“Ufak Tefek Cinayetler”in
rejissoru finalı açıqladı
“Ufak Tefek Cinayetler” serialının
rejissoru Əli Bilgin Bakının qonağı olub. Azərbaycanda da böyük izləyici
kütləsi toplayan serialın rejissoru ilk dəfə olaraq
mövsüm finalının necə bitəcəyi haqqında
ipucları verib.
- Əli bəy, Bakıya
xoş gəlmisiniz. Söhbətimizə
təəssüratlarınızdan başlayaq.
- Xoş
gördük. Bakıya AF Media incəsənət
məktəbinin dəvəti ilə gəlmişəm. İlk dəfədir Azərbaycana təşrif
buyururam. Qəribədir ki, özünü
qərib kimi hiss etmirəm, sanki Türkiyədə başqa
bir şəhərə getmişəm. Məsafə
də çox azdır. Bakı özümü
yaxşı hiss etdiyim yer oldu.
- Azərbaycan oxucularına
özünüzü daha yaxından tanış
edə bilərsiniz?
- 1981-ci
ildə Elazığda dünyaya gəlmişəm, atam hərbçi
idi. Odur ki, çox şəhər gəzməli
olmuşuq, təxminən 12 məktəb dəyişdirmişəm.
Yaşadığın yeri tərk etmək,
başqa şəhərə köçmək bezdirici
prosesdir. Lakin indi başa düşürəm
ki, tez-tez yer dəyişmək və yeni insanlarla
tanışlıq mənim üçün faydalı olub.
İzmir Universitetinin Sinema və Televiziya fakültəsini
bitirdikdən sonra İstanbula gəldim. Bu sektora daxil
olmaq istəyirsənsə, İstanbula gəlməlisən.
Çünki bütün çarx İstanbulda
dönür, bütün rejissorlar, prodüser şirkətləri,
televiziya kanallar və s. oradadır.
Karyerama seriallarda rejissor köməkçisi kimi
başladım. Rejissor kimi ilk işim “Arka
Sıradakılar” serialı olub. Daha sonra
“Ay yapım” şirkəti ilə əməkdaşlığa
başladım və bir çox televiziya layihəsinin
rejissorluğunu etdim. Bildiyiniz kimi
hazırda “Ufak Tefek Cinayetler” serialının rejissoruyam.
- Yaradıcılıq
planlarınız və gələcək fəaliyyətiniz
haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Təəssüf
ki, serial müddətinin uzun olması tələb edildiyi bir
vaxtda kino çəkmək mümkün deyil. Serialın
çəkiliş prosesləri bizi yorur, bütün
vaxtımızı alır. Bu səbəbdən
də zaman-zaman fasilə verməyi
düşündüyüm dönəmlər olur. Yay aylarında “Ay Yapım” şirkəti ilə
birlikdə sinema filmi çəkəcəyik. İnşallah qalasını Bakıda da edərik.
- Serialdan kinoya keçid çətin
deyil?
- Əlbəttə
ki, asan iş deyil. Serialla kinonun sistemi və
konsepti tamamilə fərqlidir. Payız və qış
aylarında bir çox ssenaristlər “Ay Yapım”a öz ssenarilərini göndərir. Serial mövsüm finalına çıxandan sonra
şirkətlə birlikdə onlar arasında seçim edib dəyərləndiririk.
Bu sektorda heç bir şey təkbaşına həyata
keçirilmir, bunun üçün böyük bir
yaradıcı heyət çalışır. İstər
rejissor, istər ssenarist, istərsə də prodüserlər
ayı-ayrı hərəkət etmir, ortaq qərarlar verilir.
Çünki bu, layihənin uğuruna
birbaşa təsir göstərir. Məsələn,
ssenari çox gözəl olanda rejissor da, aktyorlar da,
prodüser də həyəcanlı olur, ortaya çıxan
iş də keyfiyyətli alınır.
" - “Ufak Tefek Cinayetler”in Azərbaycanda da böyük
maraqlı izləndiyindən xəbəriniz var idi?
- Bilirdim
ki, baxılır, amma böyük izləyici auditoriyası
topladığından xəbərim yox idi. Bu
serial haqqında müsbət rəylər eşidəndə
ikiqat sevinirəm. “Cəsur və gözəl” bitdikdən
sonra qərara gəlmişdim ki, bir il dincəlim.
