararlana bilər.
Sonra
İşçi qrupunun hazırladığı
özünütəhlil hesabatı ekspertlərə təqdim
olunub. Qeyd edilib ki, özünütəhlil ümumi qiymətləndirmə
prosesinin önəmli hissələrindəndir və hesabat
qiymətləndirmə sahələrinin strukturuna
uyğunlaşdırılıb. Eyni zamanda, təhliledici
istiqamətdə hazırlanaraq, təkmilləşdirilməli
sahələr müəyyənləşdirilib.
Bundan
başqa görüşdə qeyd olunub ki, layihənin qiymətləndirilməsi
dörd mərhələ üzrə aparılacaq: beynəlxalq
qiymətləndirmə qrupunun təyin edilməsi və təlimləndirilməsi,
ali təhsil müəssisəsi tərəfindən
özünütəhlilin aparılması, ali təhsil müəssisəsinə
səfər və hesabatın dərc olunması. Qiymətləndirmə
beynəlxalq və yerli ekspertlərdən ibarət qrup tərəfindən
həyata keçiriləcək.
Layihə
çərçivəsində ekspertlərin UNEC-ə səfərləri
təşkil olunacaq. Onlar özünütəhlil
hesabatını nəzərdən keçirəcək və
keyfiyyətli təminatın qiymətləndirilməsi
prosesini müşahidə edəcəklər.
Yeri gəlmişkən,
bir müddət əvvəl təhsil naziri Mikayıl Cabbarov
“Təhsilin keyfiyyətinin təmin edilməsində
akkreditasiyanın rolu” mövzusunda keçirilən beynəlxalq
konfransda çıxışı zamanı deyib ki, Azərbaycanın
ali təhsil sahəsi üzrə yeni akkreditasiya qaydaları
hazırlanıb və bu, Avropa ali təhsil məkanında
keyfiyyət təminatı üzrə standartlar və təlimatlar
(ESG) sənədinə əsaslanır. O, atılan
addımın önəmini vurğulayaraq bildirib ki, hazırda
akkreditasiyanın vacib olmasının bir neçə
mühüm səbəbi var: "Ən əsas səbəb
ölkə təhsilinin dünya təhsil məkanına
inteqrasiya etdiyi bir dövrdə ölkənin təhsil siyasətinin
əsas istiqamətlərindən biri də
liberallaşmanın davam etdirilməsidir. Bununla da ali və digər
təhsil müəssisələrinin muxtariyyətinin və
rolunun artırılması təmin olunacaq".
M.Cabbarov
xatırladıb ki, Azərbaycanda təhsil müəssisələrinin
akkreditasiyasına 2004-cü ildən başlanıb:
"Hökumətin qərarı ilə 2015-ci ilin noyabrın
28-də Təhsil Nazirliyinin Akkreditasiya və Nostrifikasiya
İdarəsi yaradılıb. Yeni akkreditasiya qaydaları Avropa
standartlar və təlimatlara uyğunlaşdırılıb.
Xarici ekspertlərlə birgə hazırlanan qaydalara əsasən,
təhsil müəssisəsinin fəaliyyəti bir sıra
istiqamətlər üzrə təhlil olunacaq. Bunlara missiya, vəzifə
və strategiya, idarəetmə, insan resursları, təhsil
proqramları, təhsil alanlar, elmi-tədqiqat fəaliyyəti
və təlim resursları, tələbələrə dəstək
xidmətləri daxildir".
Nazir həmçinin
deyib ki, xarici ekspertlərlə birgə hazırlanan qaydalara əsasən,
təhsil müəssisəsinin fəaliyyəti bir sıra
istiqamətlər üzrə təhlil olunacaq. Bunlara missiya, vəzifə,
strategiya, idarəetmə, insan resursları, təhsil
proqramları, təhsil alanlar, elmi-tədqiqat fəaliyyəti,
təlim resursları, tələbələrə dəstək
xidmətlərinin daxil olduğunu deyən nazir
vurğulayıb ki, hazırda akkreditasiyanın vacib
olmasının bir neçə mühüm səbəbi var:
“Ən əsas səbəb odur ki, ölkə təhsilinin
dünya təhsil məkanına inteqrasiya etdiyi bir dövrdə
ölkənin təhsil siyasətinin əsas istiqamətlərindən
biri liberallaşmanın davam etdirilməsidir. Bununla da ali təhsil
və digər təhsil müəssisələrinin muxtariyyətinin
və rolunun artırılmasıdır. Keyfiyyətin təminatı
mexanizmləri getdikcə daha mühüm rol oynamağa
başlayır. Burada yalnız xarici və yaxud kənar
akkreditasiyadan deyil, həmçinin, daxili akkreditasiya alətlərinin
inkişaf etdirilməsində maraqlıyıq”.
