Ey, hörmətli müəllim!
5 oktyabr Ümumdünya Müəllimlər
Günü 100-dən çox ölkədə xüsusi qeyd
edilir
5 oktyabr Ümumdünya Müəllimlər
Günüdür. Qeyd edək ki, 1966-cı il oktyabrın 5-də
YUNESKO və Beynəlxalq Əmək Təşkilatının
birgə təşkilatçılığı ilə
çağırılan konfransda müəllimlərin peşə
fəaliyyətinin şərtlərini təyin edən “Müəllimlərin
statusu haqqında”adlı ilk beynəlxalq sənəd
imzalanıb. 1994-cü ildən isə həmin tarix YUNESKO tərəfindən
Ümumdünya Müəllimlər Günü kimi təsis
edilib. Bu tarix həmçinin BMT-nin də beynəlxalq və
ümumdünya günlər sisteminə daxildir. Bu
günün qeyd olunması müəllimlərin cəmiyyətdəki
mövqeyi, təhsil və inkişafdakı roluna diqqət
çəkməyi nəzərdə tutmuşdur.
Hal-hazırda
dünyanın 100-dən çox ölkəsində
ümumdünya səviyyəsində qeyd olunduğu halda, bəzi
ölkələrdə müxtəlif tarixlərdə
ayrıca olaraq milli səviyyədə “Müəllimlər
günü” qeyd edilir.
Məsələn,
müxtəlif əlamətdar hadisələr əsasında
Albaniyada 8 mart, Cənubi Koreyada 15 may, Argentinada 11 sentyabr,
Çində 28 sentyabr, Özbəkistanda 1 oktyabr, Türkiyədə
isə 24 noyabr tarixlərində Müəllimlər
günü qeyd olunur.
Müstəqil
Azərbaycanda isə bu tarix 1993-cü il oktyabrın 5-də rəsmiləşdirilib.
YUNESKO-nun
hesablamalarına görə, orta təhsilin yüksək səviyyədə
təşkil olunması üçün 2030-cu ilə qədər
3.3 milyon müəllimin təhsil sisteminə cəlb edilməsi
vacibdir. Belə ki, Davamlı İnkişaf Məqsədlərinə
çatmaq, uşaqları orta təhsillə təmin etmək
üçün dünyada 69 milyon müəllim
çatışmır. Azərbaycanda da müəllim
çatışmazlığını ən kəskin şəkildə
hiss edən məktəblər var. Amma bu problem ilbəil aradan
qaldırılır. Hazırda ölkəmizdə gələcək
nəslin təlim-tərbiyəsi ilə 150 minə yaxın
müəllim məşğul olur.
Qeyd edək
ki, “Mən dünyada müəllimdən şərəfli ad
tanımıram” deyən Ümummilli lider Heydər Əliyev Azərbaycana
rəhbərlik etdiyi bütün illərdə müəllim əməyini
yüksək qiymətləndirib, onlara böyük hörmətlə
yanaşıb, təhsil işçilərinin maddi vəziyyətinin,
rifah halının yaxşılaşdırılmasının
qayğısına qalıb.
Ulu
öndərin təhsillə bağlı strateji məqsədi
uğurla davam etdirilir. Prezident İlham Əliyev təhsil
sferasını yeni inkişaf mərhələsinə
çıxarıb, ölkəmizdə bu istiqamətdə
beynəlxalq standartlara uyğun fundamental islahatlar
aparılır. Təhsilimizin milli, ümumbəşəri dəyərlər,
demokratik, dünyəvi prinsiplər əsasında
inkişafına geniş imkanlar yaradılıb. Həyata
keçirilən kompleks tədbirlər, Prezident İlham
Əliyevin təhsili dövlət siyasətinin mühüm
prinsipləri sırasına daxil etməsi bu ali məqsəddən
xəbər verir. Zəngin təbii sərvətləri ilə
dünyanın diqqətində olan Azərbaycan bu sərvətlərdən
səmərəli istifadəsi ilə insan kapitalının
daha da inkişaf etdirilməsini başlıca istiqamət
seçib. Son illərdə ölkəmizdə heç bir
dövrdə olmadığı qədər yeni məktəblər
tikilib, bir sıra təhsil ocaqları əsaslı təmir
edilib. 2003-cü ildən indiyədək bu say 3 mindən çoxdur.Təhsil
ocaqları müasir avadanlıqla, informasiya və kommunikasiya
texnologiyaları ilə təmin edilib, tədris prosesi
müasirləşdirilib, dərsliklər şagirdlərə
pulsuz paylanır.