Ssenari gələndə gördüm ki, tamamilə
fərqli hekayədən bəhs edir. Öz-özümə
dedim ki, Türkiyənin serial sənayesində
bu mövzu işlənməyib. Sözün
düzü, bu serialı başqası çəksəydi,
onu çox qısqanardım. Bir neçə
nəfər xəbərdarlıq etdi ki, risklidir və bizə
reytinq gətirməyə bilər. Prodüser şirkəti
riskə girərək onu çəkməyə qərar verdi. Özümüzə təsəlli
verdik ki, klişe serial üzündən batmaqdansa, heç
olmasa sanballı layihə üzündən bataq. Nəticədə
risk etdiyimizə dəydi.
- Tarixi seriallar da reytinqlərdə həmişə
ilk sıralarda olur...
- Bir
rejissor kimi tarixi layihələrə razılıq vermirəm.
Səbəbi onunla bağlıdır ki, tarixi və
auksion seriallar çəkmək çox yorucu və
ağır işdir. O işin altından çıxa
bilməsəm, ruh düşkünlüyü yaşayaram.
- Son bir neçə ildir ki,
Türkiyə mətbuatında RTÜK-ün həm
verilişləri, həm də serialları cərimələməsi
xəbərlərini tez-tez oxuyuruq. Bu cür
senzuraların olması sizin işinizə nə kimi təsiri
edir?
-
Gördüyün iş uğurludursa, haqqında da müxtəlif
xəbərlər çıxmağa başlayır. Məsələn, Gökçe Bahadırın gələn
mövsüm serialdan ayrılacağı və yerinə Bensu
Soralın gələcəyi irəli
sürülmüşdü. Halbuki, bu,
doğru deyil.
Senzura və
qadağalar hər il getdikcə daha sərtləşir.
Bu da bizi kədərləndirir. İndi
“Medcezir”dəki kimi cürətli ola bilmirik.
Həddən artıq sevişmə səhnələri
və pornoqrafiya çəkib göstərmək fikrimiz
yoxdur, lakin işin estetikası tələb edir ki, bəzən
intim səhnələr də çəkilsin. Sevgililərin öpüşməsi kimi təbii
heç nə yoxdur. Onu qədərində
göstərməyə və uşaqların
yatdığı saatlara salmağa
çalışırıq.
Cərimə olunmamaq üçün artıq məcburuq
ki, özümüz özümüzə avtomatik senzura tətbiq
edək, alternativ çözümlər tapaq. Kino
yaradıcı sahə olduğundan həll yolunu özü
istehsal edir.
Bildiyiniz kimi, spiritli içki səhnələri kəsilir. Qədəhlərin
üstü örtülür deyə biz rəngli stəkanlardan
istifadə etməyə başlamışıq. Çünki qəhrəman qədəhi
ağzına aparanda üstü örtülür və nəticədə
çirkin görüntü yaradır.
Ssenaridəki Sarmaşıq adlandırılan yerdə
yaşayan insanlar varlı ailələrdir. Təbii ki,
onlar yeməkdə spiritli içkilər içir. Dünən eşitdim ki, mahnıda şərab
sözü olduğu üçün onu da kəsiblər.
Artıq kompozisiyalara da müdaxilə edilməyə
başlanılıb...
- “Ufak Tefek cinayetler”də Oya qəhrəmanı
tənqid olunmuşdu ki, rəfiqəsinin həyat
yoldaşı ilə sevgi münasibəti yaşayır...
- Əslində bununla əlaqədar olaraq RTÜK-dən
bizə heç bir cərimə gəlməyib. Sadəcə
dediyiniz kimi, Oyanın Sehranla yaxınlaşması xoş
qarşılanmamışdı. Maraqlıdır
ki, Mehmet xarakteri Burcu ilə sevgili olanda ciddi müzakirə
mövzusu olmur. Oya ilə Serhanın
romantik münasibət yaşaması
tamaşaçıları narahat edir, dərhal əxlaqi dəyərlər
önə çıxır. İstənilən
halda bu mövzunun müzakirə doğurması müsbət
haldır.
- Haqqında
danışdığımız qadınlar kişilərin
fonunda çox qəddar və zalım görünür. Merve, Burcu və Pelinin münasibətlərində
bir-birinə qarşı paxıllıq, həsəd və
nifrət hissinin ən yüksək həddini
görürük. Qadınlar gerçək
həyatda da həqiqətən qəddardır? Və
sizcə, qatil kim olmalıdır?
