Əliş bəy Kərəmlinin portreti yaradıldı
Şairlər kimi rəssamlar
da qeyri-adiliyi ilə
seçilirlər. Bu istedadı onlara
Tanrı verib. Onlar rəsm
əsərləri çəkmirlər,
sanki fırçaların,
rəngli boyaların dili ilə Tanrısı
ilə söhbət edirlər. Onların yaratdıqları rəsm əsərlər həmişə insanları
düşündürərək, böyük keçmişindən
və gələcəyindən
xəbər verir. O cür sənət əsərləri
ölmür, əsrlər
boyu daim yaşayır.
Ölkəmizdə istedadlı rəssamlar çoxdur. Onlardan biri də tanınmış
rəssam Sehran
Allahverdidir. Xatırladım ki, Sehran Allahverdi 1961-ci ildə Neftçala rayonunda doğulub, boya başa çatıb.1991-ci ildə
Azərbaycan Dövlət
Neft Kimya İnstitutunun iqtisadiyyat fakültəsini bitirsə
də, amma ixtisası üzrə işləməyib. Uşaqlıq illərindən rəssamlıq
sənəti ilə məşğul olub.
Elə çörəyini də
bu sənətdən çıxarır.
Seheran Allahverdi “Həftə içi”nə keçdiyi
sənət yolundan danışdı:
- Mən uşaqlıq illərindən bu sənətə həvəs
göstərmişəm. Hələ Taqay
kənd orta məktəbində oxuyarkən
gözəl rəsm əsərləri çəkirdim.
Yaxşı yadımdadır. 7-ci sinifdə oxuyurdum,
rəhmətlik Cəfər
müəllim bizə
riyaziyyat dərsi keçirdi. Uşaqlar
dəftərə misalları
yazırdı, mən
isə yazı taxtasının qabağında
dayanıb bizə dərs deyən Cəfər müəllimə
baxdım, sonra onun xəyalını 12 vərəqli riyaziyyat dəftərimin üz qabığında gördüm.
Təkrarən bir də Cəfər müəllimə
baxdım və yenə də dəftərin üz qabığında onun surəti gözlərimin önündə göründü. Çəfər müəllimin əksini
bu dəftərə çəkdim və gözəl bir sənət əsəri alındı. Bu, mənim ilk sənət əsərim oldu. Elə bu əsərlə də məktəbdə məni rəssam kimi tanıdılar. Məktəbin divar qəzetlərinin
rəsmlərini və
əl işlərini mən çəkirdim.
- Sizcə, rəssamlıq sənəti
hansı xüsusiyyətləri
ilə seçilir?
- Rəssamlıq çətin
sənətdir. Hər bir
insan bu sənəti öyrənə
bilər, rəsmlər
çəkə bilər,
amma bu sənətin
sirlərinə yiyələnə
bilməz. Rəssamlıq böyük istedad tələb edir. İlk öncə yaradıcı adam
olmalıdır, təxəyyülündə
gözəl obraz yaratmalıdır, romantik baxışları olmalıdır,
onun gözəl duyma qabiliyyəti olmalıdır, rəngləri
bir-birindən seçməyi
bacarmalıdır. Eləcə də
yüksək bədii
təxəyyülü olmalıdır.
Rəssam hər bir əsərdə özünü
tapmalıdır, keçmişdən
gələcəyə qədər
olan məsafəni, sonsuzluğu görməlidir.
- Nə qədər sənət əsəriniz
var. Rafaelo Cokandro əsəri ilə dünyada tanındı. Bu əsər bu
gün də onu yaşadır. Bəs siz hansı əsərlərinizlə tanınırsınız?
- Təxminən, 200-dən çox
portret və sənət əsərim
var. Mən bu əsərlərlə yaşayıram.
“Gülümsə”, “Özünü tap”, yəni
çürük kəllə
mənim ən məşhur əsərlərimdən
birdir. Bu günə kimi heç bir rəssam bu cür əsər çəkməyib. Çox maraqlıdır.
“Gülümsə” əsərimdə çürük
kəllənin dişləri
görünür. Kəllənin
ağaran dişlərindən
hiss edirsən ki, gülür. Milyon illər keçəcək,
o çürük kəllə
yalandan güləcək.
Ona görə də həyata açıq gözlə baxılmalıdır,
hər şey olduğu kimi görünməlidir. İnsanlarda yalançı
gülüşlər olmamalıdır.
Çürük kəllə kimi
yalandan gülməməlidir. Yeri gəlmişkən deyim ki, ilk sərgim Bakı şəhərində
Bəyoğlu Şadlıq
Evinin akt zalında keçirilib. 10 əsərim sərgilənib.
Sərginin açılışında
1000-dən çox sənət
adamları, tanınmış
rəssam və elm xadimləri iştirak edirdi. “Şuşa”, “İtkin
qardaşım”, “Gözü
yol çəkən anam” portretləri sərgi iştirakçılarının
daha çox xoşuna gəldi. 2019-cu ilin noyabr
ayında Türkiyənin
Adana şəhərində yerləşən Sürməli
otelində üç
gün fərdi sərgim təşkil edildi. 15 əsərim
sərgyə çıxarıldı.
Şimalı Kipriz dövlətinə həsr
etdiyim “Qardaş ovucu “ əsərim
hamının çox
xoşuna gəldi. Əsərin
mahiyyəti ondan ibarətdir ki, Kipriz yanır, qardaş Türkiyə isə ona dəsrək
olur. Yəni əlini uzadaraq
tutub, ovcunda o yanan odu saxlayır.
Söz düşmüşkən deyim
ki, yaradıcılığımda,
əsasən, kompozisiya,
təxayülün məhsulları
olan sənət əsərlərim daha çoxdur.
