“Radio aparıcısının
yeganə silahı səsdir”
Özəl radiostansiyalardan fərqli
olaraq milli radiomuzda peşəkar jurnalistlər daha çoxdur.
Onlar dilimizin təmizliyinə, danışıq və
nitq qabiliyyitinə xüsusi fikir verirlər. Elə bu səbəbdən
milli radiomuz bu günə kimi öz keçmişini, milli adət-ənənələrini
qoruyub-saxlamaqla həmişə populyarlığını
hifz edib... Tanınmış aparıcı raduo-jurnalist
Günel Natiqənin “Həftə içi"nə verdiyi
müsahibə də elə bu səpgidə keçdi.
- Azərbaycan radiosu bizim keçmişimizin, bugünümüzün və gələcəyimizin güzgüsüdür. Radiomuzun çox gözəl ənənələri var və bu ənənələr nəsildən-nəslə ötürülür. Milli radiomuzda vaxtilə M. S. Ordubadi, Ü. Hacıbəyov, M. Maqomayev və s. korifeylər fəaliyyət göstərib. Belə bir mühitdə peşəkar olmağa sadəcə borcluyuq. Radio televiziyamızın olduqca demokratik mühiti var. Yaradıcı adam burda özünü mənən azad hiss edir. Potensialımızı gerçəkləşdirmək üçün hər cür imkan var. Yeri gəlmişkən qeyd edim ki, ana radiomuz dilimizin, mənəviyyatımızın qoruyucusudur. Dinləyicilərimizin ən çox bəyəndiyi özəlliklərdən biri də radiomuzun öz dil prinsiplərinə sadiq qalmasıdır. Mənəvi dəyərlər hər zaman öndədir. Dinləyicilərimiz əsasən yaşlı nəslin nümayəndələridir. Eyni zamanda gənc dinləyicilərimizi düşünərək onlar üçün müasir tələblərə cavab verən proqramlar hazırlanır. Bu proqramların da əsasını əlbəttə ki, mənəvi saflıq, mənəvi ucalıq kimi anlayışlar təşkil edir.
- Keçdiyiniz sənət
yolu barədə nə deyə bilərsiniz?
- Diqqətinizə çatdırım ki, mən radioya 17 yaşımdan gəlmişəm və artıq həmin tarixin üzərindən 20 ilə qədər vaxt keçir. Azərbaycan radiosunun tarixində ən gənc redaktor olmuşam. Valideynlərim- atam Natiq Səfərov, anam Zümrüd Səfərova uzun illər radioda jurnalist kimi çalışıblar. Sonra atam o vaxtlar çox nüfuzlu olan “Azərbaycan” jurnalına getdi və fəaliyyətini tərcüməçi kimi davam etdirdi. Dünya ədəbiyyatının bir çox görkəmli nümayəndələrini ilk dəfə atam Azərbaycan oxucusuna tanıdıb. Mən uşaqlıqdan radioya gedib-gəlirdim və özümə ayrı iş yeri təsəvvür edə bilmirdim. Əmin idim ki, mən də radio jurnalisti olacağam. Sonralar müxtəlif televiziyalardan təklif alsam da, doğma radionu, alışdığım mühiti tərk edə bilmədim. Bir neçə il əvvəl nəhayət ki, məni televiziyada veriliş hazırlamağa razı saldılar. Proqramım incəsənət barəsində idi. Bir dəfə belə bir hadisə oldu. Çəkiliş qrupu olaraq yaşlı bir rəssamı çəkmək üçün onun emalatxanasına yollandıq. Çəkiliş prosesində rəssam məni səsimdən tanıdı və “Siz Günel Natiqsiz?” deyə soruşdu. “Günel Natiq” olduğuma əmin olan rəssam xeyli sarsıldı və bildirdi ki, o uzun illər bu səsin sahibini real həyatda görməyi arzulayıb.... Mən təsirləndim və anladım ki, radionu müvəqqəti də olsa tərk etməklə bəlkə də səhv iş görmüşəm. Axı radio məni tanıdıb, sevdirib, mənim üçün doğma səs, işıq, ocaq olub. Və baxmayaraq ki, televiziya proqramım da kifayət qədər sevilirdi, mən yenidən radioya, dinləyicilərimin yanına qayıtdım. Yenidən o körpünü bərpa etdim.