- Vaoo,
ikisi də gözəl sualdır. Zalımı
qadın və kişiyə ayırmıram. Onlar bizim uydurduğumuz xarakterlər olsa da, gərçək
həyatda da belə tiplərlə qarşılaşmalı
oluruq. Merve və Pelin kimilər az
deyil.
Qatil
hamısı ola bilər. Ssenarini
oxuduğumdan bəri serialı həyəcanla “Kim ölməli”,
“Kim kimi öldürməli” suallarını düşünərək
çəkirik. Tamaşaçı kimi hərdən mən
də deyirəm ki, bu məqamda qəhrəmanlardan biri digərini
öldürməlidir...
- Serialın necə bitəcəyindən
xəbəriniz var? Ssenarist sizinlə məsləhətləşir?
- Əlbəttə, bu mövsümün bütün
bölümlərinin hekayəsi kiçik paraqraflarla bizə
təqdim olunur, finala gedəcəyimiz yol bəllidir. “Ufak Tefek cinayetler”in
mövsüm finalında öldürülən qəhrəmanın
kim olduğunu göstərəcəyik. Qətli kimin və ya kimlərin həyata
keçirdiyi isə gələn mövsüm bəlli olacaq.
- Seriallar adətən filmlərdən
daha zəif hesab olunur. Son illərdə vəziyyət bir qədər
dəyişib...
- Bəli,
bir vaxtlar reklam çəkənlər və film
rejissorları serialları zəif məhsul hesab edirdi. Bu işlə məşğul olanları bir növ
aşağılayırdılar. İndi isə
vəziyyət dəyişib, bütün dünyada hər kəs
serial izləyir. Hollivudda da seriallar film sənayesi
üçün təhdid olmağa başlayıb. Açığı, yaxşı seriallar kinonu
üstələyib. Rejissorlar da öz
növbəsində 6-7 bölümlük seriallar çəkməyə
üstünlük verir. Ümumiyyətlə,
son dövrlərdə həm ssenari, həm də texniki
baxımdan keyfiyyətli seriallar istehsal edilir.
Rejissorun əsas vəzifəsi odur ki, istər kinoda, istər
serialda, istər klipdə, istərsə də sənədli
filmdə tamaşaçıya nə isə hiss etdirə
bilsin, onu düşündürsün. Necə
çəkdiyin yox, qarşındakına nə hiss etdirdiyin
daha önəmlidir.
- Əli bəy, Türkiyədə
də bir-biri ilə eyni filmdə çəkilmək istəməyən
aktyorlar var?
- Əlbəttə ki, belə hallarla tez-tez
rastlaşırıq. Biz dəvət edirik, son qərar yenə
də aktyorundur. Əgər dəvət
etdiyimiz şəxs başqa bir aktyorla filmə çəkilmək
istəmirsə, onu razı salmağa çalışmaram,
özü bilər. Çünki bu, serialların iş
prosesinə mənfi təsir edir. Təsəvvür
edin ki, 40 həftə evdəkilərdən çox çəkiliş
meydançasındakı insanları görürsünüz.
Kinoda 5-6 həftə olsa, nə cürsə yola
gedərlər, amma 40 həftə davam edən seriallarda bu,
mümkün deyil. Bəzi çəkilişlər
soyuq hava şəraitində və ya gecə yarısında
aparılır. Yuxusuz qalanda sinirlər gərilir
və insanlar kəskin reaksiyalar göstərə bilir.
- Layihələrinizin yüksək
reytinq toplaya bilməməsi sizi ruhdan salır?
- Bəli,
serialın ilk bölümlərində hamımız həyəcan
içində oluruq.
- Türkiyə istehsal etdiyi bir
çox serialı onlarla xarici ölkəyə sata bilir, onlar
dünyada çox populyardır. Bu uğurunuzu nəyə
bağlayırsınız?
- Son illərdə
bütün dünyada türk serialları böyük maraq
doğurur. Beynəlxalq səviyyəyə
çatmaq bizim üçün sevindiricidir. Daha böyük xəyallar qurmalıyıq ki, daha
geniş auditoriyaya çıxa bilək.
- Türkiyədə siyasi
mövzulara toxunan layihələr çəkilmir. Səbəb nədir? Heç bir
rejissor başını iqtidarla bəlaya salmaq istəmir?
