“Harda
ədalət varsa, orda həyat, yaşam var”
Çağdaş ədəbiyyatımızda istedadlı yazarlarımız kifayət qədərdir. Orta nəslin nümayəndələri arasında Zaur Ustac xüsusilə seçilir. Şair həyatda necə səmimi və şirindirsə, onun şeirlərində də o səmimilik, şirinlik özünü göstərir. “Ədəbi düşüncə” rubrikasının bu dəfəki qonağı tanınmış şair-publisist Zaur Ustacdır.
- Zaur bəy, bütün qonaqlara verilən ənənəvi sualı sizə də ünvanlamaq istəyirəm. Müasir ədəbi durumu, mühiti necə dəyərləndirirsiniz?
-Əvvala qeyd edim ki, həyatımızın bütün sahələri kimi, səhiyyə, təhsil, idarəçilik, ordu necə inkişaf edirsə, yaradıcılıq və onun ayrılmaz tərkib hissəsi olan ədəbiyyat – söz sənəti də eyni templə hərəkətdədir. Burada da intiriqalar, yalançı, şişirdilmiş təriflər yəni “daş” və “qarpız” məsələləri əkiz qardaşlar kimi qoşa addımlayırlar. Bütün bunlar hərəkətin, inkişafın bariz göstəriciləridir. Necə deyərlər: - “Çəkişməsən bərkiməzsən”. Yazılır, nəşr olunur, oxunur. Deməli, şikayətlənməyə elə də ciddi bir əsas yoxdur.
- “Ustac”... Birinci dəfədir, belə
bir söz eşidirəm?
- Həyatımda
və yaradıcılığımda
həmişə yenilik
axtarmışam. Bir şeyi
həyata keçirnəndə
və yaxud da bir yazı
yazanda əvvəlcə
onu götür-qoy edirəm, sonra üzə çıxarıram.Və
bu oxucu üçün də maraqlı olur. “Ustac” təxəllüsünü boş
yerdən, havadan götürməmişəm.
“Ustac” sözü
Ustaclı tayfasına
işarədir. Elə bizim
nəslimiz də gedib həmin o tayfaya çıxır.
O ki, qaldı “Ustac” sözünə, onun hərfi mənası tacı ağıldan olan deməkdir. Məhz bu səbəbdən
də “ustac” sözünü özümə
təxəllüs götürdüm.
Şairin yaradıcılığı da, təxəllüsü
də fərqli olmalıdır.
- Yaradıcılığınızda ən
çox hansı motivlərə üstünlük
verirsiniz? Zaur öz qələmi
və sözü ilə nə demək istəyir?
- Fərq etməz, yazdığın
istər nəzm, isrərsə də nəsr olsun. Əsas odur ki, realıqlara
söykənsin. Müəyyən bir vaxt keçəndən
sonra gələcək
nəsillər bizi oxuyanda bu günkü
həyatımız, varlığımız
barədə məlumatlana
bilsinlər. Çünki bugünkü həyatımız
gələcəyin keçmişi,
tarixidir. Yaradıcılığa gəldikdə isə o insanın istedadına söykənir.
Belə ki, rəssamlar
fırça və boyalardan gözəl rəsmi əsərləri
yaradır. Heykəltaraşlar daşdan heykəl düzəltdiyi kimi şair və yazıçılarda sözü
canlandırır. Sözdən saraylar tikir, qalalar ucaldır, onun
ilahi gücünü
oxuculara çatdırır.
Mən öz qələmimlə,
sözümlə bəndələrə
çatdırıram ki,
ilahi ədalət var.
Həmin bu ilahi gücü insanlara aşılamaq istəyirəm. Ədalət olmayan yerdə nə ədəbiyyatdan, nə də insanlıqdan danışmaq
olmaq. Harda ədalət varsa, orda həyat,
yaşam var. Tanrı
bu dünyanı biz bəndələrə ədalət
üstündə bərqərar edərək verib.
Şeirimin bir bəndində
deyilir:
Həyat
dediyinin düsturu budu,
Nə istəyirsən,
aldığın odu.
Məqsəd aydın olsun, niyyət də təmiz,
Zəhmətin bəhrəsin dörəcəksiniz.
- Son illər uşaq ədəbiyyatında bir durğunluq var. Sizəcə
bu nədən irəli gəlir?