Nazirin
sözlərinə görə, biznes mühitinin daima
yaxşılaşdırılması istiqamətində
atılan addımlar nəticəsində bu gün ölkədə
lisenziyalaşdırılan fəaliyyət növləri,
istiqamətləri üzrə hansısa yeni bir işə
başlamaq, o cümlədən təhsil müəssisəsi
qurmaq çox sadə bir prosesə çevrilib. Sahibkar
nöqteyi-nəzərdən çox düzgün və
vaxtında atılmış bir addımdır”.
Xatırladaq ki, akkreditasiya təhsil müəssisəsinin statusunun (tipinin və növünün) və onun təhsil haqqında dövlət nümunəli sənəd vermək hüququ olan təhsil proqramları siyahısının müəyyənləşdirilməsi prosedurudur. Mövcud qaydalara əsasən, akkreditasiya komissiyası təqdim olunmuş sənədlər toplusuna bir həftə ərzində baxaraq müvafiq qərar qəbul edir. Həmin qərarın əsasında Azərbaycan Respublikasının Təhsil Nazirliyi təhsil müəssisəsinin akkreditasiyası haqqında əmr verir. Təhsil müəssisəsinin akkreditə olunması barədə məlumatlar mətbu orqanlarda dərc edilir. Təhsil müəssisəsinin mövcud statusu (tipi və növü) həmin statuslu təhsil müəssisələri üçün müəyyən olunmuş müvafiq normalara uyğun gəlmədikdə, onun akkreditasiyası haqqında mənfi qərar verilə bilər. Bu halda təhsil müəssisəsi yalnız akkreditasiya komissiyasının müəyyən etdiyi statusla fəaliyyət göstərə bilər. Təhsil müəssisələri bir qayda olaraq 4 il müddətinə akkreditasiya olunur. Təhsil müəssisəsinin akkreditasiyası haqqında əmr öz isə təhsil müəssisəsinin akkreditasiya müddəti başa çatdıqda, təhsil müəssisəsinin müvafiq müraciəti olduqda, təhsil müəssisəsinin lisenziyası ləğv edildikdə, təhsil müəssisəsi yenidən təşkil olunduqda qüvvəsini itirir.
Məlumat üçün onu da bildirək ki, Azərbaycan 2005-ci ildən Bolonya prosesinə qoşulduqdan sonra təhsil sahəsində islahatlar sürətlənib. Nəticədə ölkəmiz Avropa ali təhsil məkanının bir sıra vəzifələrinin yerinə yetirilməsində ciddi nailiyyətlər əldə edib. Bu nailiyyətlərin davamı olaraq Avropa İttifaqının dəstəyi ilə Tvinninq layihəsi hazırlanıb. Layihənin ümumi məqsədi Avropa ali təhsil məkanına inteqrasiya olunmaqla Azərbaycanda ali təhsil sisteminin daha da inkişaf etdirilməsidir. Burada Azərbaycan Respublikasının islahat proqramına uyğun olaraq Bolonya prosesinin prinsipləri çərçivəsində ali təhsil sektorunda islahatların aparılması, ali təhsil müəssisələrində keyfiyyətin artırılması və akkreditasiya sisteminin təkmilləşdirilməsi, təhsil, təlim və gənclər sahəsi üzrə Avropa İttifaqı və Azərbaycan arasında qarşılıqlı əlaqələrin genişləndirilməsi, həmçinin beynəlxalq əməkdaşlıq, mobillik və mübadilə proqramlarının artırılması nəzərdə tutulub.
Yeri gəlmişkən, TVİNNİNQ layihəsini Finlandiya Təhsilin Qiymətləndirilməsi Mərkəzi, Estoniya Ali Təhsildə Keyfiyyətin təmin olunması üzrə Agentlik və Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyi həyata keçirir. Layihənin müddəti iki il olmaqla 2017-ci il avqust ayının sonunda tamamlanacaq.
Sevinc
Bu yazı Azərbaycan
Respublikası Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya
Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyi əsasında
hazırlanıb.
Həftə içi.- 2017.- 23
fevral.- S.3.