Kinomuzun canlı əfsanəsi
Nodar Şaşıqoğlu:
"Vaxtilə
Azərbaycanda çəkilməyimə
qadağa qoyulmuşdu"
Müsahibimiz Nodar Şaşıqoğludur. Adının
çəkilməsi ilə
təsəvvürdə dərhal
canlı assosiasiyalar yaradan belə insanları canlı əfsanə kimi qəbul edirik. Nodar Şaşıqoğlunun
babası acar zadəganlarından, atası
isə çar zabitlərindən olub. O, həmişə etiraf edir ki, bütün
həyatı boyu yaşadığı ölkələrdən,
şəhərlərdən qəlbinə ən doğması Azərbaycandır.
- Neçə
ildir Bakıdasınız?
- Artıq 8 ildir Bakıda yaşayıram. Buna qədər isə Sankt-Peterburqda yaşayırdım. Orda qədim və qüdrətli teatrlardan olan "Aleksandriysk" teatrının aparıcı
aktyorlarından biri olmuşam. Bakıda həmişəlik qalmaq qərarım ailə vəziyyətim və səhhətimlə bağlıdır.
Mədəm tez-tez incidir məni. Əslində xəstələnəndə
birinci növbədə
fikirləşdim ki, məni sağaltsalar, Bakıda sağalda bilərlər. Ona görə də Bəhruz həkimə müraciət elədim. O
məni düz 2 il xalq təbabəti
üsulu ilə müalicə edib ayağa qaldırdı.
- Bakıda qalmaq qərarına gələndə
burada yenidən sənətinizlə məşğul olmaq niyyətiniz var idimi?
- Mən
ümumiyyətlə o fikirdəyəm
ki, canında təpər olan hər kəs həmişə fəaliyyətdə
olmalıdır. Fəaliyyətdə
olmaq insanı fiziki və mənəvi xəstəliklərdən
xilas edir. Bakıda Rus Dramasında işləmək
perspektivi özünü
doğrultdu. Əvvəlcə
Çexovun "Qağayı"
komediyasında Sorin obrazını ifa etdim, sonra isə
Şekspirin möhtəşəm
qəhrəmanlarından birini
canlandırmaq arzum nəhayət ki, yerinə yetdi. Bildiyiniz kimi, artıq neçənci mövsümdür mən
Kral Lir rolunda səhnəyə çıxıram (Nodar Şaşıqoğlunu bu
rolda görmək istəyənlər aprelin
25-də S.Vurğun adına Rus Dram Teatrına baş çəkə bilərlər - red.). Mərhum prezidentimiz Heydər Əliyevlə görüşümüz zamanı
o, "Kral Lir" tamaşasının
hazırlanması üçün
vəsait ayırmağı
da, məni mənzillə təmin etməyi də (N.Şaşıqoğlu Bakıda
mənzillə təmin
olunana qədər köhnə "İnturist"
mehmanxanasında yaşayırdı
- red.) söz vermişdi. Təəssüf
ki, ömrü yalnız birinci məsələni yoluna qoymağa yetdi. Onun layiqli davamçısı
İlham Əliyev isə məni mənzillə təmin etdi.
- Həyatınızın
Tbilisi mərhələsini
necə xatırlayırsınız?
- Tbilisi, Acarıstan mərhələsini ümumiyyətlə
heç cür xatırlamıram. Mənim
orda yalnız müharibə dövrünə
düşən uşaqlığım,
bir də orta məktəb dövrüm keçib. Sonra isə Moskvada ali məktəbdə
oxumuşam və Tbilisiyə yalnız biraylıq tətilə gəlirdim.
- Orda qohumlarınız
qalıbmı, əlaqə
saxlayırsınızmı?
- Əmim və dayım oğlanları Acarıstanda yaşayırdılar.
Amma davamlı əlaqələrimiz olmayıb.
Bir əmim oğlu Məliklə - o, təmiz türkdür,
ümumiyyətlə, acarlar
əslində türkdürlər
- Moskvada yaşayanda əlaqələrimiz var idi. Bakıya gələndən sonra bu əlaqələr qırıldı. Uşaqlıq
dostlarımdan da xəbərim yoxdur. Çox ehtiyatlanıram ki, qohumlarımdan, ya da dostlarımdan
kimisə xəbər
alanda onun rəhmətə getdiyini desinlər.
- Sənətə
gəlişinizi təsadüf
hesab edirsiniz, yoxsa zərurət?
