"100,
çinlidənsə, 10 azərbaycanlı turistin gəlməsi
daha yaxşıdır"
Dünyanın turizm baxımından ən inkişaf etmiş altıncı ölkəsi olan qardaş Türkiyə daha çox turist çəlb etməyə və təbii ki, paralel olaraq gəlirlərini artırmağa çalışır. Amma təəssüf ki, illərdir qonşu Suriyada gedən müharibə və sair kimi olaylar turistlərdə müəyyən qədər tərəddüd yaradır. Bu baxımdan sözügedən amillər Türkiyəyə turist axınına necə təsir göstərir, qardaş ölkənin bu müstəvidə nə kimi plan və proqramları var və sair. Elə Türkiyə Səfirliyinin Turizm və Tanıtma müşaviri İrfan Çiftçi ilə görüşümün özəl səbəbi də bu suallara cavab tapmaq idi. Uzun uzadı söhbətləşdik, nələri danışdıq, buyurun oxuyun:
- Suriyada yaşanan hərbi olaylar heç də Türkiyədə turizmin inkişafına mənfi təsir göstərməyib. Bunu son iki ildə ölkəmizə gələn turistlərin sayındakı böyük artım da təsdiqləyir. Hesab edirik ki, bu ilin sonuna Türkiyəyə gələn turistlərin sayı 50 milyonu keçəcək.
- Turistlər adətən hərbi gərginlik olan region ölkələrinə getməkdən çəkinirlər. Sizcə onları nə çəkir Türkiyəyə?
- Yəqin türk xalqının mehribanlığı, qonaqpərvərliyi təsir edir. Məncə dünyanın hər yerində aktiv olan sosial medianın da rolu böyükdür. Baxın, canını götürüb qaçan mühacirlər Avropada itlərin qabağına qatılıb qovulur, demək olar hər gün Aralıq dənizində qaçqınlar batıb həlak olur. İnsanlar bütün bu vicdansız davranışları da görür, təxminən 6 milyon qaçqına ev sahibliyi edən, onlara yaşamaları üçün ən münasib şəraiti yaradan, onları yedirib-içirən, uşaqlarına təhsil almaları üçün şərait yaradan Türkiyəni də. Məsələn, bu günlərdə yunanıstanlı bir müxbirin Avropaya səs salan məqaləsi dərc olunub. O, Yunanıstanda məskunlaşan 40 min mühacirin vəziyyətini Türkiyədə sığınacaq tapan 6 milyon mühacirə yaradılan şəraitlə müqayisə edir. Nəticə olaraq yazır ki, sitat: Türkiyədəki qaçqın düşərgələrinə beş ulduz verərəm, Yunaıstandakı düşərgələrdə isə insan yaşamaz. Buna görə də yunan olduğum üçün utanıram... Düşünürəm ki, Türkiyənin ən yüksək insani davranışı dünyanın hər yerində rəğbət doğurur və bu da turistlərin sayının ildən-ilə artmasına səbəb verir. Bu gün Türkiyə illik turist qəbuluna görə dünyada altıncı böyük turist ölkəsidir.
- Bildiyim qədər bu ilin 9 ayı ərzində Türkiyəyə 40 milyondan çox turist gəlib. Maraqlıdır, onlar ölkənizin daha çox hansə bölgələrinə gedirlər, belə bir araşdırma aparılırmı?
