“AYB
mükafatları ehtiyacı olan
gənc yazarlara verməli
idi”
Budəfəki həmsöhbətimiz heç bir təqdimata, tanıtıma ehtiyacı olmayan imzadır, Rüstəm Behrudidir. Onu dövrün gənc yazarları türk sözünə şaman möhrünü vuran, öz havası, havacatı olan bir şair kimi qiymətləndirir.
“Salam dar ağacı” ilə bütün türk dünyasını bir ağacın başına yığıb millətinin dərdini danışan şairlə söz süfrəsində oturduq. Rüstəm Behrudi hafta.az-a müsahibəsində yazarlarımızın dünya ədəbiyyatına düşə bilməməsinin səbəblərindən, fəxri adların ədəbiyyatdakı yerindən, mövcud ədəbi proseslərdən danışdı. Monitora yaxın əyləşin ki, söhbətimizə qulaq kəsilə biləsiniz.
-Rüstəm
müəllim, yaradıcılıqda nə var, nə yox?
-İstənilən halda mən həmişə məşğul olduğum işimləyəm (gülür). Yazı yazıram. Əkrəm müəllimin gözəl bir sözü var. Deyirdi ki, ədəbiyyat mənim vətənimdir. Yazı yazmaq da mənim əzəli-əbədi işimdir. Mən elə yazı yazmaqdan ibarətəm. Başqa heç bir işim-gücüm yoxdur.
-Nizami Gəncəvi 60 yaşına “Yeddi gözəl”lə, Viktor Hüqo “Səfillər”lə, rəhmətlik Zəlimxan Yaqub “Peyğəmbər”lə gəlmişdi. Bəs Rüstəm Behrudi 60 yaşına nə ilə gəldi?
-Mənim nə ilə gəldiyimi siz deyə bilərsiniz. Oxucularım desə daha doğru səslənər. Yenə xatırlatmaq istəyirəm, 18 yaşında başladığım işi günbəgün davam etdirdim. İndi mən nə ilə gəldiyimi deyə bilmərəm. İllər keçəndən sonra onu daha dəqiq şəkildə oxucu deyə bilər. Bu gün atdığım addımlar 18 yaşımda atdığım ilk addımlardan gəlir. Həmin addımlarla səsləşir. Düşünürəm ki, mənim bütün yaradıcılığım 18 yaşından 60 yaşına atılan bir addımdan ibarətdir. Bircə addım...
-Yəni ədəbiyyata
bircə addımla gəlmisiniz?
-Bəli. Məndə hər şey birdən-birə olub. Birdən-birə şeir yazmışam. Azərbaycan oxucusu elə ilk şeirlərimdən məni tanıyıb. Bir kitab yazmışam, onunla artıq hər şey həll olunub. Bütün Azərbaycan məni şair kimi qəbul edib. Orxan Vəlinin bir şeirində dediyi kimi, hər şey birdən-birə oldu. Mən də də bu cür baş verdi...
-Keçmiş təhsil
naziri, böyük araşdırmaçılarımızdan
olan Firudin Cəlilov bu yaxınlarda yazmışdı ki,
türk dünyası 20-ci əsrdən 21-ci əsrə cəmi
bir şeirlə “Salam, dar ağacı” ilə daxil oldu. Siz necə
düşünürsünüz?
- Oxumuşdum. Tanışam bu fikri ilə... Firudin mənim çox yaxın dostlarımdan biridir. Onunla ortaq düşüncələrimiz də çoxdur. Gələcəyə baxışlarımız, ümidlərimiz... Ortaqlıq çoxdur. Bu yaşımızda da düşünürük ki, türk xalqlarının taleyində gələcəkdə nələrsə olacaq. Sağ olsun, bu onun fikridir. Bəlkə də bu fikir bir çox şairləri qıcıqlandıra bilər. Əgər Frudin müəllim bu cür dəyərləndirirsə, çox şadam. Təşəkkür edirəm. Amma mən o fikirdə deyiləm. Əslində Azərbaycan ədəbiyyatının 20-ci əsrdən 21-ci əsrə keçirə bildiyi çox böyük şeirlər var. Məsələn, birini siz dediniz, “Salam, dar ağacı”. İkinci şeir isə Əhməd Cavadın “Çırpınırdı Qara dəniz, baxıb Türkün Bayrağına” şeiridir. Belə nümunələri çox çəkmək olar. Yəni, 20-ci əsrdən 21-ci yüzilə çox şeirlər keçib. Bəlkə də Fridun bəlkə də bunları dostluq xatirinə deyib. Dediyində də müəyyən qədər həqiqət var (xəfifcə gülümsəyir).
