““Səhər” proqramı əsl
yaradıcılıq laboratoriyası idi”
Qulu Məhərrəmli: “Proqram sona çatanda hamı
bir-birini təbrik edirdi, gözləri yaşaran, hətta
sevindiyindən ağlayanlar da var idi”
Avqustun
14-də Azərbaycan televiziya məkanının ən
uzunömürlü və baxımlı verilişlərindən
olan “Səhər” musiqi-informasiya proqramının”(AzTV) ekranlara çıxmasının 25 ili
tamam oldu.
Televiziya tariximizdə yeni veriliş tipi kimi meydana
çıxmış “Səhər” ilk efir günündən
başlayaraq həyatımızın bütün sahələrində
baş verən yenilikləri maraqlı formalarda
çatdırmaqla, milli-mədəni irsimizi və mənəvi
dəyərləri təbliğ etməklə, ciddi
yaradıcılıq axtarışları aparmaqla qısa
müddətdə geniş tamaşaçı rəğbətini
qazanmışdır. Dolğun məzmununa, maraqlı
quruluşuna, xoş ahənginə və tamaşaçı
ilə ünsiyyət tərzinə görə “Səhər”i
gün də baxımlı verilişlər siyahısındadır.
Bəs bu proqram necə yaranıb, ilk
aparıcıları kimlər olub, veriliş hansı
inkişaf mərhələlərindən keçib, onun
yaradıcılıq uğurlarını nələr şərtləndirib?
Bu suallarla bağlı biz “Səhər”in ilk
aparıcısı, 12 il həmin
proqramın rəhbəri olmuş, ötən illər ərzində
bu proqramın cilalanaraq müasir televiziya formatına
düşməsi üçün böyük səylər
göstərmiş professor Qulu Məhərrəmliyə
müraciət etdik:
– Qulu
müəllim, hər bir ekran əsərinin efirə
çıxmasını zəruri edən səbəblər
olur, bəs 25 il əvvəl “Səhər” proqramının
ortaya çıxması hansı zərurətdən
doğmuşdu?
– Təbii
ki, həmin dövrdə belə bir proqrama ciddi ehtiyac var idi,
çünki o illərdə səhər efiri, demək olar
ki, boş idi, musiqi və cizgi filmi ilə doldurulurdu. Amma AzTV
tarixində yalnız bazar günləri efirə çıxan
“Səhər görüşləri”, daha sonra 1992-1993-cü
illərdə qısa müddətdə efirə
çıxmış “Xoş gördük” adlı proqram
olmuşdu. Sonrakı illərdə səhər efiri təsadüfi
proqramlarla yola verilirdi, arada Gənclik baş
redaksiyasının hazırladığı həftəlik səhər
proqramı da efirdə
görünürdü, amma o da çox
yaşamadı. Halbuki o vaxt Rusiya və Türkiyənin
Azərbaycana yayılan kanallarında cəlbedici səhər
proqramları efirə gedirdi və bizim
tamaşaçıların da böyük bir qismi həmin
verilişlərə baxırdı. Ona
görə də 1995-ci ilin hələ iyun ayında AzTV-nin o
vaxtkı sədri, mərhum Babək Hüseynoğlu daimi səhər
proqramı açmağın zəruriliyi haqqında
danışırdı. Artıq iyul
ayının ortalarında həmin proqramın efirə
çıxması üçün hazırlıqlar
başlanmışdı. Amma mən o
prosesdə iştirak etmirdim.
–
Maraqlıdır, bəs səhər efirinə
hazırlıqla kimlər məşğul idi?
– Bu
verilişi hazırlamağı o vaxt Səyyad
Ağbabalının rəhbərlik etdiyi “Xəbərlər”
baş redaksiyasına tapşırmışdılar. Həmin
həssas dövrdə mən kifayət qədər çox
baxılan və xeyli yaradıcılıq enerjisi alan həftəlik “7 gün” analitik
proqramını aparırdım. “Xəbər”
redaksiyası ilə bir yerdəydik və təbii ki, səhər
verilişi ilə bağlı hazırlıq işlərinə
başlandığını eşidirdim, çünki mənimlə
çalışan 1-2 rejissoru da həmin işə cəlb
etmişdilər, arada onları da toplantılara çağırırdılar.