- Uzun illər
radioda çalışırsız. Radio aparıcıları
ilə televiziya aparıcıları arasında hansı fərqli
xüsusiyyətlər var?
- Radioda əsas
rolu səs və söz oynayır. Hər şey səsdə
gizlidir. Aparıcının yeganə silahı səsdir, amma
peşəkar aparıcının əlində bu ən
mükəmməl silaha çevrilə bilər. Mənim
fikrimcə, radio aparıcısında müəyyən
artistizm də olmalıdır və dinləyicini efirə cəlb
edə bilməlidir. Televiziya aparıcısının
siması, mimikaları, jestləri yardımçı rolunu
oynayır və aparıcını bir çox kritik
situasiyalarda vəziyyətdən çıxara bilir. Amma
televiziyada hər bir kiçik detal önəmlidir.
Çıxış edənin surəti, makiyajı, saçları,
oturuşu, geyimi, arxasındakı fon və s. Ona görə
televiziya proqramı daha mürəkkəb proseslərdən
keçir və xüsusi diqqət tələb edir. Radio
aparıcısının da təbii ki, öz çətinlikləri
var, amma peşəkar aparıcıya bu çətinlikləri
aşmaq daha çox zövq verir.
- Radioda görünən və
görünməyən tərəfərlər barədə
nə deyə bilərsiniz?
- Radio
aparıcısı dinləyici üçün hər bir
halda sirli qalır. Və dinləyici bu səsin
arxasındakı insanı görməyə
çalışır. Onu özü üçün kəşf
etməyə cəhd edir. Bəzən aparıcı efir
vaxtı dinləyiciyə belə bir şans verir, bəzən
isə axıra kimi sirr pərdəsini qoruyur. Radionun
görünməyən tərəfləri çoxdur və
bunu peşəkarlar bilir. Dinləyici-aparıcı ünsiyyəti
qəribə rabitədir. Onlar bizi hiss etdiyi kimi, biz də
onları hiss edə bilirik. Dinləyicinin enerjisini hiss edən
aparıcıya efirdə işləmək daha rahatdır. Bəzən
aparıcılar sırf dinləyici ilə o rabitəni yarada
bilmək üçün canlı efirə daha çox meyl
edirlər. İnanmaq çətindir, amma daimi dinləyicilərimiz
bizə özümüzdən daha yaxşı bələd
olurlar. Bİr dəfə dinləyicilərlə efirdə
görüş keçirdik. Onların hər bri öz sənətinin
peşəkarı idi. Onlar sadəcə dinləyici yox, hər
bir verilişimizi böyük məhəbbətlə dinləyən,
bizi diqqətdə saxlayan, üstünlüklərimizi və
qüsurlarımızı görə bilən daimi dinləyicilərimiz
idilər. Görüş zamanı biz onları
özümüz üçün yenidən kəşf etdik,
onlar üçün isə bu ünsiyyət yeni deyildi,
çünki illərdən bəri bizi tanıyır, dinləyir,
rəğbət bəsləyirdilər. Görüş
zamanı maraqlı anlar yaşandı. Dinləyicilərimiz
aparıcıların üslubu, özəllikləri haqqında
elə fikirlər söylədilər ki,
özümüzü sanki yenidən kəşf etdik.
- Bu gün efirdə Məhluqə
Sadıxova, Ofelya Sənani, Valid Sənani... kimi sənətkarlar
varmı?
- Əlbəttə,
var. Radio gün-gündən inkişaf edir və öz ənənələri
üzərində daha sabit qərar tutur. Bugün efirimizdə
Eldost Bayram, Əli Məhəmmədoğlu, Roza
Tağıyeva kimi sənətkarlar və eləcə də
öz sözünü deməkdə olan istedadlı gənc
aparıcılar var. Əgər dinləyici dünən Məhluqə
Sadıxovanı arayırdısa, bugün efirdə
adlarını çəkdiyim korifeylərlə bərabər
gənc aparıcıları da eşitmək istəyir.
Əslində bu sual çox yerinə düşdü,
çünki, bizim dinləyicimiz çox mühafizəkardır.
Daha çox köhnə ənənələrini toxunulmaz
görmək istəyir. Məhluqə Sadıxova Azərbaycan
Radiosunun böyük korifeyi idi, “Bulaq” verilişi onun və Səməndər
Rzayevin səsində pərvəriş tapmışdı.