- Doğru deyirsiniz. Demək olar ki, bu
mövzuda yazan yoxdur. Onları maraqlandıran mövzular
əsasında yazmaq lazımıdır. Həm
də o bu günün tələbatına,
tədris proqramına uyğun gəlməlidir. Belə ki,bu mövzular
məktəbdə şaqların
keçdiyi fənlər
arasına əlaqə
yaratmalıdır. Elə bu
səbəbdən də
mən yaradıclığımda
uşaq şeirlərinə
daha çox üstünlük verdim.
Məsələn, “Gülünün şeirləri” kitabımda
“Əlifbamız”dakı bütün
həriflərə aid şeirlər
var, eləcə də rəqəmlərə
aid tapmacalar. Bu əlavə tədris vəsaiti elə tərtib olunub ki, məktəbdə həriflərin keçirilmə
ardıcıllığl ilə
üst-üstə düşür. “Gülünün
şeirləri” kitabındakı
şeir və tapmacalar 2019-cu ildə
məktəbə hazırlıq
qrupları üçün
Təhsil Nazirliyinin “Məktəbə
hazırlaşırıq” adlı metodiki vəsaitə daxil edilmişdir. 2020-ci ildə də
bir çox tapmaca və şeirlərim yenidən sözügedən nazirliyinin
tərtib etdiyi həmin o metodik vəsaitə salınıb.
Ona görə də uşaqların formalaşmasına
xidmət edən faydalı şeir və yazılar yazmaq lazımdır.
Hələ ki, bu yetərincə deyil.
Uşaq ədəbiyyarına daha çox üstünlük
vermək lazımdır.
- Sizin yaradıcılığınızda belə
bir şeir formasına da rast gəlinir. Məsələn “Ustacılar”.
Bu barədə nə deyə bilərsiniz?
-Son vaxtlar şeirin yeni forması olan“ustacı” – lar
barədə daha çox söz-söhbət
olur. Bu barədə
çox yazıb, çox soruşurlar.
Ancaq, mənim fikrimcə burada qeyri-adi heç nə yoxdur. Sadəcə adi bir nəzm formasıdır.
Məncə, bəlkə buna
hələ heç yenilik, yeni forma da demək olmaz.
-Bəs, bu “Ustacı”
– lar necə yarandı?
-Məncə, bu birdən-birə, necə deyərlər, havadan, göydəndüşmə yaranmayıb.
Çünki, neçə
vaxtdır, məsələn,
“İnci qərənfil”, “Düşünürəm”, “Dünya
bir pəncərədir”,
nəhayət “Payızdı
bu güzdü bu” kimi şeirlərdə
artıq nəsə bir fərqlilik hiss olunurdu və təbii proses nəticəsində “Ustacı”
– lar yarandı. Məsələn “Ustacı”
şeirimdəki kimi:
Zaman, zaman dediyin,
ömürdür, axıb
gedir.
Aman, aman dediyin, nöqsandır, gəlib, gedir.
Uyar, uyar dediyin, uymur, dolanıb, gedir.
Rahat yaşa özünçün , heç nə
dəyişən deyil!
Buradan göründüyü
kimi “Ustacı”da birinci əsas tələb ilk sözdən
son sözə qədər
bir ibrətamiz fikri anlatmaq, təbliğ etmək, tərbiyəvi əhəmiyyətli
ideya, düşüncənin
olması şərtdir. Bundan əlavə hər bir qafiyəli, nəzm nümunəsi kimi “Ustacı” – nın da
özünəməxsus texniki
xüsusiyyətləri vardır. “Ustacı” – lar iki bənddən ibarət olur. Birinci bənd
dörd misradan, ikinci bənd isə beş
misradan ibarətdir. Qafiyələnmə aşağıdakı
kimidir: a a a b, c c
c b b. Hər
misra on dörd hecadan ibarət olur. Bütün bunlardan əlavə gizli, yəni açıq görsənməyən
texniki sirr sayılacaq, bütün “Ustacı” – lar
üçün xarakterik
olan səciyyəvi xüsusiyyətləri var.
- Gələcək planlarınız,
layihələriniz barədə
nə deyə bilərsiniz?
-Ötən ildən qalan layihələrimiz davam edir. “Güllünün şeirləri”,
“Əliş və
Anna” yeni nəşrə
hazırlanır. “Cadulanmış ev” adlı roman üzərində
işləyirəm. Payıza qədər
onu oxucuların ixtiyarına verməyi planlaşdırıram.
Qələndər Xaçınçaylı
Həftə içi.- 2020.-
29 fevral.-2 mart.- S.8.