Koronavirusla bağlı iki
əsərim yaradıcılığımda
xüsusi yer tutur. Əsərimin birində insan
ağzına qoruyucu tibb maska taxıb,
amma virus isə içəridən onun beynini yeyir.
- Əsərləriniz satılırmı və ona qiymət qoyursunuzmu?
- Elə sənət əsərlərim var ki, onun dəyəri
pulla ölçülmür.
Çörək xətrinə münasib
qiymətə verirəm.
Türkiyədə sərgidə olarkən,
“Qardaş ovucu” əsərimi istədilər.
10 min manat məbləğində
əsərimə qiymət
qoydum, razı oldular. Koronavirus epidemiyasına görə
müqavilə bağlaya
bilmədik. Pandemiyadan sonra
əsərimi alacaqlar.
- Dünyanın tanınmış
rəssamları ilə
əlaqələriniz olurmu?
- Mən internet vasitəsilə
dünyanın ən məşhur rəssamları
ilə rəsm mübadiləsi edirəm.
Ən çox Avropa və Amerika dövlətlərinin rəssamları
ilə dostluq edirəm. Söz düşmüşkən deyim ki, Avstraliyada
sərgim keçiriləcək,
artıq viza əldə olunub.
“COVİD-19” götürülən kimi,
Avstraliyaya gedəcəyəm.
Onu da vurğulayım
ki, 100-ə yaxın şeir
kitablarının və
bədii əsərlərin
üz qabığının
şəkillərini mən
çəkmişəm.
- Necə oldu ki, memar Əliş
bəy Sübhan oğlu Kərəmli Şirvaninin portretini yarada bildiniz? Axı, tarixi araşdırmalara görə, bu
günə kimi onun tarixdə nə şəkli, nə də portreti olmayıb…
- Diqqətinizə çatdırım ki, Zaur Ustac istedadlı şair olması ilə yanaşı, həm də gözəl tədqiqatçıdır. İnternet səhifəsində onun öz dövrünün tanınmış memarı Əliş bəy Kərəmli haqında “Kərəmli-700” layihəsi diqqətimi cəlb etdi. Həmin layihəni oxudum, memar haqqında məlumat topladım, bilgilər əldə etdim. Sonra Zaur Ustacla tanış oldum. Bir neçə dəfə onunla görüşüb, bu barədə müzakirələr etdik. Zaur bəyin təxminləri və mənim bədii təxayülüm əsasında Əliş bəyin portretini yaratdım. Mənə qədər Zaur Ustac Əliş bəyin sifət quruluşlarını və eskizlərini əldə etmişdi. On gün müddətində bu əsəri işlədim. Qeyd edim ki, bu bir tapıntıdır. Kremlin memarı və qurucusu olan Əliş bəyin portreti bu günə kimi rəssam tərəfindən çəkilməyib. Əliş bəy dünya miqyasında əvəzolunmaz memar olub. Əliş bəyin hələlik, iki portretini çəkmişəm. Biri Şamaxı Diyarşünaslıq Muzeyinə verilib. O birisi isə Dövlət Regional Kollecinə sənəd şəklində hədiyyə ediləcək. Xatırladım ki, Əliş bəyin Kremlə qədər Bağdadda, Təbrizdə nə qədər körpüləri, sarayları var idi, eləcə də Krımda Baxçasaray kompleksində gördüyü işlər artıq dünyaya bəlli idi. Avropada onu şamaxılı Alles kimi tanıyırdılar. 1367-ci ildə rus kinyazı Dimitri İvanova xəbər çatdırırlar ki, belə bir memar var. Knyaz Şirvan şahı Şeyx İbrahimə elçi göndərir ki, Moskvada bir qala tikmək üçün Əliş bəyin gəlməsinə icazə versin. Şeyx İbrahim uzaqgörən adam olub. Knyazın elçilərinə yox cavabı verib. İkinci dəfə elçilər gələndə Əliş bəy özü onları razı salır, o da Moskvaya gedir və Kremli tikir, müqavilə əsasında ödənişləri vaxtlı-vaxtında alır. Dmitri Əliş bəyin işlərini çox bəyənir. Belə bir qalanın başqa bir ölkədə tikilməsinə razı olmayan knyaz Əliş bəyə sui-qəsd etdirir. O, Əliş bəyi yola salanda bir qazax tərəfindən xaincəsinə öldürülür. Xatırladım ki, rəsm əsərinə qədər müxtəlif bədii əsərlərdə Əliş bəyin üz cizgiləri haqında bədii təsvirləri var idi. Elə həmin təxəyyüllər və öz bədii təxəyyülüm bu əsərin ərsəyə gəlməsinə səbəb oldu. Qeyd edim ki, bu ərəfədə artıq Nəsiminin portretini çəkmişdim. Və buradan da belə bir qənaətə gəldim ki, Əliş bəylə Nəsimi, təxminən, eyni dövrdə yaşayıb və o dövrün kişi geyimlərindən istifadə ediblər. Nəhayət ki, Əliş bəyin portretini yarada bildim.
Ən böyük əsərlərimdən biri də yaratdığım emalatxanadır. Maraqlı odur ki, qayanın üzərində bu emalatxananı yaratmışam. Bütün materiallar təbii daşlardan ibarətdir. Gələcəkdə fikrim budur ki, emalatxana binası bir muzey kimi fəaliyyət göstərsin, xarici turistləri özünə cəlb eləsin. Bu evin dəyəri yoxdur. Emalatxananın hər küncü bir tarixdir. İkimətrəbəli binada yaşı iki əsrə gedib çıxan piano, yataq dəst, bir sözlə, qədim antik əşyalarla zəngindir.
Qələndər
Xaçınçaylı
Həftə içi.- 2020.- 2-3
iyun.- S.8.