Təbii
ki, Prezident İlham Əliyevin dərs ili ərəfəsində
yeni tikilən, əsaslı təmir olunan təhsil
ocaqlarında olması, orta məktəblərin təmiri və
yenidənqurmadan sonrakı vəziyyəti ilə
tanışlığı, tapşırıq və tövsiyələrini
verməsi dövlət başçısının bu səhəni
hər zaman diqqətdə saxlamasının göstəricisidir.
İndi Azərbaycanda elə təhsil ocaqları var ki,
dünyanın ən inkişaf etmiş ölkələrindəki
məktəblərindən fərqlənmir, hətta onları
üstələyir. Sevindirici hal bir də odur ki, bu proses
paytaxtla yanaşı, bölgələri də əhatə
edir. Müasir məktəblər təhsil şəraitini
tamamilə dəyişir, tədrisin səviyyəsini yüksəldir.
Bütün bu tədbirlər Prezident İlham Əliyevin
“Uşaqlar yaxşı məktəblərdə oxumalı,
müəllimlər isə yaxşı məktəblərdə
işləməlidirlər” fikrini reallığa çevirir.
Milli dəyərlər üzərində qurulan təhsil
modeli isə gənc nəslin nümunəvi vətəndaş
kimi formalaşmasında da mühüm rol oynayır.
Ölkəmizdə
təhsil işçilərinin əmək haqqının
artırılması, onların
mükafatlandırılması, fəxri adlara layiq
görülməsi, müəllimlərin sosial müdafiəsinin
gücləndirilməsi istiqamətində atılan
addımlar isə təhsil işçiləri üçün
böyük stimuldur, eyni zamanda, onların məsuliyyətini
artırır. Prezident İlham Əliyevin imzaladığı
“Azərbaycan Respublikasında Təhsil İnkişafı
üzrə Dövlət Strategiyası”nın, Azərbaycanın
yeni təhsil fəlsəfəsinin əsas istiqamətlərindən
biri də məhz müəllim şəxsiyyəti ilə
bağlıdır. Strategiyada göstərilir ki, sürətlə
modernləşən Azərbaycan Respublikasında təhsil
sisteminin insan kapitalının inkişafı
çağırışlarına cavab verməsi istiqamətində
yeni addımların atılmasına və ümumi təhsilin
keyfiyyət göstəricilərinin Avropa standartlarına
uyğunlaşdırılmasına ehtiyac var. Təhsilin keyfiyyətinin
yaxşılaşdırılması üçün təhsili
idarəetmə sisteminin yenidən qurulması, bu sahədə
insan resurslarının inkişaf etdirilməsi və müəllim
peşəsinin nüfuzunun artırılması zəruridir.
Daha sonra
strategiyada bildirilir ki, müəllim amili təhsilalanın
inkişafında həlledici rol oynayır. Bilik və
bacarıqlarını davamlı artıran müəllimlər
təhsilalanların nailiyyətlərinə əlavə
töhfə verirlər.
Peşəkarlığa
əsaslanan stimullaşdırıcı əmək haqqı
sisteminin olmaması, təhsil müəssisəsi səviyyəsində
idarəetmənin qeyri-effektivliyi, müəllim
hazırlığı üzrə infrastrukturun zəif
olması müəllim amilinə təsir edən amillər
sırasındadır. Bu baxımdan təhsil islahatı
uğurla aparılan ölkələrdə müəllim
peşəkarlığının inkişafı
üçün stimulların yaradılmasına və müəllim
hazırlığının təkmilləşdirilməsinə
xüsusi diqqət yetirilir.