-2000-ci illərdən
üzübəri ədəbiyyatımızda, daha dəqiq desək
poeziyamızda sanki bir yolsuzluq dövrü başladı. Yol,
iz, cığır yoxdur. Konkret bədii poetik lövhələr
var. Milliyətçilik və ya hansısa məfkurə
poeziyamızdan qopmuş vəziyyətdədir. Sanki cərəyan
anlayışları poeziyamızdan silinmiş durumdadır.
Sizcə bunlar nə ilə əlaqədardır?
-Müasir Azərbaycan şeirinin ən böyük faciəsi odur ki, heç bir şairin öz yolu yoxdur. Əslində heç kim öz yolunu yaratmayıb. Bəlkə də var, gələcəkdə püxtələşəcək və yol kimi görünəcək. Hətta mən iz, cığır belə görmürəm. Hamı kiməsə bənzəmək, kiməsə oxşamaq istəyir. Görkəmli dilçimiz Tofiq Hacıyevin gözəl bir məqaləsi vardı. O zaman yazmışdı ki, son 50 ildə bir Əli Kərim yolu var idi. Oradan bir Ramiz Rövşən çəhliminin ayrıldığını, axır vaxtlar isə yeni iz kimi Rüstəm Behrudinin öz cığırını açdığını vurğulayırdı. Tofiq Hacıyev məşhur bir alimdir. Sevdiyim, hörmət etdiyim bir adamdır. Yəni, indiki şairlərin özlərinin ortaya qoyduğu bir yol yoxdur. Hamı kiməsə oxşamağa çalışır. Bəlkə də gələcəkdə püxtələşəcəklər. Hərənin öz yolu olacaq. Amma hələ ki, mən ədəbiyyatda müstəqil bir yol görmürəm. Bu yol ancaq mənə məxsusdur, onu ancaq mən gedəcəm- deyən birinə rast gəlməmişəm. Bir şeirim var, orada deyirəm ki, mən səni gedəcəyəm ey yol, mənim taleyim, zalım dostlar arxamca gəlsə də, gəlməsə də... Bunu 30 il əvvəl yazmışam. Ağrılı və acılı olsa da heç kim öz yolunu getmək istəmir. Asan üsula əla atırlar. Başqalarının getdiyi yolla məşhurlaşmaq istəyirlər. Hər kəsin öz yolu olmalı, bir kimsəyə bənzəməməli...
-Yaşlı nəslin
nümayəndələri pis-yaxşı özlərinə
bir yol seçiblər. Onlar bundan sonra öz
cığırlarını, yollarını dəyişəsi
deyillər. Bəs gənclərdən kimləri oxuyursunuz?
Kimlərdə işıq, yol işartıları
görürsünüz?