- Türkiyədə turizm sənayesinin inkişafına rəhmətlik Turqut Özal dövründə başlanılıb. Otellər çox az idi. O ilədək Antalya bölgəsində rəsmi qonaq evləri də daxil cəmi 1100 yataq sayı həyata keçirilən proqramlar sayəsində beş il ərzində bir milyonu aşdı. İlk olaraq Aralıq və Egey dənizi sahilləri turizm bölgələri elan edildi. O vaxtdan adıçəkilən bölgələrdə turizm sənayesi sürətlə inkişaf etməkdədir. Amma son 10 ildir ki, Türkiyənin digər bölgələrində də böyük turizm təsisatları yaradılmaqdadır. Bunun üçün turizm sahələri çeşidləndirilir. Məsələn, son 5 ildir Qara dəniz bölgəsində yaylaq turizmi inkişaf etdirilməkdədir. Çünki ərəb dünyası və digər isti ölkələrdən olan turistlər yaylaq turizminə böyük maraq göstərirlər. Şimal insanları, xüsusilə də Rusiya və şimali Avropa ölkələri üçün Aralıq dənizi bölgəsi əsas istirahət yeridir. Çünki onların yaşadıqları ölkədə görə bilmədikləri günəş, isti dəniz suları və sair Aralıq dənizi bölgəsində var. Günəşi bol, amma dənizi nisbətən ilıq olan Egey bölgəsi – bura Marmaris, Bodrum və sair daxildir – daha çox zəngin və orta-yuxarı təbəqənin nümayəndələri üçün əlverişlidir. Bundan əlavə, son illər dünyanın hər yerindən Kapadokiyaya gəlməyə başlayıblar. Oradakı uçan şarlarda səyahət etmək üçün həftələrlə növbə tutmaq lazımdır. Daha sonra, cənub-şərqi Anadoluda yerləşən Urfa ətrafında arxeoloji qazıntılar zamanı Göbəklitəpə antik şəhərin xarabalığı aşkarlanıb. Bu abidə dünya tarixini dəyişəcək əhəmiyyətə malikdir. Çünki orada yaşı təxminən 13 min il olan məbəd mövcuddur və əldə olunan dəlillər bu məbəddə təkallahlılığa sitayiş olunduğunu göstərir. Hansı ki, indiyədək təkallahlılığın 3 min əvvəldən - Musa peyğəmbərdən başladığı məlum idi. Belə maraqlı tapıntı öz-özlüyündə dünyanın hər yerindən turistlərin diqqətini çəkməyə başlayıb. Eyni zamanda, cənub-şərqi Türkiyədə PKK terroruna son qoyulması bu bölgədə də turizmin inkişafına səbəb olub. Amma bu yerlərdə təbii və tarixi abidələrdən daha çox mədəniyyət turizmi əhəmiyyətə malikdir. Ümumiyyətlə, günümüzdə Türkiyədə yalnız dəniz-qum deyil, qastronomik, tibbi, konqres, ekoloji, mədəniyyət, inanc və sair turizm sahələri kifayət qədər inkişaf ediblər.
- Hər turizm sahəsinin öz müştərəiləri
olsa da, dəniz-qum turizmi daha çox insanı özünə
çəkir. Bəlkə
də buna görədir ki, Antalyaya daha çox turist gedir...
- Antalyada
ilin sadəcə üç ayında –dekabr, yanvar və
fevralda turistlərin sayında nisbətən azalma hiss olunur. Amma bunun da əvəzini doldurmaq üçün son
beş-altı ildir ki, bölgədə konqres turizmi genişlənməkdədir.
Yəni bölgədə çox sayda beynəlxalq
və regional tədbirlər keçirməklə turistlər
“ölü sezon” deyilən bu zaman kəsiyində də
Aralıq dənizi sahillərinə gəlməyə həvəsləndirilir.
-
Heç kimə sirr deyil ki, Anadolunun daxili və şərq
hissələri, eləcə də Qara dəniz sahilləri
yamyaşıl meşələrlə örtülüdür.
Burada meşələr, göllər, çaylar, şəlalələr
– turistin heyranlıqla zövq alacağı hər şey var.
Amma nədənsə illər uzunu dəniz turizminin
inkişafı bu yerləri yada salmağa imkan verməyib...
- Siz deyən
təbii gözəlliklər mövcuddur, amma həmin yerlərin
inkişafı üçün infrastruktur yaradılmayıb. Yollar salınmayıb, otellər tikilməyib. Bu infrastruktur son dövrlərdə tədricən
yaradılmaqdadır və bu da dağ-meşə turizmini
canlandırmaqdadır. Nəticədə
isə həmin bölgələrdə sənayenin, kənd təsərrüfatının
inkişafını sürətləndirəcək, yeni
işləri yaranacaq, yerli əhalinin rifahı
yaxşılaşacaq.
-
Anadolunun şərqində də turizmin daha zəif inkişaf
etdiyini görürük. Baxmayaraq ki, bu ərazi
İranla həmsərhəddir, hətta Qafqaz ölkələrinin
də iki addımlığındadır. Yəni
bölgədə turizmin inkişafı qonşu ölkələrdən
xeyli turist çəkə bilər. Nəzərə
alaq ki, iri və əsrarəngiz gözəl Van gölü də
buradadır...