Eyni
zamanda, təhsil strategiyada göstərilir ki, səriştəyə
əsaslanmayan, əmək bazarında yetərincə rəqabətli
olmayan əməkhaqqı sistemi və maddi stimullaşdırma
mexanizmlərinin adekvat olmaması təhsildə müəllim
amilinin inkişafına mənfi təsir göstərib. Təhsil
sisteminin bütün pillələrində müəllimlərin
bilik, bacarıq və peşəkarlıq qabiliyyətləri
müasir tələblərə uyğun yüksəldilməlidir.
Müvafiq stimullaşdırıcı mexanizmlər və səmərəli
monitorinq sistemi vasitəsilə müəllim fəaliyyətinin
keyfiyyəti artırılmalıdır.
Azərbaycanın
Birinci vitse-prezidenti, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban
Əliyeva dövlətin bu fəaliyyət proqramına son dərəcə
böyük dəstək verir. Fondun “Yeniləşən Azərbaycana
yeni məktəb” layihəsi çərçivəsində
ölkəmizdə müasir tələblərə cavab verən
çox sayda məktəb tikilib, uşaq evləri və
internat məktəbləri əsaslı təmir və bərpa
olunub, lazımi avadanlıqla təchiz edilib və bu proses davam
etdirilir. “Təhsilə dəstək” layihəsi isə məktəblərin
əyani vasitələrlə təminatında mühüm rol
oynayır.
Mövzu ilə bağlı fikirlərini bildirən təhsil eksperti Nadir İsrafilov müəllim nüfuzunun artırılmasından danışarkən Təhsilin inkişafı üzrə Dövlət Strategiyasında müəllimin nüfuzunun zəifləməsini əsaslandıran 3 səbəbə diqqət çəkib: “Strategiyadan çıxan nəticə budur ki, müəllim nüfuzunun düşməsi ilk növbədə peşəkarlığa əsaslanan stimullaşdırıcı əməkhaqqı sisteminin olmaması ilə bağlıdır. Təhsil müəssisəsi səviyyəsində idarəetmənin qeyri-effektivliyi ikinci səbəb hesab edilib. Üçüncü əsas səbəb olaraq isə müəllimin hazırlanması üzrə infrastrukturun zəif olması göstərilib. Odur ki, Strategiyada müəyyən edilən prioritetlər siyahısında ilk növbədə müəllim nüfuzunun yüksəldilməsi dayanıb. Bu istiqamətdə artıq tədbirlərə də başlanılıb. Gənc müəllimlərə yönəlik stimullaşdırıcı tədbirlər nəzərdə tutulub, “Gələcəyin müəllimi” təqaüdü təsis edilib. Nəhayət, müəllim əməyinin stimullaşdırılması və əməkhaqqına diferensial yanaşma məqsədi ilə 2015-ci ildən başlayaraq, diaqnostik qiymətləndirmə, başqa sözlə, müəllimin topladığı bala uyğun dərs bölgüsünün proporsional bölünməsi həyata keçirilir. Lakin bununla yanaşı, indiyədək müəllim nüfuzunun zəifləməsi sırf pedaqoji amillərlə bağlı olmayıb. Müəllim nüfuzuna cəmiyyətdə gedən proseslər xələl gətirib və yüksək texnologiyaların insan amilinin önünə keçməsi, repetitorluğun inkişafı, ayrı-ayrı kursların təbliği və s. müəllim nüfuzuna təsirsiz ötüşməyib. Bundan başqa, son zamanlar da davam edən, hətta daha tez-tez səslənən bir tendensiya müşahidə olunur: “Mətbuatda müəllimin şəxsiyyətini aşağılayan ifadələr yer alır. “Savadsız”, “Saxta müəllimlər”, “Məktəbin direktoru işdən qovuldu”, “Müəllim imtahandan kəsildi” kimi sözlər və fikirlər müəllim nüfuzuna təsir edir. Yaxud “Pul yığan müəllimlərə ciddi xəbərdarlıq” kimi bəyanatlar da müəllim nüfuzuna xələl gətirir. Yəni, düşünürəm ki, belə məsələlərdə diqqətli olmaq vacibdir”.
Sevinc
Bu yazı Azərbaycan
Respublikası Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya
Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyi əsasında
hazırlanıb.
Həftə içi.- 2018.- 5
oktyabr.- S.6.