- Feysbuk sosial şəbəkəsində qarşıma çıxan əksər gənc şairləri oxuyuram. İstedadlılar çoxdur. Tural Turan, Emil Rasimoğlu, İntiqam Yaşar, Ümid Nəccari, Fuad Cəfərli, Zakir Qurbanov... Aydan Ay da yaşına görə öz düşüncəsi, poetik dünya görüşü olan biridir. O balaca qızcığaz var ha, onu deyirəm. Bu yaxınlarda bir şair vardı, onun şeirini paylaşdım. Yazdım ki, bu əsl şairdir. Azərbaycanda yaşamır. İndi adını xatırlaya bilmirəm. Belə gənclər çoxdur. Şeirlərini bəyənirəm. Amma bütövlükdə şair kimi görünənlərin sayı çox azdır. Sadaladığım üç-dörd adam var. İndi hamı – bütün Azərbaycan şeir yazır (gülür). Ən dəhşətlisi, bəlkə də ən yazıq gəlinəsi odur ki, hamısı, daha doğrusu, böyük əksəriyyəti özünü dahi hesab edir. Hamı hamıya dərs keçir. Mən sizə deyim ki, Azərbaycanda sözün indiki qədər urvatdan düşdüyü zaman olmayıb. Söz bu qədər urvatdan, dəyərdən düşüb. Çox qəribədir, söz urvatdan düşdükcə kəndirbazlar, falabaxanlar, ədəbiyyata gəlir mənbəyi, şöhrət kimi baxanlar daha da çoxalır. Hansı məclisə gedirəmsə, görürəm ki, məndən başqa hamı şairdi, hamı şeir oxuyur, hətta onların arasında elələri var ki, 15-20 kitabı çıxıb.
- Rüstəm müəllim, gələk bu “Xalq şairləri məsələsi”nə. Bir müddət öncə bir neçə şair fəxri ada layiq görüldü. Kimlər haqqını aldı, kimlərə haqsız verildi?..
- Söyləsəm ki, ad məsələsi pis
şeydir, deyəcəklər ki, Rüstəm Behrudiyə
ad-zad verməyiblər. Ona görə belə
danışır. Təbii ki, siz məni
tanıyırsınız. Fəxri adlarla bağlı
düşüncələrimi təxminən 20 il bundan əvvəl
yazmışdım. Yəni, fəxri adlar ədəbiyyatın
ölçüsü ola bilməz. Amma çox sevdiyim dostum
Kamal Abdulla Xalq yazıçısı fəxri adı
aldı. Onu təqdir edirəm. Dostum Ramiz Rövşən uzun
illərdir ki, xalqın şairidir. İndi də Xalq şairi
fəxri adı aldı. Azərbaycanın sevimli şairidir.
Musa Yaqubla 40 ilə yaxın dostluğumuz var. O da artıq
canlı klassikə çevrilmişdi. O da Xalq şairi fəxri
adına layiq idi və aldı. Burada mənə çox qəribə
gələn bir nüans da oldu. Mənim ilk şeirlərimi
“Ulduz” jurnalında çap edən, onun da ilk kitabının
adını qoyduğum, redaktoru olduğum Vaqif Cəbrayılzadəyə
(Vaqif Bayatlı Odər – red.) münasibət məni çox
narahat etdi. Ona Azərbaycanın İncəsənət xadimi
adı veriblər. Vaqif isə ömrü boyu incəsənətin
bir növü ilə məşğul olub. O da şeir
yazmaqla. Mən belə düşünürəm ki, Xalq
şairi fəxri adına ən layiqli adamlardan biri də elə
Vaqif Cəbrayılzadə idi. Vaqif Cəbrayılzadəyə
Xalq şairi adının verilməməsini haqsızlıq
hesab edirəm. Çünki onun gördüyü yeganə
iş şeir yazmaq idi. Onu da mükəmməl şəkildə
bacaran adamdır. Əgər başqalarına verilirdisə,
birinci növbədə ona verilməli idi. Ancaq ona Əməkdar
İncəsənət xadimi adı verildi. Bu da ədəbiyyat
adına düzgün bir yanaşma deyil. Amma ədəbiyyatımızda
fəxri adlar məsələsindən danışanda
başqa nümunələrə də rast gəlirik. Məsələn,
Əkrəm Əylisli nümunəsi var. O, Azərbaycanda
ən böyük mükafatları almışdı. Xalq
yazıçısından tutmuş ən yüksək orden və
medalları almışdı. Günlərin bir günü
ona Xalq yazıçısı fəxri adını və həmin
orden-medalları verənlər hamısını geri aldı.
Deməli, fəxri adların geri alınma ehtimalları
da çoxdur. Əgər bir seyi istənilən vaxt səndən
geri ala bilərlərsə, onunla təltif olunmağa nə
hacət?! İnsanın ən böyük dəyərlərindən
biri də imtina etmək bacarığıdır. Lazım
olduğu anda bir şeydən imtina edə biləsən.