- Bunu ailə ənənəsinin
davamı hesab etmək olar. Bilirsiniz ki, mənim əmim görkəmli Azərbaycan
aktyoru Ülvi Rəcəb idi. Mən teatr təhsili almaqdan ötrü ən yaxşı məktəblərdən
biri olan Şukin adına Teatr İnstitutunu bitirmişəm. İlk dövrdə Vaxtanqov adına teatrda, sonra "Taqanka" teatrında işləmişəm.
Sovet ideologiyasına xidmət edən rəhbər işçilər
anlayırdılar ki, incəsənət ideologiyanın
yeridilməsində ən
yaxşı köməkçidir.
Buna görə də ümumittifaq festivallarına, müxtəlif
tədbirlərə külli
miqdarda vəsait ayrılırdı, mütəmadi
qastrol səfərləri
təşkil edilirdi.
- Kinoda ilk işiniz
nə olub?
- İlk
dəfə Alban dövlətinin
qurucusu Georgi İsgəndər bəy haqqındakı filmdə türk imperiyasının
yaradıcısı Mehmet
Fateh rolunu ifa etmişəm. Kiyev kinostudiyasında dahi rejissor Sergey Paracanovun ilk işi olan "Andrieş" filmində çəkiləndən
sonra bir müddət kinodan aralandım. Bir gün isə mərhum Tofiq Tağızadənin assistenti
Atamalıbəyov Moskvada
olanda məni bir tamaşada gördü. Tamaşa qurtaranda səhnə arxasına keçib mənimlə
- Ən çox
sevdiyiniz obraz var?
- Məcnun
obrazını həddindən
artıq çox sevirəm. Xoşbəxtəm
ki, kinoda bu obrazı yaratmaq mənə qismət olub. Füzulinin təkrarsız
poetikası, fəlsəfəsi,
Ənvər Məmmədxanlının
gözəl dramaturgiyası,
Lətif Səfərovun
incə rejissor duyumu olan yerdə
Məcnunu sevməmək
mümkün deyildi. Mənə bu rol xüsusən ona görə xoşdur ki, onun rus dilində
də variantı var. Və orda öz
rolumu özüm səsləndirə bildim.
Təbii ki, bütün filmlərimdə
məni səsləndirən
Əli Zeynalovda bu çox gözəl
alınırdı. Lakin
aktyor özü danışanda effekt daha güclü olur. Füzulinin Məcnunu Nizaminin, Firdovsinin Məcnunundan tamamilə fərqlənir.
Onun Məcnununda ön planda dəli anlayışı
yox, Qeysin özü durur. Qeys isə sevdiyi
qadına poetik parçalar həsr edən filosofdur. Bu o zamandır ki, qadın insan yerinə qoyulmurdu. Qeys isə zamanına
qarşı çıxaraq
qadının da hüquqları olan bir insan olduğunu
bəyan edir. Başqa sözlə, Füzulinin "Leyli və Məcnun" poeması öz zamanında doğulmayan Qeysin faciəsidir. Bu obraz aktyora olduqca
geniş imkanlar verir.
- Leyli rolunda çəkilən aktrisa haqqında nə bilirsiniz?
- Kima Məmmədova əslində
aktrisa deyildi. Leylinin bu filmdə
səhnələri çox
azdır. Kima isə bu rola
ona görə təsdiq olunmuşdu ki, fotoqrafik cəhətdən Leyli obrazına çox uyğun gəlirdi.
- Necə hesab edirsiniz, əgər başqa cür yaşasaydınız, indi
uğurlarınız, şöhrətiniz
daha böyük olardımı?
- Bəli,
mən etiraf edirəm ki, Allahın mənə bəxş etdiyi bacarığın, istedadın
yalnız 50 faizini istifadə etmişəm. Məsələn, mən gərək "Aleksandriysk"
teatrındakı fəaliyyətimə
daha ciddi yanaşaydım. Mən Sirano de Berjerak kimi klassik obrazın
məşqlərini yarımçıq
qoyub Bakıda keçirilən dövlət
konsertlərində çıxış
etmək dəvətlərini
qəbul edirdim. Rol isə başqa
aktyora qismət olurdu. İndi Allah mənə vaxt verib ki, bir
az da çalışım,
istedadımın, bacarığımın
qalan 50 faizini də istifadə edim.
Samirə
Həftə içi.- 2009.- 11-13 aprel.- S. 7.