-
Bilirsiniz, turizmin daha çox Aralıq və Egey dənizi
sahillərində inkişaf etdirilməsi götürüləcək
gəlirlərin həcminə bağlıdır. Bu yerlərdə ilin 8-9 ayı dənizə girmək
mümkündür, otellər turistlərlə dolu olur. Qara dənizdə isə turist sezonu 5, maksimum 6 ay
sürür. Van gölü ətrafında
turist sezonu isə cəmi 3 aydır. İndi baxın: Antalyada sezon 12 ay
olduğu halda Van gölünün 3 aylıq sezonu
üçün xərc çəkməyə dəyərmi?
Əlbəttə ki, Antalyada turizmi daha da genişləndirməklə
daha çox gəlir götürmək mümkündür..
- Amma Van
gölü bölgəsində üç aylıq yay sezonu
başa çatandan sonra uzun qış turizmi sezonu başlayacaq
və bu sahəni inkişaf etdirməklə bölgədə
il boyu gəlir əldə etmək olar...
-
Qış turizmi də inkişaf etməkdədir və bəlli
bölgələrdə bu sahədə böyük
infrastruktur yaradılmaqdadır. Əvvəllər
Türkiyədə qış turizmi deyəndə yalnız
Uludağ xatılanırdısa, bu gün Ərzurumda
Palandökən, Qarsda Sarıqamış və sair də
xeyli inkişaf edib. Son beş ildir ki,
Kayseridəki Ərciyəz bölgəsi qış turizm
sezonunda turistlərlə dolub daşır. Hətta
Azərbaycandan da ora gedənlər çoxdur. Yenə deyirəm, bütün bu bölgələrin
turizm potensialından istifadəyə artıq
başlanılıb. Məsələn, yay
bitsə də, turistlərin azaldığı
qışın ölü sezonunda da bu yerlərdə
ekoturizmi, konqres turizmini inkişaf etdirməklə təbiətin
gözəlliyindən maksimum faydalanmağa səy göstərilir.
Yeni yollar çəkilir, otellər tikilir,
infrastruktur yaradılır. Hansı ki, 10 il
əvvəl bu yerlərin dağlarında müəyyən
sayda qonaq evləri vardı. Onlar da ki,
qızdırıcı sistemi zəif idi deyə
qışın soyuğunda turistləri razı
salmırdı. Amma ildən-ilə
bütün bu çatışmazlıqlar aradan qalxır.
Ümid edirəm ki, yaxın gələcəkdə
şərqi Anadolu və Qara dəniz sahili də turizm mərkəzlərinə
çevriləcək. Çünki
Türkiyə dövlətinin hədəfi 2023-cü ildədək
dünyada turizmin ən güclü inkişaf ediyi ölkələrin
siyahısında ilk üçlükdə yer almaqdır.
- Bəs
turizmdən götürülən gəlirlər məsələsində
Türkiyənin yeri necə görünür? Yəni bildiyimə
görə, məsələn, İtaliya, Yunanıstan və
ya Fransada bir turist həftə ərzində istirahətə xərclədiyi
vəsaitin yarısını sərf etməklə Türkiyənin
daha məşhur olan Antalya məkanında eyni müddətdə
dincələ bilər...
-
Doğrudan da, Türkiyədə istirahət etmək
Avropadakından xeyli ucuz başa gəlir. 2018-ci ilin
yekunlarına görə, Türkiyə turizmdən 29,5 milyard dollar gəlir götürüb. 2019-cu
ildə turistlərin sayında hiss olunan artımı nəzərə
alsaq, bu il turizmdən gəlirlərin həcminin
40 milyard dolları keçəcəyini ehtimal edirik. Hazırda Türkiyə dövləti turizmdən gəlirləri
artırmaq üçün yeni proqramlar üzərində
çalışır. İstəyirik
daha çox pul xərcləyən turistləri ölkəmizə
cəlb edək. Yəni daha çox turist
qruplarında gəzib-görmək istəyənlər deyil,
xüsusi alış-veriş məqsədilə səyahət
edənlər gəlsin. Bu gün
dünyanın hər yerində xüsusi qruplar var ki, özəl
alış-veriş edənlərin səyahətini təşkil
edir. Onlar arzuladıqları eksklüziv məhsulları
almaq üçün ölkələrə səfərlər
edir və yaxşı da pul xərcləyirlər. Məhz
bu yolla daha az turist cəlb etməklə
daha çox gəlir götürmək kimi niyyətimiz var.