İnsan bununla – xarakteri, şəxsiyyəti, imtina etmək
bacarığı ilə böyükdür. İnsan bu
cür dəyərlərlə formalaşır. Mən demirəm
ki, bu şeylər – fəxri adlar, titullar pis şeydir. Prezident
düz edib Ramiz Rövşənə, Vaqif Cəbrayılzadəyə,
Kamal Abdullaya fəxri adlar verib. Çünki
Azərbaycanda yoldan keçən də Xalq artistidir, Xalq
şairidir, Xalq yazıçısıdır. Onların
içərisində bizim
tanıyıb-tanımadığımız, qəbul edib-etmədiklərimiz
də var... Azərbaycan dilində bir kəlmə
danışa bilməyən adam da Xalq
yazıçısıdır. Məsələn, Çingiz
Abdullayev. O da Xalq yazıçısıdır.
Xalq şairlərini də bilirsiniz. İndi adları yadıma düşmür. Çünki onlar mənim üçün şair
deyillər. Ona görə də adları
yadımda qalmır. Deməli, bu
ölçülər düzgün ölçülər
deyil. Ədəbiyyatda mükafatlar məsələsində
Əkrəm Əylisli nümunəsi varsa, deməli
bunların hamısı boş və cəfəngiyat bir
şeydir. Yəni, sənə verilən
şeyi nə vaxtsa səndən geri ala bilərlər.
Əgər sənə veriləni səndən almaq
mümkündürsə, ona layiq görülmək və ya
buna can atmaq nəyə lazımdır?! İstənilən
halda hamıya verilirsə, niyə Ramiz, Kamal, Vaqif, Musa
almamalıdır?! Amma bu mükafatlara
görə pul verilib-verilmədiyini mən bilmirəm. Çünki mən Yazıçılar Birliyinin
üzvü deyiləm. Heç nizamnaməsini
də oxumamışam. Bu mükafatlara
görə pul verilib-verilməməsindən də xəbərim
yoxdur. Varsa, bu da yaxşıdır. Ola bilsin ki, həmin adamların pula ehtiyacları var.
Bu yaşdan sonra gedib harada işləyə bilərlər ki?!
Bəlkə onlara maddi yardım da ediləcək.
Məsələn, mənim buna ehtiyacım
yoxdur. Mənim əlimin qabarına
baxın (əllərinin içini açıb göstərir)
bağımda nə varsa, özüm əkib-becərmişəm.
Özüm əkib-biçirəm. Dolanıram. Azərbaycanda heç kim bilmir ki, mən nə işlə məşğulam.
Nə ilə dolanıram...
-Sirr deyilsə, nə işlə məşğulsunuz?
-Kənardan
baxan adam da deyir ki, Rüstəm Behrudi
yaxşı yaşayır. Mən öz əlimin
qabarına görə yaxşı yaşayıram. Zəhmət çəkirəm. Mənim heç kimə ehtiyacım yoxdur. Azərbaycanda
bir adam deyə bilməz ki, mən Rüstəm
Behrudi üçün nəsə eləmişəm. Çünki mən həmin adamlara bunu demək
üçün haqq verməmişəm. Nə
etmişəmsə, özüm etmişəm. Elə
olub ki, ev təmir edərkən o fiziki
işləri də özüm görmüşəm. Yaşımın bu çağında həmin
fiziki işləri görə bilirəm. Ona
görə də mənim hansısa mükafata, ondan gələn
vəsaitə ehtiyacım yoxdur.
- Bu yaxınlarda ölkə
başçısı Yazıçılar Birliyinə 800 min
manat pul ayırdı. AYB – də ayrılan vəsaitdən
tələm-tələsik bir mükafat fondu düzəltdi.
Kamal Abdullaya, Sabir Rüstəmxanlıya, Elçin Əfəndiyevə
pul ayırdı. Özü də 2000 manat.
Buna adları çəkilən
yazıçıların ehtiyacları var idimi?