Onlar da arada təəssüratlarını
bölüşürdülər. Düzünü deyim
ki, mən bu hazırlıq proseslərilə heç
maraqlanmırdım və heç ağlıma da gəlmirdi
ki, səhər efiri ilə hansısa formada
bağlılığım ola bilər.
Çünki heç vaxt bu tip verilişdə işləmək
istəyim olmayıb.
– Bəs
necə oldu ki, birdən-birə “Səhər”ə üz
tutdunuz?
– Məncə,
bu tale məsələsidir (gülür), çünki
verilişin efirə çıxmasına 10 saat qalmış
bu iş mənə həvalə olunub. Avqustun
13-də, bazar günü axşam mən “7 gün”ü efirə
verib evə getməyə hazırlaşırdım, elə bu
vaxt sədrin köməkçisi zəng etdi ki, “heç hara
getməyin, sədr sizi qəbul edəcək, sözü var”.
Köməkçi bunu deyəndə təxminən
axşam saat 10-a qalırdı. Bir azdan
getdim və sədrlə görüşdük.
Babək
müəllim çox qayğılı və narahat
görünürdü, dedi ki, sabah “Səhər”
proqramı efirə çıxmalıdır, amma işi
yarıtmayıblar, nə struktur aydındır, nə material
var, nə də aparıcısı bilinir. Sədr bunları
da dedi ki, “Ekran-efir” qəzetində veriliş barədə
artıq məlumat verilib, günorta prezident Heydər Əliyev
də zəng edib bu proqramla maraqlanırdı ki, bu nə
veriliş olacaq belə?
Bu söhbətdən
sonra Babək müəllim təklif etdi ki, sən bu işlə
məşğul ol və özün də sabah
çıx “Səhər” proqramını apar. Nə
qədər desəm də ki, belə veriliş mənim imicimə
uyğun deyil, xeyri olmadı. Sədr inad etdi ki, sabah efirə sən çıxmalısan. Pis vəziyyət yaranmışdı,
özümü qeyri-müəyyənlik içində hiss
edirdim. Amma sədrin də vəziyyətini
anlayırdım.
– Amma
bununla belə səhər çıxdınız efirə?
– Yox, hələ
efirqabağı xeyli iş var idi. Mənim “hə”mi
alandan sonra Babək müəllim şirkətin bədii rəhbəri,
mərhum rejissor Vaqif Ağayevi və proqramla məşğul
olan qrupu da çağırdı. Dedi ki, gedin işləyin,
nəyiniz varsa ortaya qoyun, Qulu müəllim də baxsın,
saf-çürük edin, sabah babat bir
şey çıxsın efirə.
Qalxdıq montaj otağında proqramın üzərində
bir xeyli işlədik. Baxdım ki, hazırlanan materialların əksəriyyəti
əyləncəyə hesablanıb, amma mən intuitiv bunu həm
də informasiya proqramı kimi təsəvvür edirdim, ona
görə də strktura əl gəzdirdik, temanı
dıyişdik, qısa xəbər bloklarını
artırdıq, əvvəlcədən hazırlanmış
hazır materialların da (valyuta məzənnəsi və s.)
bəzilərini əlavə etdik. Təxminən
gecə saat 4-ə işləmiş işi
yekunlaşdırıb getdim evə. Səhərin
açılmağına az qalırdı,
təbii ki, yata bilmədim, aparıcı mətnlərini yenidən
işlədim, bəzi təqdimatları dəyişdim. Artıq səhər açılırdı və
saat 8-də proqram başlamalı idi.
– Bəs
belə macəralı hazırlıqdan sonra ilk efir
günü necə keçdi, həmin gün proqramda kimlər
oldu, yadınızda nələr qalıb?
– Xoşbəxtlikdən “Səhər”in birinci
verilişinin videoyazısı qalır. Proqramı
özüm aparırdım, xəbərləri radiodan dəvət
olunmuş Kəmalə Mikayılova və diktor Dilarə Səlimova
oxudular. Bu xanımlar həm də ona
görə yadımda qalıb ki, həmin gün sübh tezdən
maşınla gedib Kəmalə xanımı evlərindən
götürmüşdüm, sonra da Dilarə xanımın
arxasınca getmişdik.