- Əhalisinin sayı çox olan ölkələrdən
– Çin, Hindistan, İndoneziya, Pakistan, Braziliya və sairdən
daha çox turist gətirmək üçün Türkiyənin
nə kimi planları var? Heç kimə sirr deyil ki, bu gün
Çin dünyanın ən çox turist göndərən
ölkələrindəndir. İndoneziya da həmçinin...
-
Çinlə bir sıra proqramlar həyata keçirilməkdədir
və hesab edirəm ki, Türkiyəyə gələn
çinli turistlərin sayında da artım nəzərə
çarpmaqdadır. Eyni cür Yaponiya ilə də iş
aparılmaqdadır. Amma mən bu məsələdə bir az fərqli düşünürəm. Əhalinin çox olması heç də turist
ehtiyyatının böyük olması anlamına gəlmir.
Tutaq ki, Çinin milyard yarım əhalisi var,
amma onun ortalama 15 faizinin – 200 milyon nəfərinin gəzib səfər
etmək üçün maddi imkanları çatır.
Qalan qism harasa səfər etməyi ağlına da gətirmir...
- Məsələ
ondadır ki, 200 milyon səfər etmə imkanlı
çinlinin sayı Avropa İttifaqı əhalisinin
yarısına bərabərdir. Məncə
Türkiyə bu mənbədən yararlanmalıdır. Həmin 200 milyonun cəmi 1 faizini cəlb edə bilsəniz,
bu 2 milyon turist demək olacaq. Bu qədər turist isə
ölkənizdə ortalama 1,4 – 2 milyard
dollar xərcləyəcək...
- Əslində Türkiyəyə kifayət qədər
çinli turist gəlir. Amma biz daha çox pul xərcləyən
turistlərə üstünlük verərdik. Məsələn, Amerikadan gələnlər daha
çox pul xərcləyir və istərdik ki, amerikalı
turistlərin sayı artsın. Yaxud da, məsələn,
çinli 100 turistin gəlməsindənsə azərbaycanlı
10 turistin gəlməsi daha məqsədəuyğundur. Çünki azərbaycanlı turistlər daha
çox pul xərcləyirlər. Əlbəttə,
gələn turistlərin sayının çox olması siyasəti
bir müddət davam edir, sonra isə kəmiyyəti keyfiyyət
əvəz etməyə başlayır.
- Kəmiyyətdən söz
düşmüşkən, bu gün əksər ölkələrdə,
o cümlədən Azərbaycanda, elə Türkiyədə
də 1 və 2 ulduzlu ucuz otellərin sayı çox
azdır. Çünki ölkəni gəzib-görmək,
tanımaq üçün səfər edən turistə
bahalı oteldə gecələmək lazım deyil. Onlar
daha az pul xərcləməklə daha
çox ölkəni gəzmək istəyirlər. Bu müstəvidə Türkiyədə proqramlar
işlənirmi?
- Bəli,
son vaxtlar xüsusilə az ulduzlu otellərin
sayı sürətlə artmaqdadır. O cümlədən,
İstanbulda bu proqram daha çox icra olunur. Çünki
indiki vəziyyətdə İstanbul hər il
20 milyon turisti qəbul etmək imkanında deyil, baxmayaraq ki,
Paris təkbaşına ildə 50 milyon turistə ev sahibliyi edə
bilir. Niyə, ona görə ki, Parisdə
xüsusi otellər bölgəsi var. Oradakı otellərin əksəriyyəti
1 və 2 ulduzludur. Son illər eyni proqramlar
İstanbulda da icra edilir. Xüsusilə də
İstanbulun tarixi rayonlarında – Bəyoğlunda,
Beşiktaşda köhnə tikililər sökülərək
yerində daha müasir və az ulduzlu otellər
tikilməkdədir.
-
Hazırda dünyada inkişaf edən tibbi turizmin Türkiyədə
vəziyyəti nə yerdədir?
- Sürətlə
inkişaf edib genişlənə sahədir. Müasir
müalicə müəssisələrinin mövcudluğu,
qiymətlərin aşağı olması və yüksək
xidmətin göstərilməsi ildən-ilə Türkiyəyə
gələn əcnəbi xəstələrinin sayının
artmasına təkan verir. Xüsusilə də Avropadan
çox gələnlər var. Əksəriyyəti diş
müalicəsi, estetik əməliyyatlar, ürək cərrahiyyəsi
və sair üçün gəlir. Tibbi turizm yeni olması ilə
bərabər həm də çox gəlirli sahədir.
Çiftçi İrfan
Həftə içi.- 2019.- 16-18
noyabr. S. 4.