-
Qorxuları olan insanlar da var. Sadəcə bu mövzuya
müraciət edənlər azdır. Əslində
hər bir rejissor müəyyən filmə başlamazdan əvvəl
tamaşaçı tələbatını nəzərə
alır. Kino sektoru birbaşa
tamaşaçı marağı ilə idarə olunur. Siyasi mövzuda filmlərin reytinqinə nəzər
salsaq, görərik ki, onlar çox izlənməyib. Bunun üçün müasir mədəniyyət və
incəsənət növlərindən istifadə etməyi
daha məqsədəuyğun hesab edirəm. Məsələn, 20 min tamaşaçı yox, 5
milyon tamaşaçı toplaya biləcək filmdə nəyi
isə tənqid etsən, daha güclü olarsan. Dolayısı ilə rejissorun demək istədiyi
fikir nəticəsiz qalmaz.
- Sizi nə ilhamlandır?
- Karyerama
başlayanda bəxtim gətirdi. Tələbələr
elə bilir ki, universiteti bitirən kimi rejissor olacaqlar, amma
yanılırlar. Film və serial sektorunda
çalışmaq üçün ciddi rəqabət var,
öncə rejissor assistenti kimi özünü sınaqdan
keçirməlisən. Bu müddət ərzində
özünüzü nə qədər göstərsəniz,
rejissor kimi fəaliyyətinizə bir o qədər tez
başlayarsınız.
Rejissor olmaq istəyənlərə tövsiyə edərdim
ki, özünə bir kamera alıb 3-4 dəqiqəlik video
çəkməyə başlasın, mobil telefonla da çəkmək
olar. Çəkdiyiniz videoları mümkün qədər
ətrafınızdakı insanlarla paylaşın. Bizim dövrümüzdə bu qədər
üstünlüklər yox idi.
- Özünü göstərmək
dedikdə nəyi nəzərdə tutursunuz?
- İlk növbədə
yaxşı müşahidə qabiliyyətiniz
olmalıdır, həyata bir pəncərədən
baxmamalısan.
Çox yer gəzdim, çox insanla tanış
oldum və bundan sonra da nə qədər çox gəzsəm,
bu, xeyrimə işləyəcək. Nəticədə
dünya qurarkən tanımadığınız insanı
anlatmaq çox qəlizdir. Həddən
artıq gərgin rəqabət var. Odur ki, rejissor olmaq istəyirsənsə,
dünyaya hərtərəfli baxmağı bacarmalısan.
Kaş ki, bu qədər rəqabət
olmasaydı, amma bunun da pozitiv tərəfləri var.
Bundan savayı, izlədiyimiz filmlər, dinlədiyimiz
musiqilər də bizi yaradıcılıq baxımından
çox qidalandırır. İnternet
dövründə yaşayan gənclər çox
şanslıdır ki, nə isə araşdırmaq istədikdə
onu rahatlıqla əldə edə və öyrənə bilər.
Bir rejissoru ən çox qidalandıran məsələlərdən
biri də gördüklərini yazmasıdır. İnanın
ki, gün gəlir və bu qeydlər ssenariyə çevrilə
bilir.
- Rejissor kimi dünyaya və ya
türk izləyicisinə vermək istədiyiniz mesaj nədir?
- Mesaj
vermək kimi dərdim yoxdur. Mədəni və
ədalətli olan hər şeyin yanındayam. Ümid edirəm ki, dünya zamanla daha ədalətli
olar. Çox şablon səslənsə də,
mən də bir vətəndaş kimi müharibələrin
olmadığı dünyada yaşamaq istərdim. Gördüyüm işlərdə də
mümkün qədər ədalətli olmağa, ədaləti
göstərməyə, mədəni şəkildə ətrafımdakı
insanlara, təbiətə və heyvanlara qarşı
sayğılı olmağa çalışıram. İnşallah bu həssaslığı hər kəs
hər yerdə göstərər.
- Əli bəy, sizi
Bakıda görməkdən çox məmnun olduq. “Ufak Tefek Cinayetler” serialının qəhrəmanları
Gökçe Bahadır, Aslıhan Gürbüz, Bade
İşçil, Tülin Özen və digər aktyorları
da şəhərəmizdə görməyi istərdik.
-
Türkiyəyə qayıdan kimi sizin arzularını onlara
mütləq çatdıracağam.
- Təşəkkür edirəm,
sizinlə söhbət etmək imkanı qazandığım
üçün şad oldum.
- Mənim
üçün də xoş oldu.
Həftə içi.- 2018.- 12
aprel.- S.8.