İmkansızlıqdan kitabını çap edə bilməyən
nə qədər gənc yazarlarımız var...Həmin pul
ehtiyacı olan istedadlı gənc yazarlara verilsə, daha
yaxşı olmazdımı?
-Təbbi
ki, doğrudur. Adlarını çəkdiyiniz
adamların heç birinin həmin pula ehtiyacları yoxdur.
Məşhur bir məsəl var, deyilir ki, insanı
məhv etmək üçün ona çox etmək lazım
deyil. Arzularını keçiltsəniz bəsdir.
Bəlkə həmin yaşda onlar daha çox
şey istəyir. Amma mən belə
düşünmürəm. Nə Kamal Abdullanın, nə
Sabir Rüstəmxanlının bu kimi şeylərə
ehtiyacı yoxdur. Düz deyirsiniz, həmin pulları
ehtiyacı olan cavan şairlərə, yazıçılara
vermək lazım idi. Bu da həmin gənclərə
öz yaradıcılıqları ilə məşğul
olmaq imkanları verəcəkdi. Düşünürəm
ki, bu məsələ də məqsədli şəkildə
edilib. Yəni, Azərbaycandakı
istedadlı adamlar “Moşu”ya, “Gülümsərov”a çevrilsin.
Çünki cəmiyyətin ruhunu ifadə eləyə
biləcək adamların fikirləri yuxarıdakıların
düşüncəsindən fərqli olanda bu
yuxarıdakılara sərf eləmir. Bəlkə
də məhz buna görə gənc şair və
yazıçılara verməyiblər. Çünki
o adamların yolları bəllidir. Artıq
onlar açılmış kartdır. Onlara
nə etməli olduqlarını yaxşı bilirlər.
Amma cavan nəsli bilmirlər. Onların nə işlə məşğul
olacaqları, nələr yazacaqları bəlli deyil. Cavan nəsil yazarlar onlar üçün çox təhlükəlidir.
-Azərbaycanda fəth olunmayan
şair və yazıçılar sırasında kimlərin
adını çəkə bilərsiniz? Yəni, həmin
şairlər bu və ya digər mənada ələ
alınmadı, fəth edə bilmədilər...
-
Baxın, 30 il Yazıçılar
İttifaqının üzvü olmuşam. Heç kim deyə bilməz ki, 30 ildə mən oradan 1
manat pul almışam. Yaxud ev, maşın
verilib. Heç kim deyə bilməz! Hətta kitablarımı belə onlar çap etməyib.
Xətta xaricdə çap olunan kitablarımdan
belə xəbərləri yoxdur. Həbsdə
olanda oradan Yazıçılar İttifaqına məktub
yazdım. Hətta həbsxanadan
çıxandan sonra da məktubuma cavab vermədilər.
Belə nümunələr var. Misal olaraq özümü
çəkə bilərəm, Rüstəm Behrudi! Başqa
kimi deyə bilərəm, siz mənə kömək edin...(ani susqunluq).
-Mükafat alana qədər Ramiz Rövşəni deyə bilərdik...
-Ramiz Rövşənin özü; o mükafat alsa belə
bizim adamdır. Ramiz Rövşən Xalq şairi
adını alanların əksəriyyətindən daha
çox haqq etmişdi bu adı. Eləcə
də Vaqif Cəbrayılzadə üçün hər
hansı mükafatın fərqi yoxdur. Vaqif
üçün də fərqi yoxdur, o mükafatı ona niyə,
hansı məqsədlə veriblər. Düşünürəm
ki, Ramiz Rövşən üçün də bunun fərqi
yoxdur.
-Rüstəm müəllim, bəs
bir gün sizin özünüzə fəxri adlar versələr...
Onda necə olacaq, götürəcəksiniz ya
yox?
-Desəm
ki, almayacağam. Deyəcəklər ki, buna verməyiblər,
ona görə də belə danışır. Yenə
deyirəm, 20 il bundan əvvəl
yazmışdım ki, fəxri adlar ədəbiyyatın
göstəricisi ola bilməz. Ədəbiyyat təkbaşına
adamların işidir. Mən təkbaşına
öz missiyamı yerinə yetirirəm. Mən
şeir yazarkən nə xalqın qarşısında öhdəlik
götürmüşəm, nə də xalqın mənim
qarşımda öhdəliyi var. Yəni, mən xalqa şeir
yazacam, o da bunun qarşısında orden və medal verəcək.