Bugün Məhluqə Sadıxovanı istedadlı aktrisa Səidə
Quliyeva, Səməndər Rzayevi isə onun oğlu, gözəl
aktyor Rəşid Səməndər əvəz edir. “Bulaq”
verilşi yenə əvvəlkitək zirvədədir, yenə
sevilir, yenə ən çox dinləyici məktubu “Bulaq”
verilişinə ünvanlanır. Görkəmli diktor Eldost
Bayramın adınıı bir daha çəkmək istəyirəm.
Bu yaxınlarda xalq artisti adını almış Eldost Bayram
radio televiziyanın canlı korifeyidir. Həm böyük sənətkar,
həm gözəl şəxsiyyətdir. Sözün əsl
mənasında sənət fədaisidir. Radiomuz belə sənətkarların
sayəsində yaşayır, yaradır, dinləyici rəğbəti
qazanır.
- Siz həm də ədəbi
mühitdə yazar kimi tanınırsız. Bu aysberqin
görünməyən tərəfidir?
- Mən əslində
həmişə ədəbi mühitin içində
olmuşam. Atam Natiq Səfərov görkəmli ədəbiyyat
adamı idi, onun fikriylə çox görkəmli
yazıçılar hesablaşırdılar. Evimizdə o
dövrün ədəbiyyat mühitini formalaşdıran
yazıçılar, şairlər qonaq olardı. Onların ədəbiyyat
haqqında söhbətləri bacımla məni də öz
gizli aləminə çəkər, öz sirli yuxularına
qonaq edərdi.
7-8
yaşım olanda ilk şeirlər cızma-qara etməyə
başladım. Sonra onları cırıb-atdım və bir
daha şeir yazmadım. 14-15 yaşlarında məndə tərcüməyə
meyl yarandı. Atamın tərcümə sahəsindəki
uğurları mənim də başımı gicəlləndirirdi.
Mən də onun kimi peşəkar tərcüməçi
olmaq istəyirdim. Amma onun tərcümələrinin
yanında mənimkilər cızma-qaradan başqa bir şey
deyildi. Ona görə tərcüməçiliyin də
daşını atdım. 17 yaşında radioya gəldim və
radio hekayələri silsiləsindən ssenarilər
yazmağı sınaqdan keçirdim. Bu məndə
yaxşı alınırdı, hətta həmkarlarım 17
yaşlı qızın belə peşəkarcasına yaza
bildiyinə təəccüb edirdilər. Radioda
çalışaraq paralel şəkildə Bakı Dövlət
Slavyan Universitetində təhsil alırdım.
Radio sabun
köpüyü kimidir, sənin yazdıqların sabun
köpüyü kimi uçub gedir. Düzdür,
yaddaşlarda müəyyən qədər qala bilər, amma
sonda o da uçub gedir.
Amma mən
radioda xoşbəxt idim. Ta ki həmin məşum hadisəyə
qədər. Bir neçə il qabaq mən stress
yaşadım və bir müddət evə qapalı
qaldım. Radiodan ayrı düşmüşdüm, yaradıcı
təbiətim isə bununla barışmır və məndən
özümü ifadə etməyimi “tələb edirdi”. Mən
qəzetlər və internet saytları üçün məqalələr
yazmağa başladım. Tezliklə bu məqalələr
esselərə, esselər isə hekayələrə
çevrildi. Mənim yaradıcı potensialım
özünü daha çox biruzə verməyə
başladı. Hələ radio ssenarilər yazanda mənim
üslubu təyin edən özəllik- orijinallıq burda da
özünü göstərdi. 2015-ci ildə ilk kitabım
“Kağız gəmilər” çapdan çıxdı.
2016-cı ildə Yazıçılar Birliyinə üzv oldum
və daha məhsuldar işləməyə başladım.
Hazırda iki kitabım öz nəşrini gözləyir...
- Ədəbi mühit deyəndə
nə düşünürsüz? Tutaq ki, bugünkü ədəbi
mühitlə XIX əsr ədəbi mühiti arasında nə
fərq var? Hansında reallıq daha güclüdür?
- Ədəbi
mühit yaşadığımız zamanın
sözüdür. XIX əsrdə də ədəbi mühit
vardı, 20-ci əsrdə də, indi, XXI əsrdə. Hər ədəbi
mühitin də bir problemi vardı. Sözü necə demək.