Birinci verilişdəki həyəcan hələ də
yadımdadır. Veriliş başlamazdan əvvəl studiyada bir az narahatlıq, gərginlik var idi, bəzi
rejissorların və qaraqabaq texniki işçilərin gərginliyi
mənə də sirayət etmişdi, amma hamı bir-birinə
təskinlik verirdi ki, hər şey yaxşı olacaq. Doğurudan da, dövlət himnindən sonra “Səhər”in
çağırış musiqisi səslənəndə,
sanki studiyaya bir rahatlıq çökdü, xoş ovqat
duyulmağa başladı, xoşbəxtlikdən hər
şey çox rəvan getdi. Canlı efir zamanı
studiyada özümü dirijor kimi hiss edirdim. Pultdakı
rejissorlarla sinxron hərəkət edə bilirdik. Təbii ki, xırda ekspromtlar da olurdu, məsələn,
ən son xəbərlər oxunduqdan sonra bəzilərinə
isti-isti şərhlər verirdim. Bir
sözlə, elə ilk buraxılışdaca proqram xoş
ovqat yarada bildi.
– İlk verilişin qonaqlarını
xatırlayırsınızmı?
– Yox, ilk
verilişə qonaq dəvət edilməmişdi,
görünür, proqramın efirə getmək ehtimalı o qədər
aşağı olmuşdu ki, buna lüzum görməmişdilər.
Əslində indi proqrama baxanda görürəm
ki, heç qonağa ehtiyac da duyulmur. İlk veriliş
üçün bir saat efir müddəti nəzərdə
tutulmuşdu və bu vaxt hiss olunmadan keçib getdi.
Proqram sona çatanda hamı bir-birini təbrik edirdi,
gözləri yaşaran, hətta sevindiyindən ağlayanlar
da var idi. Bir azdan Babək müəllim də gəldi və
qrupu yığıb hamımıza yaxşı əhval-ruhiyyə
ilə təşəkkür elədi, hiss olunurdu ki,
verilişdən çox razı qalıb, gözləri
gülürdü. Proqramın yaxşı
rezonans doğurması şübhəsiz idi. Biz otağında olanda çox görkəmli adamlar
zəng edib bu veriliş münasibətilə sədri təbrik
edirdilər.
– İlk
aparıcıların adlarını çəkmədiniz…
– “Səhər”in
aparıcılarını biz iki qismə bölürük:
ümumiyyətlə, verilişin aparıcısı, bir də
xəbər aparıcıları. Bizdə
veriliş aparıcıları sırasında sonradan bizim
çox güclü heyətimiz formalaşdı. Sevil Nuriyeva bir müddət aparıcılıq etdi,
hədsiz sərbəstliyi ilə bizi çox incitsə də
çox emosional, duyğusal veriliş aparırdı və
tamaşaçılar tərəfindən də qəbul
olunurdu. Ondan sonra indi çox
tanınmış sima olan İlhamiyyə Rzayeva gəldi və
məncə “Səhər”ə ciddi intellektual imic
qazandırdı. Dilarə Səlimova, Zöhrə
Əliyeva da bu kateqoriyadan olan aparıcılar kimi öz dəst-xəttləri
ilə proqrama nüfuz gətirirdilər. Lap əvvəldən
idman şərhçiliyi edən Elnur Əşrəfoğlu,
Altay Əliyev, sonralar Sənan Məhərrəmov həm ekranda, həm də
kollektivdə yaxşı ab – hava yarada bilirdilər. Öz məharətləri
ilə əla xəbər aparıcısı imici
qazanmış Məxfurə Həsənova, Günel Gözəlova,
Günay Novruzqızı, Günay Yelmarqızı, rus dilində
xəbər oxuyan Aytən Səfərova da
tamaşaçıların yaddaşında yaxşı
qalıb.
Adlarını çəkdiyim aparıcıların hər
birinin özəl cizgiləri var idi və bu cizgilər
proqramın fərqli simasını müəyyənləşdirirdi
və nəticədə biz başqalarından xeyli fərqli
görünürdük. Bu baxımdan o vaxt “Xəbərlər”dən
bizə gəlmiş Esmira Çərkəzqızı da “Səhər”də
fərqli görünməyə başlamışdı.
Onun apardığı “Şənbə
qonağı” fərqli bir səviyyə idi və çox
baxılırdı.
– “Səhər”in uzunömürlü olmasının səbəbləri
barədə sizdən soruşanda nə cavab verirsiniz?