Heç vaxt bu cür düşünməmişəm.
Xalqın mənim qabağımda belə bir
öhdəliyi yoxdur. Heç hökumətin
də belə bir öhdəliyi olmamalıdır. Məşhur bir Xalq şairi var idi, dostluq münasibətlərimiz
vardı, o deyirdi ki, şairi xalq saxlamalıdır. Mən
ona bildirirdim ki, xalq sənə get şeir yaz demir. Buna görə mən səni saxlayacam- cümləsini
də söyləmir. Get daş yon, bina tik, yol çək...
Özünə lazım olan azuqəni
özün topla. Xalq səni saxlamaqla
qarşı öhdəlik götürməyib. Sən şeir yazmaya da bilərsən. Xalqın sənin yazdıqlarına da ehtiyacı
yoxdur. Əgər sən ondan nəsə umursansa... Məsələn, şair Əlisəmid Kür...
hansı mükafatı alıb? Bəzən
küçədən keçəndə bir çoxu onu
tanımaya bilər. Amma Azərbaycanın
3-5 şairindən biridir. Doğrudan da
Əlisəmid şairdir. Məsələn,
Akif Səməd var idi. Bu il də 60
illiyidir. Çox yaxın dost olmuşuq. Bu
adamın ömrü boyu təmənnası olmadı. Təmənna ummadan ancaq şeir yazmaqla məşğul
idi. Akif Səmədin nə xalqdan, nə
ölkədən heç bir təmənnası yox idi. Tanrının ona verdiyi işlə məşğul
idi. Elə Ağamalı Sadiq Əfəndi olsun, o da təmanna
uman adam deyildi.
-Vahid Əzizin Xalq şairi fəxri adına layiq görüləcəyini gözləyirdinizmi?
-Yox,
gözləmirdim.
-Əgər Azərbaycanda
yaşayan bir şairə və bir şeirə heykəl
qoyulsaydı o hansı şair və şeir olardı?
-Onu mən
deyə bilmərəm. Desəm səmimiyyətdən
çox uzaq olar.
-Rüstəm müəllim, tez-tez
xarici səfərlərdə olursunuz. Gəzib
dolaşırsınız. Xaricdən Azərbaycan, bizim ədəbiyyatımız
necə görsənir? Oradan görünən
boyu nə qədərdir?
-Bir dəfə
Avropaya getmişdim. 10-15 gün qaldım. Yuxarı elitanın nümayəndələri ilə
görüşmüşdüm. Bakıya
qayıtdıqdan sonra televiziyaların birinə
çağırmışdılar. O zaman da bu sualı
vermişdilər. Mən cavab verdim ki, Avropadan Azərbaycan
görsənmir. İndi də belədir.
Çünki onlar təkcə Bakını
tanıyırlar. Bir də ki, axır
vaxtlar Avroviziya müsabiqəsi, Avroliqa futbol turniri və bunu
kimi beynəlxalq yarışlar keçirilib. Ola bilsin ki, bir də həmin azarkeşlər
tanısın. Biz Azərbaycan haqqında
çox böyük iddia ilə danışırıq.
Düşünmək azdır, həmin səviyyəyə
qaldırmaq söhbəti var. Kubada olmuşam. Orada heç Azərbaycanın harada yerləşdiyini
bilmirlər. Vyetnamda da tanımırlar.
Olduğum ölkələrdən misal çəkirəm.
Avropada tək-tük adamlar neftə görə
Bakını tanıyırlar. Afrikada Nelson
Mandelanın evinin inzibatçısı ilə
dostlaşmışdım. Dedim ki, Azərbaycandan gəlmişəm.
Bir saat xəritədə Azərbaycanı
axtardı. Söylədi ki, belə bir
ölkə tanımır. Azərbaycan
nefti ilə yox, Nizamisi, Nəsimisi, Füzulisi ilə
tanınmalı idi. Onları təbliğ
etməliydik. Arif Məlikov kimi
böyük bir istedad dünyasını dəyişdi. Azərbaycanda bir nəfərin tükü də tərpənmədi.