Hər dövrün öz reallığı var və üstəlik
ədəbiyyat adamının öz fərdi
reallığı. Bu məqamların
çarpazlaşmasından doğan nəsr nümunələrini
yüz faiz reallıq kimi qəbul edə bilmərik. Əslində
nəsr əsəri nə dərəcədə
reallığa söykənməlidir, bu sualın özü
belə təzad doğurur. Amma faktdır ki, bugün Azərbaycan
ədəbiyyatında kifayət qədər ciddi ədəbiyyat
adamları var və kifayət qədər güclü əsərlər
yaranır.
- Çağdaş ədəbiyyatımızda
özünüzü görə bilirsinizmi?
- Mən
yazı yazarkən oxucu haqqında düşünmürəm.
Ona görə də yazdıqlarım üçün kompleks
keçirmirəm. Ədəbiyyata böyük iddialarım
yoxdur. Sadəcə bu mühitdə özümü sərbəst
hiss edirəm. Ədəbiyyatın o qədər kəşf
olunmamış “əraziləri” var ki. Həmin ərazilərdə
bəlkə mənim də izlərim var. Yazmaq mənim genlərimdədir.
İstəsəm də, istəməsəm də, son nəhayətdə
özümü yazıyla ifadə edirəm. Hər yazarın
öz oxucuları var. Mənim də oxucularım var. Sayca az
olsalar da, var. Onların hansısa müsbət rəyi məni
məmnun edir. Yazmaq üçün stimul verir. Stimul olmadan
yaratmaq çətindir. Yazmaq üçün kiçik də
olsa bir nişanə olmalıdır. Bəzən bu nişanə
ilahidən gəlir. Axı yazı da Tanrı işidir...
- Bəs, sizi həyata bağlayan nədir?
- Mən
həmişə kiçik xoşbəxtlik arzulamışam.
Nazim Hikmət demiş, elə kiçik xoşbəxtlik ki,
onu məndən heç kim ala bilməsin. Bəlkə də
elə bir kiçik xoşbəxtliyim var, amma mən bunun fərqində
deyiləm. Şair demiş, bəlkə də xoşbəxtik,
xəbərimiz yox. Məni həyata bağlayan ailəmdir,
dostlarımdır, yaradıcılığımdır,
oxuduğum əsərlərdir, seyr etdiyim tablolardır,
yazdıqlarımdan aldığım enerjidir. Poeziyadan
aldığım zövq hissini nə ilə müqayisə
etmək olar? Yaxud hansısa rəssamlıq tablosunun
doğurduğu gözəllik hissini. Düzdür, uzun illərdir
ki, xəyal qurmuram. Hətta xəyal qurmağın necə
olduğunu belə unutmuşam. Bu əslində ciddi bir
problemdir, axı mən xəyalpərəst adamam və
reallıqla qətiyyən işim yoxdur. Görünür, son
zamanlar təbiətimdə köklü dəyişiklik gedib və
mən artıq irreal aləmlə əlaqəmi kəsmişəm,
bəlkə də rabitəni itrmişəm. Əlbəttə,
bu kədərlidir, amma nə etmək olar?
- Yaşadığımız
mühitdə sizi narahat edən nədir?
- Əgər ədəbi mühitdən söhbət gedirsə, insanlarda meydana gələn Don Kixot “xəstəliyi” məni narahat edir. Əksəriyyət özünü ədəbiyyat aləminin “cəngavəri” hesab edir və hətta Nobel mükafatına iddia edirlər. Nobel mükafatına iddia etmək yaxşıdır, amma bunun üçün gərək potensialın ola, əks halda bu iddia gülünc görünür. Cızma-qara edənlər belə ədəbiyyat haqqında xüsusi fikir bildirir və əsərlərə rəy verirlər. Bu qarışıqlıqda yaxşını pisdən ayırmaq müşkülə çevrilib. Hətta belə bir fikir var ki, “bəyənmirsinizsə, deməli anlamırsınız. Anlamırsınızsa, demək dahiyanədir”. Əslində isə yazıçı öz “dahiliyini” iddialarla sübut etməli yox, yazıb göstərməlidir.
Qələndər
Xaçınçaylı
Həftə içi.- 2017.- 31 may.-
S.4.