– Deyirəm
ki, özülü sağlam dayaqlar üzərində
qurulduğuna və bir də çalışqan,
bacarıqlı, vicdanlı, səmimi kollektivi olduğuna
görə bu proqram yaşadı. Bu proqramın mayasını mənəviyyat
təşkil edirdi və yeganə proqram idi ki, burada
rüşvət deyənin nəinki əlini, dilini də kəsirdilər.
Mən kollektivi əvvəldən xəbərdar
etmişdim ki, burda təmənna və rüşvətin cəzası
çox ağır olacaq. Bunun
üstündə kimləri cəzalandırdığımı,
kimləri proqramdan uzaqlaşdırdığımı
keçmiş səhərçilər yaxşı bilir.
Əlbəttə,
heç kim və heç nə ideal deyil,
kimsə, nə vaxtsa küncdə-bucaqda yaramazlıq edə
bilərdi, amma ümumiyyətlə, təmənnasızlıq
bizim mənəvi gücümüz idi. Bu məsələdə
kollektivin ağsaqqalı hesab etdiyimiz Rafiq Savalanın rolunu
ayrıca qeyd etməliyəm.
– Yeri gəlmişkən,
indi “Səhər” proqranının adını dəyişib
“Telesəhər” qoyublar. Buna necə
baxırsınız?
– Mən
bu ad dəyişmədə bir pis niyyət görmürəm,
amma yeni adı da uğurlu saymıram. “Səhər”
adını mən qoymamışam, amma onu bu proqrama çox
yaraşdırıram.
– 25
yaşını qeyd edən proqramın yetirmələri
çoxdurmu? Çünki kimi dindirirsən hamısı deyir
ki, TV fəaliyyətinə “Səhər”də Qulu Məhərrəmlinin
yanında başlamışam…
– Siz bu
sualı verəndə “Səhər”də əmək fəaliyyətinə
redaktor, reportyor, aparıcı, rejissor, operator kimi
başlamış, indi üzdə olan onlarca insan surəti gəlib
keçir gözlərimin önündən. “Səhər” bir
yaradıcılıq laboratoriyası idi, indi hamının
yaxşı tanıdığı Elçin Əlibəylidən
tutmuş, Səadət Məmmədova, Hicran Əliyeva və
Leyla Qiyasovaya qədər çox istedadlı gənclər bu
laboratoriyadan keçib. Mən artıq İlhamiyyə
xanım kimi avtoritetə çevrilmiş nüfuzlu aparıcıları
bir yana qoyuram, amma vaxtilə “Səhər”də
çalışmış və bu dəqiqə üzdə
olan aparıcıların adlarını sadalayım, siz də
barmağınızı qatlayın: Lalə Azərtaş,
Vüqar Mirsadiq, Cəsarət Valehov, Günel Gozəlova,
Günay Novruzqızı, Cəlalə Natiqqızı,
İradə İshaq, Vəsilə Vahidqızı, Məxfurə Həsənova, Günay Yelmarqızı, Aytən Səfərova,
Rövşanə Ağasəfqızı, Günay Məmmədova,
bu dəqiqə adları yadıma düşməyən bir
çox başqaları təkcə reportyor olaraq yox, həm də
aparıcı kimi ilk addımlarını “Səhər”də
atıblar.
– Bəs bu adamları
hardan və necə seçirdiniz?
– Bir qismi
özləri müraciət edirdilər, bir qismini xahiş edib
tapşırırdılar, əsas qismini isə dərs dediyim
BDU-dan, tələbələrin arasından seçirdim. Biz bu
sınaq laboratoriyasında gənclərə iş vərdişlərini,
görüntü dilini, süjet yazmağı, sual verməyi,
düşünməyi, adam dilində
danışmağı, reportaj aparmağı, xəbər
oxumağı, redaktəni öyrədirdik, sonra efirə
çıxarırdıq.
Bu insanların hamısı ilə indi də
yaxşı, səmimi münasibətlərimiz davam edir,
ara-sıra tədbirlərdə
görüşdüklərimiz də olur. Mən bu
insanların hamısını, xidməti olan hər kəsi,
o cümlədən proqramın indiki kollektivini
hamımızın birgə əməyi olan “Səhər”in 25
illik yubileyi münasibətilə təbrik edirəm!
Həftə içi.- 2020.- 20-26
avqust.- S.10.