Onun “Məhəbbət əfsanəsi”
dünyanın bütün səhnələrində
tamaşaya qoyuldu. Baxıldı. Təkcə Azərbaycandan başqa... bütün
düya onu bu əsərlə tanıyır. Avropanın elitar təbəqəsi Azərbaycanı
bu kimi şəxsiyyətləri ilə tanıyırlar.
-Azərbaycan yazıçı və
şairlərinin dünyaya çıxa bilməməsinin səbəblərindən
çoxları danışıb. Bizimkilər dünyanın
dilini, nə istədiyini bilmədikləri üçün
dünya ədəbiyyatına düşə bilmirlər,
yoxsa başqa səbəblər də var?
-Burada məsələ
başqadır. Dünyaya çıxmaq
üçün istedaddan başqa heç nəyə ehtiyac
yoxdur. Gözəl şeiri fransız da,
ingilis də tapıb oxuyur. Mən bu qənaətdəyəm.
Maddi dəstək, pul... bunlar boş şeylərdir.
Avropada belədir, naşir baxıb görür
ki, filankəs istedadlı adamdır. Götürüb
çap edir. Burada tanışlıq keçmir ki?!. Xaricdə mənim də
kitablarım çap edilib. Heç birindən
də xəbərim olmayıb. Çapdan
çıxandan sonra bilmişəm. Nümunələrini
göndəriblər. Əgər oxucu hər
hansı müəllifi istəmirsə və bu və ya digər
müəllifin əsəri naşirə gəlir gətirməyəcəksə,
onu çap etmir. Dünyaya çıxmağın bir
yolu var – istedad! Artur Remboad adlı bir şair
var. Çox sevirəm şeirlərini. Afrikaya
gedib gəldikdən sonra gənc yaşında
dünyasını dəyişdi. İndi
bütün dünya onu tanıyır. Çünki
istedadlı bir adam idi. Şeirlərini
hamı axtarıb tapdı. Oxudu. Qiymətini
də verdi. Çap etdilər.
Sənət başqa şeydi. Məsələn Van Qoq. Şizofreniyaya
yoluxmuş bir xəstə idi. Sağlığında
dərman almağa pulu yox idi. Yemək
almağa da pulu olmurdu. Amma indi onun əsərləri
milyonlarla dollara satılır. Deməli əsəs
olan ortaya sənət qoymaqdır. Qalan
şeylər boşdur. Heç bir böyük
ədəbiyyat, fikir adamı zamanında öz qiymətini
almayıb. Hətta dünyanın ən böyük
yazıçıları da... “Nobel”
mükafatını almayan və ona layiq olanlar alanlardan daha
çoxdur. Bu gün də, sabah da həmin
adamların əsərləri oxunacaq. Çünki
istedadlı olublar. Ədəbiyyatın
istedaddan başqa göstəricisi yoxdur. 100 adam bir müəllif haqqında yazı
yazsın, xeyri yoxdur. Oxucu müəllifi oxuduqdan
sonra onun qiymətini verir. Hər hansı
bir müəllifi oxucuya zorla pərçimləmək
mümkün deyil. Xalq yazıçısı, şairi
fəxri adlarını alan bəzi
yazıçılar var. Onların təmtəraqlı yubleyləri
keçirilir. Həmin tədbirlərdə
onları ancaq tərifləyirlər. Heç
nə oxumurlar. Əhməd Cavadı bu qədər
möhtəşəmliyi ilə heç kim
görmürdü. İllər keçəndən
sonra bir şeiri ilə ədəbiyyat tarixinə
düşdü. Bütün şairlər
dünya ədəbiyyatında, yerli ədəbiyyatda cəmi
bir şeirlə qalır. O birilər həmişə həmin
şeirə yardımçı olur. Həmin
şeirin işığına toplaşır.
Tural Turan
Həftə içi.- 2019.- 21
iyun.- S,8.